התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בתכנון תושבת לפגוש קידמי בויטרה



DooM3
10-07-08, 16:50
שלום לכולם
יש לי ויטרה 95 קצרה הרבה זמן חשבתי ולבנות פגוש לסוסה הקטנה עד שלא מזמן חבר שלי ניסה לעלות את אחת העליות בבור ונכנס בפגוש ועשה לו כמה שברים
אפשר עדיין לנסוע עם הפגוש אבל זה מחזיר אותי למחשבות על הפגוש חשבתי על פגוש צינורות כי הוא נראה לי הכי קל לבניה (אני מקווה שאני צודק)
שפירקתי לבדוק איך אפשר לחבר את הפגוש שיבנה לא עלנו לטובה ראיתי שהפגוש המקורי מתחבר ע"י ארבע ברגים למעיין תוספת לשלדה
לתפוס את הפגוש זה סבבה אבל בשביל נק' חילוץ זה נראה לי חלש מדי
חיפשתי באינטרנט ולפי זה תכננתי שתי אופציות אחד חזקה ויותר מסובכת ואחד "טובה" וקלה להכנה השאלה האם האופציה ה"טובה" מספיק טוב
צירפתי כמה תמונות אני מקווה שהם מובנות ואם משהוא יש תמונות או אופציות אחרות אשמח לשמוע

תודה מראש.

MMR
10-07-08, 20:41
אהלן,
בויטארה שהיתה לי בניתי פגוש מתכת, לא צינורות, לאחר נזק לפגוש המקורי.
לדעתי האישית זה יותר מתאים לרכב מאשר צינורות.
חשוב לשים לב בתכנון שלא פוגעים באיכות הקרור של הרדיאטור, בפגוש המקורי ישנם פתחים ייעודיים לנושא הזה.
באופן אישי אני שמתי דגש על משקל מינימלי ופגיעה מינימלית בבטיחות, זה כמובן בנוסף למטרה העיקרית של שיפור זוית גישה. השתמשתי בפח בעובי 1.5 מ"מ שאפשר לי לבצע את הכיפופים בכוחות עצמי (נו, טוב, אני ועוד שלושה תאילנדים...) אבל הקשה על איכות ומשך הריתוכים. בדיעבד אני ממליץ ללכת למסגר ולבצע לפחות את החיתוכים בפלזמה ואת הכיפופים גם כן. חיבור הפגוש לשלדה באמצעות פח 3 מ"מ למיקומם המקורי.
אפשר לראות בתמונות פתחים רוחביים בחלק התחתון לכניסת אוויר- בחלק הפנימי ישנה מעין כנף שאמורה לחתוך ולנתב חלק מהאויר אל הרדיאטור. בפועל לא היה שום שינוי מורגש באיכות הקרור לאורך התקופה בה הרכב היה אצלי.
התכנון מבוסס בכלליות על שרשור שרץ בזמנו בצהוב.
נקודות עיגון- האוזן המקורית כזכור לי היא מסיבית יחסית והסתפקתי באחת, אבל ברור שכדאי לטפל גם בעניין הזה על הדרך.
*תמונות מצורפות.

כרגע אני מתכנן משהו דומה לג'ימני ויש כבר שרטוט ממוחשב, אבל שם העניינים מסובכים הרבה יותר בגלל מיקום קורות השלדה ועוד כמה דברים קטנים ומעצבנים...


מורן.

DooM3
11-07-08, 08:48
1. תודה
2. האויר שיכנס בפגוש צינורות נראה לי יותר טוב מהפגוש המקורי כי לא תהיה חסימה משמעותית של אויר
3. אשמח אם תוכל לצלם לי את החיבור עצמו בין הפגוש לשלדה ואם עשיתה קדח עובר או שהארתה את האינסרטים הקיימים
4.על טעם וריח אין להתווכח אבל על הצורה של הפגוש עצמו אני סגור לא מסובך
5. בקשר לתושבת עצמה בכול מקרה אני אלך למסגר אבל את העיגולים והפינות אני אשייף בבית

השאלה איך אני מכניס נק' חילוץ בכול זה כי יש לי רק אחת והיא כבר עקומה כפי שניתן לראות בתמונה של החזית

תודה מראש.

