PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות טכניות על CJ



airzax3
17-02-08, 09:36
בוקר טוב, בתור טירון בעניני CJ עלו לי כמה שאלות שלא מצאתי להם תשובות בשרשורים קודמים:

1.לוקרים-בניגוד לסמוראי שבו יש סימנים על הלוקר כאן הנעילה מתבצעת ע"י סיבוב של 360 מעלות-יש דרך ויזואילת לדעת מתי הלוקר משולב ומתי משוחרר?

2.הרכב משמש אותי רק בסופ"ש וכל השבוע הוא עומד-הבעיה היא שאחרי שהרכב עמד שבוע לא ניתן להניע אותו בלי להכניס דלק ישירות לקרבורטור-ניסתי לסגור ידנית את הצ'וק להניע עם גז\בלי גז-וכלום
משאבת הדלק אצלי מכאנית עד כמה שאני מבין(יושבת על המנוע), אחרי שהכנסתי פקק דלק לקרבורטור הרכב הניע מידית.

3. כל כניסה למים בעומק של כחצי מטר ומעלה מחייבת אותי ביציאה מהשלולית לפתוח מכסה מפלג ולספוג את השלוליות -כל עוד המנוע עובד אין בעיה אבל ברגע שאני מכבה מנוע אי אפשר להניע בלי יבוש.

4. כמה זמן בערך ומה המשמעות מבחינת פירוק\הזזת מכלולים של החלפת חזית מסופה לCJ בהנחה וכל הברגים נפתחים ואין הפתעות מיוחדות (כן, אני יודע שאין דבר כזה)

תודה!

lizard
17-02-08, 09:40
1. לא יודע איזה לוקרים יש לך. בשלי רשום מצב 2X4 ו4X4.
2. יכול להיות שמשאבת הדלק שלך עייפה. מצד שני, כנראה שהדלק שנמצא בקרבורטור פשוט מתאדה, צריך כמה סטרטרים טובים וארוכים כדי למלא מחדש את הצנרת.
3. יש פה כל מיני כתבות על איך למגן את הג'יפ. כולל כתבת שער כמדומני שהייתה לפני כמה שנים. צוללת הג'יפ לא יהיה.
4. זה יכול לקחת יום או יומיים, תלוי בכל מה שהולך שם וכמה חלודה יש. קח בחשבון שכנראה תצטרך גם נוזל קירור חדש כי אתה עד כמה שידוע לי מפרק גם רדיאטור.

shimixx
17-02-08, 09:54
לא נסחפת קצת ?
יומיים בשביל חזית !!!!!!!
ולגביי הלוקרים בד"כ סובב עם כיוון השעון כדי לנעול ונגד כדי לפתוח ברוב הלוקרים זה ככה אם לא בכולם ואם בא לך אז גם תסמן עם צבע כלשהו .
וכמו כן תבדוק מצב הצוק .

lizard
17-02-08, 10:02
לא נסחפת קצת ?
יומיים בשביל חזית !!!!!!!


אם עושים עבודה כמו שצריך כולל תיקון צבע לחלודות אז כן זה יקח איזה יום יומיים. כמובן שאני לא מדבר על 12 שעות עבודה רציפות. מבחינת שעות, בהנחה שיש את כל החלקים, עניין של 4-5 שעות עם המתנה לצבע שיתייבש ושכבה שניה ו/או שלישית. הביע הכל הדברים האלה היא שאתה יודע איפה אתה מתחיל ולעולם לא איפה אתה מסיים.

shimixx
17-02-08, 10:54
הבן אדם מביא חזית אחרת הוא לא צובע את שלו !
הוא מפרק ומעיף ובמקום מניח אחרת שאותה ידאג לצבוע בהתאם ולארגן הרבה לפני שיפרק!
בקיצור אחרי שמונחת לך ביד חזית וכנפיים ומכסה בצבע שאתה צריך זה להערכתי לא ייקח יותר מחצי יום עבודה וגם נסחפתי קצת .
זה שאולי על הדרך תחשוק בשינויים אחרים זה כבר סיפור אחר .

yscheiner
17-02-08, 13:27
תרים את הרכב פעם אחת על ג'ק ותבדוק את מצב הנעילה והשיחרור של הלוקרים.

מניסיון, סמן קו לאורך הלוקר במצב נעול או פתוח בעזרת צבע לבן.

