PDA

צפייה בגרסה מלאה : הסמוראי לא מניע ויש נורות אזהרה



ליאור ג
09-02-08, 14:51
שלום לכולם
לצערי הסמוראי (שנת 95 ) עושה בעיות והרי השתלשלות האירועים:
לפני כחודשיים הלך המצבר וקניתי מצבר חדש ,אחרי כחודש הסמוראי לא הניע בבוקר והנעתי עם כבלים ואז הוא היה בסדר אבל בכל זאת הלכתי למקום שנותן שירות למצבר שם נאמר לי כי האלטרנטור לא תקין ויש להחליפו , הלכתי למוסכניק שבדק עם וולטמטר והראה לי שכשמים גז והטורים במגיעים לכ 2000 הקריאה מגיעה ל 13-14 כלומר האלטרנטור תקין , לאחר מכן הלכתי למקום בו קניתי את המצבר והוא בדק והחליט להחליף לי את המצבר בחדש. כך נסעתי לי כשלושה שבועות ואז במהלך נסיעה נדלקו שלוש נורות אזהרה אחת של ציור ! מימינה נורה ובה P ומימינה נורה עם ציור של מצבר, עצרתי בצד בדקתי את הרכב אבל לא מצאתי שום דבר חריג והמשכתי לסוע , הנורות נכבו ונדלקו לסרוגין ואחרי מספר קילומטרים נדלקו ומאז לא נכבו , אבל האוטו המשיך לסוע , אחרי שלושה ימים בזמן נסיעה הטורים ירדו מאוד והרכב נכבה בזמן נסיעה ולא נדלק, אחרי כ 4 שעות הניע בלי כבלים אבל שוב הטורים לא היו יציבים אבל בעזרת גז הצלחתי לשמור עליו דולק עד החניה שם נכבה מעצמו ואז הסכים להניע רק עם כבלים.
זהו זה
מה נראה לכם קורה לי שם מתחת למכסה המנוע ?
ביי בנתיים
ליאור

idanw
09-02-08, 16:14
למרות מה שאמר המוסך.. זה נראה כאילו אין טעינה.. אז או שהאלטרנטור לא יציב, או שמשהוא בחיבורים שלו...

הדיפנדר פיליפ
09-02-08, 16:26
תבדוק כבל מינוס... נקה את האזור מקורוזיה

WildLove
09-02-08, 16:28
מניסיון מר - לפעמים לפני שהלאטרנטור מחזיר את נשמתו לבורא הוא נוטה להיות מאוד לא יציב - כוונתי, לפעמים הוא מטעין את המצבר רגיל, לפעמים הוא לא מטעין כלל, ולפעמים מספק 18V ומעלה (טעינת יתר!!!).. לפעמים, גם קורה שהוא פשוט מטעין טעינת יתר (18V+) בצורה יציבה וככה בעצם הורג לך את המצבר..כל זה מניסיון אישי
הייתי מתחיל בלבדוק שוב את הטעינה..שעון טעינה למרות שכבר לא מגיע ברוב הרכבים הוא משהו מאוד יעיל בהתחשב במחירי המצברים היום
אלעד

boba banay
09-02-08, 19:45
בלי שום קשר לבעית המצבר והטעינה שיש לך -
הנורה ! בסמוראי מסמנת שחסר לך נוזל בלמים - אין לה שום קשר למצבר....תבדוק את מפלס נוזל הבלמים - לבטיחותך והסובבים אותך
אם חסר נוזל בלמים - בדוק מה מצב רפידות הבלם מלפנים - בד"כ כשהן נשחקות מדי יורד מפלס הנוזל אל מתחת למינימום ואז נדלקת הנורה,
במקביל - בדוק אם אין לך נזילות מאזור המשאבה המרכזית (תזהה ע"פ קילוף של הצבע באיזור) ובארבעת הגלגלים, תצטרך לפרק את הדראם מאחור ולבדוק אם יש נזילות בבוכנה - אם כל הנ"ל תקין תוסיף נוזל בלמים ותעקוב מקרוב אחרי המפלס (יכול להיות שהנזילה היא לתוך מגבר הבלם ואז היא לא נראית)

ליאור ג
09-02-08, 19:52
הי בוב הבנאי
את נושא נוזל הבלמים כבר בדקתי כי באמת מצאתי פה איזה שירשור שהיה רשום בו שזה יכול להיות נוזל הבלמים - יש נוזל בלמים בכמות הרצוייה ואת הבלמים הקידמיים החלפתי לפני פחות משנה ואת האחוריים לפני חצי שנה או בקיצור הבעייה היא לא שם כנראה

