התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נוזל קרור ל TDI300



amirk
16-06-08, 08:19
אשמח לקבל המלצות לנוזל קרור איכותי ל דיסקו 98 TDI300 EDC

תודה לכל העונים,

אמיר

amirk
16-06-08, 22:45
אנסה להיות יותר ממוקד בשאלה.
עד היום לפי המלצת המוסך המטפל משתמש בנוזל קרור LLC של פז (צבע כתום).
כחלק מתהליך של החלפה כוללת לנוזלים איכותיים ברכב מעונין להחליף נוזל קרור ברכב.
האם למישהו יש נסיון עם נוזל הקרור של קטרפילר? סוג מסויים ממולץ?
שוב, תודה לעונים,

אמיר,

idanw
16-06-08, 23:04
שלום..

אתה צריך נוזל קירור לבלוק אלומיניום, הLLC של פז מצויין.
אני משתמש בנוזל קירור אדום של ZEREX שנחשב לאיכותי.

עידן

Gilad
16-06-08, 23:30
פרסטון?

landrover
16-06-08, 23:55
נוזל הקירור של קטרפילר נחשב מאוד איכותי.

אמיר.

idanw
17-06-08, 08:10
פרסטון?

עד כמה שאני יודע, לפרסטון יש חומר אדום גם כן , במיכל אפור, זה החומר שלהם למנועי אלומיניום.

Gilad
17-06-08, 13:50
עד כמה שאני יודע, לפרסטון יש חומר אדום גם כן , במיכל אפור, זה החומר שלהם למנועי אלומיניום.

והירוק במיכל הצהוב?

amirk
17-06-08, 14:20
יבאן קטרפילר בארץ, מתקשה לאשר שהנוזל קרור מתאים למנוע אלומיניום.

למרות זאת נראה לי שנחליף לקטרפילר.

כמה ליטר נכנס בכל המערכת?




נוזל הקירור של קטרפילר נחשב מאוד איכותי.

אמיר.

מוני אורבך
17-06-08, 14:49
בסביבות 11 ליטר כולל המים בבלוק המנוע

אם אתה מחליף אנא עדכן מה קנית היכן ועלויות

idanw
17-06-08, 21:50
והירוק במיכל הצהוב?

בגדול, החומר תוקף אלומיניום במידה מסויימת. לא יודע להגיד עד כמה זה מזיק.

עידן

idanw
17-06-08, 21:52
אם אתה מחליף אנא עדכן מה קנית היכן ועלויות

ZEREX אדום - 70 ש"ח לגלון אצל איציק כדורי בבאר-שבע.

לשם ההשוואה, ZEREX ירוק (לבלוק ברזל) - 50 ש"ח לגלון

amirk
18-06-08, 16:40
עדכון עלויות: המחיר הוא 79 ש"ח למיכל של 5 ליטר לנוזל הקירור של קטרפילר.
לא הצלחתי לקבל מהיבואן אישור לשימוש בבלוק אלומיניום, למישהו יש מידע בנושא או נסיון בפועל עם המוצר?

אני מתנצל, אסור לי לפרסם את המקום בו קיבלתי את המחיר. מי שהמחיר מעניין אותו, מוזמן ליצור קשר:
050-4625100

אמיר



בסביבות 11 ליטר כולל המים בבלוק המנוע

אם אתה מחליף אנא עדכן מה קנית היכן ועלויות

Juv
18-06-08, 16:46
תבדוק שהנוזל מבוסס על Organic Acid Technology - OAT.
מכל מה שבדקתי בנושא, זה מה שלנד-רובר ממליצים למנועים שלהם. למעשה אין להם שום קריטריון אחר לנוזל הקירור (צבע, טמפרטורה וכו') למעט ה-OAT.
גם ב-LLC של פז יש שני סוגים, אחד OAT ואחד לא. המינוח הזה נמצא בשימוש של כל היצרנים ואני ממליץ לך לא להשתמש בנוזל שאתה לא בטוח שהוא OAT, גם אם הוא של קטרפילר או פרארי. אם הוא כן - תקנה בלב שקט.

מתוך הספר של ה-TD5 (לא יודע על הבדל בין שני המנועים מבחינת נוזל קירור מומלץ)-

USE ONLY Havoline Extended Life Coolant
(XLC) or any ethylene glycol based anti-freeze
(containing no methanol) with only Organic
Acid Technology (OAT) corrosion inhibitors.

amirk
18-06-08, 21:09
תודה על המידע,
אחרי חפירה קצרה באתר קטרפילר מצאתי את ה SPEC של הנוזל ELC
עונה במדיוק לדרישות:

Cat ELC uses carboxylate technology for
maximum protection of the six basic metal alloys—
copper, solder, brass, steel, cast iron, and
aluminum—found in most heat transfer systems
...

Cat ELC is ethylene-glycol based for
anti-boil and freeze protection
....

Cat ELC incorporates an advanced formula
technology with organic additive corrosion
inhibitors








תבדוק שהנוזל מבוסס על Organic Acid Technology - OAT.
מכל מה שבדקתי בנושא, זה מה שלנד-רובר ממליצים למנועים שלהם. למעשה אין להם שום קריטריון אחר לנוזל הקירור (צבע, טמפרטורה וכו') למעט ה-OAT.
גם ב-LLC של פז יש שני סוגים, אחד OAT ואחד לא. המינוח הזה נמצא בשימוש של כל היצרנים ואני ממליץ לך לא להשתמש בנוזל שאתה לא בטוח שהוא OAT, גם אם הוא של קטרפילר או פרארי. אם הוא כן - תקנה בלב שקט.

מתוך הספר של ה-TD5 (לא יודע על הבדל בין שני המנועים מבחינת נוזל קירור מומלץ)-

USE ONLY Havoline Extended Life Coolant
(XLC) or any ethylene glycol based anti-freeze
(containing no methanol) with only Organic
Acid Technology (OAT) corrosion inhibitors.

-->