צפייה בגרסה מלאה : הסבת רכב מוזרק לקרבורטור
ערב טוב .
די הרבה זמן אני חושב על פרויקט מעניין שראיתי באתר בחול ואני מאוד רוצה ליישם אותו, אז קצת תאוריה קודם .
למי שמכיר ולמי שלא , קיים מוצר אפטרמארקינג העונה לשם סט מצערות , העיקרון מאוד פשוט מצערת לכל צילנדר וחגיגה עם תוספת של רעש ממכר ותוספת של די הרבה כוח (יחסית )
הרבה אנשים הולכים על הבנייה עצמית עם סט מצערות של אופנוע , אבל העניין האמת די יקר מכיוון שככל הנראה ידרש מחשב ניהול מנוע עצמאי וזה כבר עניין של 3 ,4 בשקט רק למחשב .
האפשרות השנייה היא סט קרבורטורים מאופנוע .
ואני שואל אם אני מעוניין להיפרד לשלום ממערכת ההזרקה באוטו לטובת קרבורטורים , מה הם השינויים שידרשו ?
איציק - 4X6ZH
14-07-08, 11:33
לדעתי זה רק ענין של זמן עד שאיזה חכם יתקין לעצמו גלגלים מעץ ( כמו שהיה לבן חור במרכבה הרומאית שלו ) .
אז מה אתה אומר ?
תתחיל מגלגלי עץ זה יהיה הרבה יותר מקורי ( וגם עושה רעש מגניב )
****
איציק
לדעתי זה רק ענין של זמן עד שאיזה חכם יתקין לעצמו גלגלים מעץ ( כמו שהיה לבן חור במרכבה הרומאית שלו ) .
אז מה אתה אומר ?
תתחיל מגלגלי עץ זה יהיה הרבה יותר מקורי ( וגם עושה רעש מגניב )
****
איציק
ולי לא ברור על מה העקיצה ?
לא ניסיתי להמציא שום גלגל, סתם חיפוש בגוגל יביא אותך ל http://images.google.co.il/images?gbv=2&hl=iw&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=THROTTLE+BODIES&spell=1
אבל זה אם הזרקה .
אין מצב לקבל ממך תגובה רצינית בלי עקיצה ? , כי כמו שלי ידוע אתה בן אדם שבא מהתחום ואני בטוח שיש לך ידע שיכול לעזור לי , לא ככה ?
אור
איציק - 4X6ZH
14-07-08, 12:17
וברצינות בלי עקיצה .
מה אתה מנסה להשיג ?
יותר כח
יותר רעש
התעסקות טכנית כי זה מענין אותך .
להתקין מערכת מיוחדת שרק לך יש אותה .
יש באינטרנט כל כך הרבה דברים יפים
אבל יש גם שטויות .
אני לרגע לא אומר שזאת שטות .
יתכן והמערכת הזאת באה לתת פתרון נקודתי שאין לך בררה .
אבל לפי השאלה שלך יש לי הרגשה שאתה לא מבין למה זה טוב
ונראה לך שאתה יכול להתקין ברכב שלך
OK אתה צודק זה יעבוד ואתה תצליח . אבל מה יצא לך ?!
אני מבטיח שתלמד הרבה .
כל השאר אני בספק .
****
איציק
GodsFather
14-07-08, 12:31
אור, אני לא מבין גדול, אבל יצא לי להתקל במה שאתה מתאר בפורומים של סוזוקי בגולה.
וגם בקיט כזה אצל בני בייקר בת"א, של GSX750R , על כך גם דובר בפורומים.
מחירים ועלויות הסבה אני לא יודע, אבל אם ידעת לחפש תמונות , חפש גם תוכן בפורומים השונים. לא ציינת לאיזה רכב מדובר , אז שייכתי את מה שידוע לי על סמוראים.
הנה, חיפשתי בשבילך, כי זה קצת סיקרן גם אותי.
שרשור ענק של 67 עמודים על הנושא ועוד שרשור על בחור ששיפץ סמוראי והזמין קיט כזה בדיוק, כולל הסברים ואפילו סרטון של איך הדבר עובד. נראה חיה , אבל אני לא יודע איך מכוונים את הסט-אפ הזה ועד כמה זה מסובך...
