צפייה בגרסה מלאה : בדיקת תקינות לשסתום EGR
אהלן!
אתמול פירקתי וניקיתי את ה EGR, הדיאפרגמה שלמה,
והשסתום מגיב לואקום שעשיתי עם הפה.
יש דרך לבדוק שהוא באמת נפתח כאשר הרכב במהירות שיוט?
מדובר בסמוראי 90' קרבורטור.
תודה!
אני מבין שאין דרך נוספת לבדוק את תקינותו?
ומה אכפת לך אם הוא עובד או לא?
מה שחשוב שלא יהיה תקוע במצב פתוח.
בכל מקרה,אתה יכול לבדוק אותו בדרך הבאה:
על צינורית הואקום שמובילה לשסתום שים מפצל T וחבר אותו למיקרוסוויץ ואקום שממנו תמשוך חוט לנורה בקבינה.
כאשר יהיה ואקום בצינור וה EGR יכנס לפעולה,תדלק לך נורה מול העיניים.
מה תסיק מזה,אינני יודע...
(יש מין פטנט מטופש כזה בטויוטה סרף עם נורה אדומה וירוקה,שאמור לעודד אותך לנסוע בחצי גז).
ואני בכלל אוהב להעיף את כל המערכת מהמנוע.
למה שינשום גזים מהאגזוז במקום אוויר צח????
בברכה,טושי
בסמוראי קרב' יש EGR? (אצלי למשל- אין).
ואני חשבתי שרק ברכבים "ממוחשבים" יש מערכות שכאלו...
מסתבר שיש...
מה יש לך בצד שמאל על סעפת היניקה, בצד,מתחת לקרבורטור?
אולי אצלך ביטלו את השסתום...
אני לא יודע מאיזה שנים זה התחיל, אבל זה מסתבר שזה סטנדרטי בהרבה רכבים ישנים..
חנן-ג'יפולוג
11-08-08, 02:08
ומה אכפת לך אם הוא עובד או לא?
ואני בכלל אוהב להעיף את כל המערכת מהמנוע.
למה שינשום גזים מהאגזוז במקום אוויר צח????
בברכה,טושי
אנא-עארף. אולי בשביל שיישאר לנו אוויר עם קצת פחות NOXים לנשום?
בידידות, חנן.
חנן
אני בהחלט מסכים איתך בעניין זיהום האוויר,ותומך בכל הפטנטים והתקנות למיניהן ב 99.99% מכלי הרכב,
מה שיאפשר לי להעיף את הנ"ל מהרכב שלי....
בברכה,טושי
איציק - 4X6ZH
11-08-08, 08:07
כל אבל כל המערכות האלה טובות ליצרן הרכב כדי לעמוד בתקנים ביום יצור הרכב .
כל המערכות האלה טובות לתקופת החיים הראשונה של הרכב
ובהתאם לתנאי השימוש \ סוג הדלק \ סוג השמן .
כל המערכות האלה דורשות שרות ותחזוקה .
חלק גדול המערכות מחייב החלפת חלקים כחלק מהתחזוקה .
מאחר ולא מתחזקים את המערכות הם מהר מאד מפסיקות לעבוד ונגרמות
ותקלות ברכב עצמו . ( בראש וראשונה הרכב מתחיל לזהם ) .
אין סיכוי להפעיל מערכות כאלה ברכב ישן .
זה שהמערכת תיהיה מורכבת עדין לא אומר שהיא עובדת .
בקיצור רצוי לפרק \ לנתק במידת האפשר ובהתאם לתקנות זיהום האויר .
לא כל מערכת אפשר לנתק
לא כל מערכת רצוי לנתק
אבל יש הרבה מערכות שגם מי שהמציא אותם במחשבה שניה אומר שרצוי לפרק .
*****
איציק
חנן-ג'יפולוג
11-08-08, 08:26
מה אני אגיד לכם? לשמוע דעות כאלו משני אנשים שאני מאוד מעריך, זה מצער אותי מאוד.
ב10-15 שנים השיפור ברמת זיהום האוויר שרכב יוצר נמדד בגזים מסוימים וברכבים מסוימים בעד פי 50! פחות ברכב חדש, ביחס לרכב ישן.
המערכות האלה ניתנות בהחלט לתחזוקה, וכשמחשבים את העלות ביחס לכלל עלות אחזקת הרכב אז התחזוקה היא לא יקרה, למרות שאני מסכים שהסכומים הם לא זולים כשנופלת עליך תקלה כזו.
אני לפחות מתעודד מכך שרמת הניטור של המערכות האלה הולכת ועולה כל הזמן, והניתוקים האלה שנעשים בחוסר איכפתיות ציבורי ייעלמו כי כל שוטר שיציץ לך ללוח השעונים יקבל אינדיקציה מיידית שאתה מזהם עכשיו, או שזיהמת בזמן כלשהו במהלך ה400 ימים האחרונים (התקלות בלתי ניתנות למחיקה מהמחשב, גם לא ע"י מחשב דיאגנוסטיקה). אין לי ספק שתמיד יהיה מי שיידע לתכמן את המערכת, אבל זה יהיה הרבה יותר קשה, ולכן גם הרבה יותר נדיר.
איציק - 4X6ZH
11-08-08, 09:50
השאלה המקורית היתה לרכב מתחילת שנות ה 90 כמעט 20 שנה .
זאת תחילת הדרך למערכות האלה .
ואז הם היו ממש פשוטות ומלאות תקלות .
חנן לא צריך ללכת רחוק
מספיק לראות איך היצרנים מסתבכים עם עצמם רק במערכות האורעה לכלי הרכב החדשים .
דלק 10% PPM
איך הם ( היצרנים ) לא עושים חשבון לנו (הצרכנים ) ועוד יותר לנו ( הטכנאים )
שנדרשים לתת הסברים מהתחת למה צריך להשתין למיכל הדלק ;)
והוא ( היצרן ) צוחק כל הדרך לבנק ( כמה עולה התחזוקה לרכב שאינו מזהם ואינו צורך הרבה דלק ) .
כך שלדעתי הדגל הירוק במקרה הזה הוא ממש דגל אדום
פשוט עובדים עלינו ומספרים לנו סיפורים
********
איציק
חנן-ג'יפולוג
11-08-08, 10:17
דלק 10PPM זה מסרט אחר, של רכבי יורו4 שלא עובדים עם מערכת הזרקת אוריאה, אלא עם מערכת EGR ומסנן חלקיקים.
לא שזה משנה כי בשורה התחתונה אין ספק שהמערכות מוסיפות מורכבות, זה נכון.
אז? אז לזרוק הכול ולנשום עשן?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.