צפייה בגרסה מלאה : התחממות המנוע בנסיעת שטח
יש לי גרנד ויטארה 2002 קצרה, בנסיעת השטח האחרונה (בעבירות בינונית) עלה חום המנוע לערכים גבוהים וניתק את המזגן (לא חסרו מים במנוע, תקלות הקשורות למזגן תוקנו לא מכבר - החלפת פאן קלאץ ואיטום נזילות ברדיאטור של המזגן) . בהמשך הנסיעה אחרי הצהריים ובשטח עבירות קל לא התחמם המנוע בכלל.
אשמח אם למישהו יש רעיון ממה נובעת התקלה
תודה,ערן
התחממות בנסיעה איטית נובעת בדרך כלל מבעיה במאוררים. אתה אומר שהחלפת פאן קלאץ', מה קורה עם המאוורר החשמלי של הרדיאטור של המזגן? בדוק עם הוא עובד ואם כן אז יכול ליהיות שההספק שלא נמוך.
עידן
איציק - 4X6ZH
13-08-08, 08:21
רכב הוא עם גיר אוטמטי או גיר רגיל
במידה והוא אוטמטי יש לגיר מצנן שמן ?
במידה ויש מצנן שמן איפה הוא ממוקם ? ( הוא חלק מהרדיאטור של המנוע )
במידה הוא חלק מרדיאטור המנוע מומלץ להפריד להגדיל את הרדיאטור של הגיר .
לרכב יש מיגונים ?
המיגונים מאפשרים זרימת אויר ?
הנסיעה היתה על חול חם ?
עד כמה מיגון הרכב \ הגיר היה קרוב לחול החם ?
ואיך הנהג התנהג עם הרכב ?
באיזה הילוך היתה הנסיעה ?
תיבת העברה היתה ב LOW או HI ?
איזה נוזל קירור יש למנוע ?
מקורי איכותי ?
או צבעוני בשלל מחירים .
****
איציק
גם אצלי יש תופעה דומה. הגיר אוטומטי ומיגון מלא.
זה קורה רק בנסיעת שטח איטית ביום חם ומגזן פועל. אלא שאצלי חום המנוע (לפי מה שהשעון מראה) לא עולה בכלל.
המזגן מופסק לכמה דקות ואח"כ חוזר לפעולה.
לא יודע אם הנוזל קירור איכותי או לא- אבל זה מה ששמים במוסך מורשה.
יש לי הרגשה שזה קשור לפן-קלאץ, כי נראה לי שהרעש שהוא משמיע נמוך ממה שאני זוכר בשנים האחרונות.
יש רעיון איך "לקצר" אותו לצורך בדיקה ואימות החשד? (חיבור מיכני עוקף מצמד).
מערכת המיזוג מגבה את מערכת קירור מנוע במצבים קשים.
הלינק הבא מדבר על הדגם המרובע, אבל אני לא בטוח שיש הבדל גדול
http://carfix.stufftoread.com/air-conditioning.html
ערן המסוקס
26-08-08, 19:22
בקטעים האיטיים זחלתם ו/או טיפסתם במצב LOW או במצב HIGH בטרנספר (בידית הקטנה! )?
בקטעים האיטיים זחלתם ו/או טיפסתם במצב LOW או במצב HIGH בטרנספר (בידית הקטנה! )?
פעם זה היה בעלייה קשה בהילוך LOW ובפעם אחרת זה היה בשבילי קק"ל בעליות מתונות.
המשותף ל2 המקרים הוא לא מאמץ המנוע, אלא נסיעה איטית בסל"ד נמוך.
ערן המסוקס
26-08-08, 22:18
פעם זה היה בעלייה קשה בהילוך LOW ובפעם אחרת זה היה בשבילי קק"ל בעליות מתונות.
המשותף ל2 המקרים הוא לא מאמץ המנוע, אלא נסיעה איטית בסל"ד נמוך.
אצלך הגיוני יהיה לבדוק את מצב הפאן קלאץ' לתקינות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.