PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך מחליפים פילטר דלק בויטארה?



Tzvika-Pick
09-02-08, 13:12
מסיבה שעדיין לא ברורה לי, חשקה נפשי בהחלפת פילטר הדלק בויטארה שלי. זה שמותקן כרגע ברכב נראה ישן ועייף, והגיע הזמן לחדש.
קניתי אתמול פילטר דלק מקורי והבוקר ניגשתי להחלפה. ניתקלתי בשתי בעיות, אחת קריטית והשנייה קצת פחות.

הבעיה הראשונה היא עם הפלח שמקבע את הפילטר לשלדה. זאת אומרת, הבעיה לא עם הפלח אלא עם הבורג שמחבר את הפלח לשילדה - הוא פשוט תקוע שם ולא זז. אבל בסוף הצלחתי לחלץ את הפילטר הישן החוצה בלי לפתוח את הבורג הזה, ואין לי ממש בעיה לחבר את הפילטר החדש עם הפלח הישן. אז אני מניח שזה בסדר?

הבעיה העיקרית היא שאני לא מצליח לפרק את צינורות הדלק בכניסה וביציאה מהפילטר. יש שיטה מיוחדת לפתוח אותם? אולי הפילטר צריך להגיע ביחד עם הצינורות דלק (או לפחות המטר הראשון שלהם, עד שהם הופכים לצינורות מתכת)?
צירפתי תמונה של ישן מול חדש.

צביקה קרבורטור
09-02-08, 14:11
מסיבה שעדיין לא ברורה לי, חשקה נפשי בהחלפת פילטר הדלק בויטארה שלי. זה שמותקן כרגע ברכב נראה ישן ועייף, והגיע הזמן לחדש.
קניתי אתמול פילטר דלק מקורי והבוקר ניגשתי להחלפה. ניתקלתי בשתי בעיות, אחת קריטית והשנייה קצת פחות.

הבעיה הראשונה היא עם הפלח שמקבע את הפילטר לשלדה. זאת אומרת, הבעיה לא עם הפלח אלא עם הבורג שמחבר את הפלח לשילדה - הוא פשוט תקוע שם ולא זז. אבל בסוף הצלחתי לחלץ את הפילטר הישן החוצה בלי לפתוח את הבורג הזה, ואין לי ממש בעיה לחבר את הפילטר החדש עם הפלח הישן. אז אני מניח שזה בסדר?

הבעיה העיקרית היא שאני לא מצליח לפרק את צינורות הדלק בכניסה וביציאה מהפילטר. יש שיטה מיוחדת לפתוח אותם? אולי הפילטר צריך להגיע ביחד עם הצינורות דלק (או לפחות המטר הראשון שלהם, עד שהם הופכים לצינורות מתכת)?
צירפתי תמונה של ישן מול חדש.
צביקה ידידי שלום רב!
אני חייב לציין תחילה שלא החלפתי מעולם מסנן ברכב מוזרק כולל ויטרה.
אך לפי התמונה שצירפת יש לפתוח את הניפל הנמצא במרכז המסנן , שמהדק את הצינור למסנן, קימים בוודאי שיבות נחושת משני צידי הניפל, הזהר לא לאבד אותם, בעזרת רינג ארוך או בוקסה בעלת ידית גדולה, להגברת מומנט הפתיחה, איני רואה סיבה שהניפל לא יפתח, באם אתה מסובב בכוון הנכון, כלומר פותח ולא מהדק!
כשןכבים מתחת לרכב, משתבש לפעמים כושר האבחנה לאן לסובב, למרות שבגלל שאני מכיר אותך אישית, יש לי ספק רב בכך.
רצוי ומומלץ לפתוח את הבורג החלוד שתופס את החבק שמהדק הישן לשילדה, או להדק את המסנן בעזרת אזיקון.
יש להתיז ספריי חלודה,ף ובעזרת מכות קלות בעזרת פטיש, להכות קלות על הבורג, לפני ניסיון הפתיחה.
הזהר מהדלק שישפך קרוב לוודאי עם שחרור הניפלים, של המסנן, הרחק את פניך ואת עיניך מאזור המסנן בעת החלפה, השתמש בסמרטוט וכפפות חד פעמיות.
בהצלחה
צביקה

Tzvika-Pick
09-02-08, 14:36
תודה על התגובה צביקה!

