PDA

צפייה בגרסה מלאה : הקשר שבין מתנע להצתה



GodsFather
25-05-08, 21:00
שלום שלום,

אנקדוטה קצרה עם שאלה בסופה -

כשישבתי עם אלי שחר בדיפנדר שלו בשבת האחרונה , הוא ניסה להניע אותו והרכב לא ממש הניע ,עשה רעש אחד של "תק" וזהו, ככה היו 3-4 פעמים ואז הניע. אלי הרגיע אותי ואמר שזה ככה כי הוא קידם את ההצתה יותר מהמקור כדי שהרכב יתן לו ביצועים טובים והמחיר של זה הוא התנעה צולעת, כלומר שהרכב יתניע , אבל לא במכה ראשונה...

לא הצלחתי להבין את הקשר כל כך ואני מחפש הסבר טכני יותר. חוצמזה שגם לי לפעמים יש את המצב הזה ואני מנסה להבין אם גם אצלי זה ככה.

תודה, אמיר

חנן-ג'יפולוג
25-05-08, 21:15
הצתה מוקדמת מדי מגיעה לפני שהבוכנה מגיעה לסוף מהלך הדחיסה ולחץ הגזים השרופים דוחף את הבוכנה חזרה כלפי מטה, בלי שהיא עברה את נקודת הנ.מ.ע. בעברית זה אומר שהמנוע נעצר.

איציק - 4X6ZH
25-05-08, 21:19
שלום שלום,

. אלי הרגיע אותי ואמר שזה ככה כי הוא קידם את ההצתה יותר מהמקור כדי שהרכב יתן לו ביצועים טובים והמחיר של זה הוא התנעה צולעת,

תודה, אמיר

בקטן הוא צודק זה נותן ביצועים טובים יותר .
בגדול זה גורם נזק .
ובסה"כ זה יכול להיות פתרון טוב למנוע שרוצים להוציא ממנו יותר הספק על חשבון אמינות .
וללא התחשבות בעלויות התחזוקה .
******
ובכל זאת כדאי לעשות חושבים מה באמת רוצים לקבל .
יש עוד טריקים שיתנו ביצועים מעולים גם למנוע וגם למנהל הבנק :!: כל עוד יש כסף בחשבון .
******
איציק

GodsFather
25-05-08, 21:22
הצתה מוקדמת מדי מגיעה לפני שהבוכנה מגיעה לסוף מהלך הדחיסה ולחץ הגזים השרופים דוחף את הבוכנה חזרה כלפי מטה, בלי שהיא עברה את נקודת הנ.מ.ע. בעברית זה אומר שהמנוע נעצר.

אז למה הוא מניע אחרי כמה "מכות" ?

חוצמזה , חשבתי שהסטרטר מסובב את המנוע (בסופו של דבר) עד ההתנעה, אז למה כל פעם יש מכה?

צביקה קרבורטור
25-05-08, 21:27
בנוסף לתגובתו של חנן, אכן הצתה מוקדמת מקשה על התנעה ראשונה של המנוע, מבלי קשר אם המנוע חם או קר, והתופעה מזכירה, תופעה של מצבר חלש, או סטרטר בסוף דרכו.

לעומת זאת לא מקובל עלי, דעתו של אלי שחר, שעל מנת לשפר ביצועים יש לשלחם על כך בהתנעה"צולעת", יש להגיע לביצועים המקסימלים בין שיפור הבצועים, מבלי לפגוע באיכות ההתנעה, ואין הדבר חייב להתבצע אחד על חשבון השני.
פעמים רבות וויתרתי על שיפור בביצועים, על חשבון "צלצולים" וקשיים בהתנעת מנוע, בגלל קשיים בסבובי הסטרטר, בכוון הצתה, יש למצוא את הפשרה, בין שיפור הביצועים, מבלי לגרום לתופעת לוואי אחרות.
בברכה
צביקה

חנן-ג'יפולוג
25-05-08, 21:27
כי המנוע נעצר בנסיון האחרון במקום שמאפשר לבוכנה לתפוס מספיק תנופה, ולהצליח לעבור את הנ.מ.ע. למרות הבעירה שדוחפת אותה הפוך.

ערן המסוקס
25-05-08, 21:31
הסטרטר מנסה לסובב את המנוע.

המנוע בתורו מתנגד לסיבוב, כי נוצרת דחיסה, וגם הצתה של התערובת, כל פעם (שניה) שבוכנה מגיעה לנ.מ.ע.

ברגע שהסטרטר מצליח לקבל מספיק תנופה לפני ההצתה הקרובה, הוא מצליח להתגבר על הדחיסה הגבוהה ולסובב את המנוע.

מצד שני, אולי יש קפיצים או פחמים דפוקים בסטרטר.

