התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סיכום קצר על נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן (CJ5 1965 וויליס)



RONI
02-02-08, 07:30
סוף סוף התאפשר הדבר,נסיעת שטח ראשונה על הדוגמן.
לאחר הרכישה ,ויישור קו ראשוני,הגיע הזמן לגשש מה הדוגמן מסוגל לתת.
נסיעה על דרכי כורכר בלחצי אוויר שונים,הראו שינויים משמעותיים בהתנהגות.
בלחץ 20 PSI הרכב הופך לרחפת בלתי נתנת לשליטה במהירות 25-30 מייל שעה.
הורד לחץ ל13~ ,והרכב יותר נשלט,ופחות בועט.
נסיעה על כביש ,לחץ25 PSI ,הגיפ משייט.. נפלא,הרעש נסבל,המהירות 55 מיי"ש,
ההגה מתקשר!
לחץ אוויר ,18 PSI ,רעש צמיגים חזק ,רמת השליטה ברכב קטנה פלאים.
חול;
לחץ אוויר של 8-10 עושה את העבודה יפה מאד,המנוע מספיק חזק ביחס למשקל הרכב,
והוא מטפס יפה מאד "דיונות".
כאשר נגמר לו האוויר,מרגישים עדיין מומנט שסוחב אותך בסל"ד כמעט אפסי.
כמובן שצריך להתאים מצב טרנספר ליחידת השטח ,ולבחור ביןH ל L ,{בידית אחת לשם שינוי}.
בעליה טכנית,סלעים,מדרגות וכו ,לחץ אוויר של 18,הילוך נמוך ,ולתת לו לטפס,
תענוג.
שפצ"ים.:
סכנת נפשות אמיתית!
זווית מעל 20 מעלות ,מאד מסוכן, מכל חצץ קטן ,נכנסים לשפ"ץ מסוכן ביותר,
צריך לתכנן ולחשוב לפני כל עליה,אולי צריך לחזור לאחור!! או אפילו להחליק לצד..
הרכב מתנהג כמו עז.
וכעט לנסיעות ארוכות ,לנגב למשל..
ולחשוב שב-16 לפברואר לנסוע מנהלתית עד צאלים.,יאוש.
עברנו את 3 נעבור גם את זה.

אריק
02-02-08, 09:31
תתחדש חביבי!
חוץ מלרוקן ולמלא אוויר,תמונות צילמת?
תעצור להפסקת התרעננות בדרך דרומה, אל דאגה אין פה שפ"צים מי יודע מה :-P
אנרגיות
אריק

RONI
02-02-08, 10:44
תודה על ההזמנה.
צפה פגיעה!
תמונות,
אז ככה .הלך המחשב בהתחלה ,3 ימים ללא ההיתמכרות השניה..
בא חדש ..הלכה המצלמה..תבוא חדשה גם.
בקיצור צרות.אבל רק חיוביות.
יגיעו גם תמונות והרבה.
אני עשה לו "בוק" .
דוגמן או לא?

moshe cj 7
04-02-08, 17:50
תתחדש חביבי!
חוץ מלרוקן ולמלא אוויר,תמונות צילמת?
תעצור להפסקת התרעננות בדרך דרומה, אל דאגה אין פה שפ"צים מי יודע מה :-P
אנרגיות
אריק
יש תמונות אחי רן העלה מתוך טיול ההשקה ביום שבת
http://pic.hevre.co.il/Files/D4718FB365A6473AB0A0B9FFE4213C93/norm_3F0FC00F886D468AA3A17BC591D0BDFF.JP G

http://pic.hevre.co.il/Files/D4718FB365A6473AB0A0B9FFE4213C93/norm_1C472B8021E84DEEB965BEB74ED095C9.JP G

ואם רוצים לראות את כל הטיול:
http://pic.hevre.co.il/UserAlbum.asp?uid=D4718FB365A6473AB0A0B9 FFE4213C93&alid=540888

