PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך עושה שרשרת טיימינג?



בוזי
20-07-08, 01:29
חברים, זקוק לעזרתכם.
מנוע ה-CJ משמיע רעש, שנשמע כמו חיכוך מתמשך.
הדבר קורה כשהסל"ד קבוע ואין עומס על המנוע (לא תאוצה ולא תאוטה), למשל בירידה, עם לחיצה קלה על הגז.
הרעש לא מפסיק בלחיצה על הקלאץ', ולא תלוי לא בהילוך ולא במהירות הרכב.
מופיע בעיקרון בכל סל"ד, נשמע בעיקר בשיוט (80-90 קמ"ש).
בנוסף, נדמה לי שתזמון ההצתה משתנה לפעמים, למרות שהמפלג לא זז ממקומו.
לא בדקתי עם אקדח הצתה.
הנעת מנוע חם קשה, הסטרטר מסתובב לאט וכמעט נעצר בסוף מהלך הבוכנה (כמו הצתה מוקדמת). נראה שההצתה אינה מוקדמת מדי, המנוע לא מצלצל בכלל, ואיחור ההצתה גורם למנוע לזייף.
מנוע קר מניע בנגיעה. הסטרטר חדש, המצבר טעון, מגעים טובים.
האם ייתכן ששרשרת טיימינג רפוייה? איך בודקים?

בעז

tzagi
20-07-08, 06:17
האם ייתכן ששרשרת טיימינג רפוייה? איך בודקים?

בעז

קודם כל, כמה מיילים על המנוע?
איך בודקים?
פשוט
תוריד מכסה מפלג,
שים בוקסה וBREAKER BAR
על הבורג של הקראנק
לא יודע איך קוראים לזה השפת הקודש אבל הנה קישור לכלי:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Snap-on-1-2-dr-24-long-Breaker-bar-NEW-LQQK_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43993QQi hZ013QQitemZ230272625778QQrdZ1QQsspagena meZWDVW

סובב את הקראנק קדימה אחורה ממש טיפה וראה אם הרוטור זז עם הקראנק או שיש מצב שיש פיגור בתזוזה.

כדי להחליף את השרשרת והגגש'ים תצתרך למצוא חולץ לפולי קראנק, שזה כלי יחודי לרכבים אמריקאיים
באותו זמן אתה רוצה להחליף את המחזיר שמן, ואולי גם אטמי קרטר, ממליץ לך לקרוא קצת את הספר טיפולים הצבאי,
לפחות זה בעיברית...

איציק - 4X6ZH
20-07-08, 09:48
שרשרת טימניג אפשר לבדוק הקלות על ידי אקדח הצתה .
פשוט להאיר על גלגל גל הארכובה ואפשר לראות את סימן הטימניג מטייל ואינו יציב .
****
איציק

בוזי
20-07-08, 10:15
שרשרת טימניג אפשר לבדוק הקלות על ידי אקדח הצתה .
פשוט להאיר על גלגל גל הארכובה ואפשר לראות את סימן הטימניג מטייל ואינו יציב .
****
איציק

בסרק? או בסל"ד עבודה?

איציק - 4X6ZH
20-07-08, 11:04
בכל מצב בו סל"ד המנוע יציב
אני נוהג לבדוק ב 1000-1500 RPM מחזיק סל"ד יציב ואתה רואה את הסימן רוקד טנגו ;)
***
בחופש רציני אתה מזהה חפיפה בהופעת הרעש ותזוזת סימן הטימניג .
****

איציק

tzagi
22-07-08, 05:45
איציק,
אני יגיד לך למה אני לא ממליץ על השיטה הזאת,
אנחנו מכניסים עוד אלמנט למשוואה, שאין דרך לדעת איך זה ישפיע על הדיאגנוסה

וזה ציר המפלג וה"מסבים" שלו,
מיסיבי ציר גמורים יגרמו גם לטנגו ויבלבלו את הבחור, והאחוזים גבוהים...שהוא לא החליף למפלג חדש ב10 שנים האחרונות...
לכן המלצתי מה שהמלצתי.

איציק - 4X6ZH
22-07-08, 08:16
וזה מחזיר אותנו לסקופ .
אבל מי משתמש עדין בסקופ . ( לצערי את שלי זרקתי סקופ גדול של SUN )
בדרך כלל המפלג והשרשרת הלכו ביחד .
המפלג קל להרגיש ביד .
מהנסיון שלי שרשרות עשו הרבה צרות ולפעמים קופצות שן והמנוע ממשיך לעבוד .
***
איציק

tzagi
22-07-08, 08:29
הכל נכון,
אבל מנסים להסביר בדיקה בתנאים אה... באמצאים ביתים.
וכמה יותר פשוט, יותר מדויק.

אני מזמן גיליתי שלרכב כמו...CJ
כל מה שצריך זה פטיש, מברג וסמרטוט
ניתן לגלות 90% מהתקלות איתם.
שלא תגידו שאין לי גנים רוסיים.... :-)

בוזי
22-07-08, 23:17
טוב, בינתיים לא הצלחתי להשיג אקדח הצתה.
מחר אני אקפוץ לחשמלאי, בהזדמנות נבדוק את הקידום ואקום/משקולות.
אם הוא ידע על מה אני מדבר :?

-->