התחברות

צפייה בגרסה מלאה : למכור או להשאר? מה אתם אומרים? [סוזוקי סמוראי ארוך, שמצריך השקעה]



בני
06-01-07, 11:13
אהלן חברים,

אז ככה, יש לי היום סמוראי ארוך שמחירו הראשוני היה 5 k ונכון להיום הגעתי לסכום של 23 k יישור קו באוטו. העינין הוא שישור הקו לא יסתים עדיין מאחר ויש לי לעשות לאוטו פחחות ובנוסף להחליף מנוע,
אני מעריך שעוד 10 k והאוטו יהיה פיקס.

אז איפה הבעיה אתם שואלים? 33k זה הסכום אליו אני אגיע, סכום בלי פרופורצית לפי דעתי מכמה סיבות:
אני לא סובל את הבראזנט, כשקניתי עדיין לא ידעתי את זה, היום לאחר שנה אני יודע שאוטו פתוח לא בשבילי.

זה אוטו מעבר, אני מטבעי פרפקציוניסט, אני יכול להשקיע את הנשמה באוטו ועדיין בעוד שנה שנתיים אני יאלץ למכור את האוטו וכמובן שאני לא אקבל את מה שהשקעתי, יחד אם זאת להשאיר את האוטו ככה זה פשוט עוול, האוטו צריך פחחות, יותר מזה אם יש משהו שאני לא סובל באוטו זה חלודה ואצלי יש הרבה.

ועוד לא הזכרתי את עינין השיפורים, יש לי סרנים רחבים באוטו וזהו, אין לי עדיין נעילה אחורית, יחסיי העברה באוטו בהחלט גרועים ולא שאני כזה טוחן סלעים אבל בכל זאת כשצריך לזחול האוטו רץ, לי העינין הזה מאד מפריע.

פתאום אני מגלה שאני עשוי להגיע או לגרד סכום של 40 k בשביל שהאוטו יהיה כמו שאני רוצה ואני
עדיין אם סמוראי מודל 87 , את עינין הביטוח המקיף הזכרתי...

מילא אם היה לי היילקס או דיפנדר, ההשקעה יכולה לבוא יותר בקלות, אלו מכוניות שאתה יכול להגיד לעצמך גם בעוד 10 שנים האוטו יהיה אצלי.

מה אתם אומרים?

RONI
06-01-07, 11:28
אני אומר לך על זה!

Gilad
06-01-07, 11:32
תמכור אותו ותמשיך הלאה.

ה"ישור קו" לא יגמר לעולם לדעתי ותמיד תמצא במה להשקיע עוד.


מצד שני, אם תחליט להשאר עם האוטו, תקבל את זה שזה המצב ותחיה בשלום עם זה שהאוטו לא פיקס כל הזמן.


גלעד

חנן-ג'יפולוג
06-01-07, 12:35
זה נושא עמוק מכדי להיכנס אליו ככה, על רגל אחת, בפורום, אבל בגדול: יש אנשים שפשוט אסור להם להחזיק רכב ישן, ועל אחת כמה וכמה רכב שטח ישן. יש לי חבר כזה. עזרתי לו לבדוק ולקנות CJ כי זה מה שהוא רצה, אבל באותה הזדמנות בדיוק גם אמרתי לו שחבל על הכסף כי הוא לא יחזיק שנה עם הCJ. הבחור מגדיר את עצמו כפרפקציוניסט והוא היה בטוח שהוא הולך לעשות מהCJ רכב עם רמת נוחות ופאר כשל פאג'רו. הרומן נגמר בזריזות, משהו כמו 1/2 שנה, כשהרכב נראה לאחר התהליך עוד יותר רע מכשהוא התחיל אותו.

אני לא בעניין של לנסוע עם גרוטאה, לגמרי לא, והרכבים שלי מעידים על כך (ויצא לי כבר להתעסק פעם שעתיים בבנייה מחדש ושיקום קוסמטי של אחד השלבים בפתח אוורור של מזגן) , אבל מצד שני יש לי את היכולת להתעלם מדברים שמאפשרים התעלמות. כל בעל רכב שטח ישן חייב שתהיה לו את היכולת הזו, אחרת הדרך לכותונת לבנה עם שרוולים תפורים בקצוות קצרה.

