התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע- קשור לכיוון שסתומים?



Viper
16-03-08, 12:22
האם ייתכן שכשהשסתומים מכוונים "סגור" מידי המנוע יתחמם יותר מהרגיל?

איציק - 4X6ZH
16-03-08, 15:09
כן בהחלט זאת אפשרות
שסתומים סגורים מצב מאד לא טוב
שסתומים פתוחים מרעישים אבל בהחלט אפשר להמשיך לנסוע .
****
איציק

צביקה קרבורטור
16-03-08, 17:21
בנוסף לדבריו הנכונים של איציק, שסתומים סגורים מדי, ישרפו תוך זמן קצר, תחול ירידה בהספק, הרכב יתחיל ל"צלצל". ותצרוכת הדלק תעלה.
בברכה
צביקה

Viper
16-03-08, 17:50
תודה לאיציק וצביקה.
אני כבר שבועיים אחרי מילוי והשחזה של ראש מנוע.
מכיוון שהראש הושחז עד כמעט לקצה היכולת שלו- המליץ לי המשחיז להוסיף אטם ראש נוסף למניעת התחממות. (להגדיל מעט את תא השריפה). וכך עשיתי.
את השסתומים כיוונתי- אך לדעתי הם סגורים מידי. (אין רעש תקתוק בכלל).
המנוע עובד יפה ולא מתחמם ללא מאמצים- אך עם מעט מאמץ (עליה מתונה מאד)- המנוע מתחיל להתחמם.
מחר אכוון מחדש את השסתומים ואעדכן בהתפתחויות.

צביקה קרבורטור
16-03-08, 19:21
המשחיז צודק, הגדלת תא השריפה, מקטין את יחס הדחיסה, ומונע מצב של דחיסה גבוהה יותר, מהוראות היצרן, מה שעלול לגרום לצלצולים, ולהתנעה קשה במנוע חם, את כוון השסתומים מחדש, רצוי ומומלץ לבדוק ולכוון שוב.
בהצלחה
צביקה

Viper
20-03-08, 15:04
הבטחתי לעדכן ולכן אקיים... :grin:
אתמול כיוונתי מחדש את השסתומים שבאמת היו סגורים מידי.
עכשיו הם "בול" במידה המצוינת בספר הרכב.
הם לא משמיעים תקתוקים.
מצב חום המנוע אמנם השתפר קלות- אבל לא נפתרה הבעיה לגמרי.
היום- בחזרה מנסיעה ארוכה נמאס לי וקפצתי למוסכניק "ייעוץ" שלי.
ע"פ מאפייני הבעיה:
המנוע עובד מצוין בעמידה במקום/נסיעה ללא מאמץ (מישור/ירידה). שם הטמפ' "משחקת" בין 1/4 לחצי סקאלה, אך במאמץ קל (עליה מתונה מאד) טמפ' המנוע מגיעה כמעט ל-TOP הסקאלה.
הוא טוען שככל הנראה מדובר בבעיית רדיאטור.
נו שויין, אז קפצתי ל- Radiator Man שטען שאכן נראה שהרדיאטור קצת "התנפח".
אבל הוא לא בטוח בכלל שזה יפתור את הבעיה. מה גם שעלות גבוהה של רדיאטור חדש קצת גורמת לי להתרחק ממנו... (וגם ניקוי לא ממש זול). :twisted:
מחר אני אחפש לי רדיאטור משומש אך תקין.

השאלה הגדולה- האם ייתכן שכתוצאה מבריחת קומפרסיה למערכת הקירור (שבעקבותיה שיפצתי ראש מנוע) "דפקה" את הרדיאטור? כי לפני הטיפול בראש המנוע- הוא עבד פיקס.

