צפייה בגרסה מלאה : הסרת משקעי שמן ישן ממנוע V8
פתחתי היום את המכסי השסתומים ואת הסעפת יניקה במנוע V8 שלי.
זה מנוע שעמד המון שנים ובגלל שהוא עמד, נוצרו מרבצים רציניים של משקעי שמן.
מצורפות תמונות של הסעפת יניקה (החלק התחתון שלה), מכסי השסתומים והאיזור של המרימים ההידראולים.
עם איזה חומר מנקים כאלו מרבצים? אני מדבר על ניקוי מלא, מתכת נוצצת (מטפורה כמובן).
תודה
מיכה
איציק - 4X6ZH
24-04-08, 19:32
חומצה קרבולית על ידי טבילה של החלקים .
זה למעשה פרוק כללי של המנוע .
משקעי הבוצה נמצאים הכל מקום כולל בתוך מעברי השמן .
מנוע במצב כזה לא מנקים בכלל ומתפללים .
אבל ברגע שאתה מתחיל לנקות זה מתפורר ובכמויות וסותם את עצמו לדעת .
****
משקעי בוץ כאלה הם תוצאה של נשמי מנוע סתומים \ אדי דלק בשמן \ ושמן באיכות ירודה .
*****
איציק
במידה ואין חומצה הפשר להשתמש בחומר לניקוי קרבורטורים יש לרוב בספריי
בנוסף הפשר להכניס למדיח כלים, ממלץ שאישה לא בבית
בהצלחה אורן
חומצה קרבולית על ידי טבילה של החלקים .
זה למעשה פרוק כללי של המנוע .
משקעי הבוצה נמצאים הכל מקום כולל בתוך מעברי השמן .
מנוע במצב כזה לא מנקים בכלל ומתפללים .
אבל ברגע שאתה מתחיל לנקות זה מתפורר ובכמויות וסותם את עצמו לדעת .
****
משקעי בוץ כאלה הם תוצאה של נשמי מנוע סתומים \ אדי דלק בשמן \ ושמן באיכות ירודה .
*****
איציק
עד איזו רמה של פירוק כללי? את הראשים אני אפרק ואשים בחומצה, האם יש צורך גם את הבלוק עצמו ואם כן, האם צריך לפרק בוכנות, קראנק וכל הסיפור? אחרי ההשריה איך באמת מוצאים את כל החתיכות שיוצאות? אין איזה חומר שממיס את המשקעים האלה לחלוטין? שליחת הראשים לשיפוץ יתן משהו או שזה סתם ביזבוז כסף?
אין לי מושג ממה נגרמו המשקעים, לדעתי פשוט כי הרכב עמד שנים רבות. כשפרקתי אותו עוד היו מים ברדיאטור ולדעתי יש גם שמן בקרטר (היה גם שמן בגיר ובטרנספר).
בנוסף, לא צלמתי, בתוך הסעפת יניקה ואני חושש שגם באחד מהצילינדרים, יש איזה חומר אדום גבישי שמזכיר לי קראמל. זה משהו שצפוי להיות ? משקעי דלק?
אוברול מלא למנוע אני לא אעשה, יש לי מנוע נוסף שמניע ואני יכול להשתמש בו. הוא דגם ישן יותר מתחילת שנות ה80. המנוע הזה ירד מרכב מודל 91.
איציק - 4X6ZH
24-04-08, 21:18
מפרקים את המנוע לגורמים מכניסים למיכל חומצה לכמה שעות .
מוציאים ושוטפים במים זורמים רצוי מים חמים \ קיטור .
זה מה שעושים בשיפוץ מנוע .
אחרי זה לוקחים את החלקים בודקים מודדים מחליפים לפי הצורך ומרכיבים חזרה את המנוע .
כמובן שיש צורך להחליף את כל מחזירי השמן והסתמים ( החומצה אוכלת אותם ) .
במידה ואתה לא רוצה להגרר להחלפת חלקים אתה חייב לסמן כל חלק איפה היה כל מיסב ולהחזיר אותו למקומו .
מנוע שיש לו משקעי בוץ כאלה מצבו הכללי יהיה ירוד ביותר .
****
איציק
עד איזו רמה של פירוק כללי? את הראשים אני אפרק ואשים בחומצה, האם יש צורך גם את הבלוק עצמו ואם כן, האם צריך לפרק בוכנות, קראנק וכל הסיפור? אחרי ההשריה איך באמת מוצאים את כל החתיכות שיוצאות? אין איזה חומר שממיס את המשקעים האלה לחלוטין? שליחת הראשים לשיפוץ יתן משהו או שזה סתם ביזבוז כסף?