אז, או שתעשה יישור קו לעצמך בעניין הזה, ותחליט שיש פאקים שאתה מסוגל לחיות איתם, או שתמכור ואל תחשוב על רכב שטח נוסף עד שיהיה לך את הכסף לרכב חדש הרבה הרבה יותר.

שחס ושלום לא יובן מהמגילה הקצרה הזו שיש לי עניין לקנטר אותך או משהו בסגנון. זו פשוט תובנה שלי מצפייה ארוכת טווח באנשים שהיו איתי בהיסטורית הג'יפאות שלי, אלו שהמשיכו עד היום, ואלו שפרשו.

דבר נוסף: אני מתקשה להאמין שהוצאת מעל 23K ש"ח רק על תחזוקת הרכב, אם עשית את זה בצורה נבונה: כלומר עם התייעצות על כל צעד, עזרה מחברים, ועבודה עצמאית. אין בסמוראי מכלולים ששווים סכום תיקון כזה.
במידה ויישור הקו הזה כלל הפקרת הרכב במוסך עם צ'ק פתוח, אז ה23K ש"ח האלה הם באמת רק ההתחלה, כפי שאתה מנבא. חבל.

מורי
06-01-07, 17:14
הבעיה שלך היא שאתה מנסה לחשוב בהיגיון... :-D
אין שום דבר הגיוני בלהחזיק סמוראי!
הרכב לעולם ירצה ממך יחס (ממש כמו בת זוג...)
אתה אמור להנות מזה,וברגע שאתה מפסיק להנות מזה...זהו סוף הרומן ביניכם.

ruby
06-01-07, 20:39
אני גם הייתי באותה דילמה כמו שלך לפני כחודש אבל לשמחתי בסוף החלטתי להשאיר את הסמוראי. פשוט הוא נותן לי תמורה טובה לצרכים שלי לסוג הטיולים שלי ולתקציב שיש לי כרגע להשקיע על התחביב. אני לא ישקר ויגיד שאין דברים שלא מעצבנים אותי באוטו כמו צבע שאני צריך לעשות אומנם אין חלודה אבל האוטו דורש צבע, אני גם מצדד בגישה של חנן שיש דברים שצריך לילמוד להתעלם מהם ואם יגיע הזמן החשק ואו התקציב הם יקבלו את תשומת הלב.

בני
06-01-07, 22:16
שלום חברים ותודה על התגובות,

ה"ישור קו" לא יגמר לעולם לדעתי ותמיד תמצא במה להשקיע עוד. גלעד לפי דעתי היישור קו כן ייגמר בעוד 10 k , עד היום לא קרה שתיקנתי מכלול פעמיים, האוטו הזה לא מסובך וסך הכל הוא בא מבית טוב, זה אומר, לדוגמא, שאם צריך להחליף מחזיר שמן ואתה שם מחזיר של קויו אז לא תשמע ממנו ב- 100 אלף ק"מ הבאים. זה יאמר לזכות האוטו.

לחנן, אני מוכן לחיות אם הנוחות של הסמוראי, מוכן להכיר בעובדה הכואבת שלא יהיה לי מזגן, אבל אם
הבראזנט המחורבן הזה אני לא רוצה לחיות, והבראזנט שלי לא דולף / קרוע, פשוט הרעש שהוא מייצר
בלתי נסבל מבחינתי. אני פשוט איש של אוטו סגור. וכל שנותר לי זה פשוט לקנא באותם אנשים שכן נהנים מאוטו פתוח.
לגבי הסכום אליו הגעתי הנה פירוט: קניתי סמוראי ארוך ב-5k, אוטו אם שילדה תקינה, הכל עובד, הרבה חלודה ומנוע עייף שעדיין לא הרים ידיים.

שני קפיצים קדמיים + 4 בולמים אצל המתלם 2.6k

החלפת מערכת קירור + רצועות למנוע 1.4k

צמיגים 2.4k, 215.75.15 שילמתי סכום מופרז, אני יודע.

בשלב די מוקדם ידעתי שאני רוצה להרחיב את האוטו, היו כל מיני אפשרויות, ביניהן החלפה לסרנים של טויוטה אבל זה לא קשור לעכשיו, בכל אופן בסוף החלטתי להרחיב לסרנים של סמוראי ממודל 88 ומעלה,
אז הלכתי וקניתי אוטו שירד מהכביש, סמוראי קצר מודל 91 יפיפה, האוטו התהפך הקשת והשמשה הקדמית ניזוקו, חוץ מזה מדובר באוטו שפשוט מניע ונוסע, בקיצור אני בחיים לא הייתי מוריד אוטו כזה מהכביש. עלות 5k, היום במבט לאחור הקניה הכי טובה.

