צפייה בגרסה מלאה : שתי בעיות בויטרה-עשן לבן בהנעה ושתיית מים מוגברת>
ערב טוב לכם, ברשותי ויטרה 94 קצרה ידנית. לאחרונה בעת הנעה יוצא המון עשן לבן (קורה רק לפעמים ולא משנה אם הרכב כבר חם או לא, לא רואה סימן לעשן תכלת של שמן שרוף...). העשן יוצא רק עד לרגע שבו אני מכניס לראשון ומתחיל נסיעה, משם אין שום זכר לבעיה. בעיה נוספת שאולי קשורה ואולי לא זה שתיית מים-אני ממלא במכל של הרדיאטור (לא הרדיאטור עצמו אלא המכל הלבן, לא יודע איך קוראים לו), כל שלושה ארבעה ימים מים, חסר בד"כ כמעט עד הסוף, וזה קורה בלי הזהרה, זאת אומרת שיש ימים שלא שותה בכלל מים ויש נסיעה אחת שבום, המיכל מתרוקן. בנוסף הרכב לא מתחמם כלל, גם לא בעליות ובמאמצים קשים.
ובלי קשר לדברים ה"כבדים", מישהו מכיר מקום בצפון או מקום בכלל שמוכר או יודע לתקן מתג של חלון חשמלי של הויטרה? (במכשירי תנועה אומרים שזה בכלל מתג אחר ממה שמותקן אצלי, לפי שיחה טלפונים ולא הגעה.)
באיזה נוזל קירור אתה משתמש?
מים רגילים מהברז?
אם כן- למה שלא תחליף לנוזל איכותי?
ועכשיו לבעיה- חפש נזילות מים. (אם אתה משתמש בנוזל קירור איכותי או אפילו זול וצבוע בצבע- יקל עליך למצוא את הנזילה).
חפש רטיבות בחיבורי מערכת הקירור.
תעדכן.
חנן-ג'יפולוג
30-04-08, 21:05
להחליף בשלב הזה לנוזל איכותי זה לאייד כסף. הרעיון נכון אבל התזמון הנכון יהיה לעשות את זה לאחר שמחזירים את הסוסים לאורווה, או לאחר שמטפלים בהיעלמות המים.
כדאי להכניס למערכת הקירור לחץ ולבדוק בעזרת שעון ייעודי אם יש נפילת לחץ, ואם יש נזילות חיצוניות.
בדיקת CO2 במים תעזור לאבחן אם יש פריצה של גזים מתאי השריפה למע' הקירור.
כמובן שהחלפת המים תבוא לאחר טיפול יסודי בבעיה...
וכנאה שאחרי הטיפול והחלפה לנוזל איכותי- הוא יגלה עוד כמה נזילות שנפרצו כתוצאה מהסרה של אבנית, חלודה ושאר מריעין בישין ממערכת הקירור.
אבל מי שרוצה מערכת שמתפקדת היטב- משקיע קצת ומרוויח הרבה.
אחת הסיבות לעשן לבן היא מעבר מים ממערכת הקירור לתאי השריפה (דרך אטם הראש, אבל לא רק).
במקרה כזה "יעלמו" באופן מסתורי מים ממערכת הקירור בלי סימן לנזילה...
עוד מישהו רואה קשר בין שני הדברים?
אסף.
אז ככה, לגביי נוזל הקירור-כמובן שלפני ה"שתיית מים" השתמשתי בנוזל ירוק איכותי. אך כמו שציינו פה אני ממלא עכשיו מים רגילים כדיי שלא ישתה לי את הכסף לחינם. בכל מקרה אין סימן לנזילות משום מקום בטווח נראה לעין. לגביי האטם ראש, זה היה יוצר עשן לבן רק בהנעה או בלי קשר, לאורך כל הנסיעה?
ועוד נתון חשוב, המנוע עבר אוברול לפני קצת פחות משנה, כולל החלפת אטם ראש, וכל החלקים מקוריים, לא חליפיים.
מחר-מחרתיים אני מתכוון לקחת לרופא רדיאטורים שיבדוק נזילות תחת לחץ, אך יותר מדאיג אותי העשן הלבן בהנעה. (היום שמתי תוסף בדלק בתקווה שזה רק לכלוך במערכת שלפעמים משפיע לפעמים לא, ואז אולי התוסף ינקה...)
