PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלת חיישני חמצן - ייעוץ



sherifon
15-08-08, 20:11
ככה
חשבתי שאני חכם , הבנתי שלא כ"כ :)
הבעיה - נורת מנוע דולקת - התקלה (מתוך סורק) -חיישן חמצן *2 עליון ותחתון .

115K ק"מ

מבחינה סטטיסטית קשה לי להאמין ששניהם מתו ביחד,לכן אני בספק לגבי זה.

מבחינת מה שעשיתי:
ניתוק מצבר
ניתוק החיישנים
הנעה
מנורת מנוע כבתה .

כעת ברצוני להבדיל בין החיישן התקול ללא תקול, (במידה ואחד מהם פשוט ממסך את השני)

יש לחיישנים 4 חוטים - כלומר חימום עצמי ו מינוס בגוף הרכב ( אני טועה?)
2*שחור ,אחד לבן ואחד כחול.
סוזוקי גרנד ויטרה .

איך ממשיכים?

אגב חלופי 500 שח מקורי 1000

מיותר לציין את עלות ההחלפה של שניהם....

אבל מה שבטוח שהתקלה מגיעה מהם מכיוון שניתוקם כיבה את הנורה וחיבורם הדליק אותה מחדש....


עצה , מישהוא

נ.ב
גם ברכב של אמא (מיצובישי קולט 70K ק"מ 2004) נידלקה מנורת מנוע - שוב חיישן חמצן1700 ש"ח הפעם.....


כנראה זה כמו שפעת עופות....

ולמרות שלא נראה לי שיש עם זה בעיה טכנית ( לירוקה\סביבתית אני מודע!!! )האם ישנה בעייה לנסוע איתם מנותקים (זמן קצר עד תיקון קרוב) ?
הבנתי שתתכן בעיית סחיבה ותצרוכת דלק , האם צפויות השלכות נוספות?
(

איציק - 4X6ZH
15-08-08, 21:05
כל היום שאלות ובעיות כאלה
ואז שאתה נכנס לפורום אתה מקבל גם שאלות ובעיות כאלה ;)

הסורק אומר קידמי או אחורי
במידה הוא לא אומר תחליף סורק !
או שאתה לא מפרש נכון את הקוד שהסורק כותב .

ניתוק מכבה את המנורה ( אולי ניתוק מצבר ) ?

לנסוע עם חיישן מנותק זה לא מומלץ .
בתנאים מסוימים אתה יכול לחסל את הקטליזטור ואחד מאד משתדל בנסיעה ארוכה יכול לחסל גם מנוע . ( במיוחד במנועים שיש להם 2 חישנים על כל ממיר ) .

חיישן חליפי אפשרות מומלצת ביותר
אבל רק בתנאי שזה חליפי תואם מקורי \ יצרן ידוע \ ויש נסיון למוסך עם החיישן על דגם הרכב שלך .

תבדוק את עצמך לגבי סוג ואיכות הדלק שאתה מתדלק


*****
איציק

asafk
15-08-08, 23:52
אם שניהם נותנים אות מחוץ לתחום ביחד ( =תקלה כפולה) זה יכול לרמוז על דלק מזוהם (מספיק למלא פעם או פעמיים בשביל שיהיה ציפוי על החיישנים) או על תקלה בצמה שמשותפת לשניהם. גם לי קשה להאמין ששניהם באמת הלכו ביחד, אבל לפעמים יש הפתעות.

אסף.

sherifon
16-08-08, 13:12
כל היום שאלות ובעיות כאלה
ואז שאתה נכנס לפורום אתה מקבל גם שאלות ובעיות כאלה ;)

הסורק אומר קידמי או אחורי
במידה הוא לא אומר תחליף סורק !
או שאתה לא מפרש נכון את הקוד שהסורק כותב .

ניתוק מכבה את המנורה ( אולי ניתוק מצבר ) ?

לנסוע עם חיישן מנותק זה לא מומלץ .
בתנאים מסוימים אתה יכול לחסל את הקטליזטור ואחד מאד משתדל בנסיעה ארוכה יכול לחסל גם מנוע . ( במיוחד במנועים שיש להם 2 חישנים על כל ממיר ) .

חיישן חליפי אפשרות מומלצת ביותר
אבל רק בתנאי שזה חליפי תואם מקורי \ יצרן ידוע \ ויש נסיון למוסך עם החיישן על דגם הרכב שלך .

תבדוק את עצמך לגבי סוג ואיכות הדלק שאתה מתדלק


*****
איציק


דלק מצויין
סורק כותב שניים תקולים- עליון ותחתון
חיברתי אותם חזרה ונוסע איתם מחוברים


חליפי גם סיפור יקר*2

ולדעתי אין בעיה בצמה , הרכב יחסית חדש ולא מטופל במוסכים...

איציק - 4X6ZH
16-08-08, 14:47
דלק מצויין ! מענין איך אתה יודע
רכב יחסית חדש . את זה אתה אומר ( יחסית למה ? )
רכב לא מטופל במוסכים . מעולה כנראה שיש מי שמטפל בו .

אז מה הבעיה ?
יש לך סורק (שאתה לא מאמין לו )
יש לך דלק טוב
כנראה שיש לך 2 חישנים דפוקים ( שים לב כתבתי כנראה לא בטוח )
החישנים מחוברים ( וזה טוב )

איך הגששים אמרו סע לשלום המפתחות בפנים .
פתיחת השרשור שלך היא חשבתה שאתה חכם ( ואתה אומר על עצמך כנראה שלא ככ )

****
תקלות כאלה או שפתורים בניסוי וזה עולה הרבה כסף וזמן
או שחופרים את הרכב וצריך לדעת מה אתה מחפש .
לא צריך להיות חכם .
צריך כלי עבודה שרטוט של המעגל והרבה ידע .
במנוע שיש לו 2 חישני חמצן יש הרבה יותר אפשריות ממה שקוד התקלה של סורק טיפש יכול לתת. יש סורק חכם ויש סורק לחכמולוגים .
לכן נדרשות עוד כמה בדיקות
ובכל זאת דלק זה הגנב הגדול .

