התחברות

צפייה בגרסה מלאה : "צריחת" דלק בליברטי



gooli77
15-08-08, 12:19
שלום לכולם,
מדובר בליברטי בנזין, 3.7 V6, סטנדרטי לחלוטין, מהי צריכת הדלק הממוצעת שלכם?
אולי השאלה רלוונטית גם לבעלי רנגלר חדש, זה אותו מנוע אך איני יודע אם הגיר והטרנספר זהים.
בנסיעה מעורבת רגועה אני מקבל צריכה של 5.2 - 5.5 ק"מ לליטר, הגיוני? האוטו עבר טיפול לא מזמן ופילטר אוויר הוחלף.
תודה מראש על העזרה
גולי

דרור ברלי
15-08-08, 13:06
הכל בסדר אצלך. ככה זה עם ה-V6 וגיר אוטומטי.

רנגלר JK 2008 אנלימיטד אוטומטי חדש מהשקית עשה השבוע 4.5 ק"מ לליטר בנסיעת מבחן לא רצחנית במיוחד... קצת עיר, לא מעט שטח (דיונות וסלעים) והרבה שיוט בינעירוני רגוע במהירות חוקית. אני משער שאחרי שיצבור אי-אילו אלפי ק"מ הוא ישתפר קצת, אבל אין מה לצפות לנסים ונפלאות.

גיתאי נוה
17-08-08, 03:56
הכל בסדר אצלך. ככה זה עם ה-V6 וגיר אוטומטי.

רנגלר JK 2008 אנלימיטד אוטומטי חדש מהשקית עשה השבוע 4.5 ק"מ לליטר בנסיעת מבחן לא רצחנית במיוחד... קצת עיר, לא מעט שטח (דיונות וסלעים) והרבה שיוט בינעירוני רגוע במהירות חוקית. אני משער שאחרי שיצבור אי-אילו אלפי ק"מ הוא ישתפר קצת, אבל אין מה לצפות לנסים ונפלאות.
דרור, אני עדיין נזכר בכאב בכל תידלוק של הסופה שלי, בסיפור שלך על הנסיעה למצפה רמון בצריכה של 1:10. תגיד, זה עדיין רלבנטי? :cool: כן, אני יודע - סבתא זקנה וכל שאר האטריביוטים הרצויים...אבל עדיין, איך יכול להיות כזה הפרש עצום בין ה-JK (ובמקרה שלי גם הסופה תיבדל"א) לבין הסופה המופלאה שלך?

דרור ברלי
17-08-08, 20:27
לא רק הסופה שלי.
קודם כל - להקפיד על רכב מתוחזק: מסנן אוויר נקי, מערכת דלק תקינה פיקס, מצתים חדשים וכו' וכו'.
בדרך לאותו טיול בדרום, אריק נסע אחרי בסופתו (מנוחתה עדן) באותו קצב ושמר על צורת נהיגה דומה פחות או יותר והפלא ופלא - השיג תצרוכת דומה עד זהה. הוא עד מספיק אמין. ואין כאן שום קסמים ושום פלאים. תסעו לאט (לא יותר מ-90 קמ"ש) אל תאיצו מעבר ל-1,800 סל"ד, וזה עובד. אני לא מבטיח 10 ק"מ לליטר, אבל סביב 9 בלי בעיה בכלל. בטיול אחר, חבר אחר בעל סופה אוטומטית דגדג בתנאים דומים כמעט 8 ק"מ לליטר, שזה הישג אפילו משמעותי יותר, בהתחשב בעובדה שגיר אוטומטי וחיסכון בדלק הם מושגים מנוגדים.
אצלך גיתאי, הרכב כבר רחוק מהקונפיגורציה המקורית: האשם העיקרי בתצרוכת הגבוהה הם הצמיגים. וזה לא רק הקוטר אלא בעיקר הרוחב, שמייצר התנגדות לגילגול שגובה את מחירה בדלק.

לגבי רנגלר JK: תחבר את כל פרטי המשוואה - משקל גבוה (יותר מ-2150 ק"ג "יבש"), גיר אוטומטי עם יחסי העברה הזויים, מנוע בעל רצועת כוח יעילה צרה ביותר (שיא מומנט ב-4,000!!! סל"ד, שיא הספק ב-5,000....) יחסי העברה סופיים אררררוכיםםם (3.21) על צמיגים גדולים מהמקוריים של הדגם הזה ברמת הגימור הזו (SPORT)בארה"ב - ומה קיבלת? רכב שטח עם 200 כ"ס מסורסים לתפארת, חסכוני אולי על הנייר, אבל במציאות הוא כל הזמן צריך קיקדאונים כדי לסיים עליות, כדי לעקוף, כדי להתקדם בקצב נורמלי. חלש מאוד (מאוד!) בחולות, וכמובן, שותה 4.5-5 ק"מ לליטר. טבעי לגמרי. מה הבעיה כאן?

כתבת מבחן מקיפה בקרוב.

גיתאי נוה
17-08-08, 20:51
לגבי רנגלר JK: תחבר את כל פרטי המשוואה - משקל גבוה (יותר מ-2150 ק"ג "יבש"), גיר אוטומטי עם יחסי העברה הזויים, מנוע בעל רצועת כוח יעילה צרה ביותר (שיא מומנט ב-4,000!!! סל"ד, שיא הספק ב-5,000....) יחסי העברה סופיים אררררוכיםםם (3.21) על צמיגים גדולים מהמקוריים של הדגם הזה ברמת הגימור הזו (SPORT)בארה"ב - ומה קיבלת? רכב שטח עם 200 כ"ס מסורסים לתפארת, חסכוני אולי על הנייר, אבל במציאות הוא כל הזמן צריך קיקדאונים כדי לסיים עליות, כדי לעקוף, כדי להתקדם בקצב נורמלי. חלש מאוד (מאוד!) בחולות, וכמובן, שותה 4.5-5 ק"מ לליטר. טבעי לגמרי. מה הבעיה כאן?