(היום שמתי תוסף בדלק בתקווה שזה רק לכלוך במערכת שלפעמים משפיע לפעמים לא, ואז אולי התוסף ינקה...)
איך אמרו בארץ נהדרת? כן, כן...
לפחות השקעת בשמן נחשים איכותי?
אסף- אכן גם אני רואה חשד לקשר- אבל הוא טוען שלפעמים חסרים מים ולפעמים לא.
משהו מוזר.
אחרי שהוא יבלה קצת אצל הד"ר- בטח יהיה חכם יותר.
עשן לבן לפני תחילת הנסיעה = גומיות שסתומים יבשות. כמות קטנה של שמן חודרת לתאי השרפה כאשר המנוע דומם. לאחר ההנעה, השמן נשרף (מכאן העשן), יחד עם זאת, כעבור דקה שתיים, הגומיות שוב מקבלות את האלסטיות ומתחילות לתפקד.
לגבי הנזילה, אין לך ברירה, אלא לחפש, לגעת בכל חיבור אפשרי, אפילו מתחת לרגלי הנוסע (להרים את השטיח, לשם נוזלים המים מהחימום). עוד עצה, תנסה לחפש את הנזילה בבוקר, רק כשהנעתה את הרכב ותוך כדי שהוא מתחמם, כך מצאתי נזילה מיקרוסקופית מצינור עליון של הרדיאטור (הבן כלב היה משתין למשך 10 שניות בזרם של מזרק של רופא, ומפסיק).
אלינועם חן
01-05-08, 19:46
עשן לבן לפני תחילת הנסיעה = גומיות שסתומים יבשות. כמות קטנה של שמן חודרת לתאי השרפה כאשר המנוע דומם. לאחר ההנעה, השמן נשרף (מכאן העשן), יחד עם זאת, כעבור דקה שתיים, הגומיות שוב מקבלות את האלסטיות ומתחילות לתפקד.
לגבי הנזילה, אין לך ברירה, אלא לחפש, לגעת בכל חיבור אפשרי, אפילו מתחת לרגלי הנוסע (להרים את השטיח, לשם נוזלים המים מהחימום). עוד עצה, תנסה לחפש את הנזילה בבוקר, רק כשהנעתה את הרכב ותוך כדי שהוא מתחמם, כך מצאתי נזילה מיקרוסקופית מצינור עליון של הרדיאטור (הבן כלב היה משתין למשך 10 שניות בזרם של מזרק של רופא, ומפסיק).
שמן שרוף יהייה בצבע כחלחל,מים בתא שריפה יצאו כעשן לבן!
ייתכן שיש נזילה מאטם ראש אל תאי השריפה במנוע קר המים יכנסו למנוע במצב נוזל,במנוע חם הם יכנסו כאדים ולכן לא תראה עשן בנסיעה.
לגבי מה שכתבת על גומיות שסתומים זה דיי נכון רק שפה מדובר במים ולא בשמן ולכן צבע העשן לא מתאים.
צביקה קרבורטור
01-05-08, 21:25
אחת הסיבות לעשן לבן היא מעבר מים ממערכת הקירור לתאי השריפה (דרך אטם הראש, אבל לא רק).
במקרה כזה "יעלמו" באופן מסתורי מים ממערכת הקירור בלי סימן לנזילה...
עוד מישהו רואה קשר בין שני הדברים?
אסף.
אסף אתה צודק וכמובן שיש קשר ואלינועם חן ,הגדיר יפה כיצד ניתן לאבחן זאת לפי העשן הלבן, שנובע מחדירת מים בצורת נוזל לתא השריפה, שהופכים בתא השריפה, לקיטור, ונפלט בצורת עשן לבן עם ההתנעה, וחוזר שוב לאחר שהסדק באטם הראש, או בראש עצמו מתרחב , עקב ההתפשטות בחום, והתכווצות הסדק בקור.
חדירת מים קטנה לתא השריפה, היא סיבה הגיונית ביותר להעלמות קבועה של מי קירור ללא השארת סימני נזילה, בדיקה כפי שהציע חנן, יכולה לאשש זאת, או בעזרת שעון לחץ, או בדיקת לחץ הפוך.
בברכה
צביקה
השאלה היא איך מסבירים את העובדה שהיעלמות המים היא "אקראית"?
סדק בראש לא נעלם או נפתח לסירוגין. אם הוא שם- הוא קיים ומים יעברו דרכו.
אגב סדק בראש- ניתן גם לבדוק ע"י הימצאות בועות אויר בנוזל הקירור שברדיאטור.