בדוק שיש לך חימום תקין לחישנים


*****
איציק

חנן-ג'יפולוג
17-08-08, 01:14
עיין בשרשור הזה:

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=205648&highlight=%E7%EE%F6%EF#post205648


.

sherifon
19-08-08, 07:36
היי חנן.
מכיר את הלינק, עברתי עליו שוב.
עושה רושם שהתקלה שלו אודי ,מעט שונה , בכל זאת מעורבת שם מע' גז...


דלק מצויין ! מענין איך אתה יודע ------ מתדלק בבתי הזיקוק שבחיפה, דלק מבוקר ברמה הכי טובה שאני יכול לעלות על דעתי ( שירות של עובדים לעובדים ).
רכב יחסית חדש . את זה אתה אומר ( יחסית למה ? ) ------------נכון שכחתי לציין -GV 2003 1.6
רכב לא מטופל במוסכים . מעולה כנראה שיש מי שמטפל בו -----נכון , אני עפ"י FSM של הרכב...

אז מה הבעיה ?
יש לך סורק (שאתה לא מאמין לו ) ---------- ניבדק אצל בני משבתאי שמר, נוטה לאמין לסורק שלו.
יש לך דלק טוב --------ראה ערך תגובה קודמת.
כנראה שיש לך 2 חישנים דפוקים ( שים לב כתבתי כנראה לא בטוח )
החישנים מחוברים ( וזה טוב )




****
תקלות כאלה או שפתורים בניסוי וזה עולה הרבה כסף וזמן ---------- הזמן שלי יקר, אבל הנאה צרופה.
או שחופרים את הרכב וצריך לדעת מה אתה מחפש .
לא צריך להיות חכם ------------ אבל זה מיד טוב .
צריך כלי עבודה שרטוט של המעגל והרבה ידע -------אני כאן כדי ללמוד.
במנוע שיש לו 2 חישני חמצן יש הרבה יותר אפשריות ממה שקוד התקלה של סורק טיפש יכול לתת. יש סורק חכם ויש סורק לחכמולוגים ------- כבר אמרתי חכמולוג :)
לכן נדרשות עוד כמה בדיקות ----------, דבר איתי, בישביל זה כולנו כאן, אני מקשיב.
ובכל זאת דלק זה הגנב הגדול .

בדוק שיש לך חימום תקין לחישנים --------אנא שים לב לשאלה שמלמטה.


*****
איציק




ליפני שאני רץ לFSM ( בבית של אמא- שם "המוסך" :) ), לכל חיישן 4 חוטים -
שחור *2 , לבן ,כחול
שני מינוסים, אחד (רפרנס) מהאגזוז?


איך להתחבר עם פלוק לבדיקה ?


תודה מראש
חנן ( זהוא שמי).

איציק - 4X6ZH
19-08-08, 07:43
או או

עכשיו מתברר שיש מערכת גז

לצערי או לשמחתי בדרך כלל לא ברור מי השואל וגם לשואל לא תמיד ברור מי העונה .

:-x:-x

חנן-ג'יפולוג
19-08-08, 09:28
איציק, מערכת הגז זה משואל אחר. לא קשור לשרשור הזה.

חנן, לא התכוונתי שמדובר באותה תקלה אבל מוסבר שם איך לבדוק חיישני חמצן בעזרת מד מתח.

sherifon
19-08-08, 13:15
איציק תקרא שוב ( שים לב שצרפתי את ההודעה המקורית שלך ובגופה עניתי ל שאלותיך ), ותבין שאין לי מע' גז ברכב. הקישור שחנן צירף מדבר בין היתר על רכב עם תקלה דומה אך עם מערכת גז, לכן הערתי את מה שהערתי לחנן.
מכאן שהביקורת היתה מיותרת, אשמח בכל זאת לעיצה ממך....

חנן_ מדובר שם על טווח המתחים , לא מדובר על צורת ההתחברות, לכן צרפתי את ההערה לגבי צבעי החוטים , מעוניין לדעת כיצד להיתחבר.... מה אני אמור לקבל כבר הבנתי..

חיישן 4 חוטים 2 שחור אחד לבן אחד כחול.
רכב מתוצרת סוזוקי( GV )

שוב תודה

איציק - 4X6ZH
19-08-08, 13:41
2 שחור צריך להיות החימום ( לא לחבר מנורת ביקורת !! ) רק LED .
1 לבן הסיגנל היוצא מקסימום 1 וולט ומשתנה עולה יורד משחק בין 0.2-0.3 עד 0.75 -0.95
1 צבע אחר ירוק \ כחול חיבור מינוס (-) למעשה מתחבר למינוס של המחשב .

את הבדיקות אתה עושה על הלבן והירוק \ כחול
רצוי לעשות את הבדיקות כאשר החיישן מחובר למעגל המחשב ( אפשר גם חיישן עצמאי ) אבל אז התוצאה לא מדויקת ..
שים לב יש בשוק הרבה חיישני זבל !
בדרך כלל יש הבדל בין חישן קידמי לחיישן אחורי
למרות שחיצונית יתכן והם זהים

תיזהר מהתקנת חיישן חליפי בדרך כלל הבדלים הם בצריכת הזרם של מעגל החימום ומכאן
ועד לנזק למחשב הרכב המרחק קטן .

****
איציק

-->