PDA

צפייה בגרסה מלאה : טורים עולים בלחיצה על הברקס



סיקס כחול
05-06-08, 19:47
החלפתי את כל צנרת הואקום וגיליתי שכאשר אני לוחץ על הבלם הטורים עולים.
זה תקין?

חנן-ג'יפולוג
05-06-08, 20:33
לא. הבוסטר לא תקין.

סיקס כחול
05-06-08, 21:35
האם בסיקסים בכלל אמורה להיות השפעה כלשהי של הבוסטר על הסל"ד בסרק נמוך?

חנן-ג'יפולוג
05-06-08, 21:58
לא בסיקסים ולא בכלל.

צביקה קרבורטור
05-06-08, 23:04
לא. הבוסטר לא תקין.
חנן מדוע לא, עם לחיצה על דוושת הבלם, אמורה להיות עלייה רגעית בסלד , ותוך שניות הסלד מתייצב.
הדבר תקין לדעתי, והוא נובע בגלל שסתום אל חוזר שנפתח בזמן הלחיצה על הבוסטר , שינוי בתת הלחץ משפיע על סלד הסרק.
בברכה
צביקה

חנן-ג'יפולוג
05-06-08, 23:40
בזמן הלחיצה על הבלם נפתח פתח לאוויר בלחץ אטמוספרי להיכנס לתא האחורי בבוסטר, והלחץ הזה שעובד כנגד הוואקום שכבר היה מראש בתא הקדמי עוזר לנהג ללחוץ על הבלם.

כשהנהג עוזב את הדוושה, האוויר מהתא האחורי נשאב לכיוון התא הקדמי ולכיוון המנוע ויכול להעלות בצורה קלה ובלתי מורגשת את הסל"ד, לרגע קט. זו לא התופעה שתוארה כאן.

סיקס כחול
05-06-08, 23:43
החלפתי גם את הצינורית הדקה שמחברת את הואקום של הקרבוראטור לממברנה של הצ'וק החשמלי (שאינו פעיל) והתופעה השתנתה.
בלחיצה על הבלם, הטורים יורדים מעט והמנוע עובד מעט מקוטע.
יתכן שעכשיו זו בכלל בעיית חשמל עקב הדלקת נורות הבלם?

צביקה קרבורטור
05-06-08, 23:46
החלפתי את כל צנרת הואקום וגיליתי שכאשר אני לוחץ על הבלם הטורים עולים.
זה תקין?
חנן, לזה התכוונתי, עלייה רגעית בסלד המנוע, בעת לחיצה על דוושת הבלם.
בברכה
צביקה

חנן-ג'יפולוג
05-06-08, 23:49
יתכן, זו רק השערה, שהממברנה של הצ'וק קרועה גם היא, והחלפת הצינור יצרה דליפה נוספת שגרמה לתערובת ענייה. כשאתה בולם אתה מוסיף לתערובת הענייה גם ככה עוד דליפה של אוויר מהבוסטר, ואז המנוע נחנק מתערובת ענייה.

כאמור, זו רק השערה, אבל אין ספק שאם בלם לחוץ גורם לסל"ד שונה מסל"ד הסרק הרגיל שלך, אתה צריך להחליף/לשפץ את הבוסטר. תתחיל מזה. לפני שאתה יוצא לקניות תנסה גם לשאוב עם הפה אוויר מהממברנה של הצ'וק האוטומטי. אם גם היא דולפת, החלף או בטל אותה.

חנן-ג'יפולוג
06-06-08, 00:00
צביקה, תנועת האוויר המשמעותית יותר מהבוסטר למנוע, מתרחשת בעזיבת הדוושה, ולא בלחיצתה.

בכל מקרה, אולי אני לא מבין נכון את ניסוח השאלה, אבל נראה לי שהשואל מדבר על שינוי קבוע ולא רגעי בסל"ד, בעת שהדוושה לחוצה.

צביקה קרבורטור
06-06-08, 00:03
יתכן, זו רק השערה, שהממברנה של הצ'וק קרועה גם היא, והחלפת הצינור יצרה דליפה נוספת שגרמה לתערובת ענייה. כשאתה בולם אתה מוסיף לתערובת הענייה גם ככה עוד דליפה של אוויר מהבוסטר, ואז המנוע נחנק מתערובת ענייה.

כאמור, זו רק השערה, אבל אין ספק שאם בלם לחוץ גורם לסל"ד שונה מסל"ד הסרק הרגיל שלך, אתה צריך להחליף/לשפץ את הבוסטר. תתחיל מזה. לפני שאתה יוצא לקניות תנסה גם לשאוב עם הפה אוויר מהממברנה של הצ'וק האוטומטי. אם גם היא דולפת, החלף או בטל אותה.
החלף או בטל זמנית, וכך בשיטת האלמנצייה. תוכל לבדוק, האם חיבור הצינורות וואקום הקרועים, ובינהם צינור וואקום המחובר לדיאפרגמת צוק, גורם לימיקת אוויר בגלל דיאפרגמה קרועה, אך אני בכל זאת פוסל זאת על הסף, וחוזר ואומר שהשנוי בסלד, ועליתו, היא תקינה בהחלט.
בברכה
צביקה

סיקס כחול
06-06-08, 09:40
ניטרלתי את הממברנה (בניסיון לקח לה הרבה זמן יחסית להתחיל לעבוד), סתמתי את הפיה של הואקום והעסק עובד יפה.
אמנם יש עליה בטורים (לא בדקתי לאורך זמן) אבל בניגוד לקודם, המנוע עובד יפה ולא מקוטע.
תודה על העזרה

חנן-ג'יפולוג
06-06-08, 10:16
פתרת בעיה אחת, וזה טוב, אבל אתה עדיין עם בוסטר לא תקין.

במידה ולא הבנת מהדיון ביני ובין צביקה מי נגד מי, אני אבהיר ואומר:

אם במצב מתמשך , שבו דוושת הבלם מוחזקת לחוצה סל"ד הסרק גבוה יותר (מעבר לחצי שנייה או מספר שניות) , הבוסטר לא תקין ומחייב החלפה/שיפוץ.

על זה אין ויכוח. אפילו צביקה לא מתווכח על זה.

הויכוח הוא על ההשפעה הרגעית של הלחיצה על הדוושה והשחרור שלה על הסל"ד.

סיקס כחול
06-06-08, 10:24
זה מה שהבנתי, בכל מקרה המצב השתפר

-->