התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בהתלבטות לגבי רכב (XJ או גראנד)



RINCEWIND
30-03-08, 16:40
עם שינוי המצב המשפחתי, והתרחבות המשפחה הגיע הזמן להחליף/להוסיף רכב שטח משפחתי.

כבר שנים שיש לי פנטזיה על XJ (בדיעבד להתחיל עם סבן היה טעות)
אבל עכשיו מערכת השיקולים היא שונה, והרכב אמור לשמש את האשה ביום יום.

ולכן בגלל חוסר היצע של XJ ונוחות (למראית עין לפחות) של הגראנד אני מבולבל.

מה אומרים המנוסים?
(חיפשתי בהיסטוריה, הלכתי 10 דפים אחורה ולא ראיתי השוואה אמיתית בין הדגמים)

נוחות, עבירות, אמינות, וכו.

התוכנית בכל מקרה תהיה להוסיף מערכת מתלים, נעילות (אני מת להוסיף וזהו, אבל זה אף פעם לא נגמר)

אמיר

Saar
30-03-08, 17:27
הי,

אם "תחזור בזמן" לעמודים הראשונים של הפורום (עמודים ראשונים = עמודים 1,2,3... של XJ ו ZJ)
תמצא השוואה בין הרכבים.
בגדול,
ה ZJ נוח יותר (לא למראית עין :) ) עם 4 קפיצי סליל לעומת ה XJ שיושב על 2 עלים + 2 סלילים.
ה ZJ גדול יותר (משמעותית), מנוע V8 חזק וכיפי (לא שה - XJ סובל מחוסר כח)
ב ZJ החדשים יותר יש סרן אחורי חזק יותר וללא C קליפ.
ה ZJ זמין ונפוץ יותר.

השתכנעת לקנות ZJ? :razz:

ה XJ קטן יותר, לטעמי נותן תחושה של "ג'יפ" אמיתי (אבל זה עניין של הרגשה אישית), יש לו יותר "אופי".
באופן אישי, אני אוהב את ה XJ, למרות שמדי פעם פוזל לכיון ZJ (טוב, זה לא חוכמה, יש לי שכנים עם ZJ :wink: )

נסה לנסוע על 2 הרכבים, תראה למה "תתחבר" יותר.
מבחינת גודל למשפחה,
אצלי אין בעיה ואני עם 2 זאטוטים.

מבחינת עבירות, ה XJ בשיפורים מינימליים (קיט 2" ומנתקי מייצבים) יעבור 95% +- מהמקומות המוכרים בארצנו,
אני חושב שאת ה ZJ תתצטרך לשפר מעט יותר (עניין של זויות וגודל...)

סער.

RINCEWIND
30-03-08, 18:44
קיבלתי את העצה, והלכתי עוד במה דפים אחורה.

אחד הדיונים המסכמים הוא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=3644

אבל בכל זאת עבר זמן מאז השירשור ואנשים יותר מנוסים...

grand
30-03-08, 19:36
סער תמצת את זה די נכון.
2 רכבים די דומים בבסיסם, רק שה ZJ יותר חדיש, יותר נוח, יותר מפואר ויותר גדול.
לגבי עבירות - במצב סטנדרטי או שיפור קל עד 2" עדיפות קלה ל XJ.
2 הכלים משופרים היטב בקיטים כמו רוביקון יהיו זהים בביצועי שטח.
ה ZJ יעלה לך קצת יותר יקר לשפר ( צריך להחליף טרנספר).
יתרון גדול ל ZJ בזמינות חלקי חילוף, פירוקים.

היתרון היחיד שאני יכול לחשוב לגבי ה XJ זה הקטע של המיוחדות, ZJ יש הרבה, ZJ יש גם ל"עמך", XJ נדיר, קלאסי ואולי יידבר לאותם אנשים שהקטע הזה חשוב להם משהו.

sos4u
30-03-08, 22:36
רמי,
עם כל הכבוד למיוחדות של ה XJ, לטעמי ה ZJ הוא הפרייבט הכי נוח בכביש ועם השקעה (קטנה או גדולה) מתאימה גם ביצועי השטח שלו מרקיעי שחקים.
לעומתו ה XJ אולי בעל יכולות שטח טובות יותר ללא שיפורים, אבל הרבה יותר רועש והרבה פחות נוח בכביש.

חוץ מזה אין ל XJ את הכיף של מנוע V8....

אישית, אני לא אחליף את הגרנד, אלא בגרנד אחר אבל עוד חזון למועד ....

asafk
30-03-08, 22:54
הXJ, למרות שלא נראה ככה, הוא די בגודל של "ג'יפון". קיה ספורטאג' או ויטרה ארוכה- הם בערך באותו גודל. רק שהXJ רוכב על מכללים של ג'יפ אמיתי, מה שהופך אותו לרכב שטח משפחתי שאיננו בהמה, והוא באמת רכב שטח, ובאמת משפחתי.

אסף.

נמרוד
31-03-08, 23:03
נושא הנוחות - לא נכון, לא ברכב מוגבה. המתלה הקדמי, הזהה פחות או יותר, נדפק ברגע שמלבישים הגבהה של יותר מ2 אינץ', והוא זה שפוגם בנוחות הנסיעה ברכב מוגבה. אני מאד מרוצה ממתלה העלים האחורי - קפיץ של רוביקון, אפס התעסקות מאז ההגבהה. לעומת זאת החלק הקדמי, עם הזרועות, הבושינגים, המייצב, קפיצים, באמפסטופים, וכולי - מייצר רעשים, מצריך התעסקות. בגראנד זה אומר גם האחורי - רעשים והתעסקות כפולים.

ביצועים - גראנד V8 חזק יותר, אבל גם כבד יותר, אם תחשב יחס המשקל הספק לXJ עם מנוע 4.0 ליטר ולZJ עם מנוע V8 הוא אותו דבר למעשה. הזהות המכאנית של הצ'רוקי עם סופה מצויינת מבחינת זמינות חלפים כמובן, אבל גם לV8 אין בעייה.

גראנד מרווח יותר, תא מטען גדול יותר.

מכלולים מכאניים דומים מאד, טרנספר 242 הוא הטוב ביותר, מקורי על צ'רוקי לימיטד (כמו שלי), אפשר להתקין גם על גראנד. סרן קדמי זהה, סרנים אחוריים 35 או 44A בדגמי גראנד מסוימים - שניהם לא משהו.

הXJ , מוגבה ועל צמיגי 31, נוסע מעולה בשטח. אמיר לארדו כתב לי כאן כשקניתי אותו שהוא עולה על הסיקס שלי בכל מובן, והוא צדק ב 100%. המידות מושלמות, זויות המרכב טובות יותר מכל דבר, מרווח גחון מצויין, מבנה גחון מצויין, מרכז כובד נמוך משמעותית מסיקס/סופה ולא על חשבון מרווח גחון (הרכב "פחוס" כמו פיתה), בנסיעה מהירה בשטח הוא מתנהג הרבה יותר טוב מסיקס/סופה גם בזכות המתלים וגם בזכות מרכז הכובד הנמוך.

-->