PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלה בג'ימני - במוסך לא ידעו לעזור



frodo
31-03-08, 20:13
שלום לכולם.
ברשותי ג'ימני 2002 אוטומטי שהתחיל לזייף בזמן האחרון. התופעה - כאשר מאמצים קצת את המנוע המנוע מתחיל לגמגם, ומד הטורים משתולל בקפיצות עצבניות כלפי מטה. אם אני עוצר את האוטו, המנוע יכבה ברגע שאעצור. לפעמים אם אני מוריד את הרגל מהגז וממתין קצת תוך כדי נסיעה, וא"כ נותן גז בהדרגה, התופעה עלולה לחלוף עד למאמץ הבא של המנוע. אם הוא נכבה אני יכול להניע מחדש והוא ממשיך לעבוד כרגיל. כאשר הוא נכבה נדלקות שתי נוריות אזהרה - אני אצרף תמונה. התופעה מתרחשת רק בנסיעות בין-עירוניות ורק במצבים של מאמץ (העליות של ירושלים או נסיעה מעל 90 - 100 קמ"ש או נסיעה יותר איטית ועם מזגן.) לפני שהמנוע נכבה מד הטורים משתולל, ויכול לשבת גם על סלד אפס כשהמנוע עדיין עובד.

כפי שציינתי בכותרת, הייתי במוסך, שם חיברו את המחשב ולאוטו ואמרו שהמחשב לא מדווח על תקלה. בנוסף הם בדקו את לחץ הזרקת הדלק וגם זה תקין.

למישהו יש הצעות? ואולי מוסך איכותי באיזור רחובות? או באר שבע?

תודה לעוזרים

MMR
31-03-08, 20:44
ידוע לך אם הוחלף חיישן חמצן ברכב? בד"כ הוא שובק בג'ימנים סביב 100-110K ק"מ. האם המוסך שבו היית הוא מוסך סוזוקי?
נסה גם לשלול בעיה מכיוון של דלק מהול...

asafk
31-03-08, 21:29
שם חיברו את המחשב ולאוטו ואמרו שהמחשב לא מדווח על תקלה

קלאסי.
אז עכשיו, מבחינתם, אין תקלה. זה יותר קל מאשכרה לעבוד ולחשוב מה התקלה...

Computer says noooo

האם יש במנוע מצערת חשמלית או מצערת רגילה עם מנוע צעדים?

אסף.

איציק - 4X6ZH
31-03-08, 22:55
מד טורים משתולל = תקלה במערכת הצתה \ מגבר ההצתה \ זה שממתג את הסליל הראשוני של הכוהיל
****
לך לשירטוט החשמלי תראה לאן מחובר שעון הטורים
אפשרות נוספת ניתוק חשמלי ראשי במקור מתח למערכת הצתה \ מפסק ראשי של הרכב
*****
איציק

עודד זנטון
01-04-08, 08:15
איציק, הרגת את הבנאדם..
גם אני לא הבנתי כלל מה הוא אמור לעשות ממש.

למען יעילות השירשור לדורות הבאים, אשמח אם יוצג הסבר קצת יותר מפורט (ברמה שפשוט עם כמוני, לא מוסכניק, יבין).


בכבוד.

איציק - 4X6ZH
01-04-08, 08:39
מד הטורים מקבל את הסיגנל שלו ממערכת ההצתה
למעשה כל ניצוץ שסליל ההצתה ( כוהיל ) מוציא שעון הטורים מקבל פולס
כאשר שעון הטורים לא יציב ובמקביל מורגש זיוף במנוע זה סימן שיש תקלה
במערכת ההצתה ( מי שמייצר ניצוץ להצתה לא עושה את זה טוב )
ואז המנוע מזייף ושעון הטורים משתולל .
****
איציק

frodo
01-04-08, 22:01
קודם כל תודה לכל העונים.
אני חדש בתחום (רכב ראשון שלי) וקיבלתי כאן ובמסרים מספר הצעות, ועכשיו אתחיל ללמוד את הנושא ולבדוק כל הצעה לגופה.