זיו
06-02-08, 14:26
רוני,
סתם שאלה צינית:
האם יש משמעות לכל הכיתובים על הבודי "us 2743" ?
האם מדובר ביחידת ד.צ אי-שם באמריקה ? נראה לי ג'יפ cj-5 ישראלי מצוי (מצטער אם החמצתי משהו בכל השרשורים הקודמים....).
זיו

RONI
06-02-08, 16:16
אין שום משמעות לקישקושים באנגלית,חוץ T.P.25 ,יענו לחץ אוויר בצמיגים.
הגיפ אכן ארץ ישראלי מצוייץ כנף מצוי.
היה גיפ סיור צבאי הדגם אמריקאי M38A1 ,הגרסה הצבאית של ה-CJ5 .בשינויים קלים,
[שרק מבינים יודעים]//..
ולא לא פספסתה כלום .
גם לא את הקניה שלו.
סתם JEEP מבית גיפ,או לפי הלוגו של אחד ,איך שלא תסתכל על זה..
חודש טוב.

אברמלה
06-02-08, 17:51
תחליף את יחסיי העברה ל4.27 ותהנה מהגיפ הזה..

RONI
06-02-08, 20:18
אתה במקרה יודע איזה יחסי העברה יש לי כעת?אני לא,לא ספרתי!רק לפי נתוני יצרן.
בכל מקרה ,נסעתי טכני קשה במוצ"ש,זחלתי ב LOW ,פשוט מהירות צב ,
הרכב עבד ממש בעמידה,הניח רגל פה רגל שם.מהירות איטית כזו,מזמן לא ראיתי.
יותר מזה? לדעתי לא צריך.
לפי מה שקראתי ואני יודע על הדגם,
הטרנספר הוא ספייסר 18+יציאה P.T.O.
תיבת 3 הילוכיםT90.
הסרנים.
קידמי דנה 25 צף מלא.
אחורי דנה[ספייסר}44 חצי צף.
בהילוך גבוהה +טרנספר גבוהה נותן יחס של 1.0:1 בדיוק עם יחס 5.38:1 בסרן אחורי,
אמור להוביל למהירות סופית מקסימלית של 60 MPH .
ולפי הטבלאות הוא יוצר בקנדה ,בדגם CDN2 .

YoavR
06-02-08, 21:34
רוני,

הוא יפיפה.

אני לא יודע על איזה טבלאות אתה מדבר אבל לע הוא נראה כמו CJ5 כחול-לבן שיוצר בקריזר-פרייזר-ישראל.
מה כתוב לך ברשיונות?
קופץ לי לעיין היעדרות התבליט של ג'יפ מאחורי הכנפיים הקדמיות.
השילדה שלו פתוחה או BOX? (באיזה חלקים ממנה?)

שאר הנתונים שציינת נכונים עד כמה שידוע לי.

RONI
07-02-08, 03:44
בוקר טוב.
ברישיון כתוב,תוצר-וויליס.
דגםCJ5 .
מסוג M1 פרטי רכב שדה.
מספר מוטבע על שלדה הינו CJ54X49383 .
המרכב: BOX ,הוה אומר ללא דלת אחורית.
לפי דעתי גם פתח מילוי הדלק ,איננו אופייני לדגם האזרחי,הוא הרבה יותר רחב.
עוד הבדלים?!

אברמלה
07-02-08, 05:53
4.88. זה יחס העברה שלך עכשוו. תחפש זוג סרנים צרים של סיקס או סבן ותחליף . באותה ההיזדמנות תשנה את הברקסים הקידמיים לדיסק ברקס.

זיו
07-02-08, 13:56
יואב,
אני מנחש ש: מדובר ב cj-5 ישראלי מצוי, השילדה סגורה כמקובל (BOX), אין כיתוב JEEP בכנפיים מסיבות ברורות וכנ"ל גם אין לו כל הסממנים של cj-5 אמריקאי מאותן שנים, יחסי העברה 5.38. אני אופתע אם הדברים לא כך. אין פה שום נימת-זלזול, ראה בהמשך.