זהו, מעכשיו יהיה לך קל לדעת באיזה מצב הלוקר גם תחת מעטה בוץ.

(נכון גם ללוקרים שמוטבע עליהם מצבי הפעולה)

ערן המסוקס
17-02-08, 16:02
בקשר לחדירת מים למפלג.

קודם כל, תדע לך שאם לא נקה ותשמן את ציר המפלג, אני מאמין שהמיסבים יתפסו לך במוקדם או במאוחר.

בקשר לאטימה. אחרי שניקית היטב את המפלג, מלא את כל יחידת קידום ההצתה במפלג בגריז, עד שתגיע לסגירה מלאה של הפתח בגריז, כלומר שהגריז יגיע לגובה מכסה המפלג. לאחר מכן תכסה את איזור חלון קידום ההצתה ביריעה כלשהי, כדי למנוע זיהום יתר של הגריז.


בקשר להתנעות הבוקר. אם סטרטר ארוך לא עוזר, אז כנראה שמשאבת הדלק שלך עייפה.

מזגנים
17-02-08, 18:06
בקשר לחדירת מים למפלג.

קודם כל, תדע לך שאם לא נקה ותשמן את ציר המפלג, אני מאמין שהמיסבים יתפסו לך במוקדם או במאוחר.

בקשר לאטימה. אחרי שניקית היטב את המפלג, מלא את כל יחידת קידום ההצתה במפלג בגריז, עד שתגיע לסגירה מלאה של הפתח בגריז, כלומר שהגריז יגיע לגובה מכסה המפלג. לאחר מכן תכסה את איזור חלון קידום ההצתה ביריעה כלשהי, כדי למנוע זיהום יתר של הגריז.


בקשר להתנעות הבוקר. אם סטרטר ארוך לא עוזר, אז כנראה שמשאבת הדלק שלך עייפה.


ערב טוב

כאחד שלמד על בשרו את הנושא לעומק...

לא יעזור גריז ... סילקון... נילונים .. נילונים משופרים.. שקיות קוקי ...וכ"ו.......

הפתרון היחידי: החלפת מפלג .

ותחסוך לעצמך עוגמות נפש.בדוק.


עמוס

ערן המסוקס
17-02-08, 18:41
עמוס. אני רושם את זה מנסיון אישי ועומד מאחורי מה שאני רושם. המפלג נהיה אטום 100% ממים ולא משנה מה תעשה הוא לא ישהק אפילו קצת, כלום. לא תצטרך לגעת במפלג כל השנה וגם הרבה יותר מכך.

רק בשביל הספורט. עמוס, על איזה מפלג אתה ממליץ?

airzax3
17-02-08, 19:40
בקשר לחדירת מים למפלג.
בקשר לאטימה. אחרי שניקית היטב את המפלג, מלא את כל יחידת קידום ההצתה במפלג בגריז, עד שתגיע לסגירה מלאה של הפתח בגריז, כלומר שהגריז יגיע לגובה מכסה המפלג. לאחר מכן תכסה את איזור חלון קידום ההצתה ביריעה כלשהי, כדי למנוע זיהום יתר של הגריז.
.
האם הכוונה למלא בגריז עד גובה הרוטור? האם גריז שיותז על האלקטרודות לא יצור אותו אפקט כמו המים?

six 4 life
17-02-08, 19:45
הכוונה היא למלא בגריז את תחתית הדיסטרביוטור, היכן שזרוע קידום ההצתה זזה. קיים שם מין מלבן כזה פתוח שבתוכו זזה אותה ידית.
את המלבן הזה, ע"פ ערן, אתה סותם עם גריז עד לפני השטח שלו.

מערכות הצתה שלא מושפעות ממים- מפלג GM, או TFI.

ערן המסוקס
17-02-08, 22:09
כל מערכת הצתה מושפעת ממים. גם אם הרכב לא יגמגם, בשלב מסויים או מייד יכנסו מים למפלג, ויצרו שם קורוזיה קשה. ראיתי את זה בכל סוגי המפלגים המצויינים פה.

יש למלא את יחידת קידום ההצתה, אכן המנוף החשוף הזה. יש לשים גריז מעל גובה המנוף עד לגובה המכסה עצמו, כדי לאטום הרמטית את המפלג ולא להשאיר פתח כלשהו למים/אדי מים להכנס.

lizard
18-02-08, 07:29
גריז רגיל או גריז דיאלקטרי? הבדל חשוב לא?

