צפייה בגרסה מלאה : עלים שבורים
שלום,
ברשותי סמוראי 93 עם עלים מקדימה ומאחור. הסמוראי מוגבה והמציג הוא 215. בטיול האחרון נשברו חלק מהעלים האחוריים כך שהמצב הוא כזה:
* בצד אחד קיימים 4 עלים ולא 5, התחתון הקצר שבור.
* בצד השני קיימים 3 עלים, שני התחתונים, הקצרים שבורים.
בזמן נהיגה הרכב קופצני, חורק בתחילת נסיעה, הבמפסטופ עבד שעות נוספות בדרך החוצה מהשטח, והבולם בצד של השלושה סובל מכיפוף קל בבוכנה החיצונית עקב מכה מהבורג שנמצא באזור תושבת העלים והוא חורט את הבוכנה הפנימית.
מקווה שבתור התחלה התיאור מספיק וכעת השאלות:
* אם להחליף עלים אחוריים למה לא לשדרג, אבל למה? ממי? כמה?איפה? אפשר לבד?
* אם לא לשדרג האם ניתן להחליף את העלים השבורים בלבד?
* האם ניתן להחליף הכל במשומש או משופץ?
* הרכב ניקנה מוגבה ע"י עירגול, כיצד לאחר החלפת האחוריים דואגים לגובה זה עם הקדימה?
* האם יש להחליף גם בולמים?
אני גר באזור רחובות אשמח לקבל המלצות על בעלי מקצוע בתחום באזור המרכז.
תודה רבה
עודד
* אם להחליף עלים אחוריים למה לא לשדרג, אבל למה? ממי? כמה?איפה? אפשר לבד?
למה לא לשדרג? מחיר. אם יש לך את הכסף, שדרוג תמיד מבורך. אני מכיר קיט של דובינסון (הכרות אישית) וממליץ עליו בחום. אין לי נסיון עם קיטים אחרים. תוכל לשאול בחור בג'יפטריפ בשם gily2k על הקיט, יש לו. ממי, כמה, איפה וכד' הוא יאמר לך.
אם לא לשדרג האם ניתן להחליף את העלים השבורים בלבד?
האם ניתן להחליף הכל במשומש או משופץ?
כן. אבל עדיף בחדש - לפי התיאור של חומרת הנזק, גם הקפיצים שלך במצב רע - וגם שמת לב מאוחר מדי. בהרבה.
הרכב ניקנה מוגבה ע"י עירגול, כיצד לאחר החלפת האחוריים דואגים לגובה זה עם הקדימה?
מערגלים גם מקדימה, ודואגים להוריד את הבמפ סטופ.
האם יש להחליף גם בולמים?
כן, במיוחד אם אחד כבר חורט את עצמו ועקום.
בצד אחד קיימים 4 עלים ולא 5, התחתון הקצר שבור.
* בצד השני קיימים 3 עלים, שני התחתונים, הקצרים שבורים.
לא תקין. מאוד לא. אמורים להיות אותה כמות קפיצים באותו הסרן. אם אתה לא הולך על קיט, לדעתי 4 עלים בכל קפיץ (גם קדימה) עושים את העבודה.
אל תמשיך לנהוג ברכב עד שלא תתקן את הבעיות, הם רק יחמירו. נסיעה זהירה, בייחוד מקפיצות ובורות אפשרית - אבל למרחק מינימלי, דהיינו עד מתקן הקפיצים הקרוב למקום מגוריך.
אני לא יכול להדגיש מספיק כמה רע התיאור שלך של המצב נשמע לי. טיפול דחוף ומיידי למערכת המתלים נדרש, לדעתי. תעשה את זה עכשיו, פעם אחת, כמו שצריך - ולא תדאג לזה יותר לעולם.
שלום
תודה רבה על התשובה.
רציתי להבהיר את המצב הקיים, כיוון שלא ניסחתיו טוב בהתחלה.
כרגע אני נוסע על 3 עלים בצד אחד ו 4 עלים בשני במקום חמש וחמש.
מדובר בחלק האחורי של הרכב.
