PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנורת צ'ק אנג'ין דולקת למה?



אודי כוכב הצפון
01-07-08, 19:32
wj שנת 2000 נורת הצ'ק אנג'ין דולקת!!!!
בבדיקה על המחשב של הרכה נמצא שזה חיישן למדה (משהו בתערובת באגזוז או משהו באזור)
רצוי לציין שהרכב מוסב לגז .
לקחתי לבדיקה במכון התקנות גז ןשם בדקו את הכיוונים ומחקו את המנורה שדלקה ...אבל
לאחר נסיעה של 10 דקות שוב אותה מנורה דולקת!
מה עושים ואיך ממשיכים עד לסיום!
תודה מראש אודי כוכב הצפון :oops:

sos4u
02-07-08, 17:40
1. אתה יכול לנתק אותה
2. לא כתבת אם הנורה החלה לדלוק מייד אחרי התקנת מערכת הגז, או לפתע פתאום.

אצלי לאחר שהנורה נדלקה לפתע, דודי מעידן הגז פתר את הבעיה ברגע וחצי.

בהצלחה

אודי כוכב הצפון
02-07-08, 18:14
1. אתה יכול לנתק אותה
2. לא כתבת אם הנורה החלה לדלוק מייד אחרי התקנת מערכת הגז, או לפתע פתאום.

אצלי לאחר שהנורה נדלקה לפתע, דודי מעידן הגז פתר את הבעיה ברגע וחצי.

בהצלחה



הנורה נדלקה בפתאומיות
האם ביטול החיישן הנל לא יגרום ליתר צריכת דלק?
והאם מגלים את זה בבדיקת עשן בטסט?

תודה על התשובות.....אודי כוכב הצפון.....:???:

sos4u
02-07-08, 22:22
אתה לא יכול לבטל חיישן למדה.
החיישן בודק את כמות החמצן בגזי הפליטה [או האין חמצן]
אם החיישן דפוק האם בדקת אפשרות להחלפתו ?
לדעתי עליך לחזור למתקין הגז, לאחר שתוודא שהחיישן עצמו תקין

TEDDY
03-07-08, 18:04
לפי דעתי אתה צריך כיוון קל במערכת, הנורה כנראה נדלקת בגלל תערובת ענייה מידי למערכת.
זה בכל אופן מה שקרה אצלי.

אודי כוכב הצפון
03-07-08, 18:28
לפי דעתי אתה צריך כיוון קל במערכת, הנורה כנראה נדלקת בגלל תערובת ענייה מידי למערכת.
זה בכל אופן מה שקרה אצלי.



המחשב מראה שיש באמת תערובת עניה !!!
מעבר לכף בבדיקה של CO באגזוז המכשיר מראה בערך 9.776 זאת אומרת שמשהו
פה לא תקין,( הבדיקה נעשתה על בנזין,ולא בגז )
יש למשהו המשך ואו רעיון?
תודה מראש....אודי כוכב הצפון :oops:

חנן-ג'יפולוג
03-07-08, 18:47
מהו קוד התקלה המדויק?

עם 9.8 אחוז CO באגזוז אני לא יודע אם המנוע שלך היה עובד בכלל, אבל בכל מקרה עודף בCO מראה על תערובת עשירה מדי.

את החיישן אתה יכול ע"י בדיקת מתח עליו עם רב מודד. במצב תקין, ורק לאחר כמה דקות של פעולת מנוע, כשהחיישן מחומם כיאות, המתח אמור להשתנות בין 0.1 ל0.9 וולט בקצב של פעם אחת עד עשר פעמים בשלוש שניות.

0.9 וולט מראה על תערובת עשירה, 0.1 וולט על ענייה. בשביל להעשיר את התערובת באופן מלאכותי לצורך בדיקת החיישן ניתן לנתק לטפטף בנזין לאחד מצינורות הוואקום, כשהמנוע עובד, או להזרים לשם גז בישול. בשביל לגרום לתערובת להיות ענייה לצורך הבדיקה ניתן לנתק צינור וואקום כלשהו, כך שייפתח פתח לאוויר נוסף, או להזרים חמצן לצינור הוואקום.

נסה ודווח על תוצאות.

בכל מקרה, אל תנתק את הנורה. מעשה כזה עלול לגרום לזיהום האוויר שכולנו נושמים, להרס הממיר ולפגיעה במנוע בטווח הארוך.

