צפייה בגרסה מלאה : לחץ שמן - ZJ V8
שבת שלום לכולם.
היום שמתי לב כי לחץ השמן שהייתי רגיל לראות ירד כמעה והוא גם לא ממש עולה בטורים...
להלן התיאור:
עד היום - בסרק השעון היה מראה שנתה אחת מתחת ל 3 KPA (אמצע הסקאלה)
בנסיעה ב 100 היה מראה מילימטר מתחת לאמצע
מהיום - בסרק - אותו דבר כמו בעבר (כלומר שנתה אחת מתחת ל 3), אולי מילימטר פחות
בנסיעה - עולה אולי מילימטר או שניים מהמצב שהיה בסרק. לפעמים לרגע הוא
עולה עוד ואז יורד שוב, כלומר לא שומר על יציבות.
בקיק עצבני השעון עולה לאמצע.
מה קורה כאן?
בכלל, מה המדדים התקינים (מחיפוש בפורום יש התייחסות ל PSI, למה? אצלי בשעון זה KPA, זה לא כך אצל כולם?)
בהנחה שהלחץ החדש גם הוא בגדר התקין, יש מקום לבדיקה/דאגה על כך שירד הלחץ הסטנדרטי שהייתי רגיל לראות (לפחות בשנה שיש לי את הרכב) ?
יש לציין כי הרכב לא אוכל שמן בכלל, אולי חצי ליטר ל 10K
לתגובות מהירות אודה, הרכב לפני טיול ארוך..
השמן עולה מהקרטר למשאבה משם לפילטר השמן וממנו לחישן הלחץ. לפני בדיקת משאבת השמן (מחייב פרוק הקרטר ולדעתי דורש הצטיידות באטם מתאים - אני לא בטוח שהאטם שם רב פעמי), הייתי מתחיל בפריט הפשוט ביותר - מסנן השמן, שבמידה והוא נסתם חלקית הוא יוצר נפילת לחץ לפני המדיד.
החלפת מסנן שמן רק למקורי של מופר (ניתן להשיג גם בסוכנות וגם בינוביץ). אם זה לא יעזור צריך להמשיך ולחפש...
אגב אצלי בגרנד הלחצים דומים למה שתארת לפני שקרתה ה"תקלה".
אבישי
מצטרף להמלצה
תחליף פילטר ותראה מה קורה ..
שבת שלום לכולם.
היום שמתי לב כי לחץ השמן שהייתי רגיל לראות ירד כמעה והוא גם לא ממש עולה בטורים...
להלן התיאור:
עד היום - בסרק השעון היה מראה שנתה אחת מתחת ל 3 KPA (אמצע הסקאלה)
בנסיעה ב 100 היה מראה מילימטר מתחת לאמצע
מהיום - בסרק - אותו דבר כמו בעבר (כלומר שנתה אחת מתחת ל 3), אולי מילימטר פחות
בנסיעה - עולה אולי מילימטר או שניים מהמצב שהיה בסרק. לפעמים לרגע הוא
עולה עוד ואז יורד שוב, כלומר לא שומר על יציבות.
בקיק עצבני השעון עולה לאמצע.
מה קורה כאן?
בכלל, מה המדדים התקינים (מחיפוש בפורום יש התייחסות ל PSI, למה? אצלי בשעון זה KPA, זה לא כך אצל כולם?)
בהנחה שהלחץ החדש גם הוא בגדר התקין, יש מקום לבדיקה/דאגה על כך שירד הלחץ הסטנדרטי שהייתי רגיל לראות (לפחות בשנה שיש לי את הרכב) ?
יש לציין כי הרכב לא אוכל שמן בכלל, אולי חצי ליטר ל 10K
לתגובות מהירות אודה, הרכב לפני טיול ארוך..
אפשר לקבל יותר פרטים?
מה המדדים התקינים של הלחץ שמן?
