צפייה בגרסה מלאה : נעילות דיפרנציאל - מה עדיף?
מאחורה נעילה נשלטת ומקדימה אוטומאטית - וככה בכביש אתה לא מרגיש כלום, אבל בשטח אתה נעול כפול.
או נשלטת מקדימה ואוטומאטית מאחורה - וככה אתה מרגיש את הנעילה האחורית בכביש,
אבל לא נפגע לך ההיגוי בשטח.
מה אתם הייתם מעדיפים?
אחד מהויכוחים הישנים שיש...
דעתי האישית- אוטומטית מאחור, נשלטת מלפנים.
אני לא אוהב את המגבלה שאוטומטית קדמית יוצרת- אי אפשר לנסוע ב4X4 בשטח כל עוד הוא (השטח) לא ממש רע. לפיכך- נשלטת מלפנים.
לגבי האוטומטית מאחור- הנסיון שלי הוא שזה כמעט לא מורגש, גם אם בכלי רכב מסויימים דורש התאמה של סגנון הנהיגה. מצד שני, נשלטת מאחור דורשת מהנהג להחליט מתי לנעול ומתי לא- מיותר לדעתי.
אסף.
לפחות בדיפנדר, לא ניתן להרכיב נעילה אוטומטית קידמית כך שנעילה נשלטת היא הברירה היחידה.
לגבי אחורית, אני בחרתי באוטומטית מהסיבות הבאות:
1. פחות מכלולים - כנראה יותר אמין.
2. נהגים לא מנוסים או מנוסים "מידי" אינם נועלים בזמן וגורמים נזק מיותר למכלולי הגיפ. בנעילה אוטומטית אין צורך לחשוב. הדיפרנציאל ננעל מתי שצריך.
3. יותר זול (פחות מכלולים, ראה סעיף 1).
אוטומטית מאחור, נשלטת מלפנים.
למה? מנסיון (אמנם בעיקר בסופה) נעילה אחורית אוטומטית כמעט ולא הייתה מורגשת לאחר שמתרגלים ובשטח לא הצריכה תשומת לב מיותרת האם לנעול או לא. עם נעילה קדמית אוטומטית אין לי ממש ניסיון שאני יכול לכתוב עליו, אבל אם יש לך אחת אוטומטית ואחת נשלטת - הייתי שם את הנשלטת מלפנים. לנהוג בשטח נעול מלפנים ועם דיפרנציאל פתוח מאחור נראה לי קצת לא טבעי ...
מה עדיף? ויכוח ישן שלעולם לא יוכרע, כי לכל דעה יש נימוקים משכנעים.
אתה לפני רכישת נעילות?
פרט קודם את דגם הרכב כדי שנוכל לייעץ לך ספציפית.
כעיקרון - אוטומטית מאחור. נשלטת מלפנים.
אני על אוטומטית גם מלפנים, האמת? לא כזה נורא. זה מפריע רק בשטח עם מקדם חיכוך גבוה.
מצד שני, כל זה נכון לסופה, שגם אחרי הרבה מאוד ריכוך ועידון, עדיין תישאר רכב גס. בין כל הרעשים, הרעידות, הויברציות, המכות והקפיצות, התיקתוקים של נעילה אוטומטית וה"בעיטות" מדי פעם, לא ממש יפריעו.
ב-SUV מעודן הייתי הולך על נשלטות. בטח מלפנים. אם להתפנק אז עד הסוף, וחבל לוותר על מנהגי כביש מתורבתים.
לדעתי התשובה תלויה בשאלה נוספת - האם יש לוקרים (נועלי טבור) מלפנים או לא.
אם קיימים נועלי טבור מלפנים, אפשר ללכת על שתי אוטומטיות.
כך אתה נהנה מכל העולמות - כולל מצב 2X4 LOW, נעול מאחור. שימושי במיוחד בתמרונים איטיים על מצע קשה, עם הגה מסובב עד הסוף - מבלי להזיק למכלולים.
אם מוציאים את נושא התקציב מהעניין,אני הייתי בוחר ב2 נשלטות.