היום הסרנים הרחבים נמצאים על האוטו שלי, הסטרטר, הטראנפר שייתברר כתקין ובעיקר לא שורק,
וטראנספר שורק יכול להוציא אותך משוגע, האמן לי!

שיפוץ סרן קדמי 1k, החלפת כל המחז"שים + מיסבים.

עבודות מוסך 6k, חלק הסכום מוצדק מאחר והרכב נקנה ללא טסט, הווה אומר לא ניתן להעביר בעלות, אז לא ידעתי כלום והיה לחץ של זמן, במבט לאחור 3k הם כסף לפח, ועל שאר הכסף לא קיבלתי תמורה מלאה.

במשך הזמן מכרתי חלק מהחלקים של הפגר שקניתי בסך של 1.3k.

סכ"ה: 22.1k, שהם מיקס של קניה נבונה, ביבוז של כסף, ולא מעט מזל טוב.

למורי, אני אכן מנסה לחשוב בהגיון לכן קניתי סמוראי ולא c.j.

דבר נוסף ששכחתי, מצאתי כבר פחח שיעשה פחחות לפי השגעונות שלי בעלות של 5 k ובנוסף יסגור את האוטו לתצורה של טנדר חד קבינה, ככה יהיה לי אוטו סגור שמתאים לשני אנשים בלבד!...זמני כבר אמרנו?

אציין עוד, כשאני כבר בשטח אני מבסוט, האוטו נכנס לכל מיני חורים ועובר בכל מיני מקומות בצורה שבהחלט מספקת אותי בחלק גדול מהמקרים, ולמרות שיש לי לא מעט מחשבות על ויטרה אני חושש שחלק מההנאה ייפגע בגלל הגחון "הרך" יותר.

ככה אני עשוי להגיע לסכום של 33 k.

חנן-ג'יפולוג
06-01-07, 22:32
הכנסת ל"יישור קו" את מחיר הקנייה של הרכב ואת מחיר הקנייה של רכב נוסף לצורך שיפור הסרנים. מדובר בשני סעיפים שבהחלט לא תואמים את מה שמקובל להגדיר כ"יישור קו".

המחיר האמיתי של "יישור הקו" שהיית חייב לעשות כולל את הצמיגים, מערכת הקירור, קפיצים ושיפוץ סרן וכנראה גם ברזנט. את העבודה של המוסך לא ברור אם מכניסים לסעיף "יישור קו" שכן אני הייתי מגדיר את זה כ"שכר לימוד" אבל זה כבר עניין לויכוח, ובעיקרו סמנטי ולא ממש חשוב.

אבל כל החשבון הקטנוני הזה הוא רק בשבילי, להוכיח לי שלא טעיתי בגדול בזה שהערכתי שאתה מפריז בסכום שהוצאת על יישור הקו. בשבילך, באמת מדובר בהוצאה כוללת גבוהה, בשביל רכב שלהרגשתך, לא שווה את המחיר הזה. ההרגשה שלך, היא הדבר הבאמת חשוב כאן. הבעייה שלך היא שאין חלופות טובות בהרבה במחיר הזה, אז זה או להוסיף כסף במידה ויש, או לעזוב את התחביב, או לחיות עם מה שיש לך.

אני במקומך, במידה ולא היתה לי אופציה להוסיף כסף, ובמידה והייתי מצליח ללמוד לחיות עם מה שיש ולא להתבעס ממה שאין, ובהנחה שאין מצב שהייתי עוזב את התחביב הזה, הייתי נשאר עם הרכב הזה.

ruby
06-01-07, 22:36
בני אל תרים ידיים עדיין לגבי סמוראי ארוך סגור וממוזג זה קיים והוא שלי :mrgreen: , אם בא לך לשדרג את שלך אתה מוזמן לבוא ולקחת רעיונות.

