PDA

צפייה בגרסה מלאה : אורך הזנב של טרנספר 242



amos
13-04-08, 10:27
שלום לכולם
החלפתי ל 242 הדרישפט היה ארוך מידי אז קיצרתי בכ: 2.5 ס"מ את הזנב של הטרנספר ואת הנקבה של הדריישפט
השאלה היא כמה משחק אמור להיות בין הזכר לנקבה בזמן הצלבות , קפיצות , או כל מצב אחר
תודה עמוס

talw
13-04-08, 21:21
ככל שהרכב מוגבהה יותר כך זוית מוטות הרדיוס "גודלת" ומשפיעה "לרעה" על יציאת וכניסת הדרייבשפט.וכל זה בנוסף למהלכי המיתלה.
מה שאני רוצה להגיד זה שלכל הגבהה או מהלכי מיתלה מכל סיבה שהיא, צריך להיות את החופש שלה ספציפית.
אני הגבהתי "4.5 .בדקתי בלי קפיצים מצב שבו הדרייבשפט רוצה מקסימום לתוך התיבה הבאתי אותו למצב כימעט נוגע וזהו.כמה שירצה לצאת שייצא, אין לך ברירה אחרת.
טל

amos
16-04-08, 21:46
תודה טל
בדיעבד קיצור הזנב היה טעות אני אמצא פיתרון אחר

asafk
16-04-08, 23:49
לא טעות, עמוס.
נכון יותר לקצר את הזנב, ואז לקבע את שני החלקים זה לזה, ולהסב את הדרייבשאפט לכזה משני חלקים עם הזחה.
בקיצור- slip yoke eliminator.

אסף.

amos
17-04-08, 00:19
אהלן אסף
כן זה בדיוק הפתרון שחשבתי עליו
צריך פלנג' שמתאים ודרישפט חדש
מוכרים פלנג'ים בארץ ואם כן איפה?
וכמה אמור לעלות דריישפט ?

תודה
חג שמח

נמרוד
17-04-08, 07:38
דרישפט חדש לפי מידה ויתכן שעדיף כזה עם קרדן כפול צריך לעלות בסביבות 1500 שקלים. יש לך את גלמט במפרץ חיפה ואת גרינגראס בבני-ברק.

את קיט הSYE אתה צריך ליבא מארה"ב, לא מדובר על משהו גדול אז זה יכול להיות במזוודה של מישהו או במשלוח פשוט בדואר. יש קיטים מסוגים שונים במחירים של 150-250$, אני לא התעמקתי בזה עד היום וגם אשמח לשמוע כאן דעות מנסיון של אנשים שכן ביצעו את השינוי (יש כמה בארץ).

asafk
17-04-08, 20:35
את הקיט של AA מרכיבים בקו הייצור של כל הסופה2 שיוצאות מנצרת. ולמרות השימוש האינטנסיבי, לא ראיתי שיש בעיה דווקא בחלק הזה.

אסף.

amos
17-04-08, 20:41
נמרוד אני לא חושב שיש קיט ל 242 אצלי הזנב חשוף
אבל יש פלנג שיושב על הזנב .
אסף מה זה AA ?

asafk
17-04-08, 21:38
http://www.advanceadapters.com/

עמוס, במקרה שלך לא צריך את הקיט כולו, מה שעשית טוב, רק צריך לקדוח ולהבריז בגל בשביל בורג שיחזיק את היוק במקום.

אסף.

lizard
17-04-08, 22:04
אני מנצל את השירשור לשאלה דומה.
ברשותי בורג וורנר 13-56 שדומה מאוד ל241. גם לי יש סליפ יוק שאני לא ממש מתלהב ממנו.
יש לקנות קיט SYE אבל האמת היא שלא נראה לי בעייתי לבנות משהו דומה בעצמי תוך כדי שימוש ביוק הקיים (שמתאים לשיניים שביציאה).
השאלה שלי היא די פשוטה, איך אפשר באמצעים ביתיים, ומבלי לפרק את הקטרנספר לחתיכות, לקדוח את הבורג לתפיסה של היוק ואיזה קוטר בורג מתאים לדעתכם?

תודה

amos
17-04-08, 22:21
נמרוד אני לא חושב שיש קיט ל 242 אצלי הזנב חשוף
אבל יש פלנג שיושב על הזנב .
אסף מה זה AA ?