שנים נסעתי על אחורית אוטו' וקדמית נשלטת ושכנעתי את עצמי שהאוטו' לא מפריע...אז זהו שהיא כן, זה לא עניין של בטיחות ,רכב עם דיפ' פתוח על הכביש פשוט מתנהג נעים יותר, מצד שני אוטו' מקדימה זה אומר שאתה יכול לשלב ל4X4 רק במכשול עצמו וזה חיסרון גדול שאי אפשר סתם לנסוע על 4X4
לדעתי התשובה תלויה בשאלה נוספת - האם יש לוקרים (נועלי טבור) מלפנים או לא.
אם קיימים נועלי טבור מלפנים, אפשר ללכת על שתי אוטומטיות.
כך אתה נהנה מכל העולמות - כולל מצב 2X4 LOW, נעול מאחור. שימושי במיוחד בתמרונים איטיים על מצע קשה, עם הגה מסובב עד הסוף - מבלי להזיק למכלולים.
ועל הדרך להרוויח את העליה בכושר בגלל הריצות מסביב לרכב כל פעם שצריך לסגור לוקרים..
ואם כבר בפעם החמישית אז שכבר אין כוחלרוץ שוב אז מנסים לעבור "רק נסיון אחד" בלי לסגור לוקרים כי האחורה נעול ואולי לא צריך" ומאצמים טכניקת נהיגה מעט יותר אלימה כי צריך וטוחנים לאט לאט (אבל הרבה יותר מהר מאחרים) את הצמיגים האחוריים כי הם מחליקים יותר ומגדילים את העומס על המכלולים של הסרן האחורי כי הוא עובד לבד רוב הזמן..
GodsFather
19-08-08, 12:05
אצלי ק+א אוטו' , אם הייתי יכול לשלוט בקדמית או אם היה לי הגה כוח, היה עדיף. לרוץ מסביב לרכב כל פעם זה תיזוז מעצבן, אני נוסע כל הזמן 2X4 ורק לפני מכשול משלב, מצד שני, זה מפעיל את הראש ולא נכנסים למכשול בפזיזות.
אני נהנה מהנסיעה 2X4 בשבילים מהירים, אז מבחינתי , היעדר 4X4 עוד סביל אבל אין ספק שאם לא פער המחירים בין אוט' לנשלטת הייתי בוחר בנשלטת (או , כמו שאמרתי - הגה כוח).
ושאלה קטנה לתוך כדי, לבעלי הסופות - האם גם עם הגה כוח מורגש הקושי ?
אז מנסים לעבור "רק נסיון אחד" בלי לסגור לוקרים כי האחורה נעול ואולי לא צריך" ומאצמים טכניקת נהיגה מעט יותר אלימה כי צריך וטוחנים לאט לאט (אבל הרבה יותר מהר מאחרים) את הצמיגים האחוריים כי הם מחליקים יותר ומגדילים את העומס על המכלולים של הסרן האחורי כי הוא עובד לבד רוב הזמן..
אני יודע שבשטח מומלץ לנסוע ב-4X4 כל הזמן. אין ויכוח.
אבל, וזה אבל גדול - ברכב נעול אוטומטית מאחור ומלפנים, אני מוצא את עצמי נוסע ב-2X4 HIGH רוב הזמן גם בשטח. בינינו, 99% מהשבילים הם מהודקים מספיק כדי שכל רכב ייסע עליהם בקלות גם בהנעה אחורית, בלי שום החלקת צמיגים, בלי מאמץ. מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
בלאי מוגבר בצמיגים אחוריים? אכן כן. אבל זה בגל לשהם גם הגלגלים המניעים של הרכב על הכביש. הפיתרון - תחליף בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים פעם בשנה, וחסל. הבלאי ישתווה.
בלאי מכלולי סרן אחורי? דנה 60 חמוד, סרן שהוא כל כך אוברקיל על הסופה... וואלה, 14 שנים ו-270K ק"מ, שנה עשירית אצלי, ומלבד החלפת מחז"שים פשוטה, אין בעיות. אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
לעניין לוקרים - אין קשר בין לוקרים קדמיים לנעילה קדמית אוטומטית. לא צריך לרוץ סביב הרכב, לסגור לוקרים ולפתוח וחוזר חלילה. כל עוד הנעה קדמית לא משולבת, אין לנעילה שום השפעה על ההיגוי!!! זה ויכוח ישן שמתעורר כל פעם מחדש, קשה מאוד להסביר למה זה קורה. בלי לנסות ולהרגיש בעצמכם על רכב נעול מלפנים, לעולם לא תבינו למה ואיך, אבל זו עובדה.
