PDA

צפייה בגרסה מלאה : פילטור ושימון לקומפרסור אוויר בג'יפ



גיתאי נוה
30-07-08, 22:11
מערכת הלחץ-אוויר בג'יפ אצלי מורכבת ממדחס מזגן של איזה פרייבט ומיכל גדול עם וסת לחץ ושעון מאחור. השבוע ביקרתי אצל מומחה הידראוליקה שאירגן לי את 2 האביזרים הבאים:

'תחנת שירות' המורכבת מפילטר אוויר ומשמנת, שתחובר לכניסת אוויר של המדחס ושתפקידיה הם סינון האוויר הנכנס וטפטוף שמן למדחס; מצ"ב תמונות 1a, 1b, 1c.
פילטר אוויר נפרד שיורכב בקו הצנרת שבין המדחס למיכל, שתפקידו לשמש כלוכד שמן על מנת שלא ייכנס שמן עם האוויר לצמיגים בזמן הניפוח; מצ"ב תמונות 2a, 2b.
לפני שאני מרכיב את האביזרים למערכת חשוב לי לקבל את תגובתם של בעלי ההבנה והניסיון במערכות כאלו - האם אלו אכן האביזרים הנכונים לצרכים שהגדרתי? האם הם לא יקשו על יניקת האוויר למדחס? כל מידע יתקבל בברכה, ועדיף לפני ההרכבה מאשר לאחר מכן.

תודה רבה
גיתאי

tzagi
31-07-08, 08:36
לא מבין "ממדחס מזגן של איזה פרייבט "
מבין תמונה או שם יצרן ומודל,
אבל ברוב המדחסים המודרניים, כן, זאת הדרך לחים ארוכים.
משמנת לפני ומפריד שמן ביציאה, אין בכך כל רע.

איציק - 4X6ZH
31-07-08, 09:30
זאת פעולה נכונה ומערכת שמיועדת לסינון וניקוי האויר .
מדחס האויר שיש לך מבוסס על מדחס מזגן ישן
במערכות אלה יש שמן בתוך המדחס ( כמו שיש בתוך המנוע )
למדחס בדרך כלל יש פקק למלוי שמן ולבדיקת כמות השמן . ( בדיקה שכמעט ולא עושים )
השמן מסתובב יחד עם הגז במערכת וסופו שהוא חוזר למדחס .
כך שהמדחס תמיד משומן ויש לו אגן שמן קטן בתחתית המדחס .

כאשר לוקחים מדחס מזגן והופכים אותו למדחס אויר אתה למעשה פותח את המערכת
וכל השמן שנמצא במדחס ימצא את עצמו לאט לאט נפלט יחד עם האויר שאתה דוחס .
במשאיות או מדחסי רכב מקצועיים יש הזנה של שמן המנוע למדחס \ או מתקן שימון אחר .

המערכת שאתה רוצה להתקין מיועדת לשימון וסינון בקו היציאה של האויר ולא בקו היניקה .
אומנם אפשר לכוון את כמות השמן שהמערכת תזרים למדחס . אבל הכמות היא פונקציה
של עוצמת הזרימה של האויר ( יש במשמנת מין צינור וינטורי ששואב שמן )
ובמדחס מזגן שמשמש כמדחס אויר כמות האויר שעוברת ביניקה היא קטנה .
לכן גם כמות השמן שהמדחס יצליח לשאוב לעצמו היא קטנה ( יתכן ולא ישאב בכלל )
שווה בדיקה יסודית .

אז מה עושים בכל זאת ?
מוציאים צינור מפתח מלוי השמן של המדחס למקום שיש בו גישה קלה . ופעם ב... דוחפים
ידנית ממשמנת כמה עשרות גרם שמן למדחס .

מגבלה נוספת של המערכת הזאת היא רעידות .
מה שעשוי לגרום לסדקים ושברים בניפלים .
כדי למנוע זאת אתה חייב להקפיד על התקנה יציבה בכמה נקודות .
מה שמסבך את ההתקנה .

אחרי ההסבר המורכב לא לשכוח להעלות תמונות על המערכת הסופית לאחר ההרכבה .