נמרוד קבל תיקון
יש

ניר ל
18-04-08, 19:10
דבר ראשון, לקצר את הציר והסליפ-יוק ב 2-3 ס"מ זה בסדר גמור, ככה גם אני נסעתי במשך שנה וזה פתרון פשוט וטוב. המהלך של הסליפ יוק הוא ס"מ בודדים פנימה והחוצה (הרכב שלי עם קפיצי רוביקון 4.5") ,

לפני כחצי שנה קניתי פלאנג' של רוביקון לטרנספר 242 עם ציר חשוף (כמו שלך), פירקתי את הטרנספר וביצעתי קיצור של הציר, קידוח והברזה על מחרטה (כדי שיצא מדוייק).
הזמנתי גל הינע עם סליפ-יוק וקרדן כפול מיצרן מקומי. זו הייתה טעות...

הבעייה העיקרית היא שהפלאנג' שרוביקון אקספרס מוכר הוא לא עפ"י סטנדרט אלא מתאים באופן מפתיע ... לCV של רוביקון אקספרס בלבד. כלומר - אם אתה מזמין פלאנג' תזמין באותה הזדמנות גם גל הינע קומפלט באורך המתאים וזה יתאים וישתלם.

אפשרות נוספת - לקחת יוק ו CV כמו זה שיש אצלך מקדימה, לתת לחרט שימלא את היוק ויחרוט לו ספליינים שיתאימו לציר האחורי, את היוק הזה לקבע לציר באמצעות בורג ולייצר גל הינע באורך מתאים מהCV האמריקאי, אודי מזרחי עושה את הקומבינה הזאת עם גלי הינע קדמיים לWJ וזה עובד.

הקומבינה שנעשתה אצלי, הייתה לחרוט מתאם בין הפלאנג' של רוביקון לבין CV של טויוטה ולייצר גל הינע מ CV של טויוטה, זה עלה לא מעט כסף (משהו כמו 3500 ש"ח לגל ההינע ועוד כמה מאות שקלים עבור המתאם) ולקח לי הרבה זמן להתעקש שגל ההינע לא מאוזן אחרי שניסיתי זוויות שונות ופתרונות אחרים כדי להתגבר על בעיית הרעידות של הגל, גל ההינע חזר ליצרן פעמיים עד שאוזן בצורה טובה ועדיין אני לא לגמרי מבסוט מהתוצאה.

בשורה התחתונה, גשר הגיר חזר למיקומו המקורי ובא לציון גואל, בדיעבד הייתי מזמין גל הינע מרוביקון.

amos
22-04-08, 01:11
ניר תודה על המידע
חשבתי על רעיון של להשתמש ביוק הקיים כיוק קבוע על ידי קדיחה של
חור דרך היוק והציר ביחד לא כמו בפלנג של רוביקון אלה מהצד רק שלא יזוז קדימה אחורה.
ובאמצע הדרישפט פשוט חיבור עם שיני הזחה כמו של סופה קידמי
אבל ללא קרדון כפול
השאלה היא האים הבורג כאשר הוא צמוד הכי ליציאה מהטרנספר יגרום לרעידות

ניר ל
25-04-08, 15:30
זה לא נשמע לי טוב, אולי נמרוד יכול לתת תשובה מקצועית בעניין הזה, אין בעיה לקדוח במרכז הציר כי הוא לא מחוסם שם וזה גם מחליש אותו פחות, אבל אין לי מושג מה המשמעות של קידוח מהצד במקרה הזה.
בכל מקרה, כמו שציינתי, הפתרון של קיצור היוק והציר ב 2-3 ס"מ הוא סביר ולא צריך להוות בעיה.

עמיקם
25-04-08, 23:38
http://jeep.off-road.com/jeep/article/articleDetail.jsp?id=257828

amos
27-04-08, 18:13
זה לא נשמע לי טוב, אולי נמרוד יכול לתת תשובה מקצועית בעניין הזה, אין בעיה לקדוח במרכז הציר כי הוא לא מחוסם שם וזה גם מחליש אותו פחות, אבל אין לי מושג מה המשמעות של קידוח מהצד במקרה הזה.
בכל מקרה, כמו שציינתי, הפתרון של קיצור היוק והציר ב 2-3 ס"מ הוא סביר ולא צריך להוות בעיה.
אהלן ניר
בסוף לא קדחתי בציר אלה רק בנקבה של הדרישאפט שני חורים אחד מול השני מהצד הברזתי הברגה
ועם בורג מכל צד לחצתי אותם אל הציר כך שנקבה לא יכולה לזוז על הציר
זה פיתרון טוב יותר מכיוון שתמיד אפשר לקצר או להאריך את הדריישאפט בכמה ס"מ
נוסע מצוין ואין רעידות
אני העלה תמונות בהזדמנות קרובה .

-->