רוני,
תחליט מה אתה רוצה שהג'יפ הזה יהיה. כמה זמן אתה נוהג בו? כל אחד יכול לתת לך פה עצות להחליף סרנים, הגה, קפיצים וכמעט כל דבר. תלמד את הרכב, תכיר ותוקיר אותו. לרכב יש יתרונות רבים וגם כמה חסרונות את חלקם כבר גילית.
בנו אותו מזמן, תכננו אותו טוב לעמוד במשימות שלו. הוא עבד ויעבוד הרבה שנים והוכיח את עצמו.
בעיקרון, זה לא רכב לכל ג'יפאי מתחיל: השגת חלקים, תחזוקה שוטפת ותיקונים, נהיגה זהירה, תפעול ועוד. וזה עוד בכלל לפני שהתייחסתי לכבוד שצריך לתת לרכב כזה וזה אולי העיקר.

אני מאמין (וסליחה על הרמת-האף) שג'יפים ישנים צריכים להיות בידיים של אוהבי-ג'יפים. שישמרו עליהם, ישתמשו בהם כראוי ולא ינסו לעשות מהם דבר שהם אינם.

בזמנו הצעתי לפתוח כאן תת-פורום לג'יפים ישנים והדבר לא התקבל.

אני מאחל לך הצלחה והנאה מהג'יפ. אני בטוח שתוכל לקבל עצות בפורום מאנשים שמחזיקים ג'יפים כאלו ואוהבים אותם כמו שהם. אני גם מקווה שתתגלה כאחד מאלה שיודעים להעריך את הג'יפ המסויים הזה.

זיו

RONI
07-02-08, 15:02
זיו תודה רבה על הפירגון.
הגיפ הזה ישאר 5 לעולם{לפחות אצלי}!
לא מחליף סרנים,לא יחסים,לא קפיצים,לא נעילות,לא הגה ולא בטיח.
יש לו יותר יתרונות מחסרונות,לפחות לדעתי,אוהב אותו כך ומטפל בו בהתאם,
כמו ב"סבא"[הCJ3 לשעבר שלי.].
לפי מה שאמרת אכן יחסי ההעברה הם אלו לפי הספר.
לא יודע מהיכן אברמלה לקח הנתון,אשמח להתעדכן.
בכל מקרה ה5 ישאר 5 ולא 5 עם סרנים 6 וברקסים של 7!!
עד אז אני אשמע אתכם 5/5 ואראה תגובתכם 6/6 .שיתהיה לכם 7בת שלום!

yaronp
12-02-08, 20:59
ראשית תתחדש.

יופי של כלי (מנסיון) תשמור, תהנה ממנו והוא יחזיר אהבה.

אין ספק שמבחינת שימוש בשטח הוא עדיף של ה-CJ-3A שהיה לך - ה5 חזק יותר ונהנה משיפור גדול במהלך מתלה (שמעתי שזה טוב להצלבות ).

לפי התמונות מדובר בגיפ ישראלי צבאי לשעבר אשר יוצר בארץ בין השנים 1973-1974?

RONI
12-02-08, 21:18
65!

yaronp
12-02-08, 21:36
65!

מעניין - איזה רדיאטור מורכב אצלך? - הדגם הגדול או הדגם הקטן?

RONI
13-02-08, 10:02
לא יודע מה זה קטן או גדול.
תשפוט לבד .
להן תמונות.

RONI
13-02-08, 10:28
אופסס.

yaronp
14-02-08, 09:56
אצלך מורכב הרדיאטור הגדול, המאוחר יותר.

RONI
14-02-08, 11:45
תודה,ומה זה אומר?
טוב לי? או טוב מאד לי?

גיל עטרי
14-02-08, 19:39
שיהיה לך בהצלחה עם הרכב שמור על המקוריות שלו כמה שאתה יכול
טפל בו יפה ותאמין לי תהנה ממנו
כמו שאנחנו נהנים כל שבת מהסי גיי 5 וויליס שלנו . שהוא קצת יותר עתיק
שנת 58

mark
16-02-08, 14:36
תודה,ומה זה אומר?
טוב לי? או טוב מאד לי?
זה אומר שפייב שלך הוא קומבינה משילדה מוקדמת ובודי צבאי מאוחר.אבל זה לא נורה,גם שלי אותו הדבר!