צביקה קרבורטור
01-05-08, 23:16
השאלה היא איך מסבירים את העובדה שהיעלמות המים היא "אקראית"?
סדק בראש לא נעלם או נפתח לסירוגין. אם הוא שם- הוא קיים ומים יעברו דרכו.
אגב סדק בראש- ניתן גם לבדוק ע"י הימצאות בועות אויר בנוזל הקירור שברדיאטור.
שלום רב וויפר ידידי.
בנסיעות קצרות ממדי התפשטות החומר, והתרחבות הסדק ומעבר המים הם זניחים, אם פותח השרשור, יעקוב אחר תדירות אובדן המים, הוא יגלה שבעת התחממות הרכב בנסיעות ארוכות ומפוקקות, כשטפרטורת המים היתה מעט גבוהה, סביר להניח שאיבוד מי הקירור היה מסיבי יותר.
זה ההסבר היחיד שעולה בדעתי כעת.
בברכה
צביקה
אהלן צביקה!
גם אני חושב ככה.
כל מה שנשאר זה לתת לבחור לבדוק ולחזור לעדכן.
הלכתי לדוקטור והרי התוצאות>> בדיקה עם לחץ לרדיאטור לא העלתה שום נזילות, מה שהעלה את החשד לדליפה לצילינדרים. אחרי פירוק פלאגים וניקוי קל עם לחץ אוויר לתוך הבוכנות, מאחת הבוכנות השפריצו מים רבים, הבוכנה הייתה ממש "מלאה" במים. המסקנות של הדוקטור היו פירוק ראש ושיפוצו.
השאלות שלי אליכם זה דבר ראשון מה אמור להיות המחיר של פירוק והרכבת ראש בויטרה?
כמה אמור לעלות שיפוץ במידה ולא נמצאו חריגות כמו סדקים וכו'?
ומה עוד אני צריך לדעת בנושא? תודה רבה.
א. אם יש מים בבוכנה- יש סדק או מעבר שנפרץ כנראה בראש המנוע, אם כי קיימת סבירות שזה רק באטם.
ב. תסתכל בשרשור הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=25811). אמנם סמוראי- אבל העקרון דומה.
ג. תנסה לבד. מעבר לחסכון הכספי- הסיפוק הוא אדיר!
אלינועם חן
05-05-08, 04:36
הלכתי לדוקטור והרי התוצאות>> בדיקה עם לחץ לרדיאטור לא העלתה שום נזילות, מה שהעלה את החשד לדליפה לצילינדרים. אחרי פירוק פלאגים וניקוי קל עם לחץ אוויר לתוך הבוכנות, מאחת הבוכנות השפריצו מים רבים, הבוכנה הייתה ממש "מלאה" במים. המסקנות של הדוקטור היו פירוק ראש ושיפוצו.
השאלות שלי אליכם זה דבר ראשון מה אמור להיות המחיר של פירוק והרכבת ראש בויטרה?
כמה אמור לעלות שיפוץ במידה ולא נמצאו חריגות כמו סדקים וכו'?
ומה עוד אני צריך לדעת בנושא? תודה רבה.
שלום ידידי
כל מוסך לוקח על עבודה כזו בין שש מאות לאלפייה רק על עבודה. חרט שמשפץ את הראש יעלה לך בסביבות 600 ,חלקים שכוללים סט שלייף{אטמם ראש, מח' שמן,ואטמי סעפות...},שמן מנוע ומסנן,מים ירוקים,פלגים והמלצה שלי על הדרך תחליף רצועת טיימינג.כל אלו יעלו בסביבות 700 שקלים המחירים הם לחלקים לא מקוריים,אני מניח שמקורי יעלה יותר.
המלצה קטנה אם אין לך את הידע אל תעשה את זה לבד...כוון לא נכון של הטיימינג יעלה לך בהחלפת שסתומים שזה אומר פירוק נוסף,חיזוק ראש לא בצורה נכונה ובמומנט נכון יעלה לך בפירוק נוסף.
אים אתה מהמרכז גש למורי ,שמעתי שהוא בעל מקצוע טוב,אם אתה מהצפון דבר איתי אמליץ לך לאן לפנות.
בהצלחה.
חנן-ג'יפולוג
05-05-08, 07:33
כוון לא נכון של הטיימינג גם במוסך יכולים לעשות לו, מנסיון עגום בנושא, ואם הוא יקפיד על עבודה מסודרת לפי הספר, הסיכויים שלו ליפול בזה יהיו קטנים יותר משל המוסך.
