PDA

צפייה בגרסה מלאה : 110 בנזין - מי ? מה ולמה?



שגיא S
09-06-08, 07:42
שלום לכם חברי פורום יקרים.

במסגרת שיטוטיי בחיפוש אחרי רכב, ראיתי דיפנדר 110, V8 שנת 94.

אפשר בבקשה פרטים על הבהמה הזאת? לא ראיתי או שמעתי על כזה מימיי, וגם בחיפוש אין ממש הרבה מידע.

מה הצריכת דלק?

איך האמינות?

אותו V8 של הדיסקו?

האם הרכב חזק?

האם אפשר להסב אותו לאוטמאט?

ובכלל, מה ההבדלים בינו לבין הדיזל חוץ מהמנוע?


תודה מראש.

שגיא.

ד ו ר ו ן
09-06-08, 09:27
בצבע אפור?

שגיא S
09-06-08, 09:30
בצבע אפור?


חיובי...מכיר?

ראיתי גם למכירה עוד אחד - לבן, מחיפה..גם שנת 94

jeep.il
09-06-08, 09:48
הדיפנדרים הראשונים שהגיעו ארצה ב94 הגיעו אם מנועי v8 בנזין.

ד ו ר ו ן
09-06-08, 09:48
היה אחד ששופץ ע"י מרסטה שהחליף ידיים והוצג כמה פעמים בירחון אוטו.

שגיא S
09-06-08, 10:06
היה אחד ששופץ ע"י מרסטה שהחליף ידיים והוצג כמה פעמים בירחון אוטו.


אוקיי...לא מצאתי את המבחן שלו באתר של אוטו.

יש למישהו פרטים נוספים? אולי תשובות לשאלות ששאלתי בשרשור המקורי?

תום לרמן
09-06-08, 10:20
שקט אמין ועצל. מאוד עצל. "צריחת" דלק אמיתית מהניסיון שלי 1:4.5 שמעתי סיפורים על 1:6 נישמע לי לא אמין . 2 קרבורטורים ללא משאבות האצה. אפשר להחליף סעפת יניקה לקרב אחד ללא שיפור ניכר בביצועים . בעיית חום נוראית בקבינה (יותר מהדיזל)
ובקיצור עם כל המגרעות אם היה לי כסף לדלק זה האוטו שאני רוצה.

landrover
09-06-08, 10:32
היו גם כאלה שהגיעו ב94 לב"זן - ואחרי זה עברו לידיים פרטיות.

אני מכיר בנזין אחד לבן שהיה בצפון - מצפה הילה

לגבי צריכת(צריחת) בנזין 1:5 במקרה הטוב ,1:4 רגיל ...

אמינות - נחשב יותר אמין מהדיזל.

חזק - כן הוא חזק , מה אתה רוצה לעשות איתו ?

הבדלים נוספים - ההילוכים שלו יותר ארוכים מאשר הדיזל.
לרכב יש שני קרבורטורים .
מבחינת המודל מקביל ל TDI200 בשנתון,
המבנה של הרכב קצת השתנה(שינויים מינוריים) כשהגיע הTDI300 שנה אחרי.

הסבה לאוטומט - אפשר לעשות , הכל שאלה של מחיר ...
תזכור שאוטומט אוכל עד 30% יותר דלק ...בסוף תצטרך לסוע עם עוקב דלק מאחוריך ...

אמיר.

שגיא S
09-06-08, 11:27
אמיר תודה רבה על המידע..

זה הכל היה מתוך סקרנות...אני עוד מגשש באפלה לגבי החלפת הספורטאג' במשהו רציני יותר.

בנתיים מתלבט בין סופה, טרופר, דיפנדר וג'מיני, או אולי בכלל הלשאיר ולשפר את הקאיה..

asafk
09-06-08, 22:55
לדיפנדר בנזין מנוע רובר 3500 סמ"ק, עם זוג קרבורטורים מופעלי ואקום (קרבורטור SU של רובר). ההספק לא בשמיים, אבל מנוע מכוון מרגיש מצויין בדיפנדר. קשה להגיע עם הקרבורטורים המקוריים לביצועים טובים, ויש הרבה שמחליפים למשהו אחר (או למנוע אחר, או לקרבורטור בודד על סעפת אחרת, שזו הסבה שבוצעה למיטב ידיעתי רק פעם אחת בארץ).
צריכת דלק איומה, אבל לכיף של מנוע בנזין יש מחיר.
והדבר המדהים ביותר באוטו הזה הוא השקט. אוטו כזה יכול לעמוד 20 מטר מאחוריך ולהתחיל נסיעה בלי שתדע שהוא נסע. רק מי שנסע מספיק בדיפנדר דיזל יעריך באמת את השקט.