מוטי כהן
22-02-08, 21:47
רוני שלום ,

אני מעוניין ליצור קשר עם הבחור שמופיע בתמונות עם CJ ברזנט עם הגגון .
אשמח אם תוכל לקשר אותי אליו .

תודה .

מוטי כהן .

RONI
23-02-08, 16:05
מהומה על לא מאומה.

RONI
24-02-08, 12:46
נסיעה בכביש.
מעל 50 MPA הרכב מתחיל לקבל רעידות מפרקות שלדה.
היה צורך דחוף באיזון,
הדוגמן הועמד על בלוקים.
בוצע איזון ,הושמו משקולות כמעט של 400 גר!
אמהמה,האשמים הם הצמיגים,ישנו עיוות פנימי ,קטלני,הם מאד ישנים ויבשים.
צריך להחליף! קשה למצוא במידה כזו בפרופיל דומה,דיאגונלי ND היה קלאסי,אך אין בנמצא.
ממשיכים לחפש !
בהצלחה .
תודה.

moshe cj 7
24-02-08, 15:46
נסיעה בכביש.
מעל 50 MPA הרכב מתחיל לקבל רעידות מפרקות שלדה.
היה צורך דחוף באיזון,
הדוגמן הועמד על בלוקים.
בוצע איזון ,הושמו משקולות כמעט של 400 גר!
אמהמה,האשמים הם הצמיגים,ישנו עיוות פנימי ,קטלני,הם מאד ישנים ויבשים.
צריך להחליף! קשה למצוא במידה כזו בפרופיל דומה,דיאגונלי ND היה קלאסי,אך אין בנמצא.
ממשיכים לחפש !
בהצלחה .
תודה.
המידה 16 נדיר ויקר תגיע אלי ונעשה ניסיון לאזן אותם אני יודע על מישהו טוב

זיו
26-02-08, 13:32
מעל 50 MPA הרכב מתחיל לקבל רעידות מפרקות שלדה.
צריך להחליף! קשה למצוא במידה כזו בפרופיל דומה,דיאגונלי ND היה קלאסי,אך אין בנמצא.
ממשיכים לחפש !
בהצלחה .
תודה.

רוני,
הרכב שלך, עם יחס העברה של 1:5.38 אמור לנסוע לא יותר מ-70 קמ"ש. לא כ"כ הבנתי באיזו מהירות נסעת.
אם תרצה צמיגים חדשים 7.00/16 אליאנס דגם נאטו, קל להשיג אותם. דבר איתי. 0506233021
זיו

RONI
26-02-08, 16:47
זיו תודה על המידע,
1 מייל שעה=1.6 קמ"ש~יבשתי.
הצמיגים מאד מעניינים אותי.
אצור קשר.

RONI
26-02-08, 16:52
50 מייל לשעה לפי מד האוץ שלי,שווה ערך ל80 קמ לשעה.
אז מתחילה הרעידה,שמחריפה לכיוון ה55 מייל שעה,
הפחתת מהירות מעלימה את הרעידה.
אבל זה כבר מאחורי כי בצעתי איזון כמו שכתבתי,אבל עדיין לא יצאתי לטיסת ניסוי.
אתה יודע,צריך לעבוד לפעמים לממן את הטרוף.
אותותו.. סבלנות יהיו תוצאות גם לזה וגם לצרי..ח..ת הדלק.
תודה שוב.

six 4 life
26-02-08, 19:45
אם כך מה ההסבר למודעת המכירה הבאה?

http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&CarID=64824

RONI
26-02-08, 21:05
בוקר טוב ארז,מה נשמע?
הכל בסדר?
למי אני צריך להסביר?
תזרום איש יקר,יש צפי לסבן חדש!
תודה על שיתוף הפורום.
אולי אעשה ממך איש מכירות שלי !
להתראות בשישי.

six 4 life
26-02-08, 21:24
חמדולילה, תודה :grin:
כולם מודאגים!

