צפייה בגרסה מלאה : קורות מתכת למעברי תעלות/גשר נייד
שלום
האם יש מוצר ייעודי למעברי תעלות (בלתי אפשריים למעבר בנהיגה)
כך לדוגמא
שהג'יפ עולה על 2 פסי מתכת ועובר את המכשול
או אפילו גשרון מתקפל שאמור להחזיק את משקל הג'יפ
תודה מראש
אתה מחפש שפלות
1. http://www.mattsavage.com/acatalog/info_GMN040.html
2.http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=2588&highlight=%F9%F4%EC%E5%FA
3.דבר עם חיים רכס אולי יש לו פתרון טוב http://www.rehasim.co.il/cases/cases.html
בברכה יואב
אפשר לאלתר ... עם קורות עץ איכותיות וחזקות ...יוצא יותר זול
אצלי יש בגגון על דיפנדר שתי קורות כאלה , עם תחתית גומי של גלגלים מודבקת עליהם כדי להגדיל את החיכוך ,
שמחזיקות את המשקל למקרה הצורך.
אמיר.
איזה רוחב של תעלה? שפאלות נועדו יותר לחולות. שפאלות שטוחות (או גליות) לא משנה מאיזה חומר או עובי, יכולות לגשר בבטחה לא יותר מחצי-מטר, אולי מטר, ולא לזה הן נועדו, יכול להיות שתעבור אבל תמצא עצמך עם שפאלה עקומה. כמובן שאפשר להפוך אותה לפני מעבר הג'יפ הבא כדי שתתישר חזרה :D
תודה על התגובות
הכוונה לתעלה ברוחב מינימום מטר ועד 2 מטר
אמיר - אודה אם תרחיב על חתך הקורות עץ אצלך בס"מ
ואורך מכסימלי מנקודה לנקודה שאתה "סומך" עליהן
הבעיה עם קורות עץ שהחלק הרחב שלהם הוא גם החלש יותר לדריכה
מה גם שקשה ליישם תוחמים לגלגלים. גם המחיר היום לא כזה זול
חשבתי יותר בכיוון של קורות פלדה - בערך 2 מטר אורך
עם תיחום מובנה מהצדדים ואולי ברך כלשהיא באמצע לקיפול
תודה
אבי
ואיפה תשים את המלגזה כדי להרים ולהוריד אותן? ;)
לגבי מחיר - שלי עשויות מעץ בניין מהסוג המסיבי שמצאתי - ככה שזה בחינם ...
הפרופיל הוא בערך 20 ס"מ על 5 ס"מ על מטר והם מחזיקות את הרכב לגשר על מרחק של מטר.
הם נימצאות על הגגון לא תופסות הרבה מקום וגם הרבה יותר קלות ממשטח פלדה למטרה הזו.
כמו שאמרתי מחובר עליהם חיצוני של גלגל של רכב פרטי בשביל שהחיכוך יהיה יותר טוב בתפקיד שפאלות ...
אמיר.
או קיי
ברזל חזק אך כבד
קורות עץ מסתמן פתרון אפשרי וגם ידידותי יותר
אם 5 * 20 מחזיק מטר באוויר
הכיוון שלי הוא 10* 20 לגשרון 2 מטר
ואפשר להוסיף קורה 5*10 לחיזוק מתחת באמצע
משקל מוערך לגשרון אחד: 35 - 25 ק"ג
עלות משוערת לגשרון: 130 ש"ח (לא נורא, לפי 50 ש"ח למטר 20*10)
רעיון טוב של אמיר - לצפות בגומי צמיגים לחספוס
והעיקר - זהירות...
תודה
אבי
הי אבי, אני חושב שהחישוב שלך לא נכון לגבי העובי שצריך...
אם מטר אחד הוא 5 ס"מ * 20, שני מטר לא בהכרח 10*20 ...
אני לא יודע מספיק טוב חוזק חומרים ...אבל מספיק טוב בשביל לדעת שזה לא יחס ישר פשוט.
צריך כאן את עזרתו של אחד מהמהנדסים בפורום .... אסף , נימרוד ? מישהו ?
אמיר.
אמיר, המידות שכתבתי הן הערכה בלבד, בסה"כ מעין כיוון לפתרון הנדרש
10 * 20 בספק יחזיק ונראה כי יידרש חיזוק עם קורת אורך מתחת
לעומת זאת קורה 20*20 גושני בוודאות יחזיק גם ארבע מטר, אך המשקל והגודל שלה כפולים,
ולכן לא פרקטים.
בכל מקרה הגשרון ייבדק על יבש ככל האפשר (קודם מעברי קירות ואחרי זה תעלות...)