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,70640.0.html
http://bb.bc4x4.com/showthread.php?t=112622&page=4
וזה בכלל על כל השיפוץ שהוא עשה לרכב שלו, מצמיגי 205 ועד ל33/12.5....
http://bbs.zuwharrie.com/content/topic,70640.0.html
מוני אורבך
14-07-08, 12:55
אור ללא שום עקיצות
נושא שיפורי המנוע ככלל הוא נושא מרתק ומאוד מאוד טכני.
אפשר להגיע איתו בקלות עד לרמות של מחקרים אקדמאים (בוא אלי לטכניון ואוציא לך כמה מאמרים מרתקים)
אתה חיב לדעת טוב טוב מה אתה עושה ומה המשמעויות מכול הכיוונים בכדי להתחיל לעסוק בנושא.
סתם כך לקנות קיטים ולהרכיב ללא ידיעה, במקרה הטוב יהיה חסר תועלת במקרה הרע עלול להסתים באסון.
יש יתרונות בחיבור ישיר של קרבורטור לצילנדר, ויש גם חסרונות רבים.
כלל עצבע אומר שהזרקה הרבה יותר יעילה וטובה מקרבורטור.
אבל ישנם מקרי קצה בהם הכלל הזה אינו נכון, או לא מדויק.
על כן לא פוסלים לגמרי קרבורטור, אבל צריך לבחון טוב טוב האם כול הענין כדאי.
יותר כח
יותר רעש
התעסקות טכנית כי זה מענין אותך .
להתקין מערכת מיוחדת שרק לך יש אותה
יותר כוח כמובן , אגב מסתבר שהרבה יותר , תאמת שמדובר על תוספת של מעל 20 כוח לפי מקורות מהאינטרנט .
איציק אני שוב אומר זה לא איזה משהו ניסיוני או משהו לא מוכר , זה ידוע בתור משהו שעובד , GodsFather הביא את הקישור מפורום סוזוקי על הסבה של סמוראי שאת השרשור הזה אני דווקא מכיר ועברתי עליו , אפשר לראות לבד את התגובות שלו אחרי ההתקנה (כמו גם כמה תקלות שהיו בדרך .. )
זה גם בוצע בארץ על שני רכבים שיצא לי לראות .
מוני אתה צודק מן הסתם ועדיף לעשות סט מצערות במקום הסט קרבורטורים אבל העלויות לא פשוטות כי כמו שאמרתי יהיה צורך במחשב חיצוני והעלות רק של מחשב היא באזור ה 3 , 4 למשהו רציני עם חיישנים וכל מה שנלווה ,ואז מגיע גם הקאט'ץ , כי בודדים מי שיצליחו לכוון מערכת הזרקה עם מחשב חיצוני כמו שצריך על הכביש ולא על דיינו והעלות שוב קופצת וקופצת .
האוטו הוא לנציה תמה למי ששאל .
אני יסביר מה אני שואל ומה לי מאוד לא ברור , ברגע שאני עובר לקרבורטורים ומוציא את מערכת ההזרקה מהאוטו , האם המחשב של ההזרקה אחראי גם להצתה ? ההצתה באוטו היא אלקטרונית יש שני כווילים שיושבים על המנוע באזור של הסעפת יניקה .
בעיקר מה שלא ברור לי זה ההצתה, והאם אפשר באמת להיפטר ככה מהמחשב ניהול .
תודה .
אור
איציק - 4X6ZH
14-07-08, 18:39
האוטו הוא לנציה תמה למי ששאל
אני הבנתי שיהיה לך / לכם בהצלחה
האוטו הוא לנציה תמה למי ששאל
אני הבנתי שיהיה לך / לכם בהצלחה
פעם שנייה באותו שירשור , לא הולך איתך ...