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה. יש היגוי, הכל בסדר, תודה לאל! אני נוסע כבר כמה שנים טובות על הלוקרייט, הרכב שלי חי בעיר הצפופה, מתמרן בחניונים, אין שום בעיה. אז כל בעלי הכלים עם לוקרים ידניים - אפשר להירגע. לא צריך לרוץ...
GodsFather
19-08-08, 12:44
דרור , אם אתה רוצה 2X4 LOW אלא אם יש לך TWIN STICK בטרנספר שמפריד ומאפשר זאת, אתה עם הנעילה הקדמית מופעלת או עם לוקרים פתוחים.
עכשיו מה יותר זול ? נעילה נשלטת ? התקנת TWIN STICK ?
10 שנים על סופה , כנראה שכחת מה זה לוקר ;)
ועדיין לא ענית לי (אתה לא חייב) - האם גם עם הגה כוח, מורגש כוחה של הנעילה?
כל עוד הנעה קדמית לא משולבת, אין לנעילה שום השפעה על ההיגוי!!! זה ויכוח ישן שמתעורר כל פעם מחדש, קשה מאוד להסביר למה זה קורה. בלי לנסות ולהרגיש בעצמכם על רכב נעול מלפנים, לעולם לא תבינו למה ואיך, אבל זו עובדה.
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה. יש היגוי, הכל בסדר, תודה לאל! אני נוסע כבר כמה שנים טובות על הלוקרייט, הרכב שלי חי בעיר הצפופה, מתמרן בחניונים, אין שום בעיה. אז כל בעלי הכלים עם לוקרים ידניים - אפשר להירגע. לא צריך לרוץ...
אם אין השפעה על ההיגוי במצב 2X4 אתה נשאר עם עניין הנהיגה במצב 2X4, טקס הריקוד פחות מעייף..
כמה זה משנה?
תנסה לנהוג ברכב 4X4 קבוע בשטח ולשלב נעילה מרכזית תו"כ נסיעה במהירות סבירה, לא זחילה אבל לא נסיעת ראלי על שביל קצת פחות ממהודק לגמרי, תראה איך זה לא משתלב בקלות כמו במהירות איטית כי יש הפשר מהירות לא מבוטל בין הקדמי לאחורי=החלקת גלגלים כמעט כל הזמן.
כמה זה מזיק?
לא יודע, אולי אף פחות עם דנה 60 או סרן חזק אחר אבל בריא זה לא יכול להיות.
אני יודע שבשטח מומלץ לנסוע ב-4X4 כל הזמן. אין ויכוח.
אבל, וזה אבל גדול - ברכב נעול אוטומטית מאחור ומלפנים, אני מוצא את עצמי נוסע ב-2X4 HIGH רוב הזמן גם בשטח. בינינו, 99% מהשבילים הם מהודקים מספיק כדי שכל רכב ייסע עליהם בקלות גם בהנעה אחורית, בלי שום החלקת צמיגים, בלי מאמץ. מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
[QUOTE]אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
בספר רכב של היילקס 97 כתוב לא לנסוע עם סרן אחורי נעול על משטחים קשים(אספלט,בטון) כי "צפויים קשיים בהיגוי", לא כי הם חושבים שיש בעיה אחרת..
ערן המסוקס
19-08-08, 13:35
אין שום בעייה עם ההגה בסיקס שלי עם הגה כח, אז כנראה גם בסופה אין בעייה.
אני נעול כפול לוקרייטים. הנעילה הקדמית לא עובדת/נשמעת/מורגשת כל עוד אני לא משולב 4X4.
בשבילים מהירים, אפשרי לשלב 4X4 מהיר ולנסוע. זה אמנם פחות נעים ויעיל מדיפרנציאל פתוח, אבל זה עדיין סביר.
למרות זאת, אני נגד נעילות אוטומטיות. מבחינתי זו פשרה לכאלה שהממון אינו מצוי בכיסם.
