PDA

צפייה בגרסה מלאה : תכנון מנועים



גיתאי נוה
14-02-08, 20:01
3 גורמים עיקריים, הקשורים בנפח המנוע ובחלוקתו לפי מבנה הצילינדרים, משפיעים על אופי של מנוע (קרי הספק, מומנט, עקומות לפי סל"ד וכו'). כלומר, אני לא מתייחס כרגע לנתונים נוספים כמו יחס דחיסה וכו':

מהלך בוכנה ארוך/קצר - ארוך למומנט עם סל"ד נמוך, קצר להספק עם סל"ד גבוה
שטח פני הבוכנה
כמות צילינדרים
הסכום של 3 הפרמטרים הללו נותן נפח מנוע כולל, אבל האופן שבו מחולק הנפח ביניהם יוצר את אופי המנוע המבוקש. כך למשל, נוכל לקבל שני מנועים בעלי אותו נפח כולל, האחד עם כ"ס גבוה ואופי 'ספורטיבי' בסל"דים גבוהים, והשני מגרגר עם מומנט גבוה אבל אופי 'עצלן' בסל"דים נמוכים.
ההשפעה של הפרמטר הראשון (מהלך בוכנה) ברור לי, אבל מה שלא ברור לי הם ה'טרייד אופ'-ים בין שני הפרמטרים האחרים וכיצד זה בא לידי ביטוי באופי המנוע. כלומר:

מה ההשפעה (יתרונות וחסרונות) של שטח פני בוכנה קטן או גדול?
מה ההשפעה (יתרונות וחסרונות) של כמות הצילינדרים?
שאלת סיכום 'שורה תחתונה' - כאשר מעוניינים לתכנן מנוע בנפח X עם מהלך בוכנה נתון, כיצד מחליטים האם להגדיל את שטח פני הבוכנות או לחילופין להוסיף צילינדר/ים?
מקווה שהסברתי את עצמי כראוי.
תודה
גיתאי

kd2
14-02-08, 20:30
היה כבר בוודאות דיון על אותם השאלות שאתה שואל , אני רק לא זוכר בדיוק איך הוא נקרא...
אני אבדוק אם אוכל למצוא אותו...

kd2
15-02-08, 04:28
היה את זה של קיד (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=7003&page=1)
וגם את זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=1168&page=1&pp=20&highlight=%E3%E8%E5%F0%F6%E9%E4)
וזכור לי אחד יותר ארוך עם הרבה יותר משתתפים , אבל אני לא מוצא אותו...
שם בטוח יש את התשובה לשאלה שלך.

עריכה - נמצא... (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5676&highlight=%F8%E9%E1%E5%E9+%F6%E9%EC%E9%F 0%E3%F8%E9%ED)

גיתאי נוה
15-02-08, 05:16
תודה רבה. ייבדק...

עודד זנטון
15-02-08, 11:12
מטעלק על השירשור.

אם הבנתי נכון, מומנט גדול יתן למנוע כח להמשיך להיסתובב ברגעים שבהם אין פעימת עבודה.
כ"כ, גלגל תנופה מוגדל נותן מומנט מוגדל.

האם אפשר לחרוט גלגל תנופה עבה יותר (במבט פרופיל) ובכך להגדיל את המומנט ע"י הגדלת המסה?

האם זה ישים בסמוראי?
אילו התאמות ידרשו (חיזוקים) אם בכלל?

מה הגבול?
הגורם היחיד שאני רואה כמגביל (ואני די בור בעניין) הינה תנועת מיסב הלחץ של הקלאצ'.
כמה מרווח יש לשימוש שכזה שלא ימנע ממיסב הלחץ להילחץ מספיק ע"מ להפריד את הקלאצ'?

kd2
15-02-08, 15:58
יאאלה ממחזרים שירשורים.. (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=5161&page=1&highlight=%E2%EC%E2%EC+%FA%F0%E5%F4%E4)
שורה תחתונה גלגל תנופה כבד הוא לא טוב בשבילך , הוא מקשה על המנוע( ברמה הבסיסית, בהקשר של גיפ).
היתרון בגלגל תנופה כבד היא היכולת "לאגור" אנרגית התמדה ולנצל אותה ע"מ להתגבר על התנגדות מסויימת.

-->