איציק - 4X6ZH
14-07-08, 18:59
אני ברחתי משם
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=21787
חשבתי שאתה מדבר על רכב שטח כל שהוא
****
איציק
אני ברחתי משם
http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=21787
חשבתי שאתה מדבר על רכב שטח כל שהוא
****
איציק
גם אני , כי מאוד מהר הבנתי ועצרתי והלכתי בעצת מי שאמר לי שבלי לפתוח מנוע ולהביא מחשב אתה מפוצץ את המנוע ומבזבז הרבה כסף לזבל.
אבל שים לב , עקיצה ועוד עקיצה ואף אחד לא באמת מוכן לעזור .
בשירשור ההוא בקארספורום , גם אם זה נראה שלא הקשבתי לאף אחד בסוף העניין נזנח .
הפעם אני שואל לפני ורוצה ללמוד לפני ולא ישר לקפוץ , ותראה מה אתה מגיב , בכוונה באתי ושאלתי בגיפלוג חצי מרוח הפורום זה לעשות לבד והחברה פה יכוונו אותך בדרך ויסבירו מה הטעויות , אתה בטוח שזה מה שאתה מנסה לעשות ?
אור
איציק - 4X6ZH
14-07-08, 19:28
.
וזה כבר עניין של 3 ,4 בשקט רק למחשב .
תאמת שמדובר על תוספת של מעל 20 כוח לפי מקורות מהאינטרנט
?
אני משתדל להבין את השאלות ולא כל כך מצליח
אז באמת שיהיה לך בהצלחה .
****
איציק
יתרון גדול בריבוי קרבורטורים או ריבוי מצערות הוא שאתה נפטר מה"מתווך" - סעפת היניקה. כל היצרנים מתאמצים מאוד כדי לעשות את הסעפת יעילה יותר, עם פחות הפרעות או יותר אפקטים של שיפור היניקה, מה שריבוי המצערות/ קרבורטורים עושה באופן ישיר.
דבר בסיסי חשוב הוא לבחור קרבורטורים מתאימים- הCFM של צילינדר בודד הוא רבע משל המנוע כולו (אם מדובר במנוע 4 צילינדרים). בסוף אתה מוצא את עצמך עם קרבורטורים די קטנים, ולך תמצא קרבורטרים קטנים אבל ספורטיביים... (למרות שהסטים של מיקוני מיועדים בדיוק לזה).
הבעיה מתחילה בתיאום בין המצערות. אם אין צימוד מכני טוב בין המצערות, כל אחת תעבוד אחרת. אני יכול לספר לך על המון מוצרים רק בתחום הזה- כל מיני מוטות משושים ואחרים שנותנים קשיחות גבוהה לצימוד הזה בין המצערות.
מעבר לכך, אתה צריך לקחת בחשבון תיאום/ כיוון של יותר מקרבורטור אחד. ממש לא פשוט. זוג קרבורטורים עוד אפשר לתאם בלי יותר מדי לשבור את הראש, אבל ארבעה זה כבר ממש כאב ראש, קח בחשבון המון הלוך-חזור בכיוונון. בפעם האחרונה שעשיתי כזה דבר, השתמשתי בארבעה שעוני ואקום, כי זה דבר שכבר אי אפשר לעשות על פי האוזן (לא יודעים מה שומעים- קשה להפריד בין הכלים בתזמורת).
אחרי כל ההפחדות האלו- זה לא בשמיים. זה רק פרוייקט מורכב מאוד, ואתה צריך להבין ממש טוב איך מערכת הדלק עובדת.
אסף.
חפש מישהו בשם פיני
הוא ידוע כאחד שחובב לנציות
הוא עשה פרויקט כזה מדהים אגב
ללנציה מאוד ישנה
הוא שם 4 מצערות של אופנוע כבד אבל כל מצערת היא הזרקה
משהו מדהים שהוסיף המון המון כח
טוב ממשיכים להתקדם .
אני עדיין רואה בעייה אחת שלא ברורה לי , בעת שתפורק מהאוטו מערכת הזרקה יורדו מהאוטו חיישן ה AIR FLOW METER , והחיישן של המצב מצערת .
האם אפשר להיפרד מהזוג חיישנים האלה ולהשאיר את המחשב המקורי בשביל שישלוט בהצתה ?
או שברגע שיפורקו מהאוטו החישניים האלה המחשב לא יתפקד ?