בנוסף רציתי לציין כי כאשר הרכב קר לחץ השמן מורה 3 (אמצע)
אז ככה,
החלפתי שמן ופילטר (מופר) ויצאתי לטיול המדובר.
כל הדרך מאיזור השרון עד איזור צופר שבערבה הלחץ שמן היה כמו זה שתיארתי בתחילת השרשור - כלומר מתחת לחצי (שנתה אחת) ולא זז ממש בנסיעה.
בטיול מדי פעם הוא כאילו התעורר לחיים ובמשך דקות ארוכות שידר עסקים כרגיל - כלומר עולה לחצי בנסיעה ויורד בסרק. כמו שהייתי רגיל.
בדרך חזרה מהטיול - חזר לסורו
מאז הטיול לא היה לי זמן לבדוק וגם הרכב לא זז מהחניה יותר מדי (200 ק"מ בשבועיים) אבל אני כן רוצה להגיע לשורש הבעיה.
יש הצעות איך להמשיך ?
חיפשתי בשבילך...
בספר הרכב שפעם היה אפשר להוריד דרך האתר מופיעים הנתונים הבאים:
בסרק: מינימום 6 PSI
ב- 3000 סל"ד: 30-80 PSI
אם תחלק ל 14.7 תקבל לחץ באטמוספרות שזה מה שלדעתי השעון שלך מראה. אם אתה רוצה להיות יותר מדוייק - תתחבר למד לחץ שמן חיצוני.
תבדוק ותראה מה אתה מקבל. לדעתי אתה בתוך התחום המותר.
מעבר לכך ניתן לבדוק את משאבת השמן (יש נהל בדיקה ומדידות מסודר לנושא. אם תגיע לזה תדאג להצטייד בנתונים) או מה שיותר סביר שחיקה של מיסבי הארכובה (מה שעושה הגיל...).
אלא אם יש בעייה אמיתית, ממליץ לך לא להתפתות לטפל בזה...
אבישי
מדבריך אני מבין שמשאבת שמן ומיסבי קראנק לא מגיעים לקריטריון של "בעייה אמיתית" ?
אני מפחד לשאול מה זה בעיה אמיתית.
לפי הנתונים שהראת (תודה אגב..) הנורמל בסרק הוא כל מקום החל מתחילת השעון.. ובנסיעה כל מקום בין 2 ל 5.4 שזה החל מרבע הסקאלה עד לסוף השעון
אני מאמין שאלו נתוני היצרן כי ראיתי אותם כבר בעבר ולפיהם אני ממש בגדר הנורמה, אבל בשם התחזוקה המונעת אני מתכוון ולהבין מדוע השינוי שקרה.
שעון? משאבה שמתחילה להתעייף?
לא יודע, אבל נבדוק דבר דבר לפי דרגת חומרה עולה
ערן המסוקס
29-08-08, 00:43
הייתי בודק מה שלום היוניט של מד הלחץ (אם השעון חשמלי), ואת תקינות השעון עצמו.
AvigdorAharon
31-08-08, 07:11
הייתי בודק מה שלום היוניט של מד הלחץ (אם השעון חשמלי), ואת תקינות השעון עצמו.
תבדוק, אם אפשר, נתונים על היוניט עצמו בזמן עבודה (ביוניט חום אפשר, לא זוכר כרגע לגבי יוניט שמן). אולי בכלל הבעיה היא בשעון או ביוניט.
אביגדור
הייתי בודק מה שלום היוניט של מד הלחץ (אם השעון חשמלי), ואת תקינות השעון עצמו.
מכיוון שאתה מדבר על אי-יציבות בקריאת השעון, אז כשאתה בודק אותו לפי המלצתו של ערן תבדוק באותה הזדמנות גם את חיבורי המינוס של לוח המחוונים. מינוס בעייתי/רופף בהחלט יגרום לשיבושים ואי-יציבות בקריאה.
גיתאי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.