התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סרנים לא מיושרים אחד אחרי השני בעקבות הגבהה



Jacob80
18-06-08, 21:03
כאמור, מדובר בגראנד שנת 1997
הגבהה 3.5 אינץ' שביצעתי יחד עם חבר. לא עשינו כיוונים של שום דבר, פשוט החלפנו קפיצים, בולמים וסגרנו...

אני נוסע כבר כמה חודשים עם ההגבהה וההיגוי מצויין, הגה ישר והאוטו לא מושך לאף כיוון.
אבל כשיש מהמורה קטנה בכביש נראה כי האוטו "רוקד" לאחריה, לדעתי זה בגלל שבעקבות ההגבהה הסרנים כבר לא ממורכזים.

השאלה היא:
האם אני צודק?
ואם כן (ואני מקוה שלא) - איך מכוונים אותם ? איזה מוטות ואילו ברגים ..

תודה למגיבים.
קובי

עמיקם
19-06-08, 00:33
תחליף בולם הגה לאחד יותר מסיבי
זה יפתור לך את הבעיה

lizard
19-06-08, 00:43
אתה יכול לעלות תמונות של המתלים מקדימה?

asafk
19-06-08, 01:38
יש על זה דיונים, אתה מוזמן להשתמש בחיפוש.
התקציר הוא כי ההגבהה מזיזה את הסרנים הצידה (בזכות הפנהרד), ומרחיקה את מרכז הגילגול מהסרן. שילוב של שני הדברים גורם ל"ריקוד" שאתה מתאר.

אסף.

grand
19-06-08, 08:08
לא מובנת הבעיה..
האם לאחר מהמורה כל הרכב מיטלטל בפראות עד להאטה?
או פשוט אתה מרגיש את ההגה זז שמאלה ימינה פעם פעמיים.
אם האפשרות השניה היא הרלוונטית, מוט הפנהרד שלך קצר מדי, או להחליפו לאחד מתכוונן, או להזיזו ע"י קידוח חור נוסף בתושבת שמחוברת לסרן, ולהזיזו ימינה כ 1-1.5 ס"מ.

Jacob80
19-06-08, 08:37
לגבי תמונות, קצת קשה לי כרגע להעלות תמונות אבל אני אנסה לתאר את ההגבהה:
מקדימה - ספייסרים 3" ובולמי פרוקומפ - סה טו.
מאחורה - קפיצים קדמיים של גרנד ובולמי פרוקומפ - מגביהה כ 3.5".
הוחלף גם גל הינע קדמי לצלב עם סליפ-יוק.

רמי - האפשרות השניה.. האוטו מתנדנד פעם פעמיים לצדדים.. זה לא משהו קריטי ולא משהו דומה ל DEATH WOBBLE.
החשד שלי הוא באמת בפנהרד כי הוא מאד מתוח (יכולתי לחברו חזרה רק אחרי שהורדתי את הרכב מהג'ק ומלוא משקלו היה על הרצפה. וגם אז היה צריך שכנועים.
איפה קודחים ?

תודה

Igal
19-06-08, 09:40
החשד שלי הוא באמת בפנהרד כי הוא מאד מתוח (יכולתי לחברו חזרה רק אחרי שהורדתי את הרכב מהג'ק ומלוא משקלו היה על הרצפה. וגם אז היה צריך שכנועים.
איפה קודחים ?

תודה[/quote]
היי ,
מהניסיון שלי ,
RE3.5 לאחר קידוח חור נוסף (שאף פעם לא יהיה בדיוק במקום ) וגם הנמכה של תושבת הפנהרד הקידמי
שום דבר לא באמת היה טוב ..- וגם הורס את התושבת על הסרן
בסופו של דבר ביקור אצל חרט שייצר לי אפשרות כיוון לשני הפנהרדים המקוריים (קדימה ואחורה ) ע"י חיתוך חריטה של הברגה ואום ופטר את כול הבעייה של מירכוז הסרנים סה"כ ~500שח
עבודה יפה ומיקצועית..
או שפשוט תזמין פנהרד מיתכוונן מחו"ל - יקר הרבה יותר

sos4u
19-06-08, 17:29
החשד שלי הוא באמת בפנהרד כי הוא מאד מתוח (יכולתי לחברו חזרה רק אחרי שהורדתי את הרכב מהג'ק ומלוא משקלו היה על הרצפה. וגם אז היה צריך שכנועים.
איפה קודחים ?