חנן-ג'יפולוג
05-05-08, 08:20
טיימינג שנעשה במוסך:
תמונה יפה מאוד.
אבל מה באמת רואים בה?
קצת הסבר (שגם אנשים כמוני יוכלו להבין).
חרט שמשפץ את הראש יעלה לך בסביבות 600 ,חלקים שכוללים סט שלייף{אטמם ראש, מח' שמן,ואטמי סעפות...},שמן מנוע ומסנן,מים ירוקים,פלגים והמלצה שלי על הדרך תחליף רצועת טיימינג.כל אלו יעלו בסביבות 700 שקלים המחירים הם לחלקים לא מקוריים,אני מניח שמקורי יעלה יותר.
המלצה קטנה אם אין לך את הידע אל תעשה את זה לבד...
לא ברור לי מהיכן המחירים.
אבל אם כך אתה משלם- תחליף חנות- הם עושקים אותך.
לא מזמן רץ כאן שרשור על שיפוץ ראש מנוע. הסכומים מתחילים ב-250 ש"ח.
סט שלייף הכולל הכל עולה 150 ש"ח (לא מקורי).
שמן+מסננים+נוזל קירור איכותי+רצועת טיימינג- לא צריך לעלות יותר מ-350 ש"ח לחלקים איכותיים באמת.
ולגבי ההמלצה- הכי קל להגיד לבן אדם- לא יודע- אל תעשה.
אבל איך הוא ילמד? אתה חושב שמוסכניק נולד עם ראצ'ט ביד וידע מלא לגבי מכונאות?
ומי בדיוק יטפל לו במנוע? כנראה שאיזה ילד, שוליה במוסך, שהבוס רק מבקר אותו מידי פעם.
בקיצור- לא תנסה- לא תלמד. וזו אחלה נק' להתחיל וללמוד.
חנן-ג'יפולוג
05-05-08, 15:19
תמונה יפה מאוד.
אבל מה באמת רואים בה?
קצת הסבר (שגם אנשים כמוני יוכלו להבין).
הגרף האדום הוא של חיישן מיקום גל הארכובה.
הגרף הכחול הוא של חיישן מיקום גל הזיזים.
במצב מנוע נורמלי, הנקודה שבה הגרף הכחול חוצה את קו ה0 וולט בדרכו מ 5+ וולט ל 5- וולט צריכה ליפול באיזור שבו חסרות שתי שיניים על גלגל התנופה, היכן שיש רווח בגרף האדום.
במקרה הנוכחי רואים שהגרף הכחול מאחר בכארבעה פולסים אדומים ביחס למקום שבו היה אמור להיות. זה קורה בגלל שגל הזיזים מוזז קדימה ביחס לגל הארכובה.
אלינועם חן
05-05-08, 20:27
כוון לא נכון של הטיימינג גם במוסך יכולים לעשות לו, מנסיון עגום בנושא, ואם הוא יקפיד על עבודה מסודרת לפי הספר, הסיכויים שלו ליפול בזה יהיו קטנים יותר משל המוסך.
שלום חנן
מוסך שלא יודע לכוון טיימינג עדיף לא לסגור הבסטה!!!!!!!!!!!!!
אני יוצא מנקודת הנחה שהמוסך שאליו הוא יפנה הוא מקצועי.
חנן-ג'יפולוג
05-05-08, 20:37
אין מוסך שלא יודע לכוון טיימינג. טעויות? קורות לכולם, גם להכי טובים.
אלינועם חן
05-05-08, 22:05
לא ברור לי מהיכן המחירים.
אבל אם כך אתה משלם- תחליף חנות- הם עושקים אותך.
לא מזמן רץ כאן שרשור על שיפוץ ראש מנוע. הסכומים מתחילים ב-250 ש"ח.
סט שלייף הכולל הכל עולה 150 ש"ח (לא מקורי).
שמן+מסננים+נוזל קירור איכותי+רצועת טיימינג- לא צריך לעלות יותר מ-350 ש"ח לחלקים איכותיים באמת.
ולגבי ההמלצה- הכי קל להגיד לבן אדם- לא יודע- אל תעשה.
אבל איך הוא ילמד? אתה חושב שמוסכניק נולד עם ראצ'ט ביד וידע מלא לגבי מכונאות?