MMR
אינני יודע אם הוחלף חיישן חמצן ברכב. אני אנסה לברר מה זה ואיפה זה ואיך אפשר לדעת מתי הוחלף. האוטו אכן בסביבות הקימוטרז' שהזכרת - 120000
המוסך לא היה מוסך יעודי לסוזוקי
ולדעתי הבעיה לא יכולה הלהיות דלק מהול כי היא נמשכת כבר מיכלים רבים שתודלקו בתחנות שונות כשבד"כ אני מרוקן כמעט לחלוטין את המיכל.

asafk
בקשר למצערת אני אנסה לברר - אני לא יודע אם זה קשור אבל המצערת מופעלת מכנית מהדוושה בעזרת קבל.

לאיציק -
הבנתי ממך שכל ניצוץ בפלאג מעביר פולס למד הטורים שמודד את התדירות שלהם ומתרגם לסל"ד. השאלה היא איך אני בודק מה השתבש בנתיב הזה?

רעיון נוסף שהועלה - שמדובר בתקלה של חיישן גל ארכובה.

אני אנסה לברר קצת יותר לעומק את הנושאים שהועלו כאן, ואגש למוסך מורשה לטפל.

שוב, תודה לכולכם.

nahoomsan
02-04-08, 08:47
קודם כל תודה לכל העונים.
אני חדש בתחום (רכב ראשון שלי) וקיבלתי כאן ובמסרים מספר הצעות, ועכשיו אתחיל ללמוד את הנושא ולבדוק כל הצעה לגופה.

MMR
אינני יודע אם הוחלף חיישן חמצן ברכב. אני אנסה לברר מה זה ואיפה זה ואיך אפשר לדעת מתי הוחלף. האוטו אכן בסביבות הקימוטרז' שהזכרת - 120000
המוסך לא היה מוסך יעודי לסוזוקי
ולדעתי הבעיה לא יכולה הלהיות דלק מהול כי היא נמשכת כבר מיכלים רבים שתודלקו בתחנות שונות כשבד"כ אני מרוקן כמעט לחלוטין את המיכל.

asafk
בקשר למצערת אני אנסה לברר - אני לא יודע אם זה קשור אבל המצערת מופעלת מכנית מהדוושה בעזרת קבל.

לאיציק -
הבנתי ממך שכל ניצוץ בפלאג מעביר פולס למד הטורים שמודד את התדירות שלהם ומתרגם לסל"ד. השאלה היא איך אני בודק מה השתבש בנתיב הזה?

רעיון נוסף שהועלה - שמדובר בתקלה של חיישן גל ארכובה.

אני אנסה לברר קצת יותר לעומק את הנושאים שהועלו כאן, ואגש למוסך מורשה לטפל.

שוב, תודה לכולכם.




אל תשכח לעדכן מה נסגר ...בהצלחה !!!

AvigdorAharon
03-04-08, 09:06
לאיציק -
הבנתי ממך שכל ניצוץ בפלאג מעביר פולס למד הטורים שמודד את התדירות שלהם ומתרגם לסל"ד. השאלה היא איך אני בודק מה השתבש בנתיב הזה?



מד סל"ד לא גורם לתקלה, הוא מתרגם אותה כדי שתוכל לראות מה קורה.

אביגדור

חנן-ג'יפולוג
03-04-08, 12:08
אני הייתי מתחיל מבדיקת התנגדויות בקויל ובדיקה עם סקופ של הסיגנל שמגיע לקויל. במידה והפלוס של הקויל אמור לקבל פלוס קבוע אז שווה לחבר אליו פלוס ממקור חיצוני ולבדוק אם התופעה עדיין קיימת.

frodo
05-04-08, 15:50
בנסיון להבין יותר ישבתי לקרוא את המדריך של הרכב, ושם נתקלתי בדבר הבא - ע"י קיצור של שתי נקודות בתקע שנקרא monitor connector נורת התקלה אמורה להתחיל להבהב, כאשר דפוס ההבהוב מעיד על התקלה הספציפית(במקום להשתמש במחשב שיקיים במוסכים). ע"מ 366 במדריך 99500_81A10_01E שלדעתי נלקח מהאתר. הבעיה היא שאני לא מוצא את הקונקטור הזה שלפי הציור אמור להיות מאחורי תא הכפפות.