על הכביש נעילה אוטומטית אחורית מורגשת ופחות נעימה. אני לא מדבר על התקתוקים, מכיוון שלי הם לא מפריעים ויחסית הנעילה שלי עוד שקטה (יחסית ללוקרייט) ויש נעילות אוטומטיות שקטות מאוד. אבל לא יעזור כלום, זה פחות נעים וחלק בהרבה מדיפרנציאל פתוח אחורי.
בנוסף לכך.. עקב זאת שהנעילה כל הזמן עובדת, גם בכביש. יש לה בלאי גבוה יותר בהרבה, ואף מורגש, גם לנעילה וגם לסרן האחורי עצמו. אצלי כבר נשברה שן בפיניון ומיסב קייס אחד הלך לעולמו (כנראה מהפיצוצים שגורמת הנעילה מידי פעם על הכביש).
כמו כן הנעילה הקדמית מעט מזייפת, בירידות ארוכות ותלולות בבלימה בראשון LOW, מידי פעם היא עלולה לקפוץ שן. עכשיו יש עוד חבר שגם אצלו התחילה תופעה דומה אך בצורה חמורה יותר.
וכמובן שאין מה לדבר על בלאי לצמיגים האחוריים.
בקיצור, זה דבר נחמד, אבל אין כמו נעילה נשלטת (שגם היא לא חפה מתקלות, אבל לפחות היא לא גורמת לבלאי מוגבר למכלולים מסביב).
מי שאין לו בכלל בעיות עם נעילה אוטומטית, לא מטייל מספיק. אז נא לא להתווכח :cool:
נ.ב
נעילה קדמית בלבד (אחורי פתוח) מאוד יעילה ועוזרת, הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב.
קצת התבלגנה לי התגובה הקודמת..
כל עוד הנעה קדמית לא משולבת, אין לנעילה שום השפעה על ההיגוי!!! זה ויכוח ישן שמתעורר כל פעם מחדש, קשה מאוד להסביר למה זה קורה. בלי לנסות ולהרגיש בעצמכם על רכב נעול מלפנים, לעולם לא תבינו למה ואיך, אבל זו עובדה.
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה. יש היגוי, הכל בסדר, תודה לאל! אני נוסע כבר כמה שנים טובות על הלוקרייט, הרכב שלי חי בעיר הצפופה, מתמרן בחניונים, אין שום בעיה. אז כל בעלי הכלים עם לוקרים ידניים - אפשר להירגע. לא צריך לרוץ...
אם אין השפעה על ההיגוי במצב 2X4 אתה נשאר עם עניין הנהיגה במצב 2X4, טקס הריקוד פחות מעייף..
אני יודע שבשטח מומלץ לנסוע ב-4X4 כל הזמן. אין ויכוח.
אבל, וזה אבל גדול - ברכב נעול אוטומטית מאחור ומלפנים, אני מוצא את עצמי נוסע ב-2X4 HIGH רוב הזמן גם בשטח. בינינו, 99% מהשבילים הם מהודקים מספיק כדי שכל רכב ייסע עליהם בקלות גם בהנעה אחורית, בלי שום החלקת צמיגים, בלי מאמץ. .
כמה זה משנה?
תנסה לנהוג ברכב 4X4 קבוע בשטח ולשלב נעילה מרכזית תו"כ נסיעה במהירות סבירה, לא זחילה אבל לא נסיעת ראלי על שביל קצת פחות ממהודק לגמרי, תראה איך זה לא משתלב בקלות כמו במהירות איטית כי יש הפשר מהירות לא מבוטל בין הקדמי לאחורי=החלקת גלגלים כמעט כל הזמן.
כמה זה מזיק?
לא יודע, אולי אף פחות עם דנה 60 או סרן חזק אחר אבל בריא זה לא יכול להיות.
מכשולים והצלבות קלים-בינוניים, רכב נעול מאחור יעבור בקלות גם בלי לשלב הנעה קדמית. לא הצלחת? שלב הנעה קדמית... עם הזמן והנסיון אתה כבר יודע מתי לשלב ומתי לנתק בלי לעצור.
אני מוכן להתחייב שגם הסרן האחורי אצלך בהיילקס לא מתרגש משימוש כזה.