אמיר חסידים
07-01-07, 23:22
בני
אני באמת מנסה להבין את השאלה שלך וככל שאני מתעמק בה (השאלה עמוקה) אני מגלה שהשאלה שלך לא באמת קשורה לעולם הג'פאות ,גם לא לעולם המכונאות- זו לא שאלה מעולם הרכב .
השאלה שלך היא שאלה מעולם הרגש , שאלה של אהבה תאווה וסערת יצרים בקיצור שאלה של הלב .
באותה מידה יכולת לשאול :
"האם לעזוב את חברתי/אישתי/אהובתי?"
"האם לשנות את טעמי באוכל ?"
"איזו מוסיקה לאהוב ?"
מה שאני מנסה להגיד הוא שלא נראה לי שתמצא מישהו שיענה לך על השאלה הזו בצורה שתעזור לך .
את כל השיקולים אתה מכיר ויודע ואין לאיש מה לחדש .
ברור שהיית יכול להביא רכב במצב הרבה יותר טוב וכזה שגם ישאר אמין לתקופה ארוכה יותר באותו הסכום . ברור שגם אז היית משקיע כסף בשיפורים ותיקונים - כי אתה יכול.
הרכב הוא רכב מיוחד , כמעט נדיר כפי שאתה מתאר , אם אתה אוהב אותו תשאר איתו , אם נמאס - אז די , לך עם הרגשת הלב .

אם להפסיק לשניה את הפלצנות (רק לשניה , היא תיכף תחזור ...) - לך עם השריטה !!
זה ענין של טעם וכמו שאמרו ההם "על טעם וריח אין מה להתווכח " (אמרתי שתחזור ...)

***
לדעתי , כמו שאמרתי פעם למישהי "אם את מהססת ולא בטוחה - זה לא זה , פשוט לא !" :roll:

***
מצטער על הפיוטיות , לא יודע מה קרה לי , אולי זה מההריון של החצי השני ...

בני
28-02-08, 02:33
שלום לכולם,

בהמשך לדיון (*** שני הדיונים חוברו ביחד - המערכת ***) אני מוצא את עצמי שוב כותב לכם, האוטו עדיין אצלי וההתלבטות אם למכור או להשאיר נותרה.

אבל בכל זאת ישנם כמה דברים שכן ישתנו מאז:

העלות הכוללת של "האוטו" ירדה עקב מכירת רוב החלקים של הפגר, היום האוטו על הכביש עלה לי בערך 17k.

אני נוסע כל יום 40 ק"מ הלוך חזור לעבודה.
בעקבות הקילומטרז היומי שרובו מתבצע בכביש בין עירוני ההחלטה אם להישאר (ואני בכוונה כותב להישאר, ולא להשאיר...) או למכור עומדת להתקבל בזמן המאד קרוב.

על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה "פירקתי" את הנושא לשני חלקים:

הראשון, ממה אני מרוצה ובמה אני מוכן להתפשר.

עלויות אחזקה + אפשרות לתקן את הרוב בבית
האוטו מאד מספק אותי בשטח טכני
הנוחות נסיעה של האוטו בשבילים משובשים גרועה מאד, נקודת ההשואה שלי היא טויוטה ההילקס 97,הרבה יותר נח.
אני אסע לאט יותר, מתפשר.
ה"קצר" של האוטו מפריע לי מאד, בצורת הנהיגה שלי אני מעדיף גיר קצר יותר על פני נעילה אחורית,
עלות קיט הינה 4k, יקר ,ניסע אם מה שיש. בהמשך נרכיב נעילה.


השני, ממה אני לא מרוצה ולא מוכן להתפשר.
אני לא מוכן לחיות אם ברזנט, אם האוטו יישאר אצלי הוא יהיה סגור, עלות 8k.
מזגן חייב להיות באוטו, עלות 4k.
מנוע, באופן כללי המנוע עובד אבל מה, הוא ראה ימים יפים יותר, בטווח הארוך אני יאלץ להחליף אותו,
עלות 4k.

סך הכל על הכביש 33k. סמוראי ארוך סגור ממוזג אם סרנים רחבים.

במחיר הזה מבחינתי עולות שתי אופציות:

טרופר דיזל, בכביש הוא יעשה אחלה עבודה, בשטח ההנאה תיפגע, כמה תיפגע? תלוי כמה אני אשקיע, הטמבונים המקוריים בטח שלא יישארו, ניתן להגביה, למגן, וכו" ועדיין ייתכן ובשטח זה לא יהיה זה, שלא לדבר על אחזקה של אוטו כזה אם נפלתי על נבלה...

או סופה, סגורה ארוכה ממוזגת, פורום טכני עשיר, בלי כל הכאב ראש של סגירה ומזגן לסמוראי.