תודה
היי ,
מהניסיון שלי ,
RE3.5 לאחר קידוח חור נוסף (שאף פעם לא יהיה בדיוק במקום ) וגם הנמכה של תושבת הפנהרד הקידמי
שום דבר לא באמת היה טוב ..- וגם הורס את התושבת על הסרן
בסופו של דבר ביקור אצל חרט שייצר לי אפשרות כיוון לשני הפנהרדים המקוריים (קדימה ואחורה ) ע"י חיתוך חריטה של הברגה ואום ופטר את כול הבעייה של מירכוז הסרנים סה"כ ~500שח
עבודה יפה ומיקצועית..
או שפשוט תזמין פנהרד מיתכוונן מחו"ל - יקר הרבה יותר[/QUOTE]

אל תתפתה לקיצורי דרך
תזמין מוט פנהרד מתכוונן, כולל הנמכה של נקודת העיגון.
אם תרצה לראות דוגמא אתה מוזמן ...

yeshahar
23-04-09, 19:57
לא מובנת הבעיה..
האם לאחר מהמורה כל הרכב מיטלטל בפראות עד להאטה?
או פשוט אתה מרגיש את ההגה זז שמאלה ימינה פעם פעמיים.
אם האפשרות השניה היא הרלוונטית, מוט הפנהרד שלך קצר מדי, או להחליפו לאחד מתכוונן, או להזיזו ע"י קידוח חור נוסף בתושבת שמחוברת לסרן, ולהזיזו ימינה כ 1-1.5 ס"מ.


שלום לכולם אני מתעלק על השירשור
אני גם הגבהתי את הגראנד ע"י ספיסרים מלפנים 3" ומאחור ע"י החלפת קפיצים לקפיצים קידמיים
וללא שינויים נוספים וגם אצלי אחרי מהמורה יש את הבעיה כמו לקובי רק שאצלי הרכב מיטלטל בפראות על להאטה (פחד אימים)האם גם אצלי זה הבעיה של מוט הפנהרד או שיש עוד משהוא חוץ מהמוט במוט אני כבר אטפל
תודה יריב

zik5
23-04-09, 20:36
yeshahar מה שאתה מתאר ללא ספקDEATH WOBBLE",j"תחליף בולם הגהה והכל יסתדר

ניר ל
23-04-09, 22:05
yeshahar מה שאתה מתאר ללא ספקDEATH WOBBLE",j"תחליף בולם הגהה והכל יסתדר

דבר ראשון,
חבל שאתם לא מנצלים את הפורום הזה כדי להבין יותר טוב למה אתם נכנסים, לפני שאתם עושים שינויים שמסכנים את החיים שלכם ושל הסובבים על הכביש.

כל שינוי בגיאומטריית המתלה גורר אחריו התאמות נוספות, צריך להיות ברור שהגבהה של 3.5" מסיטה את הסרנים, משנה את גיאומטריית ההיגוי וגורמת לתופעות של - באמפ- סטיר וכו'.
אז כן, צריך למרכז את הסרנים ע"י התאמת אורך הפנהרד, להנמיך את התושבת ולהקביל את הפנהרד למוט ההיגוי כי לצמצם את הבאמפ-סטיר (התופעה של היגוי לא רצוני כתוצאה מקפיצה על באמפ).
יריב, אתה בנוסף גם צריך לבדוק חפשים במערכת ההיגוי (תפוחים, בוקסות פנהרד וכו') קיים אצלך חופש שגורם לתופעה הזו - משהו שהחלפת בולם הגה תטייח אבל לא תפתור.

-->