אני מצרף את תמונות רלוונטיות מהמדריך.
אודה למי שיכול לעזור במציאת הקונקטור המדובר.

frodo
05-04-08, 15:55
והתמונות...

ישי.פ
05-04-08, 17:26
אצלי אמנם בסמוראי 98 הקונקטור היה אמור להיות גם איפה ששלך.
אבל מצאתי אותו בתא מנוע, בצד של המחשב (כלומר בצד של התא כפפות)
מעיין ריבוע לבן

nahoomsan
07-04-08, 12:57
והתמונות...


אפשר לקבל הכוונה לספרות הנ"ל ??

frodo
07-04-08, 13:22
אפשר לקבל הכוונה לספרות הנ"ל ??

בהודעה לפני ההודעה שציטטת נתתי :
ע"מ 366 במדריך
99500_81A10_01E
שלדעתי נלקח מהאתר...

חיפוש בגוגל נותן:
http://www.4x4.in.th/manual_jimny/Data/99500_81A10_01E/99500_81A10_01E_1.pdf

אני כרגע די חולה ולא מתעסק עם זה אבל ברגע שתהיה התפתחות אפרסם כאן.
ואשמח אם מישהו שמכיר\מצא את הקונקטור המדובר יוכל לתת תמונה או הסבר איך מגיעים אליו...

תודה!

samoray1
10-04-08, 13:28
אני ממש לא מומחה אבל לפי הנורות שדולקות ומד הסל"ד , חשבתי על האפשרות שיש בעיה באימובילייזר??? תנסה ללכת לכיוון הזה ובכל מקרה תפנה לד"ר מורי , אני בטוח שהוא יפתור לך את הבעיה.

gillif
30-04-08, 22:47
אם עדיין לא פתרת את הבעיה

מדובר בחיישן גל ארכובה

נדלקות 2 נורות

קרה לי גם

0544-222592

גיל

בחיישן חמצן נידלקת מנורה קבוע גם אותו החלפתי יותר מאוחר

frodo
27-05-08, 20:40
הבטחתי שאעדכן - אז ככה:
לאחר התייעצות בשני מוסכים נוספים שהציעו להתחיל להחליף חלקים באקראי עד שבטעות נחליף את החלק הנכון, ניגשתי למוסך מורשה של סוזוקי. גם שם לא ידעו מה לעשות אבל אחרי מספר טלפונים הציעו להחליף חיישן גל ארכובה וחיישן זיזים. הודיעו לי שייתכן שלא זו הבעיה, אבל בכל מקרה הסיכון עליי. לאחר שמספר חברי פורום הציעו את אותו הדבר, החלפתי את שני החיישנים והבעיה נעלמה. כנראה שחיישן הזיזים היה מיותר אבל במוסך אמרו שמומלץ להחליף את שניהם ביחד.

בקשר לקונקטור שאמור לתת אינדקציה לתקלה - בסופו של דבר מצאתי אותו מוסתר ליד המחשב, מאחורי תא הכפפות. לא הייתה אינדיקציה לתקלה אחרי שקיצרתי את הפינים המדוברים, מה שלא מפתיע בהיתחשב שגם במחשב היעודי לא היה חיווי לתקלה .

אני מקווה שבזה הפינה הזו נסגרה....

תודה לכל העוזרים!!

oliel77
15-06-08, 08:31
הבטחתי שאעדכן - אז ככה:
לאחר התייעצות בשני מוסכים נוספים שהציעו להתחיל להחליף חלקים באקראי עד שבטעות נחליף את החלק הנכון, ניגשתי למוסך מורשה של סוזוקי. גם שם לא ידעו מה לעשות אבל אחרי מספר טלפונים הציעו להחליף חיישן גל ארכובה וחיישן זיזים. הודיעו לי שייתכן שלא זו הבעיה, אבל בכל מקרה הסיכון עליי. לאחר שמספר חברי פורום הציעו את אותו הדבר, החלפתי את שני החיישנים והבעיה נעלמה. כנראה שחיישן הזיזים היה מיותר אבל במוסך אמרו שמומלץ להחליף את שניהם ביחד.


