PDA

צפייה בגרסה מלאה : גמגום



דרור ברלי
19-05-08, 15:22
תופעה חדשה ומעצבנת בסופה:

אם הג'יפ עומד לא מונע במשך יומיים-שלושה או יותר (קורה אצלי לא מעט לאחרונה), אחרי שאני מניע ומתחיל לנסוע, המנוע מגמגם מדי פעם, משתנק ומשתעל, סל"ד סרק לא יציב ולא סוחב טוב. כיבוי והתנעה מחדש מעלימים את התופעה לגמרי והג'יפ נוסע כרגיל - סרק יציב, מושך חזק מאוד ובאופן כללי מתנהג יפה.

בשימוש יומיומי רגיל, התופעה בכלל לא קיימת. אך ורק אחרי עמידה ממושכת, ונעלמת מיד לאחר כיבוי והנעה שנייה. אני מנחש (רק מנחש) שמשאבת הדלק קרובה לסיום חייה. עוד רעיונות?

שי צמח
19-05-08, 19:51
תופעה חדשה ומעצבנת בסופה:

אם הג'יפ עומד לא מונע במשך יומיים-שלושה או יותר (קורה אצלי לא מעט לאחרונה), אחרי שאני מניע ומתחיל לנסוע, המנוע מגמגם מדי פעם, משתנק ומשתעל, סל"ד סרק לא יציב ולא סוחב טוב. כיבוי והתנעה מחדש מעלימים את התופעה לגמרי והג'יפ נוסע כרגיל - סרק יציב, מושך חזק מאוד ובאופן כללי מתנהג יפה.

בשימוש יומיומי רגיל, התופעה בכלל לא קיימת. אך ורק אחרי עמידה ממושכת, ונעלמת מיד לאחר כיבוי והנעה שנייה. אני מנחש (רק מנחש) שמשאבת הדלק קרובה לסיום חייה. עוד רעיונות?


היתה לי בעיה דומה בסופה 94. הבעיה היתה דיסטרבוטור, לאחר החלפה התקלה נעלמה

אייל
19-05-08, 20:26
חיישן דיסטרביוטר. תנסה להשאיל אחד ולבדוק את זה.

דרור ברלי
04-07-08, 00:32
לא חיישן ולא בטיח. משאבת דלק. כמו שאומרים - בסוף, תמיד יודע הצדיק את נפש בהמתו...

טלסקופ
06-07-08, 18:21
אני נתקל בבעיה דומה אצלי בסופה (95' בנזין):
בטורים נמוכים יש גמגום מעצבן.
לא נפתר עם כיבוי והנעה מחדש (RESTART).
לא משנה מנוע קר או חם.
לא משנה מעט או הרבה גז.
מעל 1,000 סל"ד בערך, המנוע מתנהג כרגיל.

להתחיל לחפש משאבת דלק?
אם ניתן לשלול או לאושש את תקינות המשאבה? (לפני החלפתה בחדשה כמובן...)

מה יהיה עם התקלות האלה?

דרור ברלי
06-07-08, 19:05
קודם כל תבדוק קוד תקלות, תראה אם האוטו רומז לך על בעיה.
איך בודקים קוד תקלות? פותחים סוויץ' 3 פעמים ברצף וסופרים הבהובים.

דף התקלות נמצא כאן בפורום סופה/YJ/TJ בצורת שרשור דביק.
אז תבדוק ותדווח מה קורה.

לא כל תקלה מאובחנת על ידי המחשב, אבל זו ההתחלה.

יובל48
06-07-08, 19:49
הבעייה שלך,טלסקופ,קשורה כנראה למנוע הצעדים.
ניקוי בעזרת ספרי קרבורטור עשוי לפתור אותה.

טלסקופ
06-07-08, 20:46
הבעייה שלך,טלסקופ,קשורה כנראה למנוע הצעדים.
ניקוי בעזרת ספרי קרבורטור עשוי לפתור אותה.