בספר רכב של היילקס 97 כתוב לא לנסוע עם סרן אחורי נעול על משטחים קשים(אספלט,בטון) כי "צפויים קשיים בהיגוי", לא כי הם חושבים שיש בעיה אחרת..
כמו כן הנעילה הקדמית מעט מזייפת, בירידות ארוכות ותלולות בבלימה בראשון LOW, מידי פעם היא עלולה לקפוץ שן..
מה שכתבת מעניין, הוא מתיישב עם מה שדרור כתב:
דרור ברלי כתב:
הנעילה פשוט לא פועלת כל עוד לא נכנס מומנט לסרן מכיוון הפיניון. ובעברית מובנת - כל עוד לא משולבת הנעה קדמית, מי שמסובב את הנעילה הם הגלגלים ולא הפיניון וגל ההינע, אז היא לא נעולה.
לפי זה יש חסרון בנעילה קבועה בבלימה בירידות משובשות, אם אני יכול להסתמך על הנעילות הנשלטות ובעיקר על האחורית בירידות קשות שתמיד יהיה חיכוך ואחיזה של לפחות 2 גלגלים ובכך למנוע שהרכב "ירוץ" קדימה כי הוא מצליב במכשול עם דיפ' פתוח בירידה.
לפי מה שאתם אומרים נעילה קבועה לא תתפקד טוב במצבי בלימת מנוע בירידה- חסרוןם לא קטן.
דורון, ערן ודרור מדברים על שני מצבים שונים.
דרור מדבר על מצב בו לא מגיע מומנט בכלל מכיוון הפיניון (טרנספר ב 2X4)
וערן מדבר על מצב בו המנוע בולם את תנועת הרכב. במצב זה הנעילה אמורה להיות נעולה.
אם קופצת שן - זו תקלה, אולי כיוון, אולי קייס עקום, צריך לבדוק.
אה, ועוד דבר. דרור יכול לנסוע את רוב המסלול במצב 2X4, כי הוא נעול אוטומטית מאחור, ולסופה יש מנוע של סופה.
היילקס, סתם לדוגמה, יכול למצוא את מצב 2X4 LOW הרבה יותר שימושי מבעל הסופה, נגיד בעליות קלות, על מצע קשה, ותמרונים הדוקים.
זה מצב שניתן להשיג ע"י ריקוד מסביב לרכב (לא לשכוח לשיר באינדיאנית) ופתיחת לוקרים.
בקורנדו היה לי כפתור חמוד שהיה נועל ומשחרר את הלוקרים. יכולתי לנסוע ב LOW כל היום, ולשלב הנעה קדמית רק מתי שממש צריך (הרכב היה נעול אוטומטית מאחור), אפילו הקור של המזגן לא היה בורח...
ערן המסוקס
19-08-08, 14:09
כשהנעילה היתה חדשה יותר, לא היתה שום תופעה בבלימה במדרון. התופעה שאני מתאר היא ככל הנראה תקלה, ואפילו ייתכן שאני יודע כיצד לתקן אותה (אבל אין לי חשק כרגע).
למי שנהנה מנסיעה בשבילים ב2X4 - אני מבין את ההנאה, אבל לא לשכוח- הרכב לא בולם במצב הזה ביעילות שמתקרבת לבלימה ב4X4. אני מת על זה שמרכיבים נעילה אוטומטית מקדימה, והופכים את הנסיעה בהנעה אחורית טיולים שלמים לאידיאולוגיה- "לא צריך 4X4", "כיף לנסוע בהנעה אחורית" ועוד כל מיני. עם אוטומטית לא נוסעים ב4X4 כי זה בלתי נסבל, לא כי זה יותר טוב...
אסף.
AvigdorAharon
19-08-08, 14:32
ושאלה קטנה לתוך כדי, לבעלי הסופות - האם גם עם הגה כוח מורגש הקושי ?
אמנם לא סופה, אבל הגה כח.
הנעילה מאוד מורגשת, המון שרירי ידיים!
קניתי את זה מוכן, אבל אם הייתי צריך להרכיב, לאחר הנסיון שיש לי, אז הפתרון הזול לסרן הקדמי הוא ניתוק מייצב והפתרון העדיף, נשלטת.
