צפייה בגרסה מלאה : שטיפת תא מנוע
שאלה שנראה לי שתעניין עוד קוראים:
תא המנוע שלי (מנוע בנזין) מלא אבק ובוץ מהטיולים בשטח.
כיצד מותר לשטוף אותו בלי לפגוע במכלולים ומערכות החשמל? קיטור? מים בלחץ?
תודה מראש לעונים
והשאלה המתבקשת- למה לשטוף? יש תקלה/בעיה ברכב?
לא מומלץ לשטוף תא מנוע סתם כך. אתה מסתכן ביצירת בעיות שלא היו קיימות.
אין תקלה, אבל מצד שני הכל צבוע בחום של בוץ, שקשה לבדוק שהכל בסדר.
כמו כן, לפעמים רוצים לשטוף את תא המנוע לפני מכירת הרכב (לא שיש לי כוונה כזאת כרגע).
לכן השאלה, אם רוצים, איך עושים? :confused:
עם זאת, אני אלך עם ההמלצה שלא רצוי לשטוף סתם כדי לא ליצור תקלות שלא קיימות.
מניסיון שלי עם בוץ במנוע- אחרי כמה נסיעות וקפיצות בשטח, הוא פשוט נופל...
אם ברכב שלך יש מחשב לניהול המנוע- ממש לא כדאי לך לשטוף.
אבל אם ממש בא לך- כסה היטב את המחשב, פתח יניקת אויר בבית הפילטר, דיסטרביוטר (אם יש) וכל רכיב אלקטרוני אחר שיש בתא המנוע (כולל רכיבי מע' האזעקה) עם ניילון, שטוף בעדינות עם מים וייבש עם לחץ אויר.
בהצלחה. ואל תגיד שלא אמרתי לך...
הבנתי. אין מצב שאני הולך לסבך את עצמי בסיפור כזה.
תודה על העצה.
ראיתי פעם "שטיפת מנוע" על ידי ספריי של נפט בלחץ. יש "חיה" כזו?
בנוסף - אני מניח שניקוי בלחץ אויר תמיד מתאים. אמת?
לי יש סמוראי וגם אותי הפחידו לגבי שטיפת המנוע.
החלטתי לשטוף בכל זאת (בקיטור וגם לא),ולא מצאתי שום בעיה (הרכב מוזרק כולל מחשב)
מאז אני שוטף אותו תדיר.
לדעתי הסיבה לשטוף היא לשמור על המכלולים, מכיוון שבוץ גורם קורוזיה!
ראיתי פעם "שטיפת מנוע" על ידי ספריי של נפט בלחץ. יש "חיה" כזו?
בנוסף - אני מניח שניקוי בלחץ אויר תמיד מתאים. אמת?
אכן יש "חיה" כזו.
היתרון- מנקה היטב שמן וגריז.
אבל צריך לשטוף עם מים ולייבש מיד לאחר מכן.
ישי- אתה צודק. בוץ (או יותר נכון הלחות שבו) יכול לגרום לקורוזיה. ומים?!?
איציק - 4X6ZH
02-08-08, 11:18
ראיתי פעם "שטיפת מנוע" על ידי ספריי של נפט בלחץ. יש "חיה" כזו?
?
כרגיל את מתיצב על ראש הגבעה וצועק לא לא לא !!!
כאשר אתה מרסס חומר דליק ( ונפט הוא חומר דליק ) על ידי הריסוס אתה הופך את הסביבה
שבה יש חומר ניקוי ואויר לסביבה נפיצה .
זה לא המקום להסביר את ההבדל בין פיצוץ מיכל מים
לפיצוץ מיכל אויר . ( אויר שהוא גז ) הרבה הרבה יותר מסוכן בפיצוץ .
בדרך כלל משתמשים בכלי ריסוס שהוא ממתכת והרוחץ עוד דוחף את ראש המתיז לכל פינה
כך שהאפשרות לקצר \ ניצוץ ( מהסטרטר . מהמצבר . מהאלטרנטור . מבית הפיוזים . מהכננת
מכל מקום ... ) היא אפשרות מעשית .
אז מה תנתק את המצבר ?
לניתוק חיבור יש גם סדרת בעיות אחרת .
אז איך רוחצים מנקים מנוע ?
בגדול לא רוחצים .
מי שבאמת רוצה לנקות צריך להשתמש בחומר ניקוי על בסיס מים ( חומר שהוא בסיס ולא חומצה ) . החומר מיועד לסביבת תא המנוע ומסיר פיח ושומנים הרבה יותר טוב מחומרי דלק שונים .
מתיזים את החומר ( לא מרססים ) נותנים לו לעמוד כמה דקות ושופכים מים חמים
או מי ברז רגילים בצינור גינה ( לא בלחץ ) .
מתקבל תא מנוע חדש יבש ונקי .
כמובן ישנה מגבלה של החשמל \ מגברי הצתה שיש בכל מנוע ( מוצמדים עם 2 ברגים ומשחת קירור לבנה ( מכירים ;-) ) .
זאת המשחה שיש על המעבדים של המחשב .
המשחה הזאת רק חושבת שהיא רואה נוזל ניקוי כל שהוא והלך הרכיב ( אין הולכת חום טובה )
*****
תקפיד על הכללים
תשתמש בחומרים וכלים נכונים ( שיש בכל בית )
ויהיה לך מנוע נקי
*****
איציק
אני עם איציק בעניין..
אני משתמש בחומר שנקרא "סימפל גרין"...לא מזיק לחלקי המנוע...אין צורך להתיז בלחץ , אני פשוט משתמש במרסס קטן ומשפריץ על המנוע ולאחר כמה דקות שוטף במים והכל נקי לגמרי...
לא יודע מאיפה משיגים, אני מקבל מחבר שמביא לי כל פעם ליטר שניים כשאני צריך..
פעם שטפתי עם נפט אבל הריח פשוט בלתי נסבל..וכמובן סכנת ההתלקחות..
אצלי אין יותר מידי חשמל ככה שזה פחות מדאיג אותי..רק מכסה את המפלג עם כפפת גומי ושוטף..
ליאור
ישי- אתה צודק. בוץ (או יותר נכון הלחות שבו) יכול לגרום לקורוזיה. ומים?!?
כן אתה צודק אבל בוץ נשאר לח לעומת מים שמתייבשים תוך כמה דקות;)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.