PDA

צפייה בגרסה מלאה : אום לגלגל



אורן71
09-03-08, 20:10
שלום לכולם.

אתמול בזמן הידוק אחד מאומי הגלגל נקרע הציפוי של האום אשר אליו מתחברת הבוקסה לצורך סגירה ופתיחת האום.
כרגע האום סגור ולא ניתן לפתוח אותו כי אין לו את 6 הצלעות.

רציתי לקבל רעיונות איך יהיה ניתן לפתוח את האום או שזה בלתי ניתן באמצעים ביתיים?

חשבתי כבר על הדבקת בוקסה עם דבק אפוקסי בהיקף, אבל השאלה היא האם הדבק יחזיק מעמד במאמצים שיתפתחו בזמן פתיחת האום.

בתודה מראש.
אורן.

itay
09-03-08, 20:40
אורן,

יש כמה שיטות:
1. נסה לחמם את האום עם ברנר, וכשהוא חם לנסות לפתוח עם פלייר פטנט.
2. נסה לרתך לאום "המעוגל" סוג של זרוע שאיתה תוכל לפתוח את האום.
3. אין סיבה לא להצליח עם זה - תשפשף את היקף האום עם דיסק עד שתגיע כמעט להברגה עצמה, ואז תשבוראת מה שנשאר - שים לב לא להרוס את ההברגה למרות שפגיעה קטנה היא לא נוראית (האום החדש "יחרוט" את מה שתוריד).

בהצלחה,

איתי.

אורן71
09-03-08, 20:52
אורן,

יש כמה שיטות:
1. נסה לחמם את האום עם ברנר, וכשהוא חם לנסות לפתוח עם פלייר פטנט.
2. נסה לרתך לאום "המעוגל" סוג של זרוע שאיתה תוכל לפתוח את האום.
3. אין סיבה לא להצליח עם זה - תשפשף את היקף האום עם דיסק עד שתגיע כמעט להברגה עצמה, ואז תשבוראת מה שנשאר - שים לב לא להרוס את ההברגה למרות שפגיעה קטנה היא לא נוראית (האום החדש "יחרוט" את מה שתוריד).

בהצלחה,

איתי.

היי איתי
לצערי האום לא בולט החוצה אלא שקוע בתוך הג'נט לכן אין לי גישה עם דיסק, רתכת לא בנימצא ואין גישה לפלייר פטנט לתפוס את האום אחרי החימום.
מה דעתכם על הדבק האפוקסי או אם יש רעיונות נוספים.
בברכה.

נמרוד
09-03-08, 21:19
קרה לי מקרה זהה לפני שנתיים. חארה של ג'אנטים, האום שקוע בפנים ואי אפשר לעשות כלום כמעט. אתה יכול לקרוא את הסיפור וסופו כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=14060).

אורן71
09-03-08, 21:55
קרה לי מקרה זהה לפני שנתיים. חארה של ג'אנטים, האום שקוע בפנים ואי אפשר לעשות כלום כמעט. אתה יכול לקרוא את הסיפור וסופו כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=14060).

נראה שאכלתי אותה.
אני מתכוון לנסות לדפוק בוקסה קטנה ולראות אם יהיה ניתן לביצוע.
אפשרות שניה שעלתה: היא למלא בוקסה בדבק אפוקסי לתת 24 שעות שיתקשה על האום החלק ואז לנסות.
אדווח בהמשך,
ממתין לעוד רעיונות.

נמרוד
09-03-08, 22:00
אני לא הייתי בונה על האפוקסי. חפש רתכת בסביבה, שים אום 3/4 על האום ההרוס, מלא אותו בריתוך. החום של הריתוך מרחיב את האום הישן והאום החדש נותן לך על מה להתפס, עובד תמיד.

itay
09-03-08, 23:38
רתכת לא בנימצא


יש לי רתכת ואני מאיזור חולון. אתה מוזמן לתאם ולקפוץ.

איתי.

פלג_
09-03-08, 23:54
לדעתי הכי קל היה להכניס עוד אום אחד על ההברגה עד שתגיע לקצה האום הישן שנישבר
אחרי שהם צמודים אחד לשני, (הקצה של האום הישן לקצה של האום החדש , שיש מגע בניהם)
פשוט תן ריתוך קטן אין סיבה להשתולל, רק כמה פיקים.
ואז תסובב את האום החדש לדעתי הם יצאו יחד.

אם תירצה עזרה אז בשמחה.
יש לי רתכת ואת כל הכלים.



פלג
0546556525

נמרוד
10-03-08, 17:53
פלג, אין הברגה בולטת - מדובר על אום "כיפה" סגור, והוא שקוע בתוך הגלגל לגמרי. בגלל זה אי אפשר להגיע אליו עם כלים נורמליים. זה נראה משהו כמו זה:

http://www.jeepolog.com/with.php?pic=XJ_cherokee_lift/DSCN6270_before2.jpg

פלג_
11-03-08, 10:47
אז אולי ניתן לאוצי אותו (את הגלגל)
עם צלחת הברקס. כאילו לפרק את הציריה דרך הלוקר אם זה גלגל קדמי.
ואוליי יש דרך להגיע לגוזון מהצד האחורי ואז לחתוך אותו?
אני לא מכיר את האוטו.
אבל בהילקס למשל בגלגל הקידמי זה נירא לי אפשרי.
באחורי כבר לא כי צריל לאוצי את הגלגל כדי לאוצי את הטוף.

ואם מגיעים לצד האחורי כבר אפשר לקדוח אותו אם איך גישה לחתוך אותו.
כמו שמפרקים ניטים.


פלג

lior_b.s
11-03-08, 11:08
מקדחה מקדחה ועוד פעם מקדחה...!!!
תקדח חור מירכוז עם מקדח 4 מ"מ ואח"כ עם מקדח גדול ותחליף את הגוז'ון והאום לחדשים...
היה לי אותו מקרה ואחרי שניסיתי הכל, עניין המקדחה לקח בדיוק 20 דקות..

ליאור

אורן71
14-03-08, 17:28
הבעיה הגיע לסופה.

ירדתי לרכב היום ע"מ לחשוב מקרוב מה עושים ובמבט יסודי שמתי לב שגם על האום עצמו (זה שמתחת לכובע הפח שניטלש) ישנם מעין צלעות לבוקסה.
גודל הבוקסה המקורית לכובע הפח של האום הוא 19 מ"מ או 3/4".
ניסיתי בוסה 18 מ"מ על האום החשוף ובינגו מתאים בול!
עם ידית מומנט ארוכה פתחתי את האום.

לידיעתכם: עם הכובע נתלש ניתן להשתמש בבוקסה 18 מ"מ (כל זמן שהאום עצמו לא נמרח כמובן.

תודה רבה לכל העוזרים.

בברכה
אורן.

אייל67
20-03-08, 16:53
חבל שראיתי שרשור זה רק עתה.
אצלי כבר מזמן חסרים 1/3-1/2 מכובעי הפח ואכן רכשתי בוקסה איכותית 18מ"מ שעושה את העבודה.
העיקר שנפתח בסוף, ובטוב :grin:
אייל

-->