אולי עכשיו אחרי ארוחת צהריים יהיה לי קצת יותר כוח. אני אקבע את הפילטר למקומו ואז אנסה לפתוח את ניפלים בכוח.

Tzvika-Pick
09-02-08, 16:24
הניפלים האלו לא נפתחים! לא רינג, לא בוקסה, לא פטיש ולא נעליים.
ביינתים רק הצלחתי לשבור את הבורג שמחבר את הפלח (או החבק) לשלדה, ולפחות החלפתי את החבק אם לא את הפילטר :wink:


חשבתי אולי לחתוך את הצינורות שנכנסים ויוצאים מהפילטר ובעזרת סוג של מאריך לחבר צינורות חדשים. נניח שאני קונה שני קצוות צינור עם ניפלים חדשים ומבריג אותם לתוך הפילטר החדש, האם יש איזשהו מתאם "זכר-זכר" שיאפשר לי לחבר את הצינורות החדשים לקצה שחתכתי? אם כן, מי מתעסק עם ציוד כזה באזור ת"א?

נמרוד
09-02-08, 16:47
אל תאלתר. זה רכב יפאני - מהנסיון שלי, הכל אצלהם הגיוני ועם סיבה. הייתי קורא בעיון את הפרק בספר הדן בהחלפת הפילטר, נראה לכאורה טריביאלי אבל אולי יש שם איזה משהו שאתה מפספס?

אלו גם חיבורים ללחץ גבוה, דומים לצנרת בלמים - אם הם שם, יש כאמור סיבה טובה. אני לא מכיר אותה, אבל בטוח שיש.

חן צברי
09-02-08, 18:07
ראשית, אל תשכח לשחרר לחץ ממערכת הדלק (אתה לא רוצה שפריץ של דלק לתוך העין).
ממה שאני זוכר, הגישה לא כל כך נוחה להפעלת כח, אבל יותר נוח לפתוח את ברגי הצינורות כשהפילטר נשאר מחובר לשילדה.
צריך להשתמש בשני מפתחות משני הצדדים של חיבור צינור הדלק לפילטר:
אחד פתוח (19 מ"מ אם אני לא טועה) לקיבוע הפילטר, ושני סגור (17 מ"מ, גם כאן אם הזכרון לא מטעה אותי) בכדי לפתוח את הבורג של הצינור.
אל תשכח להתייחס להמלצות של צביקה.

חן

Tzvika-Pick
09-02-08, 18:36
תודה על העיצות.

חן, אתה מתכוון לקיבוע כזה?
כעיקרון ניסיתי להפעיל כוח על הבורג 17 כשהפילטר מחובר לשילדה רק עם החבק, אבל הוא גמיש יחסית והפילטר מתחיל להסתובב לי על ריק.

לגבי שחרור הלחץ - אתה מתכוון לפתיחה של הבורג הקטן שעל הקו של היציאה?

MMR
09-02-08, 20:47
כמה שזכור לי, אצלי לפחות, היה לצנרת הדלק מחבר נוסף.
תעקוב אחרי הצינורית קצת לכוון ההפוך ונתק את המחבר משם. קפל את הצינורית.
שחרר את הבורג שחובק את הפילטר ותוציא את הפילטר דרך החבק.
כך תוכל לטפל בפילטר שלא מתחת לרכב בצורה נוחה ויעילה הרבה יותר, אצלי הצלחתי לפתוח את הברגים רק בחוץ.
מקווה שתבלע רק קצת דלק בתהליך....

מורן.

khalilj
10-02-08, 10:24
אני החלפתי את הפילטר הזה לפני שבועים במוסך מורשה.
אתה צריך לשחרר ברגים שסימנתה עם 17 ו 10, תשמור על השיבות שנמצאות שם, אתה צריך לשים אותם בפילטר החדש.

לא היה צריך לשחרר לחץ של דלק.

אחרי ההתקנה, התנע את האוטו ל 10 דקות ושים לב כל הזמן שאין נזילה.