מאחור אוטומטית, אבל זה CJ...
אביגדור
היילקס, סתם לדוגמה, יכול למצוא את מצב 2X4 LOW הרבה יותר שימושי מבעל הסופה, נגיד בעליות קלות, על מצע קשה, ותמרונים הדוקים.
במסלול כמו נחל פרצים ז"ל נסעתי כמה פעמים במצב 2X4 LOW בגלל התמרונים ההדוקים מאד שהיו שם.
ההבדל הוא שהיתה אחיזה טובה מאד, לא היתה בעיית הצלבות (לפחות לגמל לא היתה בעיה כזו) והיה מאד נוח לנסוע לאט עם יכולת תמרון של 2X4.
למי שנהנה מנסיעה בשבילים ב2X4 - אני מבין את ההנאה, אבל לא לשכוח- הרכב לא בולם במצב הזה ביעילות שמתקרבת לבלימה ב4X4. אני מת על זה שמרכיבים נעילה אוטומטית מקדימה, והופכים את הנסיעה בהנעה אחורית טיולים שלמים לאידיאולוגיה- "לא צריך 4X4", "כיף לנסוע בהנעה אחורית" ועוד כל מיני. עם אוטומטית לא נוסעים ב4X4 כי זה בלתי נסבל, לא כי זה יותר טוב...
אסף.
כעיקרון הכל נכון, למרות שקצת הקצנת את זה....
עוד בימי ה-CJיים העליזים שלי, לפני 18 שנה ולפני 10 שנים, עם דיפ'ים פתוחים למהדרין, הייתי נוסע על שבילים רוב הזמן ב-2X4... וכן, כי זה פשוט כיף - שילדה פרימיטיבית, מנוע חזק והנעה אחורית... נכון שלא מוכרחים לזרוק זנב בכל פנייה, אבל זה פשוט כיף.
אין בכלל ויכוח על יתרונות ה-4X4 באחיזה ובבלימה ובשאר מצבי נהיגה בשטח. מצד שני אם לא צריך, אז בשביל מה? אני נוסע לטייל ואני מרגיש נוח ככה, לא לשנן כל הזמן את המנטרות של קורס נהיגת שטח שהן נכונות ובמקומן אבל מנקודת ראות מנוסה יותר הן נראות פשוט כמו נהיגה מונעת - מלמדים אותך איך לא להיכנס לצרות וזה טוב ונכון. אבל מבחינתי האישית נהיגת שטח פירושה התמודדות עם מצבים שמשתנים בכל שנייה, וזה גם הכיף הגדול שלה בהשוואה לנהיגת כביש, ואחרי כל כך הרבה שנים וכל הרבה התנסות בכל סוגי מערכות הנעה, עם נעילות, בלי נעילות, על גלגלים, על זחלים, אני פשוט סומך על נסיוני המצטבר ועושה מה שהכי נוח לי באותו רגע.
ולא - אל תראו את זה כהמלצה או משהו דומה: ככה אני נוהג בג'יפ שלי. על מה שאתם תעשו עם המכוניות שלכם? בעיה שלכם, שלא תבכו אחר כך "אבל דרור אמר"... אני מתנער מכל אחריות.
אני מודה בפה מלא שמה שהמניע העיקרי להתקנת נעילות אוטומטיות הוא כלכלי נטו. עם הזמן למדתי שנעילות נשלטות לא רק יקרות יותר לקניה ומסובכות יותר להתקנה, אלא גם נחותות מהאוטומטיות באמינותן.
נכון להיום, מה שהכי מפריע לי בנעילות האוטומטיות שלי מלבד התיקתוקים, ה"בום" החצי שנתי מהדטרויט האחורי ובלאי הצמיגים המוגבר, זה בעיקר קוטר הסיבוב הבעייתי. במעלות מפותלים כמו שחרות למשל? המשמעות היא הרבה תמרוני קדימה אחורה. ושחרות הוא מעלה פשוט ברמת עבירות קלה - במקומות אחרים זה לפעמים בעייתי עד מפחיד.
