התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נשברה הציריה



ראובן ניסן
16-07-08, 00:44
חברים יקרים
בזאת להודיע סחבק שבר סופית את הציריה (סרן אחור-ימני) ובא לציון גואל.
רכשתי חדש במכשירי תנועה (700 ומשהו שקל לא כולל מיסים ולא כולל ניסים, 10 אחוז כרגיל)
הרכבתיהו על הסמוראי...
אך אבוי הרעשים פשוט פנומנליים.
חריקות כמו היתה זו קונצ'רטה לכינור שבור.

מה עושים?!

האם מישהו חווה כבר קונצ'רטה שכזו?
איפה להתחיל לחפש את הליטוף?
המיסב,כמובן, חדש.

ועוד דבר שלא הבנתי, בטח לא מספר הרכב:
האם הלחיצה של הטבעת על המיסב הכולא את צלחת הבילום בינו לבין נאבה,
היא היא זו המונעת לבדה את הציריה מלהבריז לדרכה הלאה-הלאה???
הלא ירככוהה הזעזועים והיא תתעופף מחמת היעדר איזושהי אבטחה קונבנציונאלית?


אני מפחד לנסוע!וואי וואי וואי!!!
יש הגם כה רעידות קצת בהגה, או שאולי אני מדמיין???

עצות עצות עצות לפני שאני פונה למוסך מורשה.

תודות רב לכולם
ראובן

GodsFather
16-07-08, 02:37
אהלן ראובן.

אחרי ששברת והוצאת החוצה את הציריה השבורה , האם פתחת את הסרן ובדקת שאין שבבים בדיפרנציאל ? שהקורונה פיניון שלמים ובריאים ? בית הסטליטים על חבריו הצמודים לו תקינים ללא רבב ?

אני יוצא מנקודת הנחה שקיבלת את הציריה הנכונה ,באורכה ומידותיה בהתאם לנחוץ לך, אין חשש מעניין טבעת האבטחה הלוחצת את המיסב, בהנחה ואכן הוכנסו השניים בלחץ, הם לא יצאו עד אשר יחליט המיסב למצות את חייו ואז כל התהליך מתחיל מחדש. לשאלתך, כן - אלה השניים , בתוספת צלחת הברקס , כל זה מה שמחזיק את הציריה ועושה אחלה של עבודה, בהנחה וההתקנה תקינה.

ראובן ניסן
17-07-08, 05:35
האמת שלא... :_( לא חשבתי שזה יכול להגיע לשם - תכלס הגלגל התנתק עקב מאמסי גזירה
ופיתול וההנחת עבודה היתה שהתחום האלסטי של הציריה לא יאפשר לנזק להגיע רחוק מדי.

לא נראו שברים או סדקים בסרן עצמו.

האם יש טעם באמת לפרק את הכל מחדש?
האם ניתן לפתוח את בית הסטילטים מבלי להוציא שוב את הציריה?!

תודה!



אהלן ראובן.

אחרי ששברת והוצאת החוצה את הציריה השבורה , האם פתחת את הסרן ובדקת שאין שבבים בדיפרנציאל ? שהקורונה פיניון שלמים ובריאים ? בית הסטליטים על חבריו הצמודים לו תקינים ללא רבב ?

אני יוצא מנקודת הנחה שקיבלת את הציריה הנכונה ,באורכה ומידותיה בהתאם לנחוץ לך, אין חשש מעניין טבעת האבטחה הלוחצת את המיסב, בהנחה ואכן הוכנסו השניים בלחץ, הם לא יצאו עד אשר יחליט המיסב למצות את חייו ואז כל התהליך מתחיל מחדש. לשאלתך, כן - אלה השניים , בתוספת צלחת הברקס , כל זה מה שמחזיק את הציריה ועושה אחלה של עבודה, בהנחה וההתקנה תקינה.

אוחז ג'בקות
17-07-08, 13:54
האם סגרת את המיסב במומנט המתאים
או שאולי פשוט חיזקת עד הסוף?

תבדוק לפני שתתחיל לפרק סתם

GodsFather
17-07-08, 14:08
האם סגרת את המיסב במומנט המתאים
או שאולי פשוט חיזקת עד הסוף?

תבדוק לפני שתתחיל לפרק סתם

איזה מומנט יש בדיוק לסגירת המיסב ? המיסב נכנס בלחץ, על ידי PRESS במוסך או בעזרת מוט צינור אותו מרכיבים על הציריה והולמים עליו עד שהמיסב יושב הדוק וטבעת האבטחה שמהדקת אותו (כמובן שבין הצינור לטבעת אבטחה רצוי לשים משהו שירכך את המכה מחשש לנזק שיגרם מהמכה).