אסף.

תום לרמן
10-06-08, 16:58
הי אסף בוצע בארץ מס פעמים אבל ללא שיפור משמעותי מורגש, על הבלוק של ה3500 .יש אפשרות עם בלוק אחר, ואותו סט של וובר שהניב תוצאות מעולות.

דרור ברלי
10-06-08, 17:36
חזק?... 135 כ"ס כשהיה חדש.
ברכב בן 14 אל תבנה שנשארו באורווה אפילו 100 סוסונים.
הרגלי השתייה לעומת זאת, לא משתנים. נראה לי שזה הרכב עם יחס צריכת-דלק להספק-מנוע הגרוע ביותר שבנמצא.

בקיצור - לא רק שאין תמורה, אלא שהדיזל נוסע הרבה יותר טוב.
אלא אם כשהמנוע יתפגר, תחליף למנוע 3.9 ליטר של דיסקו.

nirs
10-06-08, 22:43
פורסם במקור על ידי ד ו ר ו ן http://www.jeepolog.com/forums/images/buttons_red/viewpost.gif (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=202420#post202420)
היה אחד ששופץ ע"י מרסטה שהחליף ידיים והוצג כמה פעמים בירחון אוטו.




אוקיי...לא מצאתי את המבחן שלו באתר של אוטו.

יש למישהו פרטים נוספים? אולי תשובות לשאלות ששאלתי בשרשור המקורי?

האקזמפלר מראסטה נמצא אצלי...ולא למכירה (ראסטה יד שניה, אני שלישית).
שגיא, לבקשתך מצ"ב הכתבה מאוטו.

תשובות לשאלותיך (כבעלים של בנזין) בקצרה:
מה הצריכת דלק?
עם קרבורטורים מכוונים, 1:5-6 בנסיעה רגועה.

איך האמינות?
זהה לדיזל משנתונים דומים, המנוע נחשב וכנראה יותר אמין מה- TDI200/300.

אותו V8 של הדיסקו?
גרסה מוקדמת (3.5L) ללא הזרקה ואלקטרוניקה מתקלקלת.

האם הרכב חזק?
קצת יותר (לא ממש משמעותי) מה- TDI.

האם אפשר להסב אותו לאוטמאט?
כן אם יש לך הרבה כסף.

ובכלל, מה ההבדלים בינו לבין הדיזל חוץ מהמנוע?
ככלל, מרבית המכלולים זהים למעט מנוע ומערכת הפליטה.

יתרונות נוספים למה שכבר הזכירו (קצת יותר חזק והרבה יותר שקט) רמת גימור יותר גבוהה + מזגן מקורי (לפחות אצלי).

אם תרצה פרטים נוספים צור קשר, אגב גם לשי מהנפלד יש בנזין ואפשר לדבר איתו.

דרור, לא ברור לי מאיפה הקביעה החד משמעית שדיזל נוסע יותר טוב. כנראה שנהגת ב"פגר" כי מהניסיון שלי זה ממש לא.

דרור ברלי
12-06-08, 12:50
דרור, לא ברור לי מאיפה הקביעה החד משמעית שדיזל נוסע יותר טוב. כנראה שנהגת ב"פגר" כי מהניסיון שלי זה ממש לא.


פגר? דווקא היה לו מנוע מצויין. כמו כל רובר V8 גם לו היה צליל מחרמן...
אבל כוח? ביצועים? עם שני מאיידי SU המקוריים זה לא היה ראוי למאכל אדם. פשוט לא זז. לא רק בהשוואה לסופה, אלא בכלל.
אחרי שהוסב למאייד רוצ'סטר בודד, הוא בהחלט השתפר מהותית, ועדיין נסע כמו צב מת. צריכת הדלק ההיסטרית נותרה בעינה.

הרכב הספציפי הזה מסתובב כאן בפורום עד היום. היום הוא מוסב ל-TDI300 אוטומטי.

נהגתי במספיק דיפנדרים TDI300 בחיי, כולם ללא יוצא מן הכלל נסעו משמעותית הרבה יותר טוב.
אני עומד על דעתי שיחס הביצועים מול צריכת דלק של הדגם הזה הוא אולי הנחות ביותר שקיים בעולם הרכב. האם זו הסופה שקבעה אצלי סטנדרטים אחרים על איך ג'יפ צריך להגיב, להאיץ ולנסוע? לא חושב.