חוץ מזה לא ראיתי אף חיישן על סעפת היניקה .
אתה קצת הרבה קופץ מעל הפופיק, תתחיל בללמוד איך עובד מערכת ההזרקה ברכב המדובר, תעבור ללמוד איך עובד קרבורטור ואיך רצוי להתקין וכו, תמשיך ללמוד על מערכות הצתה עצמאיות, משאבות דלק ו....
אחרי כל זה, אם לא תתיאש בשלב כלשהו, השאלות שלך יהיו יותר ממוקדות וכך גם התשובות.
עצה לדרך, תתחיל בקרבורטור אחד לכל המנוע, עם 4 קרבורטורים מסונכרנים תגלה שהזרקת דלק היא עניין פשוט יחסית.
אתה קצת הרבה קופץ מעל הפופיק, תתחיל בללמוד איך עובד מערכת ההזרקה ברכב המדובר, תעבור ללמוד איך עובד קרבורטור ואיך רצוי להתקין וכו, תמשיך ללמוד על מערכות הצתה עצמאיות, משאבות דלק ו....
אחרי כל זה, אם לא תתיאש בשלב כלשהו, השאלות שלך יהיו יותר ממוקדות וכך גם התשובות.
עצה לדרך, תתחיל בקרבורטור אחד לכל המנוע, עם 4 קרבורטורים מסונכרנים תגלה שהזרקת דלק היא עניין פשוט יחסית.
תודה על התגובה
אם אני יתחיל בקרבורטור אחד לכל המנוע אני בספק לגבי איזהשהוא שיפור שיצא מהעניין ...
לגבי כיוון , היתה לאחי פעם אלפא 33 קרבורטורים , שבאה עם זוג קרבורטורים כפולים היינו מכוונים אותה לבד התוצאות היו טובות למדיי והרכב נסע כמו שצריך וזה על ידי מדריך שמצאנו באינטרנט והמון ניסיונות כושלים אבל לבסוף היא נסעה כמו שצריך .
אגב אני קורא הרבה חומר , אבל הרבה גם לא תמיד מובן עד שלא תכלס מבצעים .
אגב אולי גם אפשרות של זוג ווברים כמו שבאים באלפא כדי לי לשקול , השאלה היא האם יהיה שיפור משמעותי כמו 4 קרבורטורים שירדו מאופנוע כבד ..
אתה מדבר על שני דברים שונים בתכלית, שני קרבורטורים לכל המנוע זה עניין שונה מאשר קרבורטור נפרד לכל צילנדר, בראשון יש טווח רחב יחסית לטעויות או חוסר כיוון ובשני הרבה פחות.
אם תרכיב 2 וובר של אלפה, בהנחה שהספיקה מתאימה, על איזו סעפת? איזו מערכת הצתה תרכיב שם? מאיפה מגיעה הקריאה למפלג? ועוד ועוד...
אם התקשתם בכיוון זוג קרבורטורים ברכב שזהו הסטאפ המקורי בו, צא ולמד מה יהיה באילתור...
אני לא טוען שזה לא אפשרי, אפשרי עם הידע המתאים וסביר להניח שעם הכיס המתאים.
רד מזה ל5 שנים הקרובות, תתחיל בפינג'אנים...
אתה מדבר על שני דברים שונים בתכלית, שני קרבורטורים לכל המנוע זה עניין שונה מאשר קרבורטור נפרד לכל צילנדר, בראשון יש טווח רחב יחסית לטעויות או חוסר כיוון ובשני הרבה פחות.
אם תרכיב 2 וובר של אלפה, בהנחה שהספיקה מתאימה, על איזו סעפת? איזו מערכת הצתה תרכיב שם? מאיפה מגיעה הקריאה למפלג? ועוד ועוד...
אם התקשתם בכיוון זוג קרבורטורים ברכב שזהו הסטאפ המקורי בו, צא ולמד מה יהיה באילתור...
אני לא טוען שזה לא אפשרי, אפשרי עם הידע המתאים וסביר להניח שעם הכיס המתאים.
רד מזה ל5 שנים הקרובות, תתחיל בפינג'אנים...