האם הבעיה נפתרה? אנא עדכן...אם לא - האם הצלחת לפתור את הבעייה בדרך אחרת?
ברשותי ג'ימני שנת 99 עם אותה בעייה - גם אצלי חיברו למחשב ולא מצאו תקלה.
לאור מה שנכתב פה ביקשתי במוסך המורשה להחליף את חיישן גל הארכובה, אולם מסתבר שבמודל 99 אין חיישן גל ארכובה אלא חיישן גל זיזים בלבד. החלפתי את חיישן גל הזיזים אך הבעייה עדיין נמשכת...
אי אפשר לעצור עם הרכב ברמזור - הטורים משתוללים כלפי מטה והוא נכבה. פשוט סיוט...
עוד רעיונות למישהו?

oliel77
15-06-08, 08:31
...

איציק - 4X6ZH
15-06-08, 09:57
כדאי לדעת שחיבור למחשב הרכב לצורך קריאת קודי תקלה
זה המינימום הנדרש וגם אז התשובה המתקבלת היא מאד חלקית
ורק במיקרה שמנורת התקלה דולקת .
ברוב המיקרים כל עוד המנורה לא דולקת לא יהיה קודי תקלה .:rolleyes:
****
לכן רצוי להתחבר למחשב הרכב עם סורק יעודי המאפשר לראות את את הגדרות המערכת
ואת נתוני חישני הרכב ( במיוחד של המנוע ושל הגיר )
על " המכונאי " להיות סבלני ומאד מקצועי כל מה שהוא צריך לעשות זה מעקב
על נתוני המנוע כפי שמחשב הרכב רואה אותם .
לפעמים בדיקות אלה דורשות שעות שבהם הרכב מחובר למכשיר ומדי פעם ניגשים לראות
מה חדש . לפעמים יש להתחבר למכשיר המאפשר בדיקה תוך כדי נסיעה .
******
לצערי רוב מוחלט של בעלי הרכבים אינם מבינים ואינם מוכנים לשלם עבור בדיקות
כאלה . ומכאן מתחיל מחול שדים של ניסוי על חשבון הכסף של הלקוח ועל חשבון
הזמן של המוסך ( אפשר לחשוב שזמן זה לא כסף ) .
המוסכים המקצועיים ( והיותר רציניים ) אינם אוהבים להתחפר לתוך תקלות של לקוח מזדמן .
לקוח מזדמן שאינו לקוח קבוע של המוסך בדרך כלל לא יקבל שרות מקצועי
ללא תשלום יקר .
*****
איציק

יונתןמצפה
15-06-08, 11:43
המוסכים המקצועיים ( והיותר רציניים ) אינם אוהבים להתחפר לתוך תקלות של לקוח מזדמן .
אני מקבל את האימרה הזאת. מה שלא מקובל עלי זה שהם לא מודים בזה!!! לקוח מזדמן שאינו לקוח קבוע של המוסך בדרך כלל לא יקבל שרות מקצועי
ללא תשלום יקר . אבל ברוב מקרים הוא יקבל שרות לא מקצועי עבור תשלום יקר...*****
איציק

זה פשוט כי לא אהבתי את הדרך שבה בחרת לגונן על המוסכים. למרות שמה שאתה מנסה להגיד מובן והגיוני!

חנן-ג'יפולוג
15-06-08, 12:03
האם הבעיה נפתרה? אנא עדכן...אם לא - האם הצלחת לפתור את הבעייה בדרך אחרת?
ברשותי ג'ימני שנת 99 עם אותה בעייה - גם אצלי חיברו למחשב ולא מצאו תקלה.
לאור מה שנכתב פה ביקשתי במוסך המורשה להחליף את חיישן גל הארכובה, אולם מסתבר שבמודל 99 אין חיישן גל ארכובה אלא חיישן גל זיזים בלבד. החלפתי את חיישן גל הזיזים אך הבעייה עדיין נמשכת...
אי אפשר לעצור עם הרכב ברמזור - הטורים משתוללים כלפי מטה והוא נכבה. פשוט סיוט...
עוד רעיונות למישהו?