ודרך אגב - הסימפטומים שערן מתאר בלוקרייטים שלו עדיין לא ברפרטואר אצלי, למרות שהנעילות אצלי יותר ותיקות משלו. נראה כמו באג נקודתי/בעיית כיוון/התקנה ולא כמו פיצ'ר אופייני של לוקרייט.
ולסיום - רכב עם נעילות הוא הרבה יותר עביר. אבל אחרי תקופה מסוימת זה מתחיל גם לשעמם.
רכב עם דיפ'ים פתוחים הרבה יותר מאתגר ומעניין לנהיגה, ותחשבו גם על זה. דורון ואסף - אתם זוכרים את הטיול הקטן שלנו עם הדיסקו 3 , הקרוזר V8, הסיקס והג'ימני. איזה רכב היה הכי-הכי כיפי לנהיגה בשטח?... רמז - הוא היה הכי קטן, הכי כחול, והיחיד עם דיפ'ים פתוחים... וזה גם היתרון הבלתי מעורער של נעילות נשלטות: הן מאפשרות לך להישאר פתוח כל עוד זה אפשרי ובכיף שלך.
ערן המסוקס
19-08-08, 17:52
ולסיום - רכב עם נעילות הוא הרבה יותר עביר. אבל אחרי תקופה מסוימת זה מתחיל גם לשעמם.
רכב עם דיפ'ים פתוחים הרבה יותר מאתגר ומעניין לנהיגה, ותחשבו גם על זה. דורון ואסף - אתם זוכרים את הטיול הקטן שלנו עם הדיסקו 3 , הקרוזר V8, הסיקס והג'ימני. איזה רכב היה הכי-הכי כיפי לנהיגה בשטח?... רמז - הוא היה הכי קטן, הכי כחול, והיחיד עם דיפ'ים פתוחים... וזה גם היתרון הבלתי מעורער של נעילות נשלטות: הן מאפשרות לך להישאר פתוח כל עוד זה אפשרי ובכיף שלך.
אין לכם מושג כמה זה נכון.
ולסיום - רכב עם נעילות הוא הרבה יותר עביר. אבל אחרי תקופה מסוימת זה מתחיל גם לשעמם.
רכב עם דיפ'ים פתוחים הרבה יותר מאתגר ומעניין לנהיגה, ותחשבו גם על זה. דורון ואסף - אתם זוכרים את הטיול הקטן שלנו עם הדיסקו 3 , הקרוזר V8, הסיקס והג'ימני. איזה רכב היה הכי-הכי כיפי לנהיגה בשטח?... רמז - הוא היה הכי קטן, הכי כחול, והיחיד עם דיפ'ים פתוחים... וזה גם היתרון הבלתי מעורער של נעילות נשלטות: הן מאפשרות לך להישאר פתוח כל עוד זה אפשרי ובכיף שלך.
אי אפשר למחוק את החיוך מצעצוע כזה אבל ת'כלס,
היית מפרק את הנעילות מהרכב שלך?
היית חוזר לנסוע רק עם רכב ללא נעילות?
אם כבר אז באמת רק נשלטות ואז אתה יכול לעשות שטויות וכשנמאס פשוט לנעול..:cool:
GodsFather
19-08-08, 18:47
אני לא מבין למה "שיעמום" ? פשוט ניגשים לאתגרים היותר קשים. ניגשים בצורה שונה , בחשיבה אחרת... זה כמו להגיד שעם קיט יחסי העברה הדברים הופכים ליותר עבירים ומשעממים, אז מה ? אז לא תעלה סלע עם רגליים מחוץ לרכב "על הטורים" ? תעלה כמו גדול :)
ולגבי הנסיעה 2X4 בגלל הנעילה הקדמית - זה כיף , זה לא במקום , זה לא מנטרה , זה פשוט כיף , זריקות זנב , חשיבת נהיגה אחרת וכד'.
ערן המסוקס
19-08-08, 19:19
סליחה, אבל בכל מסלול נורמאלי בדרום, אין ממש צורך בנעילות ברכב עם מתלים טובים. המסלולים הופכים להיות משעממים מבחינת אתגר. אין אנדרנלין ואין כלום. פשוט להגיע בנינוחות מנקודה אחת לשניה. לחלק זה קורץ, ואחרים (כמוני) רוצים גם להרגיש את האתגר בנהיגה.
