PDA

צפייה בגרסה מלאה : המתנה בסרק לפני כיבוי מנוע



יוש
22-06-08, 09:31
שלום,

חבר שתפס אותי בחניה, ציין בפני היום כי במנוע טורבו יש להמתין כחצי דקה עד דקה בהילוך סרק בתום הנסיעה לפני כיבוי המנוע, על מנת לאפשר שימון של ציר הטורבו והארכת חיייו.
הכצעקתה?

שבוע טוב לכולם.

KOOKE
22-06-08, 09:36
למיטב ידיעתי כן.

נוהל זה מומלץ לכל מנוע עם טורבו.

למיטב הבנתי זה נועד כדי לאפשר לטורבינה בטורבו לרדת בסל"ד כך שהטורבינה לא תמשיך להסתובב בסל"ד גבוה וללא שימון מספיק לאחר כיבוי המנוע.

שלמה

Gilad
22-06-08, 09:54
במחירי הסולר של היום אני לא בטוח שזה משתלם ;)

איציק - 4X6ZH
22-06-08, 10:54
זאת נכון אבל יש תנאי .
אתה רוצה להמתין בכל כיבוי זה בסדר .
אתה חייב להמתין בסוף מעלה שבו המנוע עבד בעומס .
בנסיעה בסרק ( בפקקים בתוך העיר \ בטיול שבילים ) הטורבו לא מסתובב במקסימום סל"ד כך שאין צורך להמתין .
****
חשובה ההקפדה על החלפת שמן + מסנן איכותי ( מקורי )
****
איציק

yoav21
22-06-08, 10:59
בטורבו ישנן שני מניפות המסתובבות על ציר, המשומן משמן המנוע.
מניפות אלו מסתובבות במהירויות גבוהות מאוד- מה שאומר שהטורבו מתחמם מאוד וצורך שמן.
חוץ מצריכת השמן, בתוך הטורבו נוצרים כוחות צנטריפוגליים גדולים.
בעת כיבוי מיידי של המנוע, הטורבו מפסיק לקבל שמן, מה שיכול לגרום לו לנזקים גדולים (כמו סדקים מהפרשי חום קור), ובנוסף הכוחות הצנטריפוגליים יכולים לגרום, בעת הפסקת סיבוב מהירה, לעיוות המניפות.
לכן, מומלץ להשאיר את המנוע להסתובב בסרק לפני כיבוי הרכב, או לפני סוף הנסיעה לא לאמץ את הרכב .
בברכה יואב

asafk
22-06-08, 23:36
בהמשך להסבר של יואב, קצת מספרים כדי שיהיה מובן במה מדובר. הטורבו, די איטי בדיפנדר, מסתובב באזור ה60 אלף סל"ד (במכוניות אמיתיות זה מגיע גם ל90 אלף ויותר). כשהמנוע בסרק, המהירות היא כמעט אפס, לעומת זה. מה שורה לטורבו שמסתובב "רק" ב10000 סל"ד ומפסיקים לו את השימון? לא נעים. תוסיף לכך את הפרש הטמפרטורות הגדול מאוד בין סעפת היניקה לסעפת הפליטה- שני צידי הטורבו, וזה עוד דבר רע לטורבו שמסתובב בלי שימון. בקיצור- מחכים שהטורבו יעצור, ואז מדוממים. נכון שאחרי תמרון חניה במהירות אפסית, הטורבו לא צריך לנוחה, כי הוא כבר נח. אבל אני ממליץ לחכות בכל זאת בשביל להיות בטוח.

אסף.

UNIX
23-06-08, 02:04
אגב סתם להעשרת הידע הכללי למי שלא מעוניין לחכות ישנו מוצר
שנקרא טיימר טורבו כשמשאיר את המנוע דלוק בזמן שאתם "סוגרים" את הסוויץ עוד איזה 2 דקות
http://cgi.ebay.com/Analog-Turbo-Timer-Simplest-is-the-best-1-3-5min-DIY_W0QQitemZ350071629183QQihZ022QQcateg oryZ43807QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVi ewItem
מוצר פשוט וטוב

יוש
01-07-08, 21:11
RTFM :mrgreen:

10 שניות המתנה לפני כיבוי המנוע עפ"י המניואל המקורי.

sagisendler
11-07-08, 13:38
למיטב ידיעתי ברוב הרכבים החדשים (אני לא יודע לגבי לנדרובר חדשים) והדיפנדר הוא לא ביניהם יש מיכל שמן מיוחד לטורבו עם קפיץ, כך שכשהמנוע פועל ויש לחץ שמן המיכל מתמלא ולאחר הדימום של המנוע השמן ממשיך לזרום לטורבו מהמיכל הנ"ל מכוח הקפיץ וכך הטורבו מקבל שימון למרות דימום המנוע.
שגיא

pinister
12-07-08, 09:23
גלעד.
נכון שהדלק יקר, אבל מגדש גמור יקר יותר.
נסה לחשב כמה ליטר דלק תוכל לקנות במחיר מגדש אחד.
גדישה נעימה.
פיני.

-->