צביקה קרבורטור
10-02-08, 17:27
צביקה שלום רב!
לאחר עיון רב בתמונה שהבאת, זה אכן מצדיק את המשפט" תמונה שווה אלף מילים".
יש לתפוס את המסנן כקונטרה עם מפתח פתוח 19מ"מ ואת הניפל עם מפתח 17 מ"מ, וזאת עדיין מבלי לפתוח את הבורג 10 מ"מ התופס את החבק.
אין שום סיבה שבעולם, שהבורג לא יפתח , אלא אם ההברגה היא שמאלית(בספק רב).
בהצלחה
צביקה

יונתןמצפה
10-02-08, 17:57
לא מכיר וויטארות...
בסמוראי מוזרק, יש צורך בשחרור לחץ דרך הריליי, פתיחת מכסה הדלק ונסיון התנעה. הבורג 10 מ"מ אכן משחרר לחץ/ עודפי דלק מהפילטר. משהו מוזר בחיבורים שלך: עד כמה שנראה לי, לא אמורים ליהיות שם צינורות גומי אלא צינורות קשיחים. ככה זה בסמוראי מוזרק. ייתכן ומישהו בעבר עשה שם קומבינה...?
לגבי הפילטר עצמו- כמה עלה מקורי? אם אני זוכר נכון זה מעל 200 לא?
פילטר כזה תחליפי ניתן להשיג. אם אני זוכר נכון הוא זהה למיציבושי גאלנט או לנסר, הדגם עם השייבות. עולה משהו כמו 50 ש"ח.
מומלץ לנתק מצבר בעבודה במערכת הדלק ע"מ למנוע אפשרות של קצר / גיץ שעלול להיגמר ב....
בהצלחה

Viper
10-02-08, 19:48
טוב, אז הבנתי שכבר שברת את התושבת. יופי! :wink:
עקרונית בהחלפת הפילטר- אין צורך בפירוק התושבת (אלא אם היא הרוסה, מה שלא כ"כ סביר).
השיטה כמו שציינו- פתח את הברגים החיצוניים ואל תשכח לתת "קונטרה" בברגים הפנימיים. (אחרת הפילטר יסתובב לך בתוך התושבת ולא תשיג כלום חוץ מאפשרות של שבירת מחבר או קריעת צינור.
אל תפחד להשתמש בכוח לפתיחת הברגים. כל עוד אתה נותן "קונטרה"- זה בסדר. לעיתים זה נתפס ממש חזק. במיוחד אם לא החליפו מזמן את הפילטר. תנסה לרסס קצת תרסיס נגד חלודה, תמתין כמה דקות ואז תנסה לפתוח.
אגב, ישפך לך בערך כוס של דלק. אל תבהל. זה יפסק. אז בהחלט תרחיק את הגוף ובמיוחד את הראש מהאזור בעת הפתיחה. (הדלק יתחיל להשפך לא מיידית עם שחרור הבורג אלא כעבור סיבוב וחצי בערך של האום). כבר שמעתי על אנשים שנכנס להם דלק לעיניים, אף, פה, ואפילו לאזניים- אז ראה הוזהרת.
בהצלחה!

Tzvika-Pick
10-02-08, 22:02
תודה לכם על התגובות. אתם 100%!

כבר באמת התיאשתי מהפילטר הנ"ל, כמעט שלוש שעות הלכו בשבת מתחת לג'יפ בניסיונות לפירוק הנבלה.
אני אנסה שוב בשבת הבאה, הפעם אני אנסה להשיג מפתח 19 קצת יותר "דק" כי המפתח 19 שיש לי עכשיו פשוט לא נכנס ברווח שיש שם. מי אמר שחשוב לקנות כלים איכותיים?
אבא שלי, שהגיע לבדוק על מה המהומה, הציע לקבע את הפילטר עם מפתח צינורות גדול שיש לו בבית. גם סוג של רעיון לקונטרה :)

לגבי מחירים - הפילטר המקורי עלה לי קצת פחות מ100 ש"ח אצל ג'נרל ברקס במסגר. דווקא חשבתי שזה מאוד יקר כשהייתי בחנות, אני רגיל לפילטר דלק של פיג'ו 205 שעולה 30 שקל בחנות של יקרנים.

לגבי הקומבינה בצינורות - אני לא פוסל את זה בכלל. למרות שזה מרגיש כאילו אף אחד לא פתח את הפילטר הזה מאז שנת 1994.

