התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיצד מבצעים בדיקת רציפות בעזרת רב מודד?



ybar
11-03-08, 18:04
השאלה היא כללית ולא לגביי רכב ספציפי, נניח שאני מעוניין לבדוק רציפות בין קונקטור מסוים של חיישן לבין הקונקטור שבמחשב ניהול המנוע , כיצד מתבצעת הבדיקה באמצעות הרב מודד ע"מ לגלות שיש רציפות ואין איזה נתק באמצע החוט/כבל בדרך ?
השאלה היא מבחינה וויזואלית/פיזית האם אני צריך לנגוע בשניי קצוות הכבל בעזרת שניי הפרובים של הרב מודד ע"מ לקבל את הציפצוף או ההתנגדות?
השאלה מעניינת אותי מכיוון שהפרובים של הרב מודד קצרים מאוד ואין ביכולתם להגיע מקצה לקצה של כל כבל לאורך הרכב אז כיצד מתבצעת הבדיקה למעשה, האם אני מפספס משהו ולא ככה בכלל בודקים רציפות?
אשמח להסבר כיצד לבצע הבדיקה בבקשה
תודה מראש והמשך ערב נעים לכולם

Pageup
11-03-08, 18:15
אם יש לו בנזוג (2 חוטים שמתחילים מאותו מקום ומגיעים לאותו מקום)
עושים ביניהם קצר ואז אם יש נתק אז אחד מהחוטים לא שמיש (כנראה
החשוד).

איציק - 4X6ZH
11-03-08, 18:55
ונגיד שאחד החוטים שאתה בודק מקצר לאדמה . במקרה כזה הבדיקה תיהיה תקינה אבל עדין החוט
הנבדק לא תקין .
בסה"כ הנושא פשוט אבל אתה חייב לדעת כמה כללי יסוד לפני שאתה נכנס לבדיקות האלה .
****
איציק

itayhi
11-03-08, 19:08
מאריכים את אחד הפרובים של הרב-מודד עם חוט ארוך יותר...?

ככה אני עושה כאשר אני צריך לבדוק רציפות של הארקות
בבית לפני ביקורת של ח"ח.



בהצלחה


איתי

גיתאי נוה
12-03-08, 09:06
השאלה היא כללית ולא לגביי רכב ספציפי, נניח שאני מעוניין לבדוק רציפות בין קונקטור מסוים של חיישן לבין הקונקטור שבמחשב ניהול המנוע , כיצד מתבצעת הבדיקה באמצעות הרב מודד ע"מ לגלות שיש רציפות ואין איזה נתק באמצע החוט/כבל בדרך ?
השאלה היא מבחינה וויזואלית/פיזית האם אני צריך לנגוע בשניי קצוות הכבל בעזרת שניי הפרובים של הרב מודד ע"מ לקבל את הציפצוף או ההתנגדות?
השאלה מעניינת אותי מכיוון שהפרובים של הרב מודד קצרים מאוד ואין ביכולתם להגיע מקצה לקצה של כל כבל לאורך הרכב אז כיצד מתבצעת הבדיקה למעשה, האם אני מפספס משהו ולא ככה בכלל בודקים רציפות?
אשמח להסבר כיצד לבצע הבדיקה בבקשה
תודה מראש והמשך ערב נעים לכולם
כמו שאמר איתי, אתה פשוט מחבר חוט מאריך לאחד מהדקי הרב-מודד. אפשרות אחרת במידה ואחד הקונקטורים קרוב למצבר, לחבר את הרגל הרצויה למתח ישיר ולמדוד מתח זהה בקונקטור השני. כמובן הקפד ששני הקונקטורים יהיו מנותקים וזהה בודאות את הרגליים הנמדדות.

גיתאי

ybar
12-03-08, 09:56
איך אני מזהה בוודאות את הרגליים הנמדדות משניי קצוות החוט בעזרת האופציה של "הציפצוף" ברב מודד?
נניח ואני משתמש באופציית הציפצוף ונוגע עם הפרובים בשניי צידיי הקצוות של החוט/כבל הנמדד ואכן נשמע ציפצוף המזהה את הכבל זה אומר שאין נתק באמצע לכל אורכו והכבל שלם ותקין או שרק הציפצוף אינו מספיק ע"מ לקבוע זאת בוודאות?

גיתאי נוה
12-03-08, 10:15
איך אני מזהה בוודאות את הרגליים הנמדדות משניי קצוות החוט בעזרת האופציה של "הציפצוף" ברב מודד?
אתה צריך סכמה חשמלית של הרכב עם מיפוי הרגליים
נניח ואני משתמש באופציית הציפצוף ונוגע עם הפרובים בשניי צידיי הקצוות של החוט/כבל הנמדד ואכן נשמע ציפצוף המזהה את הכבל זה אומר שאין נתק באמצע לכל אורכו והכבל שלם ותקין או שרק הציפצוף אינו מספיק ע"מ לקבוע זאת בוודאות?
כן. רוצה להיות שקט - בצע כמה פעמים ואח"כ בדוק התנגדות (התנגדות אינסופית מעידה על נתק). קח עוד גורם בחשבון, במידה ויש קצר בין החוט הנמדד לחוט אחר תקבל רציפות גם בין שתי רגליים שאינן שייכות לאותו חוט, ובמקרה ההזוי ביותר שבו יש נתק בחוט וגם קצר עם חוט אחר, או במידה וכל מיני 'מומחים' נגעו ועירבבו את הצמה, תקבל רציפות רק בין שתי רגליים לא תואמות...

-->