תודה רבה
עודד
אוקי... נשמע יותר טוב.
לתקן/להחליף במהירות האפשרית עדיין, משום שפועל עומס מוגזם על העלים שנותרו. אם אני הייתי אתה, הייתי מנצל את ההזדמנות ומחליף את כל הקפיצים באוטו לסט לפי הגדרה שלך. אחרי מיקוח ועם קצת מזל, אנחנו מדברים על סביבות ה-1200 ש"ח. רוב המקומות יציעו 2000+ בהתחלה, אבל אם לסיקס אפשר למצוא ב600, אז סביר להניח שגם לסמוראי ב1200.
בכל מקרה תחליף לפחות את השבורים - ו5 מאחור זה בסדר. קצת קשה, אבל אם אתה נוסע הרבה עמוס זה לא רע.
שלום
תודה רבה על התשובות נקסוס.
אני מעונין לשדרג את כל הארבעה אולם אין לי מושג איפה להתחיל לחפש קיטים להרכבה.
אם יש למשהו מידע היכן ניתן למצוא קיטים אשמח אם יכתוב כאן.
תודה רבה
עודד
שלום
שאלות נוספות
נקסוס, 1200 ש"ח עבור עלים לגלגל אחד?
האם קיט להרכבה עצמית עדיין צריך לעבור התאמה בלחץ?
מברור במתלם סט לארבעה גלגלים 2900 ש"ח, ואם אני מחליף גם את הרבעת הבולמים מדובר ב 4000 ש"ח (בולמי ראנצו).
אלה המחירים? זה סביר? כמעט חצי רכב.
תודה
עודד
המחיר בהחלט טוב. למתלם מספר אפשרויות לקפיצים לסמוראי- בגבהים שונים. שתף אותנו, אם תוכל, באפשרויות השונות שמוצעות לך והמחירים.
בולמים- כדאי ללכת על בולמים טובים, אבל לא צריך להגזים. ברכב קל כמו סמוראי, ההשפעה של סוג הבולם היא מינורית. בוא נגיד שההבדל בין בולם של 100 שקל לבולם של 200 שקל יהיה יותר מובהק מההבדל בין בולם של 200 שקל לבולם של 400 או 600 שקל.
אסף.
אם ההצעה של המתלם היא החלפת המאיות בלבד (+ערגול) אני לא הייתי הולך על זה ... פשוט לא חושב שזה הפתרון הנכון (חיפוש בפורום יתן לך את ההסברים). אם אתה מחליט לשפר את הקפיצים בדוק מחירי קפיצים של יצרני האפטר-מרקט השונים.
אדי[/list]
שלום
התיקון שמוצע במתלם ובמכוני קפיצים אחרים הוא החלפת העלים השבורים, שהם שני העלים הקצרים בכל סט.
האם ניתן להשיג סט של קלמיני בארץ? לפי חישוב דולרי קנייה באינטרנט (אם אפשרי) עדיין זולה מההצעהשל המתלם, אלום איני יודע אם יש מכס על דבר כזה ואם בכלל אפשרי לקנות דרך הרשת.
אם למישהו יש מידע בנושא אודה לו אם יכתוב. (סט של 3 אינץ 500$)
כמו כן מה זה יצרני אפטר מרקט?
תודה רבה
עודד
התיקון שמוצע במתלם ובמכוני קפיצים אחרים הוא החלפת העלים השבורים, שהם שני העלים הקצרים בכל סט.
לא הגיוני ... החלפת 2 עלים תחתונים בכל קפיץ ב-2900 ש"ח? יקר מדי.
האם ניתן להשיג סט של קלמיני בארץ? לפי חישוב דולרי קנייה באינטרנט (אם אפשרי) עדיין זולה מההצעהשל המתלם, אלום איני יודע אם יש מכס על דבר כזה ואם בכלל אפשרי לקנות דרך הרשת.
אם למישהו יש מידע בנושא אודה לו אם יכתוב. (סט של 3 אינץ 500$)
לא שמעתי על יבוא של מוצרי קלמיני באופן מסודר לארץ. כמובן שניתן לייבא עצמאית, המשלוח יקר והמסים הכוללים הם כ-40%. בא נגיד שבהערכה גסה, כל דולר של הקיט יתורגם לעשרה שקלים בארץ.