לשאלתך - כן, פרק ופרק הכל לגמרי , תוציא את שתי הציריות , פרק את החבר השלישי , תוציא את הכל לאור כדי שתוכל לראות שאין כרסומים או שבבים ואז את מה שנשאר ,שזה למעשה בית הסרן , תנקה טוב טוב מבפנים ותוודא שאין שום דבר בחלק הביצה ושהצינור עצמו, היכן שעוברות הציריות ריק לחלוטין (תן מבט מכיוון אחד ותראה את צידו השני של הצינור), אפילו תעביר חוטר מקצה לקצה, ליתר בטחון.

אתה והשאר, מוזמנים לחזור ולקרוא את הכתבה הזו , של עבדכם הנאמן , ולמצוא שם את ההוראות המתאימות לנושא הנ"ל

http://www.jeepolog.com/258.html

מורי
17-07-08, 14:09
אהלן ראובן.
אתה חייב לפרק שוב את הציריות ,להוציא את הדיפ' ולוודא את שלמות החלקים ושאין שבבי מתכת שיהרסו את הדיפ' מהר מאוד.





האם סגרת את המיסב במומנט המתאים
או שאולי פשוט חיזקת עד הסוף?

תבדוק לפני שתתחיל לפרק סתם


מיסב אחורי לא נסגר במומנט,אלא נלחץ אל מקומו,כך שלא פה הבעיה.

אופס אמיר הגיב לפניי...

ראובן ניסן
18-07-08, 09:06
אהלן ראובן.
אתה חייב לפרק שוב את הציריות ,להוציא את הדיפ' ולוודא את שלמות החלקים ושאין שבבי מתכת שיהרסו את הדיפ' מהר מאוד.


מיסב אחורי לא נסגר במומנט,אלא נלחץ אל מקומו,כך שלא פה הבעיה.

אופס אמיר הגיב לפניי...


תודה לכולם על התגובות...
וסבבה - אני באמת אפרק ואבדוק את הקורונה פיניון ובית הסטילטים אבל אני מנסה להבין
איך אמורים להגיע לשם שבבי מתכת? הציריה נשברה בצורה חלקה במקום ספציפי שהוא מחוץ לסרן בין הדיסקת בילום בואכה המיסב, לבין הנאבה.

אם הנחת העבודה של החברס פה אומרת שעשויים להמצא שבבי מתכת שהגיעו לשם אישהו ללא קשר לאירוע הראשי, אז אני שואל - למה שלא נפרק כל שבוע את הדיפרנציאל וננקה אותו?


או שזה בכלל סוג של "תשמע אם כבר פירקת אז תבדוק", ואז אני בעד:
כי לפרק חברים,
זה תמיד נחמד !
תכלס :)


שוב תודה על העצות הטובות.
לא היה לי אומץ לגשת לזה סתם כך בלי לדעת שיש פה גב מדעי תאורתי מעשי עם כלכך הרבה ידע ונסיון... אני שמח שהגעתי לפורום הזה, כמעט בטעות :)

מורי
18-07-08, 09:52
תודה לכולם על התגובות...
וסבבה - אני באמת אפרק ואבדוק את הקורונה פיניון ובית הסטילטים אבל אני מנסה להבין
איך אמורים להגיע לשם שבבי מתכת? הציריה נשברה בצורה חלקה במקום ספציפי שהוא מחוץ לסרן בין הדיסקת בילום בואכה המיסב, לבין הנאבה.


אם הציריה נשברה בין המיסב אל צלחת הבלם,אין סיכוי שהגיעו שבבים מהצירייה פנימה.במקרה כזה אני מהמר שנשבר לך גם חלק בדיפ'.

אם הנחת העבודה של החברס פה אומרת שעשויים להמצא שבבי מתכת שהגיעו לשם אישהו ללא קשר לאירוע הראשי, אז אני שואל - למה שלא נפרק כל שבוע את הדיפרנציאל וננקה אותו?

אצלך מדובר בתקלת שבר שפוטנציאל הנזק של שבבים הוא ברור. אין צורך לעשות ניקוי שבבים יזום אם הכל בסדר :p

או שזה בכלל סוג של "תשמע אם כבר פירקת אז תבדוק", ואז אני בעד: גם אני!כי לפרק חברים,
זה תמיד נחמד !
תכלס :) אז יאללה תתחיל....

שוב תודה על העצות הטובות.
לא היה לי אומץ לגשת לזה סתם כך בלי לדעת שיש פה גב מדעי תאורתי מעשי עם כלכך הרבה ידע ונסיון... אני שמח שהגעתי לפורום הזה, כמעט בטעות :)


בהצלחה!

-->