אני אנסה להשיג משקפי מגן לפני הפתיחה של הפילטר. תודה על האזהרות.

חן צברי
10-02-08, 23:26
היי צביקה,
כן, זה הקיבוע שהתכוונתי אליו. אני לא זוכר במדויק אם אלו הן המידות, אבל זו הייתה הכוונה. דרך אגב, לא המצאתי את זה, זה היה כתוב בהוראות בספר.
לגבי שחרור לחץ, יש הסבר בשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=19786&highlight=%F4%E9%EC%E8%F8+%E3%EC%F7) , רק יש להסיר ולהחזיר את מכסה הדלק לפני.
אחרי כן (אחרי ההחלפה של הפילטר), צריך לשים את הסוויץ' על ON למשך מס' שניות, כמה פעמים, בכדי לתת למשאבה ליצור לחץ במערכת.
אתה מהמרכז? הסט שלי כרגע אצל ההורים, אבל אם תצטרך, שלח לי הודעה, אני אשתדל לאסוף אותו השבוע.

ליונתן, אין שם קומבינה, בקצה צינורות הגומי ישנו מחבר קשיח המתחבר לפילטר דלק.
לגבי המחיר, במכשירי תנועה זה עלה לי 180 ש"ח כולל מע"מ לפני שנה וחצי.
מישהו יודע איזה דגם של מיצובישי מתאים לויטרה? אשמח לעקוף את מכשילי תנועה ומחיריהם (הרבה חלקים ברכב הם של מיצובישי).

חן

יונתןמצפה
10-02-08, 23:38
חן, הפילטר בתמונה נראה זהה לחלוטין שלזה שיש לי בסמוראי. אני לא זוכר אבל די בטוח שזה היה של גאלנט או לנסר. הדגם עם השייבות שמתאים לחיבורים האלו. לך עם הפילטר הישן לחנות חלפים ואני בטוח שתמצא.

חן צברי
11-02-08, 00:06
תודה על התשובה :smile: , אבל נראה לי שתהיה לי קצת בעיה אחרי שזרקתי את הישן לפח :-?

בכל מקרה אני אנסה בפעם הבאה שאצטרך להחליף פילטר דלק (אולי תמונה תעזור?)

לצביקה, שכחתי להוסיף קודם,
הבורג הקטן, צריך להוריד אותו לפני שמנתקים את הצינורות.

חן

khalilj
11-02-08, 09:19
הצינורות נראים זהים למה שיש לי באוטו.
הפילטר עלה לי במכשירי תנועה 155 לפני מעם.

Tzvika-Pick
16-02-08, 14:11
הבוקר ניגשתי שוב למלאכה, בכוחות מחודשים ועם כלי עבודה מיוחד - מפתח 19 שעבר דיאטה וירדו לו כמה מילימטרים מהעובי כדי שיכנס למקומו בפילטר.

אם הרבה הרבה קונטרה והרבה הרבה עקשנות הצלחתי לפרק את כל שלושת הברגים והפילטר הוחלף אחר כבוד בחדש.
עשיתי נסיעה עם הרכב והכל נראה טוב, מלבד אולי הזעה קלה של דלק בקו הכניסה. כנראה שלא חיזקתי מספיק את המחבר. אני אחכה עוד איזה שעה לתת לעסק להתקרר ואגש למשימת חיזוקים אחרונה.
כנראה שהפילטר הקודם היה סתום כי מורגש שיפור בתגובת הדוושה ובסחיבה של הרכב.

אפילו לא בלעתי הרבה דלק. רק טעימה קטנה :rolleyes:

תודה לכם על העזרה.

יונתןמצפה
16-02-08, 16:16
במידה ולא החלפת שייבות נחושת, זו הסיבה להזעה. צריך ליהיות 2 שייבות בכל צד של הפילטר. סה"כ 4 שייבות. לאחר חיזוק רגיל (ולא עם יותר מדי כח...) לא אמורה ליהיות נזילה או הזעה כלל. נזילה/ הזעה של דלק הינה דבר מסוכן ואסור לנסוע ככה!

Tzvika-Pick
16-02-08, 18:22
אני לא בטוח אם זו אכן הזעה של דלק או פשוט רטיבות שנשארה מהדלק שנשפך בזמן ההחלפה.
צריך להחליף את השייבות הקטנות האלו? החזרתי את אלו שהיו בפילטר הישן למקומם.