פינג'אנים זה נחמד אבל אני מעדיף משהו רציני יותר ;)
על איזה סעפת ? HOME BUILD ,וזה הקטע הפשוט .
לגבי מערכת הצתה , אם זה אני דופק את הראש בקיר , על איזה מפלג אתה מדבר לא ברור לי , כמו שכתבתי הצתה אלקטרונית ללא מפלג .
אגב אלפא ולא אלפה ;)
אור
אני דווקא בעד
אבל עדיף לדעתי קרבורטור לכל צילנדר זה לא צריך להיות יותר מדי מסובך
אתה רוצה שזה יהיה טוב יותר ?
תעשה 4 מצערות (מוזרקות ) גם הביצוע לא צריך להיות מסובך יחסית
אני דווקא בעד
אבל עדיף לדעתי קרבורטור לכל צילנדר זה לא צריך להיות יותר מדי מסובך
אתה רוצה שזה יהיה טוב יותר ?
תעשה 4 מצערות (מוזרקות ) גם הביצוע לא צריך להיות מסובך יחסית
אני מעדיף גם מוזרק , השאלה היא מה יהיה עם הניהול מנוע , האם המחשב המקורי של האוטו יוכל לעבוד עם רבעיית מצערות של אופנוע .
הסיבה היחידיה שפניתי לקרבורטורים היא עלות , אם אני יצטרך להביא מחשב ניהול מנוע עצמאי רק העלות של מחשב כזה תהיה כמה אלפים וזה עוד לפני שהתחלנו לכוון אותו , ולמצוא מישהו שיודע לכוון אותו .
לדעתי לכוון 4 קרבורטורים יהיה יותר מסובך מלמצוא פתרונות להזרקה
למה לא להביא את המחשב של האופנוע ? אולי אפילו 4 מחשבים ? אין לי מושג בעניין הזה אני רק יודע שראיתי במו עיני
לנציה עם 4 מצערות כאלו (הזרקה) סעפת בנייה עצמית וזה היה ממש מדהים הרכב הרים סל"ד בצורה ממש מהירה כאילו לרכב יש טורבו , כנראה מהנשימה הטובה .
בגי טוס אם תדבר עם הבחור חפש אותו ב carsforum הוא מוכר שם
גם הייתה פעם כתבה על הלנציה שלו בעיתון אוטו
על איזה סעפת ? HOME BUILD ,וזה הקטע הפשוט .
המשפט מעל סוגר את הנושא,
אני ממליץ לך לעשות את זה, אל תשכך לצלם ולדוח איך זה יצא.
המשפט מעל סוגר את הנושא,
אני ממליץ לך לעשות את זה, אל תשכך לצלם ולדוח איך זה יצא.
http://img443.imageshack.us/img443/4004/dsc01473jz5.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=dsc01473jz5.jpg)
http://img443.imageshack.us/img443/dsc01473jz5.jpg/1/w800.png (http://g.imageshack.us/img443/dsc01473jz5.jpg/1/)
אומנם קרבורטורים בסוף אין , אבל טורבו זה נחמד;):cool:
הטורבו לא צריך שמון ממשאבת השמן?
אם כן פרט יותר בבקשה.
צריך , וגם קירור מים ברובם .
למעלה רואים בבירור את הכניסה של השמן . הקירור מים מהצד . בוא נגיד שזה הקטע הכי פשוט בסיפור .
צריך , וגם קירור מים ברובם .
למעלה רואים בבירור את הכניסה של השמן . הקירור מים מהצד . בוא נגיד שזה הקטע הכי פשוט בסיפור .
כן אבל עדיין, מערכת השמן היא במעגל סגור אז מאיפה בכל זאת הוצתה שמן בלחץ.
כן אבל עדיין, מערכת השמן היא במעגל סגור אז מאיפה בכל זאת הוצתה שמן בלחץ.
יש בתמה כמה אפשרויות , או מהמשאבה עצמה , או מהשיטה שבדרך כלל עושים השאר היא מהיוניט שמן , אני בחרתי מהיוניט , השמן חוזר בחזרה אל הקרטר .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.