הדוגמן רק נרכש,
כל הפורום שצף וגעש
נסיעות מבחן הובטחו ונערכו
ודיווחים להגיע, כמובן לא איחרו
הודעות בלי סוף ותמונות למכביר
וכעת מה? מוצע למרבה במחיר?

זהו סיפור על עוד CJ שובב,
שימיו הטובים כבר מזמן אחריו,
כולם קיוו שלמוטב יחזור,
אבל רוני כמו רוני- אינו מתרגש מלמכור.


במכירות איני עוסק אך כותב בלדות JEEPים למגירה :twisted:

אגב, לא ידעתי שהמכירה היא סוד.
אחרי הכל, היא מופיעה לעיני כל דורש.

בהצלחה בהמשך.

RONI
27-02-08, 11:25
ענק!

CG5
27-02-08, 20:51
נסיעה בכביש.
מעל 50 MPA הרכב מתחיל לקבל רעידות מפרקות שלדה.
היה צורך דחוף באיזון,
הדוגמן הועמד על בלוקים.
בוצע איזון ,הושמו משקולות כמעט של 400 גר!
אמהמה,האשמים הם הצמיגים,ישנו עיוות פנימי ,קטלני,הם מאד ישנים ויבשים.
צריך להחליף! קשה למצוא במידה כזו בפרופיל דומה,דיאגונלי ND היה קלאסי,אך אין בנמצא.
ממשיכים לחפש !
בהצלחה .
תודה.

רוני שלום לך , דבר ראשון אתה יכול לנסוע בגיפ כזה במהירות שתגיע ל קמ"ש 90 ואפילו יותר בלי בעיה ולא אמור שהגיפ יתחיל לרעוד.
אבל אים אתה מתכוון ברעידה שהיא דומה לריקוד (כמו מתחיל לרקוד שמאל ימינה) , אז אתה צריך לבדוק את הציר המרכזי של ההגה , יכול להיות שיש בו חופש שצריך לחזק אותו ,וזה כל הבעיה , דבר אחר לא , כי אני מדבר מנסיון , אים אני הבנתי הבעיה נכון.:confused:

בכדי לפתור את הבעיה לגמרי זה יהי בסיבוב אחר , קודם כל תנסה מה שאמרתי לך.


עיסמת

yaronp
28-02-08, 10:33
רוני שלום לך , דבר ראשון אתה יכול לנסוע בגיפ כזה במהירות שתגיע ל קמ"ש 90 ואפילו יותר בלי בעיה ולא אמור שהגיפ יתחיל לרעוד.
אבל אים אתה מתכוון ברעידה שהיא דומה לריקוד (כמו מתחיל לרקוד שמאל ימינה) , אז אתה צריך לבדוק את הציר המרכזי של ההגה , יכול להיות שיש בו חופש שצריך לחזק אותו ,וזה כל הבעיה , דבר אחר לא , כי אני מדבר מנסיון , אים אני הבנתי הבעיה נכון.:confused:

בכדי לפתור את הבעיה לגמרי זה יהי בסיבוב אחר , קודם כל תנסה מה שאמרתי לך.


עיסמת

למייטב ידיעתי קיימות שתי אופציות לקורונה ופיניון בCJ-5

43 על 8 ו-47 על 11 - כאשר אני נתקלתי באופציה השנייה והמהירה יותר בגיפים מאוחרים יותר - מ-1973-1974. בנוסף בגיפים המוקדמים יותר האקסים האחוריים מורכבים לנאבות עם הברגות ומותרות גדולות הבולטות מהמרכז. במאוחרים מרכז הגלגל היה שטוח והחיבור לנאבות היה שונה.