היום כאשר הדלק כל כך יקר, אני מחפש תמורה לכספים המרובים שאני משקיע במילוי מיכל הדלק. רכב שתיין? לפחות שייתן תמורה בצורת ביצועים.

itay-rover
12-06-08, 13:34
פגר? דווקא היה לו מנוע מצויין. כמו כל רובר V8 גם לו היה צליל מחרמן...
אבל כוח? ביצועים? עם שני מאיידי SU המקוריים זה לא היה ראוי למאכל אדם. פשוט לא זז. לא רק בהשוואה לסופה, אלא בכלל.
אחרי שהוסב למאייד רוצ'סטר בודד, הוא בהחלט השתפר מהותית, ועדיין נסע כמו צב מת. צריכת הדלק ההיסטרית נותרה בעינה.

הרכב הספציפי הזה מסתובב כאן בפורום עד היום. היום הוא מוסב ל-TDI300 אוטומטי.

נהגתי במספיק דיפנדרים TDI300 בחיי, כולם ללא יוצא מן הכלל נסעו משמעותית הרבה יותר טוב.
אני עומד על דעתי שיחס הביצועים מול צריכת דלק של הדגם הזה הוא אולי הנחות ביותר שקיים בעולם הרכב. האם זו הסופה שקבעה אצלי סטנדרטים אחרים על איך ג'יפ צריך להגיב, להאיץ ולנסוע? לא חושב.

היום כאשר הדלק כל כך יקר, אני מחפש תמורה לכספים המרובים שאני משקיע במילוי מיכל הדלק. רכב שתיין? לפחות שייתן תמורה בצורת ביצועים.

לא ניכנס לוויכוחים,כי השתנו הרבה פרמטרים אבל אלו העובדות:

אותו מנוע נחמד שבעבר נשם דרך זוג SU וכעת נושם דרך קרבורטור רוצ'סטר אחד,חיי פועם ובועט,דיי חזק הייתי אומר,אבל לא אתווכח עם רגשות,מעולם לא עליתי איתו על דיינו אז לא אתייחס לתחושות.

המנוע והגיר משודכים לטרנספר של דיסקו(יחס העברה מהיר בHIGH 1:1.22) עם סרנים של דיפנדר 1:3.52

הרכב אמנם אינו בדיוק דיפנדר וכנראה יותר קל ממנו,מאידך מה זה קל מדיפנדר? התצורה משתנה מאוד מאחד לשני,שלא נדבר על כך שהתצורה אצלי משתנה בערך אחת לחודש וחצי...:-)

תצרוכת דלק 1:6.5 עמוס בשטח.

1:7.5 נסיעה מנהלתית רגועה.

מנוע מאוד שקט ואמין,צריך לטפל בו נכון,אבל זה נכון לכל דבר,לא?

איתי.

asafk
12-06-08, 22:52
דרור, המנוע שצל שחף עם שני הSU היה רחוק מלעבוד טוב. אני כן יודע להשוות אותו למנועים זהים על לנדרוברים עמוסים בטון - שניים יותר מהדיפנדר הספציפי הזה, שנסעו יותר טוב (אבל נכון, לא מתקרב לביצועים של סופה). הביצועים שלו עם הרוצ'סטר הם טיפה יותר ממה שהמנוע הזה מוציא עם הSU כשהם מכוונים.

אסף.

דרור ברלי
12-06-08, 23:06
גם עם הרוצ'סטר הביצועים היו מעוררי רחמים.
למיטב זכרוני, אחרי השתלת הרוצ'סטר המנוע היה מכוון פיקס, עבד יפה ועגול, צליל מגניב, הגיב מצוין לדוושה... אממה, האוטו בקושי זז. עשיתי עליו סיבוב קטן ונדהמתי מהחולשה שלו. וכמה דלק שהוא שתה... לידו, הסופה הרגישה כמו דראג-רייסר. לא פלא ששחף הסב אותו לדיזל.