ערן המסוקס
18-02-08, 08:04
גריז היפר-אלרגני. זה חשוב מאוד לעור הידיים. 8-)

גריז רגיל.

eliv1
18-02-08, 08:38
מערכות הצתה שלא מושפעות ממים- מפלג GM, או TFI.

שטויות...

מושפעות ועוד איך, אולי הם פחות רגישות, והמנוע לא נכבה אבל הקורוזיה חוגגת אחרי מיים עמוקים.

המע' היחידה כמעט ואינה מושפעת היא סט קוילים על הפלאגים ללא מפלג.

מזגנים
18-02-08, 12:21
שטויות...

מושפעות ועוד איך, אולי הם פחות רגישות, והמנוע לא נכבה אבל הקורוזיה חוגגת אחרי מיים עמוקים.

המע' היחידה כמעט ואינה מושפעת היא סט קוילים על הפלאגים ללא מפלג.


אתה קצת קטנוני לא???

הכונה לא מושפעת זה שבסיקס היפה שלך והמדהים רק רואה ממאה מטר שלולית ומתחיל

להחנק כמו בהתקפת ניקוטין קשה.

וברור שבמפלג GM זה לא קורה.



הבעיה העיקרית היא אדי המים ולא רק מים נטו ואת זה גריז לא מונע כמו שצריך.


אז כדי למנוע עוגמות נפש כמו שכתבתי רצוי להחליף מפלג.

מזגנים
18-02-08, 12:22
גריז היפר-אלרגני. זה חשוב מאוד לעור הידיים. 8-)

גריז רגיל.


ודרך אגב ניסיתי גם גריז אורגני ולא עזר

eliv1
18-02-08, 16:18
אתה קצת קטנוני לא???

הכונה לא מושפעת זה שבסיקס היפה שלך והמדהים רק רואה ממאה מטר שלולית ומתחיל
להחנק כמו בהתקפת ניקוטין קשה.
וברור שבמפלג GM זה לא קורה.
הבעיה העיקרית היא אדי המים ולא רק מים נטו ואת זה גריז לא מונע כמו שצריך.
אז כדי למנוע עוגמות נפש כמו שכתבתי רצוי להחליף מפלג.

אני ממש לא קטנוני, ברור לך עמוס שמע' הצתה TFI, היא בעצם מפלג סיקס רגיל?

אז נכון, הניצוץ אולי חזק יותר, ופחות רגיש במצבים גבוליים למיניהם, אבל TFI הוא לא הפתרון לשלוליות עמוקות... זה אמנם פתרון להמון דברים, אבל זה לא הפתרון למיים.

אפשר להגיע לתוצאה דומה של עמידות במיים (אם לא זהה) עם TFI, ובלעדיה.
יש על זה מספיק חומר והשואל המקורי יכול להריץ חיפוש קצר בפורום.

airzax3
18-02-08, 16:28
אוקי, לגבי המפלג הבנתי...
שאלה נוספת-משאבת הדלק ויזואלית נראית חדשה ולאחר ההנעה אין שום בעיה -יש אופציה לבדוק את התקינות שלה לפני החלפה עיוורת?

idanw
18-02-08, 16:49
לאחר שהרכב עמד, פרק את צינור היציאה ותן סטרטר... היא אמורה להשפריץ דלק מייד.

ערן המסוקס
18-02-08, 17:28
ודרך אגב ניסיתי גם גריז אורגני ולא עזר

צריך לעשות את זה נכון ככל הנראה..

--------------------------------------------------------------------------

לגבי משאבת הדלק. אחרי 5 שניות של סטרטר, המתנה ועוד 5 שניות של סטרטר הוא אמור להתניע. אם גם בפעם השלישית לא, אז ייתכן בהחלט שהמשאבה חלשה. משאבה חדשה עולה 200 ש"ח.

