התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רעידות בהאצה מתונה (טרופר 2002)



יואב פ
12-06-08, 21:58
שלום רב.
ברשותי איסוזו טרופר מודל 2002 דיזל אוטומט (7 מקומות).
נתקלתי בבעיה די מוזרה שעד כה בעלי מקצוע לא הצליחו לגלות את מקורה.

כאשר אני מבצע האצה מתונה יחסית עם הרכב (לא בקיק או בטורים גבוהים מדי), כאשר הרכב מגיע למהירות של בין 65-80 קמ"ש, מתחילות ויברציות רציניות שכמדומני מגיעות מהחלק קידמי ימני אם כי ניתן לחוש בהן בכל החלק הקידמי. קשה להמחיש את אותן ויברציות אך הדבר היחיד שניתן להשוות אותן אליו הוא כמו בנסיעה ברכב בעל גיר ידני, כאשר משלבים מהילוך שני לרביעי במכה (אני מקווה שהדימוי נכון :D). בנוסף חשוב לציין כי בהגה לא מורגשת הרעידות.
בנוסף גם בהאטה אין כל ויברציה וגם בהאצה לא מתונה הרעידות לא מופיעות.
גם כאשר אני מוריד את הרגל מהגז הרעידות מפסיקות כאילו לא היו.

עד כה ביצעתי כיוון פרונט,איזון גלגלים וכיוון גלגלים והבעיה לא נפתרה.
נתון נוסף וחשוב לא פחות הוא שלאחר נסיעה ארוכה (למעלה משעה) התופעה לא חוזרת ונראה כי רק בשלבים ראשוניים יחסית של נסיעה (40 דקות ראשונות), לאחר עמידה ממושכת של הרכב (לפחות שעה) התופעה מתרחשת.

אשמח לקבל כל מידע או השערה בנושא.
בתודה מראש
יואב.

tooshey
12-06-08, 22:29
שלום יואב,בעיה מעניינת העלית...
האם התופעה החלה בעקבות ארוע כלשהו?

הייתי בודק גם בולמי זעזועים קדמיים (מצליב ימין שמאל או מחליף לאחרים)
בולם הגה אם קיים ומה מצבו
בדיקת איזון לגל הינע אחורי
יש מערכת TOD? אם כן אז בדיקה גם של גל הינע קדמי.
אין TOD? בדיקה שבמצב 4X2 גל הינע קדמי אכן חופשי.
בדיקת ציריות קצרות קדמיות,אולי אחת קצת עקומה.
תושבות מנוע וגיר בטח בדקת.
יש מיגון תחתון על הרכב? ישר או עקום?

ולבסוף,הייתי מנסה לשחזר את התופעה בבדיקה דינמית.
תרים את האוטו על 4 בוקים ותריץ את הגלגלים.
תעלה על מתקן גלילים (מכון רישוי,מכון בדיקות לפני קניה) ותריץ את האוטו.

בברכה,טושי

יואב פ
12-06-08, 22:59
שלום יואב,בעיה מעניינת העלית...
האם התופעה החלה בעקבות ארוע כלשהו?

הייתי בודק גם בולמי זעזועים קדמיים (מצליב ימין שמאל או מחליף לאחרים)
בולם הגה אם קיים ומה מצבו
בדיקת איזון לגל הינע אחורי
יש מערכת TOD? אם כן אז בדיקה גם של גל הינע קדמי.
אין TOD? בדיקה שבמצב 4X2 גל הינע קדמי אכן חופשי.
בדיקת ציריות קצרות קדמיות,אולי אחת קצת עקומה.
תושבות מנוע וגיר בטח בדקת.
יש מיגון תחתון על הרכב? ישר או עקום?

ולבסוף,הייתי מנסה לשחזר את התופעה בבדיקה דינמית.
תרים את האוטו על 4 בוקים ותריץ את הגלגלים.
תעלה על מתקן גלילים (מכון רישוי,מכון בדיקות לפני קניה) ותריץ את האוטו.

בברכה,טושי

ראשית תודה על התשובה המהירה
לגבי הבולם, למרות שאינני מכונאי גדול, קשה להאמין שזו הבעיה מכיוון שעד כמה שידוע לי הדבר היה מתבטא בעוד תופעות כמו חלק קידמי "משייט" לאחר "במפר" או משהו בסגנון ....ולא קיימות תופעות שיכולות להצביע על בעיה בבולם פרט לאלו שציינתי
תושבות מנוע וגיר לא בדקתי
אין לי מיגון על האוטו בכלל
לגבי אירוע מסוים אני לא יכול לענות מכיוון שרכשתי את הרכב לא ממזמן.
לגבי שאר הבדיקות שציינת, האם ניתן ויזואלית להבחין בדברים או שיש צורך לפרק ולשלוח לבעלי מקצוע ספציפיים?
שוב תודה רבה על הסיוע

אורן71
12-06-08, 23:04
הרכב מוגבהה או בגובהו המקורי?

סוזי המשתוללת
12-06-08, 23:13
ברכבים עם מתלה נפרד מקדימה אין בולם הגה שכן אין תופעת bump steer
הייתי מתחיל בלוודא שאכן הרעידות מקדימה
במידה וכן הייתי בודק חופש במייסבי גלגל חופש בבול גו'ינט עליון תחתון וממש מפרק ובודק ולא סומך על כך משכון הפרונטים "החליט" שהכל תקין

יואב פ
13-06-08, 06:04
הרכב לא עבר כל שיפור/הגבהה

-->