אוברול מלא למנוע אני לא אעשה, יש לי מנוע נוסף שמניע ואני יכול להשתמש בו. הוא דגם ישן יותר מתחילת שנות ה80. המנוע הזה ירד מרכב מודל 91.
הפסקה הראשונה והשנייה הן דבר והיפוכו. בשביל מה פרקת, ובשביל מה אתה רוצה להמשיך לפרק?
אם מפרקים, כבר עושים הכל, כי לא מפרקים מנוע כל יומיים.
ואם לא - תרכיב חזרה, תתפלל שלא דפקת אטמי סעפות, תניע, תעשה פלאש פעמיים, ואם המנוע תקיין - סע לשלום.
זה מה שעושים כשלא רוצים לעשות אוברול.
הפסקה הראשונה והשנייה הן דבר והיפוכו. בשביל מה פרקת, ובשביל מה אתה רוצה להמשיך לפרק?
אם מפרקים, כבר עושים הכל, כי לא מפרקים מנוע כל יומיים.
ואם לא - תרכיב חזרה, תתפלל שלא דפקת אטמי סעפות, תניע, תעשה פלאש פעמיים, ואם המנוע תקיין - סע לשלום.
זה מה שעושים כשלא רוצים לעשות אוברול.
תודה איציק ושמיל.
למה אתם מתכוונים באוברול? לאיזה רמה של תיקון? כשאני חושב על אוברול אני חושב על חריטת צילינדרים והחלפה של כל חלק במנוע למעט הבלוק. אולי אני OVERKILL במחשבה שלי.
אין לי בעיה לפרק, בכל מקרה התכוונתי לפרק ראשים, להחליף אטמים, מחזירי שמן וחלקים פגומים אחרים.
מאיפה משיגים את החומצה המדוברת? זו חומצה שאפשר להשתמש בה באמצעים ביתיים? צריך ציוד מיוחד?
תודה איציק ושמיל.
למה אתם מתכוונים באוברול? לאיזה רמה של תיקון? כשאני חושב על אוברול אני חושב על חריטת צילינדרים והחלפה של כל חלק במנוע למעט הבלוק. אולי אני OVERKILL במחשבה שלי.
אוברול תלוי במה מוצאים במנוע אחרי שפותחים אותו.
אבל זה בטח לא "החלפה של כל חלק במנוע למעט הבלוק". זה כבר rebuilt.
אוברול מתחיל ברינגים, הונינג, שלייף שסתומים, אטמים ומיסבים, ויכול לכלול חריטה לאוברסייז ובוכנות ואנדרסייז על כל המשתמע בקראנק, ואפילו קאמשאפט וחלקים אחרים אם פגוע.
באוברול לא מחליפים הכל, אלא רק מתקנים מה שצריך.
לא ניתן לדעת במה יהיה צורך לפני שפותחים, ולא תמיד יש טעם לפתוח.
במקרה שלך, לטעמי, לא היה כל צורך לפתוח.
אוברול תלוי במה מוצאים במנוע אחרי שפותחים אותו.
אבל זה בטח לא "החלפה של כל חלק במנוע למעט הבלוק". זה כבר rebuilt.
אוברול מתחיל ברינגים, הונינג, שלייף שסתומים, אטמים ומיסבים, ויכול לכלול חריטה לאוברסייז ובוכנות ואנדרסייז על כל המשתמע בקראנק, ואפילו קאמשאפט וחלקים אחרים אם פגוע.
באוברול לא מחליפים הכל, אלא רק מתקנים מה שצריך.
לא ניתן לדעת במה יהיה צורך לפני שפותחים, ולא תמיד יש טעם לפתוח.
במקרה שלך, לטעמי, לא היה כל צורך לפתוח.
תראה, המנוע לא ממש פתוח. כולה הסעפת שחייבת לעבור ניקוי פנימי בכל מקרה והמכסה שסתומים שלהם יש לי את האטמים הישנים שהם במצב מעולה.
המנוע הזה משונה. הפלגים (מחר אצלם) נראו לי חדשים לגמרי, האטם מכסה שסתומים חדש לגמרי ואילו בפנים יש את המרבצי שמן המגעילים האלה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.