את האלטרנטור אבדוק שוב אולי באמת הבעייה היא שם
תודה
ליאור

gmike
09-02-08, 21:35
אהלן ליאור!
כש 3 הנורות שציינת נדלקות ביחד-זה אומר בעיית טעינה. אין שום קשר לבלמים במקרה הזה.
ורציתי לחזק את מה שאלעד אמר,גם אצלי זה מניסיון אישי...
כשהאלטרנטור בסוף דרכו, הוא פעם מטעין, פעם בכלל לא, ופעם תלוי בסל"ד..
תחליף אלטרנטור, זה לא יקר-150 ש"ח למשומש(אני שמתי של סוויפט) הרבה יותר זול ממצבר חדש...(שאם תמשיך לנסוע ככה יכול להיות שתצתרך גם)

ליאור ג
09-02-08, 21:45
להמשיך לסוע ככה? גם אם הייתי רוצה אני לא יכול כי הטורים יורדים ואם אני לא שם רגל על הגז המנוע נכבה וזה קצת קשה תוך כדי בלימה לשמור על טורים של 2000 סל"ד אז בכל מקרה אני לא ממש יכול לסוע איתו ככה.
אולי אפשר לדעת איפה השגת את האלטרנטור ב 150 ש"ח ?
האם יש דרך לדעת בוודאות שזה האלטרנטור? למדוד שוב עם וולטמטר?(דרך אגב האם בודקים עם וולטמטר רגיל כמו שמשתמשים חשמלאים בחשמל של הבית?)
המחיר שציינת הוא רק בשביל החלק או כולל עבודה במוסך?
האם זה מסובך להחליף לבד?
תודה
ליאור

gmike
09-02-08, 22:27
מספיק לבדוק עם וולטמטר.אם הוא תקין אמור להיות 13.8V בערך.
בעיקרון אתה לא חייב להחליף את האלטרנטור, שיפוץ יספיק, כי זה כנראה מיסבים,או אולי גם פחמים.
בכל פירוקיה אתה תמצא, זה לא מתאים BOLT ON אבל ממש לא מצריך הרבה עבודה. בגלל ששיפוץ עולה יותר,אני העדפתי לקחת מפירוק..
אם יש לך משחזת 4.5" (מה שנקרא דיסק)אתה תסתדר עם ההתאמות, אם יהיו לך שאלות-תשאל.
המחיר הוא כמובן רק לחלק, אני מאמין שבמוסך יקחו ממך בסביבות 400-500 ש"ח סה"כ.. שיקול שלך...
אם תמצא אלטרנטור מקורי של סמוראי- לא צריך לעלות יותר מ250 -עוד יותר טוב..

אם יש דרך לדעת בוודאות שזה האלטרנטור? אני מניח שאת כל הכבלים ממנו ואל המצבר כבר בדקת, ואתה אומר שהמצבר חדש יחסית,אז זה כנראה הוא..
אתה יכול ללכת לכל חשמליה ולבקש שיעשו לך בדיקת עומס למצבר(זה אמור להגיד לך אם הוא לקראת סוף דרכו, או שמצבו טוב)-זה לפי מה שאני יודע אי אפשר לעשות עם וולטמטר ביתי- אבל אני לא מבין גדול בחשמל.

ליאור ג
09-02-08, 23:00
איפה ניתן לשפץ אלטרנטור? באיזור רחובות נס- ציונה?
כמה אמור לעלות לשפץ דבר שכזה? וכמה זמן זה לוקח?
תודה
ליאור

idanw
09-02-08, 23:12
המחיר תלוי בכמות החלקים שצריך להחליף בו... כאשר המחיר המקסימלי צריך ליהיות כ 400 ש"ח (החלפת מיסבים לדוגמה תעלה כ100 ש"ח בלבד)

אבי 1
10-02-08, 00:19
שבוע טוב.אני גר באיזור קסטינה.{לא רחוק ממך}תוכל ליצור איתי קשר טלפוני ואני אתן לך הוראות בטלפון איך לבדוק את הטעינה{אם תקפוץ אליי אני אבדוק לך}.ואם תצטרך יש לי גם אלטרנטור תקין מקורי של סמוראי
אבי 0542247010{אני עובד במכונאות דרך אגב}

-->