אודי כוכב הצפון
03-07-08, 19:21
חנן תודה על התגובה!
יש 4 חיישנים איך אני יודע איזה מהם גורם לבעיה,ואיפה הם נמצאים?
אגב במוסך המרכזי לא מוכנים לטפל בגלל מע הגז! :oops:
אודי כוכב הצפון

חנן-ג'יפולוג
03-07-08, 21:22
קוד התקלה המדויק אמור להצביע על החיישן המדויק מבין הארבעה. בנוסף, את אותה בדיקה שתיארתי אתה יכול לבדוק בכולם. צריך לשים לב שהחיישנים האחוריים, אלו שאחרי הממיר אמורים להראות התנהגות מעט שונה מזו שתיארתי. הם גם לא משפיעים בשום צורה על פעולת המנוע אלא אך ורק מנטרים את הפעולת הממיר ומדליקים את הנורה במקרה הצורך.

אז לפני שאנחנו מתפזרים לכל הבדיקות האפשריות, תן קוד תקלה.

איציק - 4X6ZH
04-07-08, 08:51
מי שהוא כתב שיש למנוע מערכת גז ? :shock:
וכשהמנוע עובד \ עבד על גז איך בדיוק בוצע הניתוק של מערכת הבנזין ?
איך בדיוק ניתקו את מערכת מרססי הדלק ?
איך גרמו למנוע להמשיך לעבוד כאשר הוא לא מקבל דלק ?
*****
הטריק המקובל שגורם נזק כבד הוא התקנת ברז דלק חשמלי על קו יציאת הדלק מהמשאבה
כך שכל אבל כל מערכות הרכב ממשיכות לעבוד כולל משאבת הדלק .
רק שהדלק לא מגיע למרססים ( הם ממשיכים לעבוד על יבש )
המשאבה פורקת דרך שסתום ההגנה ( חזרה למיכל במקסימום לחץ )
כל חישני הרכב ממשיכים לעבוד ולספק נתונים ( רק שהפעם המנוע עובד על גז )
במצב כזה הנתונים בחלקם אינם נכונים .
למצב כזה יש תופעות ונזקים שלא ניתן לזהות על ידי חיבור לסורק וקריאת קודי התקלה בלבד .
יש צורך להתחבר לסורק לצורך מעקב כלל מערכתי של נתוני המנוע והמחשב ( ולא לכל מוסך
ולא כל יצרן מספק נתונים אלה ) .
*****
במידה והמנוע שלך באמת עבר התעלולות כזאת .
אתה חייב לנתק את כל מערכת הגז ( לא להסתפק בהזזת המפסק למצב בנזין )
ניתוק פיזי של כל חיבור דלק \ חשמל \ מחשב .
ורק אז להתחבר לסורק התקלות ... בתקווה שיש טכנאי \ מוסך שמבין ומעונין להתחפר בתקלה .
******
כמובן שיש אפשרות שאני מגזים בחשש שלי :rolleyes:
אבל בכל זאת בדוק לעומק מה מותקן אצלך
******
איציק

אודי כוכב הצפון
04-07-08, 09:18
קוד התקלה לפי המחשב - P אפס 171
מה זה אומר ?? לא יודע !!
אגב למרות שיש לי co גבוה מאוד קרוב ל- 10% הנסיעה חלקה מאוד
מנוע לא מזייף והכל עובד יפה ואת המנורה מכבים דרך המחשב
וכעבור נסיעה בין 10 ל30 דקות היא נדלקת שנית!
תודה אודי כוכב הצפון :evil:

talhe
04-07-08, 09:35
http://www.offroaders.com/tech/jeep/Jeep-OBDII-Codes.htm

P0171 (M) 1/1 Fuel System Lean A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.

חנן-ג'יפולוג
04-07-08, 09:43
OK, אז ממה שאני מבין התקלה מדברת על מצב שבו ערכי הפיצוי במחשב (LTFT) נקבעו לערך שמעשיר מאוד את התערובת, כי המחשב מקבל אינדיקציה מחיישני החמצן לתערובת ענייה מדי.

מאחת התגובות שהבאת כאן אני מבין שהרכב שלך מצויד במנוע V ובארבעה חיישני חמצן.