*******
איציק

landrover
31-07-08, 10:27
שאלה : מכיוון שמדחס של מזגן נועד לעבוד עם גז מזגנים ולא אוויר ,
האם הלחות שבאוויר לא גורמת לקורוזיה במדחס אחרי כמה שנים למרות השימון?

אמיר.

גיתאי נוה
31-07-08, 15:16
זאת פעולה נכונה ומערכת שמיועדת לסינון וניקוי האויר .
מדחס האויר שיש לך מבוסס על מדחס מזגן ישן
במערכות אלה יש שמן בתוך המדחס ( כמו שיש בתוך המנוע )
למדחס בדרך כלל יש פקק למלוי שמן ולבדיקת כמות השמן . ( בדיקה שכמעט ולא עושים )
השמן מסתובב יחד עם הגז במערכת וסופו שהוא חוזר למדחס .
כך שהמדחס תמיד משומן ויש לו אגן שמן קטן בתחתית המדחס .

איזה שמן מתאים למדחס של מזגן רכב?

כאשר לוקחים מדחס מזגן והופכים אותו למדחס אויר אתה למעשה פותח את המערכת
וכל השמן שנמצא במדחס ימצא את עצמו לאט לאט נפלט יחד עם האויר שאתה דוחס .
במשאיות או מדחסי רכב מקצועיים יש הזנה של שמן המנוע למדחס \ או מתקן שימון אחר .

המערכת שאתה רוצה להתקין מיועדת לשימון וסינון בקו היציאה של האויר ולא בקו היניקה .
אומנם אפשר לכוון את כמות השמן שהמערכת תזרים למדחס . אבל הכמות היא פונקציה
של עוצמת הזרימה של האויר ( יש במשמנת מין צינור וינטורי ששואב שמן )
ובמדחס מזגן שמשמש כמדחס אויר כמות האויר שעוברת ביניקה היא קטנה .
לכן גם כמות השמן שהמדחס יצליח לשאוב לעצמו היא קטנה ( יתכן ולא ישאב בכלל )
שווה בדיקה יסודית .

העליתי את הנקודה הזאת עם המומחה והוא טוען שאפילו הפרש לחצים קטן מאד יעלה שמן בונטורי, הוא משוכנע לחלוטין. כמובן שעד שלא אחבר לא אדע בפועל...

אז מה עושים בכל זאת ?
מוציאים צינור מפתח מלוי השמן של המדחס למקום שיש בו גישה קלה . ופעם ב... דוחפים
ידנית ממשמנת כמה עשרות גרם שמן למדחס .

מגבלה נוספת של המערכת הזאת היא רעידות .
מה שעשוי לגרום לסדקים ושברים בניפלים .
כדי למנוע זאת אתה חייב להקפיד על התקנה יציבה בכמה נקודות .
מה שמסבך את ההתקנה .

אם אתה מתכוון לתחנת השירות אז אני מחפש 2 תושבות גומי שיקבעו את התחנה אל הכנף הפנימית וירככו את הזעזועים אל התחנה. לגבי חיבורי הניפלים אינני רואה כיצד ניתן לבודד את המדחס מזעזועים וגם אינני בטוח שזה נדרש ברמה הזאת; אחרי הכל לא ראיתי אף פעם שמדחס המיזוג ברכבים מבודד מזעזועים אבל הניפלים בסדר. מה אתה חושב?

אחרי ההסבר המורכב לא לשכוח להעלות תמונות על המערכת הסופית לאחר ההרכבה .

בשמחה...
*******
איציק

ומה לגבי הלוכד נוזלים ביציאה מהמדחס? אני מקווה שהוא לא יוריד את ספיקת האוויר למיכל...

גיתאי

sidewinder
31-07-08, 15:25
בתמונה 1A יש משמנת קו ווסת לחץ שמיועד ליציאה ולא לכניסה הוא יכול להגביל
את כניסת האוויר למדחס ואת זה אתה לא רוצה!!!!
אז אפשר לחבר רק את המשמנת קו ופילטר אוויר (אפשר לקחת פילטר של נשם אוויר כלשהו)
או לחילופין לחבר את הכניסה למדחס אחרי פילטר האוויר של הרכב


בהצלחה


יוסי

-->