צביקה קרבורטור
20-03-08, 16:38
השאלה הגדולה- האם ייתכן שכתוצאה מבריחת קומפרסיה למערכת הקירור (שבעקבותיה שיפצתי ראש מנוע) "דפקה" את הרדיאטור? כי לפני הטיפול בראש המנוע- הוא עבד פיקס.
וייפר שלום רב!
בריחת קומפרסייה למים, לא אמורה לפגוע ברדיאטור.
העברת שמן למים בגלל פריצת אטם ראש / סדק בראש, יכולה לסתום מעברי מים בשומן.
ניתן לבדוק בצורה לא מקצועית ולאבחן האם הרדיאוטור סתום, על ידי מישוש רשת הרדיאטור לאורכה ולרוחבה, במנוע חם לאחר פתיחת הטרמוסטט, הרשת חייבת להיות חמה במידה שווה לכל אורכה ןרוחבה של הרשת בחלק היליון והתיתון של הרשת.
במרה של רשת חמה בחלק העליון\ ופושרת בחלק התחתון ההרדיאטור סתום חלקית, וחוסב לנקותו.
אם הרכב לא התחממם בעבר, יש לשלול רדירטור ולבדוק אפשרות של תרמוסטט תפוס חלקית, מאורר
צמטרפוגלי בעל קלאץ לא תקין, כוון הצתה לא תקין ועוד..
בברכה
צביקה

Viper
23-03-08, 16:12
נפתרה התקלה!!! :mrgreen:
הרדיאטור הוחלף. (לרדיאטור גדול יותר, אגב).
גם היום, ב-40 מעלות בצל, עם מזגן עובד ובעליות- הטמפ' לא עברה את ה-3/4.
וזה עוד עם מאוורר חשמלי... :!:
ביום ג' נתקין פאן קלאצ'. נקווה שלא יעבור אז את החצי... ;-)

צביקה קרבורטור
23-03-08, 17:58
נפתרה התקלה!!! :mrgreen:
הרדיאטור הוחלף. (לרדיאטור גדול יותר, אגב).
גם היום, ב-40 מעלות בצל, עם מזגן עובד ובעליות- הטמפ' לא עברה את ה-3/4.
וזה עוד עם מאוורר חשמלי... :!:
ביום ג' נתקין פאן קלאצ'. נקווה שלא יעבור אז את החצי... ;-)
האם המאוור החשמלי הקיים נכנס לפעולה רק בהפעלת מזגן?
האם לא היה ברשותך מאוור בעל פאן קלאצ, תקין עד היום?
האם אתה מתכוון להרכיב פאן קלאץ תקין בנוסף למאוורר החשמלי, אם כן לדעתי הטמפרטורה לא אמורה לעבור את החצי, במישור וללא מזגן,עם מזגן ובטמפרטורה כמו של היום, מוטב להמנע מלאמץ את המנוע בכלל, לרכב יש לב ונשמה, האמן לי.
בברכה
צביקה

Viper
23-03-08, 18:15
ברכב קיימים 2 מאווררים חשמליים.
אחד למזגן- נכנס לפעולה רק בהפעלת מזגן.
השני- מורכב ע"ג הרדיאטור עצמו- נכנס לפעולה אוטומטית ע"י יוניט חום או ע"י מפסק ידני שהתקנתי.
ברדיאטור החדש אין מקום ליוניט חום (היום עבד רצוף בעת עבודת המנוע) ולכן אחליף את המאוורר החשמלי לפאן קלאצ' ביום ג'.
ע"פ התכנית- אשאר עם מאוורר חשמלי אחד ספייר... (לא נראה לי שיהיה מקום להתקין גם את החשמלי וגם את הפאן קלאצ').
אגב, במישור וללא מזגן היום הטמפ' לא עברה את הרבע.

Viper
25-03-08, 19:18
היום התקנתי את הפאן קלאצ'.
סידרתי יפה את מגן הפלסטיק שלהבנתי משפר את יניקת האויר דרך הרדיאטור.
העסק עובד פשוט מדהים!
ספיקת האויר לא תיאמן... הוא יונק עשן של סיגריה ממרחק של כמעט חצי מטר מהרכב.
בנסיעת המבחן- הכוללת עליה קשה, הטמפ' לא עברה את הרבע- למעט בעליה שהטמפ' הגיעה כמעט לחצי (וכמובן שהמזגן עבד...).

אגב, ייתכן וזה רק פסיכולוגי- אבל נדמה לי שהמזגן מקרר טוב יותר. אולי בגלל כמות האויר שנשאבת גם דרך המעבה שלו. מי יודע...

אז טפו טפו טפו- הבעיה נפתרה סופית.

ותודה רבה לכל העוזרים והמייעצים.

-->