אני צריך לרדת עוד מעט להזיז את הרכב, ואז אבדוק מה מצב הרטיבות באזור.

Tzvika-Pick
19-02-08, 13:07
טוב, אין ברירה אלא לפרק שוב ולהחליף את השייבות, יש הזעה קטנה של דלק מהצינור של היציאה והזעה די רצינית בצינור הכניסה. חיזוק חוזר וסופי כמעט ולא עזר.

מישהו יכול להגיד לי מה הקוטר של השייבות הנ"ל? הייתי עכשיו במוסך סוזוקי ושם לא ידעו להגיד לי בע"פ איזה שייבה צריך. אמרו שצריך לראות דוגמא ולחפש אחת בגודל דומה במחסן. אולי לפי קוטר חיצוני אני אוכל למצוא שייבות מתאימות במחסן שלהם.

יונתןמצפה
19-02-08, 13:52
איו לי מושג לגבי הגודל. אצלי הגיעו 4 שייבות עם הפילטר. לפני שאתה רץ לשרוף זמן וכסף במ. תנועה, תעשה חיפוש קטן בחנויות חלפים. אני בטוח שיימצאו לך שם משהו מתאים

Tzvika-Pick
19-02-08, 13:56
אני בהחלט מעדיף לקנות בחנות ולא אצל מ. תנועה, רק קצת בספק אם שם ידעו לעזור לי בלי מידה כלשהיא.

טוב, אולי בכל זאת שווה לעבור בחנויות של יצחק שדה בדרך הביתה.

MMR
19-02-08, 14:22
אני לא בטוח אם זו אכן הזעה של דלק או פשוט רטיבות שנשארה מהדלק שנשפך בזמן ההחלפה.
צריך להחליף את השייבות הקטנות האלו? החזרתי את אלו שהיו בפילטר הישן למקומם.

אני צריך לרדת עוד מעט להזיז את הרכב, ואז אבדוק מה מצב הרטיבות באזור.

לא טוב.
השייבות הן מנחושת ואמורות להמעך למקומן בעת ההידוק, גם בפלאגים זה עובד ככה. האפקטיביות שלהן יורדת אחרי השימוש הראשון.
אני די בטוח שמקבלים גם אותן יחד עם הפילטר החדש.

Tzvika-Pick
19-02-08, 14:41
אני מקווה מאוד שזאת הסיבה להזעה ולא איזה נזק לצינור לחץ גבוה. נראה לי שצריך לפרק מיכל דלק כדי להגיע לצינור שיוצא מהמיכל דלק לפילטר וזול זה בטח לא יכול להיות.

לא היו שייבות עם הפילטר שקניתי בוודאות. אולי בכל זאת היה שווה להשקיע עוד כמה עשרות שקלים ולקנות במ. תנועה ולא לאכול פעמיים דלק :lol: . אני אנסה לקפוץ ליצחק שדה/המסגר עוד מעט ולחפש שייבה אחרת, למרות שאני די סקפטי אם אני אצליח למצוא משהו מתאים "על עיוור".
מקסימום אני אפרק בשישי בבוקר וארוץ (פיזית, כי הרכב מושבת) לקנות ביצחק שדה. אין לי חשק להשבית את הנבלה לעוד שבוע.

חן צברי
19-02-08, 21:09
במכשירי תנועה הפילטר לא מגיע עם שייבות, וגם את השייבות קשה להוציא מהם (רק אם נפלת עליהם ביום טוב :mrgreen: )

חן

Tzvika-Pick
22-02-08, 18:44
נראה לי שאפשר לסיים את הפרויקט. שלושה שבועות שאני מתעסק עם הפילטר דלק הזה, ועכשיו הכל נראה טוב, אין הזעות ואין נזילות. הכל יבש ונקי.

למען הדורות הבאים (כלומר, למען המסכן הבא שינסה להחליף לבד פילטר כזה ויסתבך :grin:) אציין רק שהשייבות המתאימות הם בקוטר 10 או 11 מילימטר והם כל כך זולות, שעם חיוך וקצת נימוס תקבלו אותם בחינם מחנות החלפים שלכם.

-->