MMR
11-07-08, 09:25
1. תודה
2. האויר שיכנס בפגוש צינורות נראה לי יותר טוב מהפגוש המקורי כי לא תהיה חסימה משמעותית של אויר
3. אשמח אם תוכל לצלם לי את החיבור עצמו בין הפגוש לשלדה ואם עשיתה קדח עובר או שהארתה את האינסרטים הקיימים .
כמו שאמרתי הרכב כבר לא אצלי אז לא יכול לצלם, ואת החיבורים עשיתי לארבעת הברגים המקוריים. ככל שהחיבור שתעשה יהיה מסיבי יותר אתה פוגע בבטיחות של הרכב (וגם של המסכן שתיכנס בו...), גם הנזק לשלדה שלך עלול להיות יותר משמעותי מכיוון שאין ספיגת אנרגיה. אבל שוב, זה לשיקולך. לדעתי המצב האידאלי הוא להשתמש בחיבורים המקוריים לפגוש, ולבנות אזני גרירה המתחברות ישירות לשלדה. בויטארה קורות השלדה אינן מפרופיל אחיד משוך אלא שני U בעובי 2.5 מ"מ אם זכור לי נכון. הם מרותכים בפיקים לאורכן- זה חסרון כי זה חלש יותר אבל יתרון מצד שני כי פרופיל "פתוח" שכזה יכול לקבל מאמצי פיתול בצורה קלה יותר מפרופיל סגור וזה נותן גמישות לשלדה. מה שזה אומר לגביך זה שעדיף, אם כבר, לרתך אוזן גרירה לאורך כ- 10-15 ס"מ לשני חלקי הפרופיל כדי לפזר את המאמצים לקורות השלדה. בכל מקרה צריך להמנע מחילוץ בקו אלכסוני, שזה מה שכנראה גרם נזק במקרה של אוזן החילוץ אצלך.
4.על טעם וריח אין להתווכח אבל על הצורה של הפגוש עצמו אני סגור לא מסובך
5. בקשר לתושבת עצמה בכול מקרה אני אלך למסגר אבל את העיגולים והפינות אני אשייף בבית

השאלה איך אני מכניס נק' חילוץ בכול זה כי יש לי רק אחת והיא כבר עקומה כפי שניתן לראות בתמונה של החזית

תודה מראש.

תשובה לעיל

DooM3
11-07-08, 09:40
תודה רבה עזרתה לי מאוד חידשתה על עיניין של השלדה נק' חשובה
אם אתה יכול להסביר איך נוצרים מאמצי פיתול הזמן חילוץ?
אני אלך על האופציה הקלה יותר לתושבת
ומצד שני אני ירתח אוזן נוספת בצד שני לחלק את העומס בחילוץ וננסה לישר את האוזן העקומה

MMR
11-07-08, 10:10
פיתול נוצר בעת הצלבה, לא בחילוץ. נסה לפתוח את הדלת כשאתה מצליב ותבין את הכוונה. גם שלדת סולם מעניקה גמישות מסויימת לעומת שלדה אחודה (מונוקוק), אבל בכל מקרה נראה לי שכוונתם של המתכננים היתה לחסוך עוד כמה סנטים בייצור כשהחליטו על צורת הפרופיל.
אם יש לך שתי נק' חילוץ אתה מקטין את המאמצים על כל אוזן באופן משמעותי, ובנוסף הם עוברים בצורה נכונה ומאוזנת לשלדה.

asafk
11-07-08, 13:01
הקריסה של הפגוש בזמן תאונה אינה קשורה לחוזק החיבור של הפגוש/ נקודות חילוץ לשלדה. כן חשוב שהפגוש עצמו לא יהיה חזק יותר מהשלדה, אבל קשה לדעת מה החוזק האמיתי של כל אחד מהם.
בכל מקרה, לגבי החיבורים לשלדה- החיבור לשלדה צריך ךהיות מאוד חזק, וכזה שבמקרה של משיכה מנקודות החילוץ או התיישבות הרכב על הפגוש, השלדה לא תתעוות. הבעיה היא שהפרופיל של השלדה עשוי מפח דק, וכפתרון חלקי לכך, באזור חיבור הפגוש המקורי יש ברוב כלי הרכב חיזוקים (לרוב, תותבים שתולים בתוך השלדה, אליהם מתחברים הברגים). אתה צריך למצוא איך להיצמד לשטח גדול ככל האפשר על קורת השלדה, ואיך להדק את הפלטה שאתה מצמיד לשלדה בלי לעוות את השלדה (אם מעבירים בורג מצד לצד, זה רק דרך תותב).

אסף.

asafk
11-07-08, 13:18
מהתבוננות בתמונות שהעלית, החלק שעליו אתה רוצה להתחבר לא נראה כמו חלק חזק של השלדה. זה נראה שהחלק הזה ייתלש ממקומות במשיכה חזקה. אתה צריך למצוא קדחים מקוריים (ורצוי מחוזקים) בקורת השלדה עצמה.

אסף.

DooM3
11-07-08, 16:02
1. התותב נועד לא "למחוץ" את השלדה בזמן חידוק הברגים??
2. הגלל שהחיבורים המקוריים נראים לי חלשים חשבתי את הפגוש עצמו לבנות על התוספות האלה
ובנוסף נעשה לא שתי תומכים מקדימה ומאחורה כמעיין חובק למשיכה ודחיפה
3. נוסיף עוד נק' חילוץ בקורה השניה כמו שיש בתמונה בלי קשר לפגוש
4. אן שם הכנות או אינסרטים או חורים חוץ מהחיבורים המקוריים של הפגוש

תודה מראש.