שיצו
19-02-08, 20:25
לבעית ההתנה בבוקר הכי טוב זה לשים משאבת דלק חשמלית של סובארו (המרובעת לא התחליפית) עם מפצל T ולחבר אותה ביחד עם המכנית ככה שעם הגיפ עמד הרבה זמן אתה פשוט מפעיל את החשמלית כמה שניות עד שהיא תמלא את הקרבורטור בדלק וזהוו הגיפ מניע בלי בעיה וזה גם פיתרון טוב למיקרה של בעיה במשאבת דלק באמצע טיול או נסיעה אתה פשוט מפעיל את החשמלית וזהו תמשיך לינסוע
ועם הלוקרים שלך מיסתובבים 360 אז הם לא טובים הם צריכית להעצר לא להיסתובב סיבוב שלם תיבדוק עם אם מיסתובבים בלי להפסיק עם כן אז תחליף אותם הם דפוקים או שתיפתח ותיראה מה הבעיה בפנים יכול להיות שהם לא מורכבים טוב
ובקשר למפלג לא יודע מה עם אחרים אבל את שלי עטפתי בחיבור של המיכסה עם המפלג בהיזלירבנד ועל זה נייר ניצמד ותפס טוב מאוד

six 4 life
19-02-08, 20:31
ועם הלוקרים שלך מיסתובבים 360 אז הם לא טובים הם צריכית להעצר לא להיסתובב סיבוב שלם תיבדוק עם אם מיסתובבים בלי להפסיק עם כן אז תחליף אותם הם דפוקים או שתיפתח ותיראה מה הבעיה בפנים יכול להיות שהם לא מורכבים טוב

יש לוקרים שמסתובבים 360 מעלות מסגירה לפתיחה ולהיפך, יש גם שעושים אפילו 520 מעלות.

שיצו
19-02-08, 20:57
יש לוקרים שמסתובבים 360 מעלות מסגירה לפתיחה ולהיפך, יש גם שעושים אפילו 520 מעלות.


טוב אז תמיד טוב לילמוד

airzax3
20-02-08, 11:48
החלפתי משאבת דלק מכאנית ובאמת הרכב הניע אחרי סטרטר שני.
לגבי הלוקרים-לאחר ניקוי מסתבר שיש סימון של 2 ו 4 על הלוקר ושהלוקר מסתובב קצת פחות מ 360 מעלות כך שלהבא אני מקווה שלא נתיישב בשלולית...
נשאר רק לפתור את בעית האיטום של המפלג-כרגע מחוסר תקציב אני הולך על שיטת הגריז-עדכונים בהמשך.

tzagi
20-02-08, 16:42
נשאר רק לפתור את בעית האיטום של המפלג-כרגע מחוסר תקציב אני הולך על שיטת הגריז-עדכונים בהמשך.

לזה יש פיתרון קל,
קנה מדחס חשמלי קטן, חבר צינור למפלג, תפעיל כשצריך,
הלחץ החיובי בחלל המפלג ידחה את המים.

tiran2
20-02-08, 17:01
אהלן חברה יש לי cj 89 שקניתי לא מזמן מלבד לגיר חדש ומנוע פצצה יש בעיה של חלודה והייתי רוצה טיפים לפחחות עצמית מדובר בכמה נקודות חלודה שדי מציקות לעין אז אם מישהו עשה זאת בעבר אשמח לטיפים בנושא פחחות

ערן המסוקס
20-02-08, 17:13
זה פתרון חביב (המדחס), אבל הפתרון שנתתי עובד, ועובד טוב. לא ברור למה אנשים לא מקבלים את זה.

צריך הוכחות? :roll:

מזגנים
20-02-08, 19:20
זה פתרון חביב (המדחס), אבל הפתרון שנתתי עובד, ועובד טוב. לא ברור למה אנשים לא מקבלים את זה.

צריך הוכחות? :roll:

אופס ...... סליחה מה נעלבת???. באמת??.


לפי דעתי מקבלים בכלל אף אחד לא כתב כאן אחרת.

אני שמתי 30 טון גריז אורגני ועוד 2 מיכלים נילוון ממוחזר(שגנבתי מהסופר)


מה לעשות לא עזר.

אחלתי ח...ר...ה.... בשנה שעברה שכל הנשמות הטובות עומדים מסביבי ולא מבינים מה מצאתי

בסיקס שאפשר לנסוע בנוחיות בפגר"ו..(לך תסביר להם).


אז החלפתי ל GM בעזרתם של ארז וברוך וישתבח שמו יש תוצאות נגמר העניןן בלי גריז והרכב נוסע

הרבה יותר טוב.