ציטטת את FRODO שכתב שהבעיה נעלמה לאחר החלפת החיישנים, אז זה מוזר שאתה שואל אם הבעיה נפתרה.

התיאור של הבעיה שלך שונה מהתיאור של פותח השרשור. הוא דיבר על גמגומי מנוע בסל"ד עבודה (וגם בסל"ד סרק) לאחר אימוץ המנוע. אתה מדבר על גמגומים בסרק, תמיד. אלו תקלות שונות, וחבל שעשית היקש מתקלה אחת על השנייה והוצאת כסף לשווא.
התיאור שלך, על פניו, מצביע על תקלה בייצוב סל"ד הסרק. בהרבה מאוד מקרים זה נובע מלכלוך כלשהו בבית המצערת, בשסתום מייצב סל"ד הסרק או לכלוך בשסתום PCV. לבדוק את כל הדברים האלה לא עולה כסף, ולא לוקח הרבה זמן, אז אני מציע לך להתחיל מזה.

oliel77
15-06-08, 17:57
ציטטת את FRODO שכתב שהבעיה נעלמה לאחר החלפת החיישנים, אז זה מוזר שאתה שואל אם הבעיה נפתרה.

התיאור של הבעיה שלך שונה מהתיאור של פותח השרשור. הוא דיבר על גמגומי מנוע בסל"ד עבודה (וגם בסל"ד סרק) לאחר אימוץ המנוע. אתה מדבר על גמגומים בסרק, תמיד. אלו תקלות שונות, וחבל שעשית היקש מתקלה אחת על השנייה והוצאת כסף לשווא.
התיאור שלך, על פניו, מצביע על תקלה בייצוב סל"ד הסרק. בהרבה מאוד מקרים זה נובע מלכלוך כלשהו בבית המצערת, בשסתום מייצב סל"ד הסרק או לכלוך בשסתום PCV. לבדוק את כל הדברים האלה לא עולה כסף, ולא לוקח הרבה זמן, אז אני מציע לך להתחיל מזה.

היי,
קודם כל תודה לעוזרים.
חנן,
1. שאלתי אם הבעייה נפתרה כיוון שלאחר החלפת חיישן גל הזיזים, היה נדמה לי שהיא נפתרה, עד שהיא חזרה כעבור בערך חודש...
2. הגמגומים אצלי הם לא קבועים, זה קורה בד"כ לאחר נסיעה כשהמנוע התאמץ (כך למשל, נדיר שזה קורה בבוקר כשאני מניע את הרכב - הוא מגמגם קצת ועם מכת גז הוא מסתדר, בניגוד למצב של אחרי מאמץ, שאני חייב להישאר בניוטרל עם גז או שהוא נכבה...).
3. בעבר עשיתי ניקוי מצערת - זה לא פתר את הבעייה.
4. נתון מעניין הוא שכבר פעמיים החלפתי פלגים, וכל פעם אחרי החלפת פלגים הבעייה לכאורה נעלמת, אבל חוזרת אחרי 3,000-4,000 ק"מ.

מכל מקום, אני אנסה לבדוק את מה שהצעת.
אני לא רוצה לרכב על שרשור של מישהו אחר. אני אפתח שרשור חדש עם הבעייה שלי ואוסיףלינק לדיון פה.

תודה בינתיים.

איציק - 4X6ZH
15-06-08, 18:17
ואולי הפלגים לא מתאימים למפרט המנוע ?

frodo
15-06-08, 19:46
היי,
קודם כל תודה לעוזרים.
חנן,
1. שאלתי אם הבעייה נפתרה כיוון שלאחר החלפת חיישן גל הזיזים, היה נדמה לי שהיא נפתרה, עד שהיא חזרה כעבור בערך חודש...
2. הגמגומים אצלי הם לא קבועים, זה קורה בד"כ לאחר נסיעה כשהמנוע התאמץ (כך למשל, נדיר שזה קורה בבוקר כשאני מניע את הרכב - הוא מגמגם קצת ועם מכת גז הוא מסתדר, בניגוד למצב של אחרי מאמץ, שאני חייב להישאר בניוטרל עם גז או שהוא נכבה...).
3. בעבר עשיתי ניקוי מצערת - זה לא פתר את הבעייה.
4. נתון מעניין הוא שכבר פעמיים החלפתי פלגים, וכל פעם אחרי החלפת פלגים הבעייה לכאורה נעלמת, אבל חוזרת אחרי 3,000-4,000 ק"מ.