DooM3
11-07-08, 16:47
אם אני יצור אוזן כמו המקורית אבל בחיבור לשלדה נעקם כמו קרס ואז גם הריתוח וגם הקרס ימשכו את הרכב בזמן משיכה
זה מספיק חזק ??
הוספתי תמונה להמחשה ,ניתן לראות גם את החורים הקטנים של הפגוש המקורי (הגדולים מבנייהם)
ואים מדברים על ברגים איזה גודל של ברגים כדי להשתמש??

תודה מראש.

asafk
11-07-08, 17:13
אם אתה יכול לחבר פלטה בתוך או מחוץ לשלדה באזור שציירתי בכחול, ולהצמיד אותה היטב (כלומר- במקום בו השלדה היא פרופיל החיבור הוא עם תותבים שימנעו מעיכת הפרופיל)- זה יהיה הכי טוב. יש קדחים מוכנים באזור (אולי יהיה צריך להרחיב אותם ולשתול בהם תותבים, אבל קדח מוכן אומר שזו נקודה שמותר שיהיה בה קדח) ?? בנוסף, חיבור לברגים המקוריים של הפגוש כדאי מאוד, למנוע תזוזה. חשוב לחבר למספר נקודות כדי שהעסק לא יזוז ולא יהיו חופשים מיותרים.
לגבי גודל הברגים- כמה שיותר גדול יותר טוב, זה מגדיל את השטח בו הבורג עובד מול הפח של השלדה למעיכה. אם אתה שותל תותבים, זה גם נכון. אבל בוא קודם נראה מה אפשר לחבר ואיך.

אסף.

MMR
11-07-08, 18:27
אסף, ממה ואיך מכינים את התותב? האם הוא מוצמד לשלדה בריתוך?
לגבי הקדיחה בשלדה- הבנתי למה הגדלת הקדח מקטינה את המעיכה, אך האם היא לא מקטינה את שטח החתך הפעיל לצורך מתיחה/ כפיפה? בקיצור, מה לדעתך קוטר קדח אידאלי לפרופיל המורכב של השלדה שהוא (דום תקן אותי אם אני טועה) בערך 70/30 מ"מ?

מורן.

DooM3
11-07-08, 20:05
חזרתי עכשיו מהרכב
אסף יש רק שתי חורים בכול קורה התחתונים שסימנתה העליון זה כלום הקוטר שלהם הוא 5 מ"מ (אפשר להגדיל)
אבל אי אפשר לבנות פלח שיחבוק את כול קורה כי בצד הפנימי של הקורה יש רכיבים של מע' היגוי צד אחד יש מעיין מגביל תנועה של מוט מקשר (רכיב מס' 1) ובצד השני יש זרוע תמיכה של המוט מקשר (רכיב מס' 10)

מורן אולי לא הבנתי אבל אין מתיחה על הבורג יש גזירה לא???
והקוטר של הבורג המקורי הוא 7 מ"מ

תודה מראש.

DooM3
23-07-08, 12:26
שלום לכולם

החלטתי לחבר את הפגוש החדש כמו הפגוש המקורי על התוספת של השלדה
וכמו שהציעו לי פה בפורום לסגור אותו עם בושינג אבל בגלל שהתוספת לשלדה שעל ה מורכב הפגוש עבה
מעל 20 ס"מ ולא מצאתי בורג בגודל הזה אז הציעו לי מוט הברגה ולסגור אותו אם משתי הצדדים עם אומים
רציתי לדעת אם המוט הברגה מספיק חזק בהנחה שהוא בעובי אחי אינצ' והוא מפלדה??

asafk
24-07-08, 22:54
מוט הברגה תמיד יותר חלש מבורג. לך לחנות ברגים רצינית ותקנה בורג ארוך.

אסף.

DooM3
25-07-08, 16:11
תודה אסף
משהוא מכיר חנות שמוכרת ברגים גדולים\ארוכים בבודדים באזור ראש העין כפר סבא או שהכי קרוב ובטוח זה תל אביב??

asafk
25-07-08, 18:52
שיברוג באזור תעשיה אפק.

אסף.

DooM3
25-07-08, 20:43
הם לא מוכרים בבודדים כבר היתי שם כשרציתי 6 ברגים מסיבים לצורך וו גרירה

עירד רכס
08-08-09, 21:16
הם לא מוכרים בבודדים כבר היתי שם כשרציתי 6 ברגים מסיבים לצורך וו גרירה

בית הבורג- הם יושבים ברחוב שיוצא מיצחק שדה בתל אביב חפש בדפי זהב, יש להם הכל והם מוכרים בבודדים, בנוסף אני מתכוון כנראה עם עוד בחור מהפורום לייצר בסי אנ סי פגוש קידמי ומיכל מים אחורי מאלומיניום, נראה לי שיהיה יותר זול לייצר כמות ולא בודד, אם אתה מעוניין, וזה יכול להתעקב בכשבועיים צור איתי קשר
iradr@hotmail.com

DooM3
08-08-09, 21:30
תודה רבה

אני שוקל להשתדרג לרכב אחר

חן צברי
09-08-09, 00:14
אני מתכוון לייצר מיכל מים אחורי מאלומיניום


אתה יכול לפרט קצת בעניין?

-->