היה נסיון גם ל TFI שבנתיים לא עלה יפה אבל זאת השאיפה..


אז אני מתנצל עם נעלבת או משהו שאפילו דומה לזה .

עירא
20-02-08, 19:55
ורק בשביל האיזון באחת הפעמים הבודדות שנסעתי במים (אני לא ממש אוהב את זה) זה היה עם HEI והניסיון הזה לא היה טוב במיוחד....

עירא

הקרנף
20-02-08, 21:32
זה פתרון חביב (המדחס), אבל הפתרון שנתתי עובד, ועובד טוב. לא ברור למה אנשים לא מקבלים את זה.

צריך הוכחות? :roll:

אצלי ההוכחה שזה עובד.

מאז שערן דחף לי גריז למפלג אין יותר בעיות כניסת מיים




אמנם הג'יפ לא נוסע אבל אין בכלל רטיבות במפלג!!! :lol:

ואגב, השאלות הטכניות -

cj8 1990 - עשר דקות נסיעה ראשונות מגמגם בנסיעה בטירוף. אחרי 10 דקות חוזר להיות קרנף ותיק ואימתני. מה לעשות?


תודה

יובל :lol: :lol:

ערן המסוקס
20-02-08, 22:08
ואגב, השאלות הטכניות -

cj8 1990 - עשר דקות נסיעה ראשונות מגמגם בנסיעה בטירוף. אחרי 10 דקות חוזר להיות קרנף ותיק ואימתני. מה לעשות?


תודה

יובל :lol: :lol:

להפגש עם ערן לצורך כוון מחדש ובדיקה של כל המערכת. :wink:

תפתח שרשור חדש, נראה מה אפשר לעשות בנידון.

airzax3
21-02-08, 08:33
לפני שאני יוצא אידיוט-הקטע עם ניפוח המפלג באמת עובד? נזכרתי שיש לי במחסן איזה קומפרסור קטן סוג ז' (כזה שחילקו פעם באיזה מבצע תדלוקים)
יש מה לנסות או שזאת סתם אגדה?

tzagi
21-02-08, 08:43
זה לא אגדה,
שימושי ועובד,
פיסיקה פשוטה.

ערן המסוקס
21-02-08, 10:10
לא בטוח בכלל שזה יעבוד. אתה צריך לדחוף (לא לדחוס כי אי אפשר לבנות לחץ משמעותי) אויר בספיקה גבוהה. איך ואיפה בכלל תכניס את הצינור?

לא לשכוח שעדיין צריך להפעיל את הדרעק הזה לפני כל מעבר, וכמובן לדאוג שהאויר שנמשך הוא אויר יבש ומסונן, אחרת המפלג יראה בפנים כמו כדור בדולח של עיירה מושלגת.

six 4 life
21-02-08, 17:16
עד מתי מסוקסים יעלוזו?

לא נמאס לך לשלול דברים שלא ניסית? 8-)

tzagi
22-02-08, 01:02
זה מזכיר לי את הסיפור של זה שבנה את הכדור פורח הראשון, ומה עלה בגורלו בכפר הצרפתי שנחת בו,

ערן, יש אינטרנט, ובאינטרנט יש גוגל, במקום לפסול דברים לא מובנים לך,
תריץ חיפוש על הנושא ואולי תבין איך ולמה זה עובד......בהצלחה!

ערן המסוקס
22-02-08, 01:38
לא אמרתי שאי אפשר ליצור דבר שכזה. אבל ציינתי שזה לא כלכך פשוט, אם רוצים שזה גם יעבוד כמו שצריך וגם לאורך זמן.

ניסיתי למצוא מידע בגוגל ולא הצלחתי. אפשר לקבל קישור לכתבות שכאלה?

tzagi
22-02-08, 05:07
יש, יש,
תחדד את טכניכות החיפוש,
הנה קצת לתת לך לטעום:

Within a mile of leaving the ferry we were in water up to our headlights. Chris and I scrambled for photos while Felipe and Enzo gunned their rigs through the slop, searching for traction and hoping they were still following the submerged track. Felipe flicked a toggle on the dash that diverted air from the ARB air pump (that was busy supplying air to the Air Lockers) to the distributor cap. By pressurizing the distributor, water was unable to enter it and spark went uninhibited to the plugs. Meanwhile, I watched water lap at the base of the ARB snorkel where it fitted to the Jeep’s body. I immediately gained a new respect for these striking-cobra-looking extensions that look rather silly protruding from fenders of rigs around my desert homeland. Eventually the track reappeared and we motored across soggy grasslands to the next waterhole. After 45 minutes of this we reached a large body of water that appeared to be a lake with islands. But, it was just more flooded ground, this time too far and too deep to ford.