אומנם הגיפ יכול להגיע ל-90 קמ"ש, אבל הוא לא "נהנה" במהירות הזו ומהירות גבוהה מידי עלולה לגרום לנזקים מתמשכים לתיבת העברה וגם למנוע. אני תמיד נסעתי כ-70-75 ק"מש ובכלל לאן יש למהר??.

דר"א רעידות יכולות להגרם לא רק מצמיגים לא מאוזנים - יש לבדוק חופש במיסבים קידמיים ובמיסבי הקינג פינים.

RONI
29-02-08, 12:16
טוב,אני אכן לא נוסע יותר מ70-76 קמש,צודק ירון,
אין לאן למהר בגילי!
אחרי האיזון המורכב אצל הצמיגאי שלי ,[שחייב אותי בהתאם לזמן העבודה שלו!],
אז ככה,
הגיפ הפך חברבורותיו[כן כן ארז גם אני חורז ].!
הגה נשלט ברמות לא מוכרות בגיפ,ביטול רעידות ,ממש סיטרואן,אוללה!
בקיצור היה שווה.
אמנם הצמיגים לא מי יודע כמה,אך בשביל צמיג חדש אליאנס 700/16,בחתך שרציתי,
לא כדאי להוציא,אתם יושבים?,579 אשחים לפני מעמ,ועבודה.
אז למה?
הרכב בשימוש אך ורק בסופי שבוע.
והוא עבר טסט עם צמיגים אלו,אז?!
דבש הכל דבש.
כל יום אני מתעורר ועובד על עצמי מחדש.
ששששששבת שלום לכם.

RONI
24-04-08, 20:27
יואב,
אני מנחש ש: מדובר ב cj-5 ישראלי מצוי, השילדה סגורה כמקובל (BOX), אין כיתוב JEEP בכנפיים מסיבות ברורות וכנ"ל גם אין לו כל הסממנים של cj-5 אמריקאי מאותן שנים, יחסי העברה 5.38. אני אופתע אם הדברים לא כך. אין פה שום נימת-זלזול, ראה בהמשך.

רוני,
תחליט מה אתה רוצה שהג'יפ הזה יהיה. כמה זמן אתה נוהג בו? כל אחד יכול לתת לך פה עצות להחליף סרנים, הגה, קפיצים וכמעט כל דבר. תלמד את הרכב, תכיר ותוקיר אותו. לרכב יש יתרונות רבים וגם כמה חסרונות את חלקם כבר גילית.
בנו אותו מזמן, תכננו אותו טוב לעמוד במשימות שלו. הוא עבד ויעבוד הרבה שנים והוכיח את עצמו.
בעיקרון, זה לא רכב לכל ג'יפאי מתחיל: השגת חלקים, תחזוקה שוטפת ותיקונים, נהיגה זהירה, תפעול ועוד. וזה עוד בכלל לפני שהתייחסתי לכבוד שצריך לתת לרכב כזה וזה אולי העיקר.

אני מאמין (וסליחה על הרמת-האף) שג'יפים ישנים צריכים להיות בידיים של אוהבי-ג'יפים. שישמרו עליהם, ישתמשו בהם כראוי ולא ינסו לעשות מהם דבר שהם אינם.

בזמנו הצעתי לפתוח כאן תת-פורום לג'יפים ישנים והדבר לא התקבל.

אני מאחל לך הצלחה והנאה מהג'יפ. אני בטוח שתוכל לקבל עצות בפורום מאנשים שמחזיקים ג'יפים כאלו ואוהבים אותם כמו שהם. אני גם מקווה שתתגלה כאחד מאלה שיודעים להעריך את הג'יפ המסויים הזה.

זיו
עידכון ותיקון קל.
הCJ5 שלי הוא לא M38A1,
הוא CJ5 תוצרת אוהיו U.S.A.
עם דלת אחורית,של וויליס,וללא כיתוב JEEP על הדופן.
וזאת לפי חוות דעת של " האחד"..
זה היה לכל הספקנים.
אם יש ספק אז אין ספק.!

חחחחג שמח לכולם,ולאט לאט במימונה,שלא תעלו עוד יותר במשקל.

-->