סליחה על הבורות, אבל מה זה מנוע צעדים?

דרור - קוד תקלות ייבדק בקרוב.

תודה לעונים.

להחליף לטויוטה?

גיתאי נוה
07-07-08, 01:40
אם הבעיה קיימת רק כאשר דוושת הגז איננה לחוצה כלל, אז מנוע צעדים (המשמש מעין מעקף ליניקת אוויר בסרק) היה בא בחשבון. מכיוון שדיברת על סל"ד כמאפיין התקלה ולא על מצב דוושה, אני מניח שזה יותר בכיוון של חיישן TPS (בית מצערת) - קוד תקלה מס' 24.
מידע ותרשימים שימושיים תוכל למצוא במדריך על מדריך למערכת הזרקה ובקרת מנוע בסופה (http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/storm_injection_manual.pdf) כאן להורדה.
ראשית נתק את הקונקטור של החיישן, נקה אותו בפנים עם ספריי מגעים, חבר, נתק מחשב לכמה דקות (איפוס תקלות בזכרון המחשב) ובדוק את התנהגות הרכב. אם הבעיה לא תיפתר נמשיך מכאן.

אתה יכול להחליף לטויוטה כאוות נפשך, רק תוודא שאתה עושה זאת מהשיקולים הנכונים ;).
גיתאי

טלסקופ
07-07-08, 21:44
ובכן, בדקתי קודי תקלה.
12, 33, 15, 55
12 - מתח תקין
33 - מזגן - מוסב לקומפרסור
15 - חישן VSS - צריך עזרה. ככל הנראה קשור לעובדה שמד המהירות מנותק/ לא תקין (כבר הרבה זמן)
55 - חמסה חמסה - סוף בדיקה.

למעט נושא ה- VSS, שאין לי מושג מהו אך לא נראה לי רלבנטי, אין משהו חריג בקריאות.

גיתאי - האם העובדה שלא הופיע קוד תקלה 24 מצביעה על כך שחיישן ה- TPS תקין, או שמא יש לבדוק אותו בכל מקרה?

האם יש רעיונות נוספים?

תודה,
יובל

גיתאי נוה
08-07-08, 01:39
בדרך כלל העובדה שאין קוד 24 אכן מעידה על תקינות חיישן אם כי זה לא מחייב, אבל מכיוון שלא מזיק, לא לוקח זמן ולא עולה כסף לנקות אותו ולאפס מחשב, כדאי שתעשה את זה כדי לסגור את הפינה הזאת קודם כל.
לעניין חיישן VSS, רגל מחשב 7 מספקת מתח עבודה 8V לחיישני VSS, CPS ו-SYNC. מכיוון שה-VSS יושב במקום החשוף ללכלוך ושאר מרעין בישין, הוא עשוי לקצר ולגרום למח עבודה לא-תקין בחיישנים האחרים שעל הקו 'ולשגע' אותם (היו פה כמה שירשורים שדנו בעניין הזה אם כי התופעה היתה בד"כ שונה, כמו חיתוך מעל לסל"ד בגובה מסויים). אני מציע שתנתק את הקונקטור שלו ותראה האם חל שינוי חיובי.

גיתאי

דרור ברלי
10-07-08, 12:59
לא חיישן ולא בטיח. משאבת דלק. כמו שאומרים - בסוף, תמיד יודע הצדיק את נפש בהמתו...


מה אתם יודעים? למרות משאבת הדלק החדשה ובערך שישה ימים בהם הסופה נסעה כמו שסופה צריכה לנסוע, כלומר מהר וחזק, אתמול הגמגום והקרטוע חזרו!
אז אני כנראה לא כזה צדיק, והבהמה פסיכית משחשבתי.