ומי בדיוק יטפל לו במנוע? כנראה שאיזה ילד, שוליה במוסך, שהבוס רק מבקר אותו מידי פעם.
בקיצור- לא תנסה- לא תלמד. וזו אחלה נק' להתחיל וללמוד.
לפי התאוריה שלך כל אדם בעל רכב צריך להיות מכונאי . צר לי לאכזב אותך אבל לא כך הדבר.
לא לכולם יש את הזמן ,הרצון והיכולת לטפל ברכב שלהם ,לכן קיימים מוסכים!!!
לידיעתך כל מוסך מורשה {לא יצרן אלא משרד העבודה} חייב במנהל מוסך שעבר הסמכה וגם אם הוא רק מבקר את "השולייה "תהייה בטוח שה"שולייה" יש לו קצת יותר ידע מבעל הרכב שנכנס למוסך.
לגביי..אני מכונאי במקצועי לכן את העבודה אני מבצע בעצמי ,מחירי החלקים לא מדוייקים,אבל אם תרצה אדאג לעדכן מחירים מדוייקים.
:p
אלינועם חן
05-05-08, 22:07
לא ברור לי מהיכן המחירים.
אבל אם כך אתה משלם- תחליף חנות- הם עושקים אותך.
לא מזמן רץ כאן שרשור על שיפוץ ראש מנוע. הסכומים מתחילים ב-250 ש"ח.
סט שלייף הכולל הכל עולה 150 ש"ח (לא מקורי).
שמן+מסננים+נוזל קירור איכותי+רצועת טיימינג- לא צריך לעלות יותר מ-350 ש"ח לחלקים איכותיים באמת.
ולגבי ההמלצה- הכי קל להגיד לבן אדם- לא יודע- אל תעשה.
אבל איך הוא ילמד? אתה חושב שמוסכניק נולד עם ראצ'ט ביד וידע מלא לגבי מכונאות?
ומי בדיוק יטפל לו במנוע? כנראה שאיזה ילד, שוליה במוסך, שהבוס רק מבקר אותו מידי פעם.
בקיצור- לא תנסה- לא תלמד. וזו אחלה נק' להתחיל וללמוד.
דרך אגב,מתחילים ללמוד מהקל אל הקשה,אתה לא יכול לטפס לקומה שישית בלי שעלית חמש קומות קודם.
שידע לבצע טיפול "קטן" ושאר דברים קלים ורק אז ייגש לבצע עבודה מורכבת מעט יותר ....:-P
לגבי טיפוס לקומה בבנין- זה נכון (אלא אם אתה מגיע עם מסוק...)
לגבי מכונאות- כן ולא.
מה יעזור לו שהוא יודע להחליף פילטר אויר, שמן ודלק בפירוק ראש המנוע?
כן, כי אולי זה יתן לו קצת בטחון בהבנת מבנה המנוע והיכן החלקים יושבים- אבל לא- כי אין כ"כ קשר.
כשהוא יפרק את המנוע- הוא ילמד הכי טוב על המבנה ואיך לתקן.
אני פירקתי ראש מנוע לאחר הרבה שנים של טיפולים קטנים וגדולים. וואלה- לא מוצא כ"כ את הקשר. רק הפחדנות שלי שהרתיעה אותי מלפרק יותר מידי חלקים.
אבל ברגע שפירקתי פעם אחת- זה לא בעיה בכלל ואין ממה לפחד. מכונאות רכב (ועוד בסיסי) זה לא בשמים.
גם תמיד יש כאן את חברי האתר- הן בהתכתבות והן בנוכחות פיזית- שיכולים לעזור לבחור ולתת לו בטחון וייעוץ.
אלינועם חן
05-05-08, 23:52
לגבי טיפוס לקומה בבנין- זה נכון (אלא אם אתה מגיע עם מסוק...)
לגבי מכונאות- כן ולא.
מה יעזור לו שהוא יודע להחליף פילטר אויר, שמן ודלק בפירוק ראש המנוע?
כן, כי אולי זה יתן לו קצת בטחון בהבנת מבנה המנוע והיכן החלקים יושבים- אבל לא- כי אין כ"כ קשר.
כשהוא יפרק את המנוע- הוא ילמד הכי טוב על המבנה ואיך לתקן.
אני פירקתי ראש מנוע לאחר הרבה שנים של טיפולים קטנים וגדולים. וואלה- לא מוצא כ"כ את הקשר. רק הפחדנות שלי שהרתיעה אותי מלפרק יותר מידי חלקים.