כמו כן מה זה יצרני אפטר מרקט?
קלמיני, למשל. חברות שונות המייצרות שיפורים לרכבי שטח.
תחליף את כל הקפיץ. אפשר להחליף רק את העלים השבורים, אבל אני שם כסף שתוך תקופה קצרה שאר העלים גם ישברו. בקיצור - סט קפיצים חדשים.
(במאמר מוסגר, עלה בודד חדש, לא ראשי, צריך לעלות בסביבות 50 שקל. עבודה של פירוק הרכבה וערגול, 150-200 שקל לפינה. כלומר, המחיר הסביר לתיקון מינימלי במקרה שלך הוא בסביבות 1000 שקלים).
מחיר סביר לקפיץ עלה חדש, 500-600 שקל. כלומר, 2000-2600 שקלים לסט של ארבע קפיצים חדשים (ואני לא סתם מדגיש שוב ושוב את המילה "חדשים"). 2900 לסט חדש זה בתחום הסביר עם זה כולל עבודה וכל החלקים (בוקסות, גומיות) חדשים. עבור החלפת השבורים בלבד - יקר מדי, ותיקון לא נכון. המתלם הם בכל מקרה בעלי המקצוע המובילים בארץ. קיט של קפיצים מיבוא יכול להיות פתרון מצויין גם כן, המחיר לא גבוה בהרבה בדרך כלל. הרכבה של קיט מוכן מיבוא היא עבודה שבהחלט ניתן לבצע לבד.
שלום
המחירים שכתבתי הם של החלפת הסט ולא תיקון. האם סט ממתלם ניתן להרכיב לבד, כלומר ללא התאמות במכבש?
נמרוד אני בדעה שלך שעדיף להחליף ולכן האם ניתן להחליף רק את שני הקפיצים האחוריים כולל הבולמים?
מהמידע שאספתי עד כה ביחס למיובאים (דובינסון או אולדמן) המתלם זול יותר.
אם מישהו מכיר חנויות או יבואנים שניתן לרכוש מהם באופן ישיר אודה לא אם יכתוב.
המון תודה
עודד
אם אתה הולך על הסט של המתלם, אז תנצל כבר את העובדה שאתה משלם גם עבור עבודה. שיתאימו לך את הקפיצים עד שתהיה מרוצה - זה יתרון.
אם אתה קונה קיט מיובא, אז באמת אין כאן עניין של התאמות, ההרכבה עצמה קשה פיזית - עבודה שחורה - אבל לא מסובכת.
שלום
טוב אלו ההצעות שקיבלתי עד כה להחלפת כל 4 הקפיצים והבולמים:
המתלם- 4400 ש"ח לא כולל הרכבה לסט משופר, סט סטנדרטי לא רחוק במחיר.
גתוס- קיט של דובינסון 6225 ש"ח.
פרוייקטים 4X4 - קיט של PGM עולה 5900 ש"ח, וקיט של דובינסון 5420 ש"ח (לא יודע אם מדובר בסט זהה לגתוס?).
הבולמים ששיקללתי הם בולמי ראנצו ב 200 ש"ח לבולם.
בסך הכל התמונה די עגומה מבחינה כלכלית. אם למשהו יש מושג מי היבואנים ואם ניתן לקנות מהם ישירות בבקשה שיכתוב.
האם התמורה בקיטים אלו , המשודרגים ביחס למקור של סמוראי מעורגל, מקנה הבדל משמעותי?
המון תודה
עודד
את המחירים של המשפרים הידועים קיבלתה...
גם אני חושב שעדיף להחליף קפיץ שנשברו בו עלים, הקפיץ הזה עבד קשה, ועם מחליפים אז בזוגות (קידמי \ אחורי)
דבר עם גיל מקפיצי הרטוב 02-9910461
מקצוען ומחירים סבירים
יש גם מערגל זול בטירה - אבל אני לא יודע מה האופציות בקנית קפיצים ממנו.