ערן המסוקס
22-02-08, 09:57
קישור בבקשה. האם מדובר במפלג סטנדרטי של מנוע 258? עם יחידת קידות הצתה פתוחה? איך חובר צינור האויר?

או שאולי מדובר על מפלג של מנוע 4.0L שאטום מראש ובעל נשם. ולתוך הנשם הזה נדחס אויר בשביל לקבל אטימה טובה יותר?

הרי אי אפשר לבנות שום לחץ במפלג של CJ, כי הוא פתוח לחלוטין לאויר. גם אין לו צינור נשם כמובן, כי הוא נושם דרך היחידה לקידום ההצתה.

בכל מקרה, זה מתאים לג'יפים המבלים את חייהם מתחת למים, לא ממש למעברי שלוליות יחסית רדודות אשר מפוזרות במספר מקומות יחסית בודדים במהלך יום הטיול. לפני כל מעבר טריויאלי צריך להתעשת וללחוץ על הקומפרסור?

tzagi
22-02-08, 17:21
הרי אי אפשר לבנות שום לחץ במפלג של CJ, כי הוא פתוח לחלוטין לאויר. גם אין לו צינור נשם כמובן, כי הוא נושם דרך היחידה לקידום ההצתה.



אני אפילו לא יודע איך לעכל את זה...

שמע, חבל על הזמן,
כרגיל אתה צודק, השיטות שלך יותר טובות, זה לא עובד, סתם חרטה .

ערן המסוקס
23-02-08, 20:04
זגיל'ה, פשוט תסביר לי היכן אני טועה. אני באמת סקרן לדעת על הנושא הזה. בעצמי העברתי בראש את המחשבה לבנות מערכת כזאת במשך הרבה זמן (בעיקר בשביל להכניס לחץ חיובי לדיפרנציאל הקדמי הרגיש יותר לחדירת מים).

פשוט מכניסים צינור מהפתח של קידום ההצתה, מפעילים קומפרסור זול וקטן וזה עובד? בלי שום הכנות או בניה נוספת?

אגב, נניח וזה כן עובד. האם הפיתרון שאני נתתי לא עדיף בכל זאת? תשובתך הכנה והמנומקת?

tzagi
24-02-08, 05:04
מסורסל'ה

מה אתה רוצה ממני?
החלטת לבד שזה לא עובד, לא טוב, מסובך, בדיוק כמו דעתך על כול דבר אחר שאין לך
מוטורקרפט? זה זבל, לא עובד טוב כמו הקרטר,
הידרובוסט? ביזבוז כסף, בוסטר מסופה עובד אחלה,
אז זה עוד דבר ברשימה שפסלת בלי נסיון או ידע.
למה עלי לנסות לשכנע אותך אחרת?
נראה לך משעמם לי בחיים?

רוצה מידע על בניית המערכת, תשנה את צורת הדיבור, או תיפנה לאלה שיודעים איך לבצע חיפוש.

ערן המסוקס
24-02-08, 08:08
אני לא אומר שאני יודע הכל. אני טועה הרבה וחסר לי הרבה ידע. זאת הסיבה שאני שואל ובכלל מתדיין פה על הנושא הזה, כי אני לא יודע וכי אני סקרן. אפשר לקבל קישורים למערכות כאלה שעובדות על מפלג של CJ?

tzagi
25-02-08, 04:58
אין קישורים יעודיים לCJ, שכח מזה, זמנו של המפלג הנ'ל נגמר לפני שהאינטרנט הומצא,
כמו כן, זה שיטת עולם שלישי שפופולרית בדרום אמריקה, אז למצוא מידע, תצתרך לקרוא ספניולית.

צ'מע...
תן לי איזה שבועיים, ופתח שרשור יעודי לנושא.
אני ינסה לארגן משהו עד אז, כרגע אין לי זמן לזה....יש לי שיפוצים על הראש.

-->