שני החיישנים שנמצאים אחרי הממירים לא מעניינים אותנו בשלב זה.
אני מציע שתתחיל מבדיקת מתחים בשני החיישנים הקדמיים, אחד בכל בנק של צילינדרים.

כל זה, מבלי להוריד כמובן מחשיבות עצתו של איציק.

אודי כוכב הצפון
04-07-08, 09:46
http://www.offroaders.com/tech/jeep/Jeep-OBDII-Codes.htm

P0171 (M) 1/1 Fuel System Lean A lean air/fuel mixture has been indicated by an abnormally rich correction factor.



ומה זה אומר בעברית פשוטה?
יש הסבר מילולי לפשוטי העם? :mrgreen:

איציק - 4X6ZH
04-07-08, 10:11
מה לחץ הדלק ?
ווסת לחץ משאבת הדלק מתפקד ?
אחת האפשרויות הפשוטות זה שיש לך לחץ דלק גבוה ( משאבת דלק עובדת במקסימום לחץ במצב גז ) .
עזוב את קודי התקלה הישירים שאתה מקבל ( הם טובים לתמונה כללית )
בדוק כמה נתוני בסיס של מערכת הדלק
לחץ משאבת דלק
פולסים למרססים ( על יד מנורת LED )
מרסס תפוס חלקי פתוח = תערובת עשירה
****
לא הייתי ממליץ להתעלם מהתקלה התוצאה יכולה להיות התפרקות הקטליזטורים בנסיעה
ארוכה . אפשרות לסתימה במערכת הפליטה המישנית ( דוד אחורי )
ואז התחממות ונזק לכלל מערכת הפליטה \ שריפת שסתומים .
****
פעם פעם ניתקלתי בתקלה דומה שהיתה חיבור הפוך בקונקטורים של חישני החמצן
מה שהיה אחורי חובר לקידמי ואז כל המחשב השתולל
תשחזר לאחור איך הכל מתחיל ...
סתם עוד אפשרות
*****
איציק

חנן-ג'יפולוג
04-07-08, 10:41
ומה זה אומר בעברית פשוטה?
יש הסבר מילולי לפשוטי העם? :mrgreen:



OK, אז ממה שאני מבין התקלה מדברת על מצב שבו ערכי הפיצוי במחשב (LTFT) נקבעו לערך שמעשיר מאוד את התערובת, כי המחשב מקבל אינדיקציה מחיישני החמצן לתערובת ענייה מדי.



.
.
.
.
.

אודי כוכב הצפון
04-07-08, 16:03
o.k חברים!
מפה לאן אני פונה ,למתקין מערכות גז ( ניר גז שם בוצעה ההתקנה)
או למוסך שמתמחה במה...? הזרקות דלק?
לפי תחושת בטן הכל בא מכיוון מע הגז, אולי כיוונים? ואולי פילטרים?
אנסה ביום ראשון, נראה לאן נגיע!!! :roll:

איציק - 4X6ZH
04-07-08, 16:17
מענין מאד יהיה לתחקר את הטכנאי שהתקין את המערכת איך בדיוק ואיפה מתבצע
הניתוק של מערכת הבנזין . איך מופעלת מערכת הגז מבלי שמחשב המנוע יבין שיש
כאן שינוי .
הרי מערכת הגז אינה מתקשרת מול חישני החמצן :!:
אז למי בדיוק החישנים עובדים כאשר המערכת עובדת על גז ?
וכל כל מערכת ההזרקה המומחשבת חייבת להיות מנוטרלת .
ועל מערכת ההצתה להמשיך להיות פעילה :rolleyes:
****
יש לך שאלות למתקין .
****
איציק

אודי כוכב הצפון
04-07-08, 21:57
איציק תודה תודה !
אשאל את השאלות!
אודי כוכב הצפון

רפי47
05-07-08, 12:13
אחד המומחים בדיאגנוזת רכב ושכבר נתקל בהרבה בעיות כפי שתארת ברכבים שי בהם גם מע הנעה בגז
הנו איל נוימן ב"מעבדה לרכב ממוחשב" שברח' ההגנה 30 א.ת חדש (מערב) ראשל"צ, טל' 03-9526162
או 052-6388234. טלפן אליו ובדוק איתו האפשרויות.
אתרו הנו www.vehicle-lab.net
בברכה - רפי לין

sos4u
08-07-08, 01:53
o.k חברים!
מפה לאן אני פונה ,למתקין מערכות גז ( ניר גז שם בוצעה ההתקנה)
או למוסך שמתמחה במה...? הזרקות דלק?
לפי תחושת בטן הכל בא מכיוון מע הגז, אולי כיוונים? ואולי פילטרים?
אנסה ביום ראשון, נראה לאן נגיע!!! :roll:


לאן הגעת ?