בהצלחה
ערן
מבין גדול בקפיצים, אני ממש לא!
אבל
לי בעבר בקפיץ אחד נשברה מאיה והקפיץ היה מונח על העלה שמתחתיה (שהיה מעוגל בקצוותיו גם כן) ומחוסר ברירה / תקציב החלפתי רק את שני העלים הנ"ל כחלק מפתרון "זמני קבוע" והיום אני עדיין נוסע על הקפיץ הזה ובנתיים הוא מחזיק. להגיד לך שהוא יחזיק כמו קפיץ חדש, כנראה שלא. אבל בהנחה שלא רוצים להיכנס להוצאות גדולות, להשיג / לקנות מפירוק קפיץ כמו שאתה צריך ולהחליף רק את העלים השבורים ולמשוך עוד קצת עד שיהיה הכרח בהחלפה של סט קפיצים זה בהחלט פתרון אפשרע/אפשרי תלוי איך מסתכלים על זה.
עירא.
המתלם- 4400 ש"ח לא כולל הרכבה לסט משופר, סט סטנדרטי לא רחוק במחיר.
בדוק מה בדיוק כוללת ההצעה ... ומה תצטרך להוסיף בעצמך (צינורות בלם למשל ...).
גתוס- קיט של דובינסון 6225 ש"ח.
פרוייקטים 4X4 - קיט של PGM עולה 5900 ש"ח, וקיט של דובינסון 5420 ש"ח (לא יודע אם מדובר בסט זהה לגתוס?).
בדוק מה מגיע בקיטים הנ"ל בהשוואה למתלם ובהשוואה למה שבאמת צריכים.
הבולמים ששיקללתי הם בולמי ראנצו ב 200 ש"ח לבולם.
בולמי ראנצ'ו ב-200 ש"ח האחד? אני מניח שבארץ גם ראנצ'ו 5000 (הדגם הפשוט - סביב 35$ לבולם בארה"ב) יעלו יותר. קיימים בולמים אחרים בטווח המחירים הזה.
אדי
שלום
התבלבלתי בסוג הבולם והכוונה למונרו ולא ראנצו.
היקיטים שרשמתי מורכבים מאותם חלקים וכוללים: 4 קפיצים ובולמים, בושינגים, בחלקם כוללים גם ברגי U. כל מי שדיברתי איתו לא הזכיר במילה את צינורות הבלמים ולי לא היה מספיק שכל לשאול. הרכב נקנה מוגבה ולכן יתכן ולא צפויה בעיה בצינורות הבלמים.
המון תודה על התשובות והעזרה. כרגע נראה לי שאני הולך רק על החלפת הקפיצים הפגומים כלומר שני האחוריים. אשמח לקבל חוות דעת ונקודות לתשומת לב בנושא.
כיוון שמדובר רק באחוריים האם את העבודה יצטרך לבצע בעל מקצוע כדי לדאוג לגובה זהה עם הקדימה?
תודה רבה
עודד
שלום
למשהו יש ניסיון עם קפיצי עלים של המתלם עבור סמוראי. הכוונה לקפיץ משופר בעל מהלך מתלה ארוך מהמקורי. האם זה דורש הארכת צינור בלם? האם נדרשת זרוע פיטמן?
אשמח לקבל כל טיפ בנוגע להרכבה עצמית, כגון כיצד לתמוך את הרכב כאשר הקפיץ מפורק? ועוד.
תודה רבה
עודד
הפרשי המחירים מדהימים.
ב500$ אתה יכול לקנות בארה"ב דרך האינטרנט בקלמיני סט של "בסיסי" של בולמים ועלים גם יחד, ב800% אתה כבר תמצא בולמים של רנצ'ו עם כל התוספת להגבה רצינית של הרכב.
עם המשלוח זה עדיין ייצא יותר זול מבארץ.
חובה לדרוש מהם טופס 6 שמוכיח כי המוצר יוצר בארה"ב במקרה כזה אתה תשלם עליו מכס של בערך חמש אחוז ואז יחד עם המשלוח והמכס העלות שלך תהיה בערך 25% יותר מהמחיר שרשום באינטרנט.