כתבת מבחן מקיפה בקרוב.
נשמע כאילו מהנדסי ג'יפ לא רק שלא למדו מהנסיגה בסופה לעומת הסיקס במה שקשור למומנט זמין בסל"ד נמוך, אלא עוד החמירו את המצב, וכדי לפצות על חלק מזה הם שתלו מנוע חזק יותר; מזכיר לי את אותו חבר ועד חברת חשמל שהדליק מזגן על שיא הקירור, וכשהיה לו קר מדי הוא הדליק במקביל את מפזר החום שעל הקיר הנגדי...
אחכה בקוצר רוח לכתבה הנ"ל.

דרור ברלי
18-08-08, 12:01
אני לחלוטין לא מסכים לקביעה שמנוע ה-4.0 הוא נסיגה לעומת ה-258.

ה-258 היה מפלצת מומנט, אבל ההספק וצריכת הדלק שלו היו עלובים, והוא לא ידע לעבוד בסל"ד גבוה. זה מנוע מדהים בשטח, אבל לא ממש נעים על הכביש.

ה-4.0 כבר מציע את הטוב בכל העולמות - יש לו מספיק מומנט בסל"ד נמוך ובינוני, והוא יודע לעלות מהר לטורים גבוהים ולהישאר שם בכיף, ולכן גם מספק הרבה יותר סוסים. מנוע Jeep 4.0 הוא מנוע רב-שימושי אמיתי: הוא טוב מאוד בכל סוגי השטח, וגם חלק ונעים ביום-יום ועל כביש מהיר. על האמינות שלו אין צורך להרחיב, ולטעמי האישי זהו אחד המנועים הטובים ביותר שתעשיית הרכב האמריקאית יצרה מעולם.

ה-V6 הוא מנוע לא מודרני במיוחד, שמקורו במיניוואן וויאג'ר. הנתונים שלו מתאימים למכוניות כביש, ויש לו שני יתרונות לעומת מנועי I-6 הישנים: פליטת מזהמים נמוכה יותר ובעיקר - מימדים קומפקטיים. הוא משאיר הרבה מקום מסביבו בתא המנוע של הרנגלר, מה שמעלה מחשבות על המנוע האמיתי שהיה צריך לשכון שם - מי אמר HEMI?...

לא היתה לי בעיה עם ה-V6 אם מערכת ההנעה היתה מותאמת לנתונים שלו. ולא שמהנדסי ג'יפ לא יודעים את העבודה - ראה את הרוביקון, ראה את הרנגלר הרגיל, הפשוט, אבל דגם X (צמיגי 32' ויחס העברה 4.10).

הצפרדע
18-08-08, 12:51
קודם כל, מנוע הרנגלר JK הוא 3.8 ליטר עם 190 כ"ס ומנוע הליברטי הוא 3.7 ליטר עם 205 כ"ס.

שנית, אלה אכן מנועים זללנים, אבל זה המצב גם בכל היפניות המקבילות - טויוטה בנזין, פאג'רו וכו' וכו' - כולן בסביבת ה 5.5 ק"מ לליטר.

לי(בעצם לאשתי) יש ליברטי שנת 2007 הנוסע בנינוחות רבה רק בכביש והוא אוכל בסביבת ה - 6 ק"מ לליטר.

אילו אני הייתי נוהג בו, היה אוכל לכל היותר 5:1.

זה מה יש ואין דרך לשנות או לשפר במאומה. חבל על כל השקעת מאמצים וכסף בכיוון.

דרך אגב, חבר שקנה רנגלר 2008 עם המנוע 3.8 מקלל את הרגע בו עשה את הטעות - הוא לא מפסיק למלא דלק ועושה בערך 4.5 לליטר, ומאקסימום שבמאקסימום 5 לליטר.

דרור ברלי
18-08-08, 13:16
ברוך, זה לא רק המנוע (במיפרט הישראלי כתוב 199 כ"ס, במיפרט האמריקאי כתוב 202, כאילו שזה משנה משהו), זה גם ובעיקר -הגיר.

עם ישראל מכור לגיר אוטומטי, שהוא בזבזן דלק - אז שישלם ובגדול.

RONI
18-08-08, 16:15
אז איך המחירים שלהם עדיין לא צצצצצצצצונחים?!

הצפרדע
19-08-08, 16:44
אז איך המחירים שלהם עדיין לא צצצצצצצצונחים?!

המחירים "שלהם"??

של מי? של כל הג'יפים העירוניים, הסופות, הסיקסים, היפניות והאמריקניות לסוגיהן?

כל אלה אוכלים בין 5-6 ולא יותר, ולא חשוב אם תיקח טוסון, פאג'רו, טויוטה, קרייזלר כזה או אחר, איסוזו,
יוקונים, שברולטים, אפילו קיה, וכו' וכו' וכו'.

אם כל אלה יצנחו, לא ישארו רכבי 4x4 בלי צניחת מחיר.

או שאולי אתה מתכוון שכולם ירצו מעכשיו ליסוע על ג'ימני.

-->