PDA

צפייה בגרסה מלאה : צ'וק אוטומטי בהתנעה



yotam.a
04-02-08, 15:24
יש לי סמוראי 98 הזרקה ובהתנעה הטורים עולים לי ל2000-2500 נשארים ככה איזה 4-5 דקות ,
אז הם יורדים ל1500, אחרי דקה שתיים ל1000 וככה נשארים.

זה מצב בסדר? או שיש מקום לטיפול?

צביקה קרבורטור
04-02-08, 19:02
יש לי סמוראי 98 הזרקה ובהתנעה הטורים עולים לי ל2000-2500 נשארים ככה איזה 4-5 דקות ,
אז הם יורדים ל1500, אחרי דקה שתיים ל1000 וככה נשארים.

זה מצב בסדר? או שיש מקום לטיפול?
שלום רב!
סלד צוק גבוה מאד בעת התנעה.
סלד צוק עובד 4-5 דקות יותר מדי.
יש לבדוק אפשרות של חייישן טמפרטורה תקול, שיש להחליפו, ולבדוק אפשרות של תרמוסטט מבוטל, או תקול, משום שהוא תפוס במצב פתוח.
יש לחבר את הרכב למחשב אבחון, על מנת לאבחן סיבות נוספות.
בברכה
צביקה

יונתןמצפה
06-02-08, 14:59
אצלי המצב דומה, לפעמים גם מגיע לסל"ד 3000. כל החברים ששאלתי (משהו כמו 4-5) בעלי רכבים עם מחשב וצ'וק אוטו' מדווחים על נתונים זהים.
כולנו עם אותה הבעייה??

eliy
08-02-08, 23:39
סמו 98 אותה תופעה.

איש
09-02-08, 00:23
כנ"ל- אני חושב שזה פשוט טבעי . נכון שזה מבזבז דלק אבל אני לא חושב שזה מזיק יותר מיידי(אם בכלל), אפילו אולי טוב.
ככה הבוכנות חמות והסיכוי לגרימת נזק בזמן נסיעה עם מנוע קר רק יורדת.
נכון שזה מעצבן ולא כל כך נוח בתחילת הנסיעה כי צריך קצת לשחק עם הקלאץ . אבל אני חושב שזה מנגנון טבעי של רכב שהמנוע שלו מקורר ע"י וונטה מכנית ולא חשמלית שנשלטת ע"י טרמוסטט.
ולכן הרכב הזה צריך יותר חימום.

סך הכל כל מי שאני מכיר עם סמוראי מוזרק, "סובל" מהתופעה דבר שגרם לי אולי לפקפק בעובדה שהדבר הזה הוא באמת תקלה.

חוץ מי זה שהוא לא מגיעה ל 3000 סלד מיד אלא מתחיל בנמוך ועולה ככה שגם לא ניגרם נזק כי השמן מספיק עוד לטפס לבוכנות.

בכל אופן זאת תאוריה שלי והיא בגדר דעתי האישית
ויש לקחת אותה בערבון מוגבל
(כמובן שאיני יבדוק זאת במקביל בספר היינס)..!

דותן ברוידא
10-02-08, 19:41
יש לי סמוראי 98 הזרקה ובהתנעה הטורים עולים לי ל2000-2500 נשארים ככה איזה 4-5 דקות ,
אז הם יורדים ל1500, אחרי דקה שתיים ל1000 וככה נשארים.

זה מצב בסדר? או שיש מקום לטיפול?

לא סמוראי אבל אותה הבעיה... בויטארה 96 גם כן הזרקה. למנוע אין צו'ק אוטומטי יש מחשב שניזון מנתונים שונים שמרכיבים את דפוס התנהגות המנוע לפי הטמפרטורה (לדוגמא) בהתנעה.. חיישן בית המצערת או בית המצערת בפרט יכולים להיות הכתובת חלקים אלה מכילים יוניט טרמיט שמרחבת ומודיע למחשב על חום המנוע. אצלי הצינורות שמובילים מים מהרדיאטור לבית המצערת היו סתומים ולכן מים חמים הגיעו מאוחר וכמוהם הס"לד הנמוך... יש מצב טוב למשאבת מים, יוניט חום והשאר תשאיר לדימיון ...סתם . שיהיה בהצלחה.

אליהו הסמוראי
10-02-08, 20:08
איש כתב:

"סך הכל כל מי שאני מכיר עם סמוראי מוזרק, "סובל" מהתופעה דבר שגרם לי אולי לפקפק בעובדה שהדבר הזה הוא באמת תקלה."

בשנה שעברה גם חשבתי כך, הטורים גבוהים ואין מה לעשות, במהלך הקיץ נוקה בית מצערת, הוחלפה צנרת מים והוחלף טרמוסטט.

השנה "שכחתי" שהטורים בסמוראי מוזרק "אמורים" להיות גבוהים.

איש
14-02-08, 23:18
סוף סוף!

צדיק בסדום שהוכיח כי התופעה היא אכן בעיה.
תודה על ההתיחסות.
מקבל את הערה שלך בחיוב.

שלא תבינו לא נכון , לא פסלתי שמדובר בבעיה אלא שפשוט אף אחד בפורום בעל סמוראי מעל שנתון 94 לא הוכיח אחרת.

ננסה את עצתך.
ונקווה לטוב .

-->