לגבי הרכבה- אפשר לבד ואם לא, אז גם מוסכניק זול יכול לעשות לך את העבודה, אתה לא צריך "להזמין תור" בגתוס.
ליפט זה כל הסיפור.
תנסה קלמיני או פטרוורקס. ויש גם אתר ממש זול שנקרא roadlessgear.com
בגדול בולם של רנצ'ו מתכוונן אתה יכול להביא בארץ ב 590 ש"ח (המחיר הרשמי הוא בערך 800)
באינטרנט כולל משלוח ומיסים (עם טופס 6) אותו בולם יעלה בערך שלוש מאות שקל לבולם- אנם בלי אחריות- אבל אם ההרכבה שתעשה תהיה איכותית-החיסכון בעלות יהיה עדיין כדאי. .
(בלי טופס שש זה ייצא ארבע מאות בערך- תוודא שהם שולחים טופס 6)
הדואר המומלץ הוא דואר אוויר רגיל של ארה"ב .
מגיע תוך שבוע מאישור ההזמנה- בדוק. מומלץ לוודא מראש את עלות הדואר.
המכס בלי טופס 6 הוא 25% על מוצרים לרכב (לרוכש פרטי) תוסיף לזה מע"מ ישראלי של 18% והגעת לכמעט 45% מיסוי .
בקיצור, אם אתה רואה חשבון או סתם עשיר תזמין מגתוס, אם לא- האינטרנט- זה פיתרון זול בהרבה. ומומלץ בענק.
נ.ב
אם יש לך מישהו שיכול לשלוח לך מארה"ב בלי מע"מ - הרי שהמחיר אפילו קטן.
נ.ג
יש ביהוד "קפיצי יהוד"- עשיתי אצלו שני עלים שבורים בצד שמאל +ערגול והגבהה של שני הצדדים מאחורה בלבד ב 600 ש"ח כולל הכל .
זה זול- אבל לגבי האיכות- זה לא קלמיני.
שלום
סמוראי92 המון תודה, אולי זה האור בקצה המנהרה. כיוון בירוקרטיה זה צד חלש אצלי שאלה בנושא טופס 6. האם זה טופס יראלי של המכס או טופס שנשלח עם המוצר ע"י החברה השולחת או המייצרת ורק עם הצגתו בארץ המכס יורד ל 5%? רק עבור מוצרים מ ארה"ב?
המון תודה
עודד
הטופס הוא טופס אמריקאי שנשלח מהמקום שבו רכשת את המוצר בארה"ב. צריך לבקש אותו במיוחד. הם לא שולחים אותו בלי לבקש.
אני גיליתי את זה בדרך הקשה. הזמנתי מארה"ב שתי נעילות דיפרנציאל שעלו לי בלי משלוח 400 דולר ועוד שלושים דולר משלוח בדואר אוויר US MAIL שהגיע תוך שבוע.
את הטעות גילית שהלכתי לדואר. אם הייתי מבקש מהם שילשחו לי מראש יחד עם החבילה את הטופס הזה שהוא טופס אמריקאי רשמי שמעיד על כך שהמוצר יוצר בארה"ב עצמה אז הייתי חוסך לעצמי את המכס.
ככה שילמתי גם על המע"מ וגם על המכס.
הפקידה שלקחה את הכסף בסניף הדואר המרכזי שבתל אביב (יושב בשכונת התקווה) אמרה לי שאם הייתי מבקש גם טופס שש אז התוצאה הייתה כפי שכתבתי לעיל- המיסים היו זניחים- המע"מ היה נשאר אותו הדבר (אלא אם כן אתה יכול לארגן חשבונית לטובת עוסק מורשה ואז אתה משלם את המע"מ אבל הולך מייד לחלון אחר ומקבל אותו בחזרה על המקום. וזה פשוט מושלם כי אז אתה משלם מיסים של משהו כמו חמש אחוז בלבד)
את הטופס צריך לבקש מהאתר שממנו אתה מזמין את המוצר.