בדקתי שוב קוד תקלות והפעם הנבלה הודיעה לי על תקלות 14 ו- 17 יענו מנוע עובד "קר" ובעיית חיישן MAP. טרמוסטט ממילא התכוונתי להחליף, ואכן התגלה שהטרמוסטט הישן הקיים אצלי הוא לא רק בטמפ' נמוכה מדי (80) אלא היה פשוט תפוס במצב פתוח. הוחלף טרמוסטט לחדש בטמפ' מקורית (91 מעלות). כמו כן הוחלף חיישן MAP לאחד חדש מקורי (350 שקל. כואב). בצעתי איפוס למחשב, ועכשיו הנבלה לא מראה שום תקלות, חמסה-חמסה, ושוב נוסעת כמו שד.

אבל אני כבר לא מאמין לה. אז נצטרך לבדוק מדי יום, וגם לתת לה לנוח כמה ימים ולעשות לה בוחן פתע. עדכונים בהמשך.

kobiarava
10-07-08, 17:58
יש סיכוי שכשהחלפת משאבה, הנחת בצד את מכלול המצוף הישן והחלפת קומפלט? אני מחפש אחד בנרות, אם בא לך להיפטר מכזה...





קובי

דרור ברלי
10-07-08, 19:03
החלפתי רק את המשאבה עצמה.
מכלול המצוף אצלי הוא עדיין מקורי (95') ותקין.

דרור ברלי
15-07-08, 22:39
אבל אני כבר לא מאמין לה. אז נצטרך לבדוק מדי יום, וגם לתת לה לנוח כמה ימים ולעשות לה בוחן פתע.


היום עשיתי לדרעק הירוק בוחן פתע. כמובן שהוא נכשל בו - הגמגום בעינו, ואפילו גרוע יותר! הג'יפ התקשה להניע. קוד התקלות לא הראה כלום, ורק אחרי סטרטר ארוך במיוחד המנוע הואיל להתעורר. הג'יפ נסע ממש חרא, גימגם וזייף ונחנק במשך כמה דקות ואז - מעשה קסמים - חזר לעצמו ותיפקד יפה כל היום. היינו בהרי ירושלים עם עוד כמה צעצועים (טרקטורון, אופנוע ועוד כל מיני) והג'יפ נסע ממש חזק ויפה. טס בעליות ובשבילים, הגיב בחדות ובאופן כללי התנהג מאוד יפה.

עכשיו, ולאחר התייעצות עם מישהו ש"קצת" מכיר סופות (כלומר - יותר מכולנו ביחד), החשד נופל על וסת הדלק, שלדעת אותו מומחה, הגומיות שבתוכו אכולות. מחר אני הולך לקנות את הגומיות האמורות ולהחליף אותן, ונראה מה הלאה.

קיד
15-07-08, 22:45
עכשיו, ולאחר התייעצות עם מישהו ש"קצת" מכיר סופות (כלומר - יותר מכולנו ביחד), החשד נופל על וסת הדלק, שלדעת אותו מומחה, הגומיות שבתוכו אכולות. מחר אני הולך לקנות את הגומיות האמורות ולהחליף אותן, ונראה מה הלאה.
כוסות רוח למת.
בעיות חשמל לא פותרים עם חלקי גומי.
קיד.

מידבר
15-07-08, 22:57
קיד.
איך בעית חשמל קשורה לתופעה שהמשתנה המרכזי בה הינו זמן העמידה של הרכב.

grand
15-07-08, 22:59
תתחבר לאיזה יום או שניים לשעון לבדיקת לחץ דלק, ותבדוק מה הלחץ כאשר ישנה בעיה. ( למרות שהחלפת משאבה....).
כמו כן תחליף את הריליי של המשאבה ( בקופסת הפיוזים) לאחד אחר.
בדוק אם יש מפל מתח, או מתח נמוך בכניסה למשאבה, אם יש אימובילייזר או איזה עלוקת ביטוח אחרת שיושבת על הקו הזה, נטרל אותה.
בהצלחה...

coas
15-07-08, 23:34
קיד.
איך בעית חשמל קשורה לתופעה שהמשתנה המרכזי בה הינו זמן העמידה של הרכב.