אודי כוכב הצפון
08-07-08, 07:07
לאן הגעת ?

יוסי ידידי עדין לא הגעתי לשום מקום
בבדיקה של מעכרכת הגז בוצע כיוון ,שלא הוביל לשום מקום!
ניסיתי במוסכי קרייזלר,אף אחד לא מוכן לטפל באוטו עם מערכת גז
תוריד את המערכת ואז תבוא!!!!!!!
ניסיתי אצל הכתובת שרפי נתן וגם שם אותו הסיפור,להוריד את הגז!
אני מנסה אצל תמיר במוסך (יש לו אותו האוטו המוגבה עם הטרפלקס 4")
מקווה להצליח!!!!!!
בקיצור חרבנא
אודי כוכב הצפון :confused:

amos
08-07-08, 07:55
יוסי ידידי עדין לא הגעתי לשום מקום
בבדיקה של מעכרכת הגז בוצע כיוון ,שלא הוביל לשום מקום!
ניסיתי במוסכי קרייזלר,אף אחד לא מוכן לטפל באוטו עם מערכת גז
תוריד את המערכת ואז תבוא!!!!!!!
ניסיתי אצל הכתובת שרפי נתן וגם שם אותו הסיפור,להוריד את הגז!
אני מנסה אצל תמיר במוסך (יש לו אותו האוטו המוגבה עם הטרפלקס 4")
מקווה להצליח!!!!!!
בקיצור חרבנא
אודי כוכב הצפון :confused:

אודי שלום
היה קצת ניסיון במערכת גז חד נקודתית
ראשית צריך להיות ניתוק של משאבת הדלק במצב של גז
כלומר החוט שמזין את משאבת הדלק עובר דרך המפסק של מצב גז או דלק
ברגע שעוברים לגז אז המתח פותח את הברז גז ומנתק את המשאבה לגבי המזרקים
יש אימולטור שגורם למחשב לחשוב כאילו המזרקים והמשאבה עובדים כשהם לא
*שנית הערך בחישן למדה צריך להיות בין 0.4- 0.7 גם בגז שזה תערובת בסדר כל ערך אחר לא טוב
בהצלחה

אודי כוכב הצפון
09-07-08, 20:03
לכל החברים !!!!
תודה על השתתפותכם בבלגן שלי וכל הניסיונות שלכם לעזור עזרו!!!!
סוף פסוק בנושא!! תמיר ( חבר שלנו באתר )החליף את החיישן שקרוב למנוע (בתחליפי)
והכל חזר לתפקד כראוי , משמע בבדיקה של co היה 0.05% (זוכרים היה 10%)
מה שנשאר זה לנסוע כברת דרך ולודא שהתקלה לא חוזרת!
ושוב תודה לכולכם אודי כוכב הצפון :D:mrgreen:

bibi544
31-07-08, 09:57
אחלה מוסכים יש לנו כאן - לא הסכימו לבדוק ולטפל ברכב עם מערכת גז ממש תעודת הצטינות למקצועיות וידע - כמה עצוב.

חנן-ג'יפולוג
31-07-08, 12:33
קודם כל, למיטב ידיעתי, למוסך שאין לו את התנאים ואת הרישוי לטיפול ברכב עם מערכת גז, אסור לטפל ברכב כזה, אז התכוונת לקלל ויצאת מברך.

שנית, ברכב בוצעה קומבינה לא מתועדת ברמת יצרן, מה שעלול להקשות מאוד על איתור תקלה וכשמוסך יודע שיש סיכוי שהוא יצטרך לחפור ברכב במשך יומיים בטירוף ללא ספרות רלוונטית בשביל למצוא נתק במערכת חשמל לא מוכרת לו, ובסוף הלקוח ישאל אותו "2000 ש"ח על הלחמת חוט?" יש מצב שזה יוריד לו את המוטיבציה להכניס את הראש למיטה החולה הזו.

קשה לי להניח שאתה היית מתנדב להפסיד כסף בעסק שלך.

-->