PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיית מצבר ? (רכב פרטי )



or65
05-07-08, 14:03
אהלן .
קודם כל מדובר ברכב פרטי , לנציה אם זה משנה .
הבעיה היא די פשוטה האמת , היום בבוקר אני הולך לאוטו נותן סטארטר ו ... אין .
באוטו מורכב שעון טעינה ונראה שלמצבר אין כוח להזיז את הסטרטר , מחבר כבלים מרכב אחר והאוטו מניע .
עכשיו שני אפשרויות ,ואני שולל את הראשונה מהסיבה שכמו שכתבתי מורכב באוטו שעון טעינה וברגע שהאוטו עובד השעון טעינה מראה 12 וטיפה עובר משמע האלטרנטור נותן זרם למצבר האם אני צודק פה ?


המצבר הוא של וולטה והוא בן שנה ו 8 חודש יש לי אחריות לעוד חודשיים .
האם אני צודק בהשערה שלי שהמצבר פשוט לא תקין ?
אגב יש במצבר מים והנעלי כבל מחוזקות כמו שצריך .

UNIX
05-07-08, 14:49
צריך להיות לך יותר מ 12 וולט כשהרכב מונע
משהו בקירוב של 13.5-13.9 אבל אתה לא יכול לבדוק עם השעון אתה צריך לבדוק עם וולטמטר
אחרי שאתה מניע עם כבלים , תן לרכב לעבוד איזה חצי שעה וכבה האם עכשיו הוא מניע ללא כבלים ?

or65
05-07-08, 15:13
צריך להיות לך יותר מ 12 וולט כשהרכב מונע
משהו בקירוב של 13.5-13.9 אבל אתה לא יכול לבדוק עם השעון אתה צריך לבדוק עם וולטמטר
אחרי שאתה מניע עם כבלים , תן לרכב לעבוד איזה חצי שעה וכבה האם עכשיו הוא מניע ללא כבלים ?

כתבתי טיפה יותר מ 12 זה יושב על 13 ללא שום צרכן .
ולשאלתך סליחה שכחתי לציין אז כן אם אחרי נסיעה אני מכבה ומדליק האוטו יניע ללא בעייה , תהיה בעייה להניע שעה וחצי אחרי או קצת יותר .

הבעייה התחילה רק היום ולפני זה המצב היה די תקין . ולעולם לא היו בעיות בהנעה .

AvigdorAharon
05-07-08, 15:38
תתחיל לחסוך כסף למצבר חדש...
אם לאחר שעה וחצי הרכב לא מניע, ז"א המצבר נפרק מהר מאוד.
בכל מקרה תבדוק טעינה תחת עומס (אורות גבוהים, מזגן).

אביגדור

or65
05-07-08, 16:02
תתחיל לחסוך כסף למצבר חדש...
אם לאחר שעה וחצי הרכב לא מניע, ז"א המצבר נפרק מהר מאוד.
בכל מקרה תבדוק טעינה תחת עומס (אורות גבוהים, מזגן).

אביגדור



כמו שכתבתי המצבר באחריות , מחר אני ילך שיחליפו לי אותו .
אבל אם אפשר הסבר קצר , מצבר תקין פורק את עצמו יותר לאט מאשר מצבר מקולקל , מה הכוונה בדיוק ?

נמרוד
06-07-08, 07:40
קרא מדריך כללי טוב על נושא מצברים וטעינה:
http://www.jeepolog.com/293.html

(וכמו שאביגדור כתב - תכין כסף למצבר חדש, שאתה צריך בוודאות. אבל שים לב, זה שהמצבר מת לא מלמד אותך מה היתה הבעייה! אם רק תתקין מצבר חדש בלי לבדוק מה הרג את הקודם, לא תגיע רחוק. תתחיל מבדיקת טעינה עם מולטימטר על קוטבי המצבר, מתח טעינה תקין הוא כפי שנכתב. תבדוק מצד שני האם יש משהו ברכב ששגונב מתח כשהרכב עומד והרג את המצבר לאט? מצבר רכב שנפרק עד הסוף פעמיים או יותר כבר נגרם לו נזק סופני).

or65
06-07-08, 15:10
הוחלף מצבר היום , והכל נראה די תקין .
אבל באוטו מורכבת אזעקה שמנוטרלת , השערה שלי שהיא גונבת זרם (גם שמחברים מצבר חדש שומעים ציפצוץ שהיא נדלקת ) .

אני מקווה מאוד מחר לפרק את האזעקה , ולקוות שנגמר העניין .


תודה על העזרה

אור

-->