מכל מקום, אני אנסה לבדוק את מה שהצעת.
אני לא רוצה לרכב על שרשור של מישהו אחר. אני אפתח שרשור חדש עם הבעייה שלי ואוסיףלינק לדיון פה.

תודה בינתיים.

דבר ראשון, הבעיה שלך לא נשמעת דומה לבעיה שהייתה לי... לי לדוגמא מעולם לא היתה בעיה בבקרים, ומעולם לא נכבה לי המנוע בסרק, או ברמזור. הבעיה שלי צצה אך ורק בנסיעה בין עירונית מאומצת, או בנסיעה בין עירונית בחום, כאשר המנוע עובד קשה, ורק אז הגימגומים התחילו.

בתשובה לשאלה שלך, עדיין לא חלף חודש לדעתי, אבל טפו טפו, הבעיה לא חזרה, למרות שאני מאמין שאין קשר בין הבעיות.

בכל מקרה שיהיה בהצלחה, ותעדכן אותנו...

karnaf
18-06-08, 18:29
היה לי במוסך גימיני כזה שהיה מגמגם
לאחר החלפת פלאגים נפסקה התופעה אך חזרה כשבוע מזמן החלפת הפלאגים
שמתי לב כשהחלפתי את הפלאגים שאחד הפלאגים נרטב במים ופיתח חלודה
בפעם השנייה גם היו מים ולאחר בדיקה מעמיקה התברר שיש סדק בראש המנוע
בתוך המוביל של הפלאג.

קובי

oliel77
23-06-08, 00:46
היה לי במוסך גימיני כזה שהיה מגמגם
לאחר החלפת פלאגים נפסקה התופעה אך חזרה כשבוע מזמן החלפת הפלאגים
שמתי לב כשהחלפתי את הפלאגים שאחד הפלאגים נרטב במים ופיתח חלודה
בפעם השנייה גם היו מים ולאחר בדיקה מעמיקה התברר שיש סדק בראש המנוע
בתוך המוביל של הפלאג.

קובי

טוב, חייב לכם עדכון (למרות שבסוף לא פתחתי שרשור חדש):
יומיים אחרי העדכון האחרון אשתי חזרה הביתה עם הרכב, בלי מים (לא במיכל העיבוי ולא ברדיאטור...) וזה כבר הרגיש כמו תחילת ראש מנוע.
ביקשתי במוסך שינסו להחליף פלאגים - אחד הפלאגים היה תקוע. עם קצת כוח הוא השתחרר והתגלה שם מעיין של מים ירוקים...
במוסך פתחו ראש מנוע, ואמרו שיש הבדלי גובה בין הבלוק מנוע ובין בתי הצילינדרים (יכול להיות? פה זה כבר הקטע שאני מפסיק להבין...) - אני אקפוץ מחר למוסך לראות על איזה הפרשי גובה הם מדברים...
המוסכניק אומר שבגלל הפרשי הגובה יש מצב שטיפול ראש מנוע לא יחזיק לאורך זמן, והציע לי להחליף מנוע. לא מצאו מנוע מפירוק, ועלות מנוע מיבוא + עבודה צריכה להיות משהו כמו 8,500 ש"ח (כולל מע"מ) - קנס קנס...
איך אומרים? העיקר הבריאות...

איציק - 4X6ZH
23-06-08, 08:17
שאלת הפתיחה של השרשור
ובאמצע עוברים לרכב אחר תקלה דומה :confused:
ועכשיו תקלת ראש שהולך להחלפת מנוע :rolleyes:
****
תעצור ותעשה חושבים לאט לאט .
*****
לפעמים הפתרון לתקלה כזאת בגוף המנוע הוא יצור סתם ראש לפי הזמנה מחומר מיוחד
*****
איציק

-->