מי שמשלם- זכותו לדרוש- הפקידה אמרה שיכול להיות שבארה"ב ירצו על זה כסף. אם כן אנא ממך תיידע אותי. אבל לפי איך שהיא דיברה . הטופס משנה את כללי המשחק והוא בהחלט כדאי.
לא להזמין בUPS למיניהם- זה מייקר את המשלוח בהמון (למעלה מפי שלוש).
עודד זה שם טוב.
שא ברכה.
הכוונה לקפיץ משופר בעל מהלך מתלה ארוך מהמקורי. האם זה דורש הארכת צינור בלם? האם נדרשת זרוע פיטמן?
תצטרך להאריך צינורות בלם ולהחליף בולמים כמעט בוודאות. הכל תלוי בכמה מהלך אתה מוסיף, אבל צינור הבלם הקיים לא מאפשר הרבה עודף. עלות מוערכת: 800 בולמים, 600 צינורות.
פיטמן תצטרך להנמיך רק אם תגביה הרבה, אבל ממש הרבה. סוזי לחש לי שפעם הוא היה מוגבה מאוד ולא חש צורך. גם חברים שלי על קיטים של דובינסון לא מרגישים צורך מיוחד, ויש להם חתיכת ליפט שם. מקסימום, 60$ ויש לך אחד.
אשמח לקבל כל טיפ בנוגע להרכבה עצמית, כגון כיצד לתמוך את הרכב כאשר הקפיץ מפורק?
לא צריך ליפט, ולא נעליים. יותר נוח עם ליפט, אבל זה תופס לכל עבודה ברכב כמעט. מספיק לך ג'ק רגיל, שירים את הרכב (לא מהסרן, מהשלדה) וסטנד או שניים לאבטחה.
טיפ: תתכונן לקריעת תחת, חציית ים סוף ו40 שנה במדבר. אם חשבת שטירונות זה קשה, זה רק כי עוד לא ניסית להכניס קפיץ לבד... עבודה פשוטה טכנית, אבל דורשת "קצת" כח פיזי. בסופו של דבר, לא נעים - לא נורא. קצת U בולטים גרוסים, איזה בורג שמסרב להפתח - הסיפור הרגיל.
שלום
תודה רבה על התשובות. יש לי הרבה שאלות וכולה אני מחליף עלים.
בהארכת צינורות בלם הכוונה לצינור הגומי? קונים אותם לפי מטר? כיצד לקבוע את האורך הדרוש?
שאלה נוספת האם כדי לקנות קפיץ עלים משומש (בעקבות הצעה של בחור מג'יפטריפ שרוצה למכור זוג), וכיצד לבדוק אותם?
ושוב המון המון תודה
עודד
(עודד זה אכן שם טוב, כן ירבו)
אם זיכרוני אינו מתעתע בי - כשאני בררתי ב"מתלם" לגבי הסט המדובר נמסר לי שאין צורך בהארכת צינורות הבלמים. הקיט מיוצר מתוך כוונה להגיע למידה המקסימלית שאינה דורשת שינויים נוספים ברכב מלבד התקנת הקיט עצמו.
אבל כדאי לבדוק שוב...
זיו.
אם הבחור מג'יפטריפ זה סוזי, אז מה שיש לו נשמע טוב - אני שוקל את זה בעצמי. סט קלמיני, כן?
צינור בלם זה אכן הגומי, אבל זה לא צינור סטנדרטי! או שמזמינים מקלמיני, או ממישהו בארץ. מחיר, כאמור, 600-800 ש"ח.
אורך דרוש = פתיחה מקסימלית מתוכננת מינוס פתיחה קיימת. התוצאה היא ההפרש שתדרש להוסיף לאורך הצינור הקיים.
יש ביהוד "קפיצי יהוד"- עשיתי אצלו שני עלים שבורים בצד שמאל +ערגול והגבהה של שני הצדדים מאחורה בלבד ב 600 ש"ח כולל הכל .
זה זול- אבל לגבי האיכות- זה לא קלמיני.