אבי
אולי כדאי להשאר עם קורות דקות יחסית (כמו של אמיר) אבל לחזק אותם עם שני פרופילי ר בשתי הדפנות?
בכל אופן קורות באורך 2 מ' נשמעות לי ארוכות ומסורבלות ולא כל כך שימושיות. אחרי הכל מתי לאחרונה היית צריך לדלג מעל תעלת נט? בד"כ יש בעיקוף סביר מעבר סביב התעלה.
אם אתה מחפש עבירות בכח הסיפור הוא אחר... ;)
יש לקנות מוצר ייעודי למדרכים ומדרגות בתעשייה - STEPGRIP
זהו פרופיל ח ברוחבים שונים עם חורים בחלק העליון, שמובלטים כלפי מעלה כדי לתת חיכוך.
זה בא באורך 4 מטר, ברוחבים 12,18,24,30,36,48 ס"מ
יש אלומיניום, פלדה מגולוונת ונירוסטה.
http://www.scope.co.il/Index.asp?ArticleID=221&CategoryID=203&Page=1
אין לי בבית את הקטלוג שלהם אבל אפשר להרים טלפון לסקופ ולברר כמה משקל/למטר מותר להעמיס.
סקופ לא כלכך מוכרים בבודדים ללקוחות פרטיים אז אם זה מתאים לך אני יכול לברר לך כמה זה עולה ושתזמין את זה דרכי - תשלח לי ה"פ
איל
תודה על המידע
אנסה לברר משקלים בסקופ ואעדכן
2 מטר נכנס בקלות לאורך הדיפנדר על הריצפה (לא בעד גגון)
הרעיון למוצר הוא פשוט מאוד
לעבור איפה שאי אפשר לעבור ובלי לשבור
מסתמן לי ששילוב של קורה מעץ עם ציפוי עליון ממדרך מתכת מחוספסת
כמו מה שאישם צירף, יתאים בול
בשגרה ישמש משטח דריכה/העמסה מאחורה
אבי
שני מטר זה המון. במיוחד אם באמצע יש משקל של טון (שזה בהחלט אפשרי במקרה של דיפנדר עמוס). כל השפאלות שאכן נושאות את משקל הרכב כגשר, הן קצרות- ויש לזה סיבה.
כשבונים גשר, החלק האמצעי שלו גבוה יותר, כי זה החלק בו מתפתחים מירב המאמצים, לכן קורה בעלת עובי אחיד תהיה או בזבוז משקל (אם היא חזקה מספיק), או לא מספיק חזקה. אני לא רואה שפאלה פשוטה שתחזיק משקל של טון באורך שני מטר, וגם תהיה קלה מספיק כדי לסחוב ביד. קח, למשל, "רשת" עשויה מסרגלים עומדים של 5X40, במרחק 50 לרוחב, ו100 לאורך- אולי זה מספיק חזק, אבל המשקל יהיה גדול מאוד, וזה מבנה יעיל מאוד מבחינה משקלית. כאן מתחילים להיכנס לנושא של מבנים ומסבכים בשביל לבנות משהו יותר יעיל משקלית.
אסף.
יש לנו במלאי שפאלות טלסקופיות מפלדה או מאלומיניום שהאורך הפתוח שלה 2.60 מטר.הן מתכנסות לאורך של 1.40 מטר,והן יכולות לגשר על מטר אחד עד מטר וחצי.
הן כלולות במבצע המחירים של דגמי 2008 המיועד לחברי האתר בלבד.
תודות
אסף - דיפנדר עמוס ללא אנשים ישקול גג 2.5 טון
חלק את זה ל4 גלגלים ואתה מקבל עומס מכסימלי על גשרון של 620 ק"ג
עדיין אני מקבל את הערותיך והכיוון הוא לבחור חתך קורה שיעמוד בעומס.
חיים רכס - לא מצאתי פירוטים לשפאלות באתר שלכם, ולמיטב הבנתי מדובר במוצר שיותר נועד לקשיי עבירות מאשר לשמש כגשרון. תקן אותי
בכל מקרה, עשיתי בירורים.
המוצר של סקופ - משטח מובלט stepbloc - הנו משטח דריכה בעיקר. כושר העמסה של 350 ק"ג כשהוא מפוזר על 1 מטר אורך. ייתן לי חוזק מסויים קטן וישמש בעיקר לחספוס ומניעת החלקה.