קורוזיה, במיוחד באיזור עם לחות גבוהה.

הייתי מתחיל בניתוק המחשב, ניקוי הקונקטור וניקוי מגעים בPDC, מכוון בעיקר לריליי משאבת דלק.

דרור ברלי
17-07-08, 00:47
קיד.
איך בעית חשמל קשורה לתופעה שהמשתנה המרכזי בה הינו זמן העמידה של הרכב.

ועוד משתנה עיקרי - העובדה שאחרי כמה דקות הוא חוזר לעצמו ונוסע כרגיל, חזק וטוב במשך כל היום? בעיית חשמל/חיישן לא היתה נעלמת ככה סתם רק כדי לחזור שוב עוד יומיים. אבל זה רק ההגיון שלי, והגיון בדרך כלל לא עובר את הש"ג של תע"ר.

כעיקרון, כל מערכת הדלק נבדקה/טופלה (ניקוי יסודי של מזרקים, חליל, בית מצערת, TPS ומנוע צעדים לפני חודש וקצת, אצל בעל מקצוע) והוחלפו על ידי כמה חלקים עיקריים - משאבת דלק לפני כשבועיים (כולל ניקוי המיכל), וסת ומסנן דלק הוחלפו היום (הגומיה באמת הייתה קצת עייפה והמסנן הוחלף סתם כי הגיע זמנו - הרכב לפני טיפול). מלבד בדיקת הריליי של משאבת הדלק גם לי נראה שאין מה לחפש במערכת הדלק עוד. נכון לרגע זה הג'יפ נוסע פצצות, ואני מחכה לראות מה יהיה בעוד יומיים-שלושה.

ybar
17-07-08, 08:42
דרור, המשאיבת דלק שהחלפת היא מהסוג שטבול בתוך המיכל דלק?
אפשר לדעת בבקשה מהיכן רכשת את החדשה ומה מחירה?
האם המשאיבה הישנה לא עבדה בכלל?
אגב המשאיבה הישנה נשארה במקרה אצלך, אני מחפש כזאת לצורך בדיקה מסוימת?

דרור ברלי
17-07-08, 15:44
כל משאבת דלק לסופה טובלת במיכל.
אתה בטח שואל אם עברתי למשאבת-קו, כזו חיצונית שיושבת על קו הדלק? אז לא. עדיין לא. זה יקרה בעתיד, אולי אפילו בקרוב, אבל גם אז זו תהיה משאבה נוספת ולא עיקרית.

את המשאבה קניתי אצל רועי וגיא ביהוד. המחירים אצלם טובים, היחס מעולה, מה עוד צריך? תתקשר ויתנו לך מחיר.
החלפתי משאבה כי היא כבר די ישנה ולא היה לחץ אחרי כמה ימים שהג'יפ עומד. בנסיעה היא היתה בסדר איכשהו, ולכן אני שומר אותה בינתיים בארגז הספיירים, מי יודע מתי נזדקק ואולי היא תצליח לחלץ אותי או מישהו אחר מהשטח הביתה. בינתיים, אם אתה צריך אותה לכמה ימים - בוא וקח.

דרור ברלי
24-08-08, 23:40
טוב.
עבר חודש וקצת, והבעיה כנראה נפתרה.

כמובן - אחרי כל ההשקעות והעצבים, זה התברר כעניין שטותי שאני כמעט מתבייש לכתוב עליו, אבל למען הדורות הבאים של בעלי סופות, שמתחבטים ומתלבטים מול סיפורי סבתא, חצאי אמיתות ואמונות טפלות על רכב לא אמין ותחזוקה בעייתית.

הכל נגמר במכסה מפלג חדש.


כמה דבילי, ככה פשוט.

-->