אברמלה
28-02-08, 04:04
יא ווארדי . וולק אתה בדילמה חבל על הזמן. השאלה אם תימכור מי ירצה ליקנות?ככה שאין לך הרבה ברירות רק להישאר אם הגרוטאה.

נמרוד
28-02-08, 08:00
שני הדברים היחידים שכתבת שאתה לא מוכן להתפשר עליהם זה ברזנט ומזגן. אתה כותב שוב ושוב שהברזנט והרעשים בלתי נסבל מבחינתך, שאתה איש של אוטו סגור. אז למה לא פשוט לקנות סמוראי קצר, סגור ועם מזגן, מודל 90-91-92? זה הרי בדיוק מה שאתה רוצה... סגירת פיבר/פח מה שלא תעשה לארוך, לא תהיה שקטה ואיכותית כמו סגירה מקורית, המזגן לא יהיה יעיל כמו מזגן מקורי בסמוראי קצר... אני כותב מנסיון - זה היה ה4X4 הראשון שלי:
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=samurai_check/sami_88_LWB_1.jpg

גיא
28-02-08, 09:45
נימרוד,

אתה חייב להפסיק לדחוף את התמונת זוועה הזאת בכל הזדמנות אפשרית :twisted:

מסתובבים בפורום ילדים רכים .. אתה לא חושב על הנזק הנפשי ??

חחח

-----

בכל מקרה, דילמה מעניינת :-) , הנושא מוכר לי בצורה מסויימת ... חח ....
אם בא לך היילקס 97.. אני לפעמים מוכר אותו. יום כן ויום לא ... היום במקרה - כן.

סוזי המשתוללת
28-02-08, 13:07
אני אסע לאט יותר, מתפשר.- אין שום סיבה כנראה שאתה עם לחץ אויר גבוה מדי (20 זה הלחץ הנכון )ה"קצר" של האוטו מפריע לי מאד, בצורת הנהיגה שלי אני מעדיף גיר קצר יותר על פני נעילה אחורית,
עלות קיט הינה 4k, יקר ,ניסע אם מה שיש. בהמשך נרכיב נעילה.ב4 אלף אתה מרכיב טרנספר ושתי נעילות ועוד נשאר עם עודף


מזגן חייב להיות באוטו, עלות 4k.אני הרכבתי מזגן לבד - עלות החלקים 500 ש"ח גז בחינם :twisted:
מנוע, באופן כללי המנוע עובד אבל מה, הוא ראה ימים יפים יותר, בטווח הארוך אני יאלץ להחליף אותו,
עלות 4k.אם תחליף את הטרנספר כבר תרויח 12 אחוז בכח הרכב ו100 אחוז באיכות החיים (רוב העליות ברביעי חמישי עם 215)
סך הכל על הכביש 33k. סמוראי ארוך סגור ממוזג אם סרנים רחבים.

במחיר הזה מבחינתי עולות שתי אופציות:

טרופר דיזל, בכביש הוא יעשה אחלה עבודה, בשטח ההנאה תיפגע, כמה תיפגע? תלוי כמה אני אשקיע, הטמבונים המקוריים בטח שלא יישארו, ניתן להגביה, למגן, וכו" ועדיין ייתכן ובשטח זה לא יהיה זה, שלא לדבר על אחזקה של אוטו כזה אם נפלתי על נבלה...טרופר דיזל יעשה עבודה טובה גם בכביש וגם בשטח ולא תתאכזב ממנו - אלא אם יתחילו הצרות ואז אתה תתחנן לחזור לסמוראי :twisted:
או סופה, סגורה ארוכה ממוזגת, פורום טכני עשיר, בלי כל הכאב ראש של סגירה ומזגן לסמוראי.- תשאל את מאיר רוטברג כמה סמוראים משופרים לתחרות אפשר היה להכין בככסף שהוא זרק על הנבלה שלו :twisted: רק כדי שבסוף תיסע קצת יותר טוב מסופה אחרת :twisted:

QUOTE]
מתי תלמד שאין ארוחות חינם ?
קנה בודי של סמוראי קצר סגור ותוסף מאחור flat bed על שארית השילדה :twisted:
וכך יהיה לך גם סגור וגם טנדר ותהנה מכל העולמות וזה יעלה פחות מחצי מהפחחות ..........

-->