תשמע, לפני כמה שנים החלפתי מאיה אחת אחורית במשומשת כולל התאמות ועירגול של צד אחד בלבד.
לקחו ממני 750 שקל כולל מע"מ וכולל עבודה.
אז אם ככה אני לא ממליץ עליהם, שוסטר בחיפה ליד מוסך שמר.
אבל זה מראה שיש פה פערי מחירים עצומים !!!
שלום
נקסוס הבחור מג'יפ טריפ הוא "הלועס" והוא מוכר שני קפיצי עלים אחוריים שהורדו מסמוראי 95 במהלך שיפורים והם במצב טוב לטענתו.
מה דעתכם? המחיר הוא 100 ש"ח לקפיץ עבודת הרכבה והתאמה תעלה עוד כמה מאות שקלים, שווה את הסיכון שבקניית משומש?
תודה רבה
עודד
עם הגובה והאורך של הקפיצים של הלועס דומה לשלך (או יותר טוב אבל עדיין קרוב) לא צריכה להיות לך בעיה להחליף לבד.
מרימים את הסמוראי מהקורה של השילדה למצב שהגלגל מתנתק מהכביש ומיצבים את השילדה על בוק או משהוא מתאים אחר.
פותחים את כל הברגים שמחזיקים את הקפיץ לסרן ואת הקפיץ לבודי עד לכריכה האחרונה שלהם, בודקים שוב טוב טוב שהרכב יציב.
תומחים את הסרן מלמטה רצוי עם ג'ק כך שניתן יהיה לשחק עם הגובה שלו בהרכבת הקפיץ.
עם יותר נוח להמשך עבודה מורידים את הגלגל, משחררים לחלוטין את הברגים שולפים את כל הברגים, והקפיץ בחוץ.
בהרכבה דבר ראשון תופסים את הקפיץ לעין הקבועה על השילדה, לאחר מכן את ה U-Bolts ולבסוף את הנדנדה, בשלב ראשון רק ממקמים את הברגים ותופסים כריכה אחת של האומים, לאחר מכן סוגרים את כל האומים אבל לא עד הסוף.
בכדי לשמור על כל הגומיות שלא יהרסו ועל הקפיץ שלא יעבוד בעומסים לא לו, את הסגירה והחיזוק הסופי של כל האומים יש לבצע כאשר הקפיץ בתנוחתו הטיבעית, זאת אומרת שהרכב עומד על הגלגלים וקפצתה טוב טוב על הפגוש כך שהגומיות התמקמו להם.
חיזוק אומי ה U Bolt צריך להעשות בהרבה כוח - צינור של מטר כמאריך למפתח רינג בריא והרבה כוח יעשו את העבודה.
אם הגומיות של הקפיצים יש צינורית מתכת ניתן להדק את הברגים חזק (הם מתהדקים על הצינורית). אם אין צינורית הידוק יתר יגרום לקריאת הגומיות.
לאחר כמה עשרות ק"מ יש לחזק את הברגים שוב.
כדאי להחליף את האומים לאומי ניילוק. ואולי גם את הברגים בברגי גרייד 5 מתאימים.
חיזוק אומי ה U Bolt צריך להעשות בהרבה כוח - צינור של מטר כמאריך למפתח רינג בריא והרבה כוח יעשו את העבודה.
יש מומנט מסויים לסגירת אומי ה-U-bolt, הוא לא ממש גבוה. בתחום של ידיות מומנט רגילות ...
אדי
שלום
תודה רבה לכולם על העזרה והעצות.
בסופו של דבר הכיס הכריע וקפיצים תוקנו ב"מתלם", עכשיו נשאר לקוות שעלים אחרים בשרשת לא יפשלו.
תודה רבה
עודד
נשבר לי קפיץ קדמי.
אני גר באיזור ראשון לציון.
אם מישהו מכיר מקום טוב באיזור אני הודה לו.
איתי מהמתלם (זה בראשון):
0546600663
יש לך גם את "הסולל" באזור נס ציונה ובאשדוד (?) את גיל מקפיצי הרטוב. טלפונים שלהם אין לי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.