אני, יש לי ג'ננה בעניינים כאלה - כתוב על האוטו "V8" והוא שותה 4 ק"מ/ליטר בלי בושה? אני רוצה כוח. דורש תמורה לאגרה. אחרת, אין הצדקה.
ביצועים של צב אפשר לקבל גם מ-TDI300 ולנסוע 9 ק"מ לכל ליטר. מרעיש? אנחנו באזרחות, משלמים את חשבונות התידלוק מכיסנו הדל, ולא מתגנבים מעבר לקוי האויב בלילה. את בעיית הרעש אפשר לפתור עם כל מיני יריעות בידוד.

sambo
20-11-08, 22:30
גם עם הרוצ'סטר הביצועים היו מעוררי רחמים.
למיטב זכרוני, אחרי השתלת הרוצ'סטר המנוע היה מכוון פיקס, עבד יפה ועגול, צליל מגניב, הגיב מצוין לדוושה... אממה, האוטו בקושי זז. עשיתי עליו סיבוב קטן ונדהמתי מהחולשה שלו. וכמה דלק שהוא שתה... לידו, הסופה הרגישה כמו דראג-רייסר. לא פלא ששחף הסב אותו לדיזל.

אני, יש לי ג'ננה בעניינים כאלה - כתוב על האוטו "V8" והוא שותה 4 ק"מ/ליטר בלי בושה? אני רוצה כוח. דורש תמורה לאגרה. אחרת, אין הצדקה.
ביצועים של צב אפשר לקבל גם מ-TDI300 ולנסוע 9 ק"מ לכל ליטר. מרעיש? אנחנו באזרחות, משלמים את חשבונות התידלוק מכיסנו הדל, ולא מתגנבים מעבר לקוי האויב בלילה. את בעיית הרעש אפשר לפתור עם כל מיני יריעות בידוד.
דרור ידידי
האפור המוזכר בתחילת השירשור שלי הוא
אתה מוזמן לסיבוב עם 2 SU מקוריים מכוונים
נראה לי ששכחת איך TDI "זוחל" בהשוואה ל V8- אפילו שהוא "עצל" יחסית נומר ל V8 3.9 של דיסקו
ואני יודע ששום דבר לא דומה לסופה !

דרור ברלי
21-11-08, 01:09
סמואל, עזוב שטויות.
תבוא איתו לבור, אני אעשה סיבוב בשמחה. אני מנחש שאני גם אהנה. אבל את דעתי זה לא ישנה.

המנוע הזה תוכנן ונולד כשנפט עלה איזה 20 סנט לחבית...מי ספר צריכת דלק?
לעומת המנועים המעפנים שתמיד היו בלנדרוברים של פעם (2.25 ליטר בנזין ודיזל, 2.6 בנזין), ה-V8 האנמי הזה על כל 120-135 הסוסים הרזים שלו, נחשב ללוקסוס אמיתי. קפיצת מדרגה. חלק, שקט, נעים, גמיש. אפילו "חזק". יחסית למה שבועלי הכרכרות התרגלו עד אז. אפשר היה לנסוע באמת על כבישים במהירות נורמלית. אפילו לעבור את ה-100 קמ"ש, רחמנא-ליצלן,

אבל רק בצד השני של האוקיינוס, היו מנועי V8 אמיתיים. גם אלה זללו ליטר על כל 4 ק"מ ביום טוב, אבל לפחות נתנו תמורה - שם ספרו מאות סוסים עם קידומות של 2 ו-3. נתת בגז, המנוע הדביק אותך למשענת ופירפר לך ת'גלגלים לאורך עשרות מטרים רבים. דבילי, אבל איזה כיף!

היום הדלק יותר מדי יקר מכדי להצדיק מנוע V8 שנותן מעט מדי תוצרת תמורת הרגלי השתייה המגונים שלו. נכון - הצליל נפלא, אבל השרירים לא משכנעים.

landY
21-11-08, 16:04
אם אני זוכר נכון, המנוע הזה נולד בגלל איזו יחידה סודית של הצבא הבריטי שהיתה צריכה מנוע שקט.
מעבר לזה- לדעתי כל מה שהוא לא TDI300 או TD5 אתה נכנס להרפתקאות בענייני חלקים.
כל מה שלא סטנדרטי- תצטרך למצוא את הדרך לייבא לבד מהממלכה.

מאיר רוטברג
21-11-08, 22:22
למה לא לקחת את הוי 8 האימתני הזה עם ה 100 פלוס כוחות סוס ולשים ביג בלוק צנוע עם 350 כ"ס?