המחיר כולל הובלה עד לבית (תודה לאי שם על ההתנדבות לעזור)
מתחתיו קורה מעץ בעובי מתאים. במקרה הצורך תקבל חיזוק נוסף בעיקר במטר האמצעי
עלות כללית משוערת של הפרוייקט - 800 - 700 ש"ח (ל2 גשרונים 2 מטר)
משקל משוער לכל גשרון: לא יותר מ- 35 ק"ג
כרגע בתכנון
אשמח לעוד הערות
אבי
השפאלות שלנו נועדו לגשר כלקח ממסע פתיחת צירים במדבר יהודה.לכן הן טלסקופיות כך שבמרכז הן מחוזקות בחפיפה חיזוק כפול.
יחד עם זה לא ניראה לי שתישתמש בהן אפילו פעמיים בשנה ולדעתי הן מיותרות אלא אם הן לפוזה.
תודות
אסף - דיפנדר עמוס ללא אנשים ישקול גג 2.5 טון
חלק את זה ל4 גלגלים ואתה מקבל עומס מכסימלי על גשרון של 620 ק"ג
עדיין אני מקבל את הערותיך והכיוון הוא לבחור חתך קורה שיעמוד בעומס.
חיים רכס - לא מצאתי פירוטים לשפאלות באתר שלכם, ולמיטב הבנתי מדובר במוצר שיותר נועד לקשיי עבירות מאשר לשמש כגשרון. תקן אותי
בכל מקרה, עשיתי בירורים.
המוצר של סקופ - משטח מובלט stepbloc - הנו משטח דריכה בעיקר. כושר העמסה של 350 ק"ג כשהוא מפוזר על 1 מטר אורך. ייתן לי חוזק מסויים קטן וישמש בעיקר לחספוס ומניעת החלקה.
המחיר כולל הובלה עד לבית (תודה לאי שם על ההתנדבות לעזור)
מתחתיו קורה מעץ בעובי מתאים. במקרה הצורך תקבל חיזוק נוסף בעיקר במטר האמצעי
עלות כללית משוערת של הפרוייקט - 800 - 700 ש"ח (ל2 גשרונים 2 מטר)
משקל משוער לכל גשרון: לא יותר מ- 35 ק"ג
כרגע בתכנון
אשמח לעוד הערות
אבי
אבי, שים לב.
STEPBLOK הוא מדרך "אלים". יש לו שיניים חדות בולטות כלפי חוץ. זה אולי טוב לעליה במדרגות עם נעלי עבודה אבל לא הייתי רוצה כזה בתוך הרכב שלי. הוא יתפוס ויקרע כל דבר שמשתפשף עליו.
לעומתו ה- STEPGRIP הוא עם חורים עגולים, גם כן מובלטים החוצה ונותנים אחיזה. אולי קצת פחות אבל יותר סימפטי ביומיום.
דעתי...
איל
תודות
אסף - דיפנדר עמוס ללא אנשים ישקול גג 2.5 טון
חלק את זה ל4 גלגלים ואתה מקבל עומס מכסימלי על גשרון של 620 ק"ג
דיפנדר עמוס ללא אנשים יכול להיות גם 3 טון. גם אם מדובר "רק" ב 2.5 טון, למה לחלק ל4? במצב ריק המשקל הוא טון קדימה, טון אחורה. במצב עמוס (3 טון) אתה מאוד קרוב לטון קדימה, שני טון אחורה. יש הרבה מצבים באמצע (אבל בדול רוב המשקל שמתווסף לרכב הוא מאחורי מרכז הכובד- כלומר על הסרן האחורי). אני גם לוקח בחשבון שעלול להיות מצב של עליה או שיפוע צד, או שילוב של שניהם, ואז יכול להיות מצב שעל גלגל בודד אחורי יש הרבה יותר מרבע משקל הרכב. טון אחד זה סולידי.
אסף.
כמה הערות קטנות
1. אי שם - תודה. פשוט זה מה שיש להם במלאי כרגע.
2. חיים רכס - שום פוזה. הייתי שואל מה המחיר אצליכם אבל בכל מקרה 1.5 מטר זה קצר
בשבילי
3. אסף - במצב נתון רק גלגל אחד בכל צד יהיה על הגשרון. כמה עומס יש על גלגל אחד?
משקל כללי חלקי 2 או חלקי 4. לדעתי חלקי 4 (כמובן שלא במדוייק)
אבי
אסף - קראתי שוב את הודעתך. צודק. במצבי קיצון יתכן והעומס יגיע לטון.
הפנמתי
אבי
מדובר על שני חלקים טלסקופיים שניכנסים אחד לתוך השני ויחד ניפתחים ל-2.60 מטר.כשהם סגורים אורכם 1.50 מטר.
כל זוג מפלדה עולה 1400 ש''ח ,ואתה זקוק או לא זקוק לשני זוגות.
את הגלגל כבר המציאו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.