אבל ברגע שפירקתי פעם אחת- זה לא בעיה בכלל ואין ממה לפחד. מכונאות רכב (ועוד בסיסי) זה לא בשמים.
גם תמיד יש כאן את חברי האתר- הן בהתכתבות והן בנוכחות פיזית- שיכולים לעזור לבחור ולתת לו בטחון וייעוץ.
כמו שאמרת אנחנו רק יכולים לייעץ,ניתן לבחור להחליט.
בכל אופן אם יזדקק לעזרה ,בשמחה.
אלינועם חן
05-05-08, 23:56
הגרף האדום הוא של חיישן מיקום גל הארכובה.
הגרף הכחול הוא של חיישן מיקום גל הזיזים.
במצב מנוע נורמלי, הנקודה שבה הגרף הכחול חוצה את קו ה0 וולט בדרכו מ 5+ וולט ל 5- וולט צריכה ליפול באיזור שבו חסרות שתי שיניים על גלגל התנופה, היכן שיש רווח בגרף האדום.
במקרה הנוכחי רואים שהגרף הכחול מאחר בכארבעה פולסים אדומים ביחס למקום שבו היה אמור להיות. זה קורה בגלל שגל הזיזים מוזז קדימה ביחס לגל הארכובה.
בפשטות ,מה שאתה אומר זה שקפצה שן אחת או שתיים .....אה ,סתם מתוך סקרנות,זה לא גרם לתזמון שס' לקויי? רכב לא סוחב? ועוד כמה תופעות לוואי?
חנן-ג'יפולוג
06-05-08, 04:15
לא קפצו שיניים. מדובר במנוע שעבר החלפת SHORT BLOCK. המכונאי שהרכיב את גל הזיזים היה צריך להביא את המנוע לTDC לפני שהוא מרכיב את גל הזיזים. במנוע הזה לא היה על גל הארכובה סימון של TDC, ובמקום להביא את הבוכנה לTDC בצורה מדויקת בעזרת דיאל אינדיקטור המכונאי החליט לעשות את זה "לפי העין" וזו התוצאה.
המנוע לא הניע.
ניתוק חיישן קרנקשאפט אפשר למנוע להניע לאחר שניות ארוכות של סטרטר אבל הוא עישן בטירוף ולא עלה בסל"ד.
ניתוק חיישן קאמשאפט אפשר למנוע להתניע לאחר שניות ארוכות של סטרטר ואז הוא עישן קלות ועבד בצורה סבירה.
התזמון בוצע מחדש בעזרת דיאל אינדיקטור והמנוע חזר להתניע ולעבוד בצורה תקינה.
תודה לכם, אז ככה>
לצערי לטפל לבד זה לא כל כך אופציה כרגע מכמה בחינות. הראשונה היא זמן, אני כרגע עובד מהבוקר עד הערב ואין מספיק זמן בשביל שאני יסיים את העבודה תוך ימים ספורים, ואני כמובן צריך את הרכב שיסע ולא ישב מפורק בחניה.
דבר שני הוא מציאת חלקים-כשהיו חסרים לי שני חלקים לקח לי מעל שבוע למצוא, וגם אז הזמנתי מחו"ל ויקח חודש וחצי עד שיגיע. הבעיה העיקרית בנושא הזה היא שאני גר בצפון רמת הגולן, וכדי להגיע למקום שמוכר חלקים זה אומר חיפה או אם אני באמת רוצה למצוא את החלקים הדרושים זה אזור המרכז. ככה שאני יצטרך לנסוע לפחות פעמיים רחוק כדי לקנות את כל החלקים הדרושים לכזה טיפול. (בהנחה שאני בכלל ימצא את החלקים שאני צריך. ואני אומר פעמיים כי אני לא מבין במנוע מספיק ואני מאמין שבטוח ישכך איזה חלק או שיתגלה כלא תקין).
וכמובן חוסר ידע וכלים מתאימים.
לבסוף החלטתי לעשות במוסך וזהו, הלכתי על מוסך גונן שיש לי ניסיון טוב איתם בנוגע לסמוראי שהיה לי לפני כמה שנים. יום ראשון הרכב יהיה מוכן ואני יעלה לפה מה עשו וכמה לקחו....(או שחטו, כמו שאני צופה את זה ומכיר מוסכים בצפון).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.