GodsFather
25-05-08, 21:34
לעומת זאת לא מקובל עלי, דעתו של אלי שחר, שעל מנת לשפר ביצועים יש לשלחם על כך בהתנעה"צולעת", יש להגיע לביצועים המקסימלים בין שיפור הבצועים, מבלי לפגוע באיכות ההתנעה, ואין הדבר חייב להתבצע אחד על חשבון השני.
פעמים רבות וויתרתי על שיפור בביצועים, על חשבון "צלצולים" וקשיים בהתנעת מנוע, בגלל קשיים בסבובי הסטרטר, בכוון הצתה, יש למצוא את הפשרה, בין שיפור הביצועים, מבלי לגרום לתופעת לוואי אחרות.
בברכה
צביקה

צביקה ,אתה יכול לוותר על שיפור ביצועים לטובת תקינות המנוע, אלי שחר מתחרה בתחרויות וכל שניה נספרת ומבדילה בין מקום ראשון לכל מקום אחר. אז הפעם נוותר לאלי על שחרג מהוראות היצרן ורק נראה למה קורה מה שקורה :)

צביקה קרבורטור
25-05-08, 22:03
צביקה ,אתה יכול לוותר על שיפור ביצועים לטובת תקינות המנוע, אלי שחר מתחרה בתחרויות וכל שניה נספרת ומבדילה בין מקום ראשון לכל מקום אחר. אז הפעם נוותר לאלי על שחרג מהוראות היצרן ורק נראה למה קורה מה שקורה :)
אמיר ידידי שלום רב!
מכיוון ושאתה מכיר אותי היטב, אתה בוודאי תסכים , שמחובתי לשמור על תקינות המנוע, ולהביא את המנוע לביצועים אופטימלים, לרכב שטח, או כביש, אינני מתאים את הרכב לתחרויות, ואם כל הכבוד שיש לי לאלי שחר, וכבודו במקומו מונח, לדעתי אם הוא יחזיר את המפלג מילימטר לאחור, הדבר בספק יפגע לו בביצועי המנוע בתחרויות, אך יקל לו על ההתנעה, ויאריך את חיי הסטרטר.
מסור לו בשמי את המלצתי, תגיד לו שיסמן בטיפקס את ציקומו הנוכחי של המפלג, שיחזיר במילמטר את המפלג לכוון איחור הצתה, ויבצע נסיעת מבחן, וידווח לך האם חלה הרעה בביצועים .
בברכה
צביקה

ערן המסוקס
26-05-08, 00:26
קידום הצתה מוגזם מרגיש כאילו הוא משפר את בצועי המנוע. המנוע מרגיש חד יותר, אך בפועל בדרך כלל תאבד כח, בעיקר בטורים גבוהים.

איל מ
28-05-08, 15:09
כי המנוע נעצר בנסיון האחרון במקום שמאפשר לבוכנה לתפוס מספיק תנופה, ולהצליח לעבור את הנ.מ.ע. למרות הבעירה שדוחפת אותה הפוך.

כל זה טוב ויפה אבל במנוע יש יותר מבוכנה אחת, ועד כמה שאני יודע, כל פעם לפחות אחת הבוכנות תהייה במצב אופטימלי. או אולי לא? אם הסטרטר עשה "תק" (לפי מה שאני מצליח להבין) סימן שהוא לא הצליח לסובב את גלגל התנופה אפילו במילימטר, אלא רק לשלב את הבנדיקס. ברוב המקרים שאני מכיר זה אומר סטרטר תקול, לפעמים ניקוי פשוט זה כל מה שצריך.

חנן-ג'יפולוג
28-05-08, 15:27
ככל שיש יותר בוכנות עבור נפח נתון, באמת לסטרטר יותר קל לעבור את הנ.מ.ע. , גם בגלל שהצילינדרים קטנים יותר, וגם בגלל שהדחיפה של הבוכנה כלפי מטה היא קטנה יותר, וגם באמת בגלל שהסיכוי גדול יותר לבוכנה כלשהי שתהיה "במצב הנכון". עדיין, במצב של קידום מוגזם יש מצבים כפי שמתוארים כאן. גם במנוע 6 ציל'.


המשמעות של "תק" משתנה מאדם לאדם, אבל הסיטואציה המתוארת כאן מוכרת כמעט לכל מי שניסה לשחק בקידום ההצתה, ולכן ה"תק" המדובר התקשר לקידום, מה גם שבעל הרכב, שמבין איזה דבר או שניים, הסביר את זה לשואל. הוא לא היה מתבלבל עם "תק" של בנדיקס, שאם הוא קורה, הוא קורה ללא כל קשר לרמת הקידום.

-->