PDA

צפייה בגרסה מלאה : העלאת טורים מהוססת מסל"ד סרק



ענבר
30-01-08, 10:52
שלום לכולם,
תיאור הבעיה:
עליית הטורים מסל"ד סרק איטית ומהוססת עד 1500 סל"ד בערך ואח"כ אין בעיה והסל"ד עולה חלק. מכיוון המנוע זה נשמע שיש שאיבת אויר מוגברת בשלב של ההיסוס.
אם הלחיצה על המצערת היא איטית, הסל"ד עולה חלק.
שהמנוע קר הבעייה יותר קיצונית מאשר שהמנוע חם.
לא עברתי חורף עם הגרנד אבל חום המנוע מגיע לאיזור ה-75 במקום להגיע ל-90-100 מעלות.
ייתכן טרמוסטט תקוע במצב פתוח או שהפרדת הקולר של הגיר לא עוזרת למנוע להתחמם?

בנוסף, כאשר עוזבים את דוושת המצערת הסל"ד יורר קצת מתחת לנקודה שאמור לעצור ואז עולה בחזרה לנקודה.
עוד נקודה רלוונטית, הרכב מונע גם בגפ"מ והבעיה מורגשת יותר בנסיעה בגפ"מ מאשר על בנזין.

טיפולים שבוצעו לאחרונה:
ניקוי בית מצערת ומנוע צעדים, החלפת פלאגים, החלפת חוטי הצתה, החלפת רוטור ומכסה מפלג.
כמובן שהפילטר אויר חדש ונקי.
בדקתי את המתח שיוצא מה - TPS במצערת סגורה ופתוחה והוא בתוך הטווחים.
בדקתי בריחת ואקום באמצעות ריסוס ספריי קרבורטורם בכל איזור המצערת והבית מצערת ואין כל שינוי בסל"ד.
אחרי כל טיפול המצב השתפר באופן זמני ואז חזר לקדמותו :?

הכיוונים הנוספים שחשבתי עליהם הם:

זיוף של המנוע צעדים
זיוף של החיישן מצב מצערת
זיוף של חיישן map
דליפה ואקום
בעייה במערכת מיחזור אדי דלק למרות שאמורה להיכנס לעבודה רק בטמפ' עבודה
בעיית מחשב ניהו מנוע
נורת check engine לא דולקת אבל בכל זאת אני מתכוון להתחבר עם DRB לקרוא תקלות, אאעדכן בהמשך.

אין לי כוונה ללכת ולהחליף את כל החיישנים בשיטת "מצליח" ולכן אני מנסה לאתר את בעייה כמובן בעזרתכם :wink: :wink: :wink:


תודה מראש על כל כיוון לפתרון
ענבר

grand
30-01-08, 14:53
לא עברתי חורף עם הגרנד אבל חום המנוע מגיע לאיזור ה-75 במקום להגיע ל-90-100 מעלות.
בנוסף, כאשר עוזבים את דוושת המצערת הסל"ד יורר קצת מתחת לנקודה שאמור לעצור ואז עולה בחזרה לנקודה.
עוד נקודה רלוונטית, הרכב מונע גם בגפ"מ והבעיה מורגשת יותר בנסיעה בגפ"מ מאשר על בנזין.
ענבר

בחורף קשה לגראנד להתחמם.... לא רלוונטי לדעתי לבעיה שלך.
גם אצלי מאז ומתמיד יש קצת ירידה בטורים בעזיבת גז פתאומית, לדעתי זה "פיצ'ר" של הרכב. :smile:

אמרת גז, קשה לתת לך תשובות.
אם זה היה בנזין בלבד הייתי בודק לחץ דלק. אם הייתי מהמר, הייתי בכ"ז מחליף חיישן בית מצערת TPS ואת חיישן כמות האויר. הם אמורים להיות זולים.

מוני אורבך
30-01-08, 14:57
המנוע שלך במפורש לא עובד בנקודת עבודה.
קודם כול סדר את הענין הזה אחר כך בדוק חישנים.
מנוע קר לאורך זמן מבזבז דלק וגם פוגע במנוע.

ענבר
31-01-08, 11:06
תודה על העצות,

רמי,
הבעיה המתוארת מופיעה גם בבנזין וגם בגז כך שזה מבטל את האפשרות של בעיית לחץ דלק, לא?
היום ניתקתי את ה-TPS והנעתי והבעיה עדיין קיימת, האם זה אומר שהחיישן תקין?
הבעיה העיקרית שלפעמים הגיפ משתנק ונכבה כשמנסים להתחיל להאיץ ממצב עמידה נניח יציאה מצומת או התחלפות רמזור.

ע"פ אתרים שמוכרים mopar, חיישן TPS עולה 75$ ו-MAP עולה 106$ וזה בארה"ב, יש לך לינק לאתר עם מחירים יותר סבירים ל - mopar ?
אם הייתי יודע בודאות שאחד משניהם בעייתי, הייתי מזמין כבר אבל אני חושש שגם אחרי שארכיב חיישנים חדשים זה לא יפתור וסתם זרקתי 200$~ :(

לגבי חום המנוע, כמובן מוני צודק והמצב לא אופטימלי, אני מתכוון להחליף טרמוסטט בקרוב ולבדוק אם זה משתפר, אבל לא נראה לי שיש קשר לבעיה המתוארת.

על סמך נסיונכם, יש איזה צינור ואקום בגרנד עם נטייה להסדק?
האם זה יכול להיות קשור למערכת מיחזור אדי דלק? הסולונואיד?


נקפוץ לאחד המורשים (stealer) להתחבר ל -DRB ונעדכן בתוצאות ;)

grand
02-02-08, 15:10
ענבר שלום.
ממה שאני יודע חיישנים נמכרים אצל ינוביץ סביב ה 350 ש"ח.

לגבי טמפ' העבודה, למרות שאין קשר עם הבעיה שלך.
תעשה מה שבא לך, הרכב שלך...
אצלי מותקן קבוע טרמוסטאט 82 מע' וטמפ' העבודה סביב ה 80 מע'.
ככה הרבה שנים ללא בעיות מיוחדות - עם תא מנוע שלא לוהט, ללא בעיות בינתיים עם חוטים שהתפוררו, מחשבים, חיישנים שהתבשלו בחום.
מנוע עובד היטב, לא מצלצל, וגם אותה תצרוכת דלק.
מה שגומר את האוטו הזה זה חום המנוע בתא.

coas
02-02-08, 18:21
לא סגור לגבי מנועי V8 אבל ב4.0 ליטר טרמוסטט נמוך מ90 מעלות ישבית את חיישן החמצן.
החיישן נכנס לפעולה רק כאשר הרכב מגיע לטמפרטורת עבודה של 90 מעלות.

ענבר
03-02-08, 11:06
הבעיה נמצאה!!!

במהלך הבדיקות לאיתור בריחת ואקום, גיליתי שהצינורית ואקום שמחוברת לבקרת שיוט מנותקת מהסעפת!
כנראה שנותקה/התנתקה במהלך התקנת הגז מכיון שהורכב ממש מעל חיבור T לצינור המים :-? :-x :twisted:

לאחר נסיעות קצרות וארוכות במהלך הסופ"ש לא נרשמו גמגומים או דימום מנוע וחום המנוע מגיע ל-70 די מהר ואח"כ מטפס לאיזור ה-85.
בתכנון להחליף לקראת הקיץ את כל הצנרת מים וטרמוסטט אלא אם לדעתכם כדי להחליף כבר עכשיו טרמוסטט?

מקווה שהבעיה נפתרה לחלוטין ולא תחזור...

-->