חימושניק
21-11-08, 22:25
המנוע הזה הוא הבן הלא רצוי של ביואיק בארה"ב. שום יחידה מיוחדת/סודיות/שושואית לא הייתה מעורבת בפיתוחו.
בשנות ה-60 ביואיק פיתחו מנוע "מתקדם" עם בלוק אלומיניום שהיה בזמנו (וגם בזמננו) נדיר בתעשיית הרכב האמריקנית. עלויות היצור של מנוע זה היו גבוהות ביחס לאלטרנטיבות האחרות שהיו קיימות בארסנל של GM ולכן הוא נגנז.
אחד ממנהלי רובר ששהה בארה"ב נתקל במקרה או שלא במקרה במנוע הזה באיזו פינה נידחת במפעל של ביואיק והחליט לאמץ אותו. זכויות הייצור נקנו, המנוע "שופר", בין היתר ע"י הקרבורטורים הנוראיים הללו ויוצא כ-40 שנה בהמון גרסאות ונפחים באנגליה.

nirs
22-11-08, 09:34
לדעתי כל מה שהוא לא TDI300 או TD5 אתה נכנס להרפתקאות בענייני חלקים.
כל מה שלא סטנדרטי- תצטרך למצוא את הדרך לייבא לבד מהממלכה.

אז זהו שלא. מדובר על מנוע שהוא גרסה מוקדמת ל- 3.9 בנזין המוכר (ללא האלקטרוניקה המתקלקלת). רוב החלקים קומונליים. חוץ מזה עד היום לא היתה לי בעיה להשיג חלקים במוסך.
שא ברכה
ניר

sambo
22-11-08, 10:02
ניר עזוב אותך מהקנאים
תגיד הכלוב החיצוני הזה שהדיפנדר שלך מתהדר בו חוקי הוא במדינתנו המתקדמת !?
סמואל

zsahi
22-11-08, 14:10
זה לא כלוב, זה תושבות גגון.

nirs
22-11-08, 20:30
זה לא כלוב, זה תושבות גגון.

שלילי, מדובר הכן בכלוב.

הכלוב הנדון הינו תוצרת ראסטה. ארז (אוברלנד) מייצר ומרכיב גם כן כלובים חיצוניים דומים (את האחרון ראיתי על הדיפנדר של טל רותם, (לפני שנגנב)).
סמואל, למיטב ידעתי חוקי (עובר טסטים ללא שאלות). שווה לשמוע מה אומר ארז.

landY
23-11-08, 00:10
למה לא לקחת את הוי 8 האימתני הזה עם ה 100 פלוס כוחות סוס ולשים ביג בלוק צנוע עם 350 כ"ס?

למה לא?
כי כל מה שהולך מהמנוע לגלגלים יישבר בדרך.



המנוע הזה הוא הבן הלא רצוי של ביואיק בארה"ב. שום יחידה מיוחדת/סודיות/שושואית לא הייתה מעורבת בפיתוחו.

ממה שזכור לי זה לא קשור למעורבת בפיתוח, רק שהיה צורך של מנוע שקט.
המנוע הזה חובר לגירסה הצבאית ב-1972, וכמה שנים מאוחר יותר בגירסה האזרחית.
http://www.lr-mad.co.uk/history.html

whisky
23-11-08, 09:49
אם אני זוכר נכון, המנוע הזה נולד בגלל איזו יחידה סודית של הצבא הבריטי שהיתה צריכה מנוע שקט.
מעבר לזה- לדעתי כל מה שהוא לא TDI300 או TD5 אתה נכנס להרפתקאות בענייני חלקים.
כל מה שלא סטנדרטי- תצטרך למצוא את הדרך לייבא לבד מהממלכה.


דווקא בעניין החלקים למנוע הזה אין בעיה מיוחדת, היבואן מביא אותם בגלל ויש מספיק מנועים כאלו בארץ בשימוש מאוד גבוה, ממש לא חסרים חלקים.

לגבי הדלק, אני מחזק את ידי מי שדיבר פה למעלה. הכוח אומנם נחמד, אבל לא הרבה יותר מזה.

לגבי אמינות המנוע, כי זה ומערכת הפליטה הם פחות או יותר ההבדלים היחידים בינו לבין הדיזל, אז כמו תמיד ברכב בגיל הזה, הכל תלוי בבעלים הקודמים.... (ואני מרשה לעצמי להוסיף עוד שלוש נקודות...) יש כאלו שהשקיעו ויש כאלו ששקעו...

sambo
23-11-08, 22:57
אני אכן מקווה שהרכב עובר טסט ללא שאלות מיותרות
משום מה קשה לי להאמין שרכב עם כלוב כזה אכן יעבור טסט מבלי שישלח לעמדה מס' 1
שלא תבין לא נכון אני מאוד מקווה שזה אכן כך אני הולך לעשות את אותו הדבר בקרוב.
טלפון לארז וצדי כנראה הדבר הנכון לעשות בטרם.
תודה ניר

-->