אישית, נהנתי יותר מהרכב לפני הנעילות, ואם הייתי נאלץ להוריד עכשיו את הנעילות עקב תקלה, הייתי נוסע שוב פתוח בכיף, ולא יודע אם הייתי חוזר לנעול עד שיהיה לי כסף לשים נעילות נשלטות.
בנהיגה נכונה אפשר לעשות המון, כולל עבירות מאוד קשה, ללא נעילות, בלי לשבור את האוטו.
רכב עם מתלים טובים ומנוע מהנה, ירגיש מהנה מאוד ועביר בצורה מפתיעה, ללא נעילות. יוצאים מן הכלל הם רכבים מגושמים וכבדים, אשר איתם תהיה פחות מעוניין להכנס להרפתקאות ותמרונים זריזים במעלות שונים. שם עדיף להיות נעול וללכת על בטוח.
הרבה תלוי בסוג הרכב (מנוע כוחני/אנמי, הגה כח/דורש כח, לוקרים/אין לוקרים, טרנספר part time או full time) ותכונות נהגיו (בעיקר אם אשתך גם נוהגת עליו...) שלא פירטת. באופן כללי יתרונות הנעילות האוטומטיות הן חסרונות הנשלטות ולהיפך.
יתרונות האוטומטיות על הנשלטות: מחיר, פשטות התקנה, חוסן ואמינות הנעילה, נעילה ושחרור במרבית הזמן בדיוק כפי שצריך להיות מבלי להצריך תשומת לב נהג.
יתרונות הנשלטות על האוטומטיות: התנהגות כביש עדיפה בפניות הדוקות במהירות איטית ובכבישים רטובים (סרן אחורי), איפשור הנעת 4X4 קבועה גם בכביש (סרן קדמי), עומס על יתר מכללי רכבת ההנעה אך ורק כאשר הנעילה משולבת, שליטה מדוייקת יותר בתיזמון הנעילה בשטח (למשל, פנייה תוך כדי שפ"צ בנעילה אוטומטית קדמית עשויה להצריך בקרה הדוקה ותמרונים זהירים).
הערה: למרות יתרון הנשלטות בבחירה ידנית של התזמון המדוייק לנעילה/שחרור, ישנם מצבים שבהם תכונה זו בעצמה מהווה חסרון; למשל, אם שכחת לנתק נעילה קדמית כאשר הגלגלים הקדמיים על מצע קשה ותוך כדי פנייה - אתה עלול לגזור ציריה בקלות, מה שלא יקרה בנעילה אוטומטית שתשתחרר מעצמה בזמן הנכון. דוגמה נוספת היא שילוב מאוחר מדי שלא יוציא את הג'יפ מתקיעה שהיתה נמנעת אילו השילוב היה מוקדם יותר...
כמה התייחסויות למה שכתבו פה קודמיי:
אני אישית נוסע בשטח 2X4 (סופה), לא מפני שאני נעול אוטומטית מלפנים (מה שנכון) אלא מפני שאני נמנע מלהפעיל לחץ על רכבת ההנעה ללא קיומו דיפ' מרכזי - אפילו כשמדובר בשבילי כורכר דלי-אחיזה; אני פדנט בעניינים האלה וזו הסיבה העיקרית. מצד שני כאשר צריך 4X4 אין לי עם זה בעיה, רק ההגה מתמרכז חזק יותר וזה הכל.
ערן - בתור מי שכבר פתח סרנים ו'עשה' יחסי העברה 5 פעמים בג'יפ שלו, לא הוכח לי שדווקא הנעילות גרמו לתקלות אפילו כאשר סיבת השבר נעלמה מעיניי. גם אצלך לא הוכח דבר, נא תקן אותי עם ממצאים רציניים (לא 'שליפות') אם אני טועה.
ההנאה שבנהיגה - כמי שהתנסה בשניהם, לא רואה שום הבדל בין עם לבלי נעילות; רק הרמה עולה, ויש מספיק דברים להיתקע עליהם בכיף גם עם זוג נעילות וגלגלים גדולים כאשר לא מתכננים נתיב וטכניקה נכון. נשגבת מבינתי הרומנטיקה לדיפ' פתוחים, 'צטערת...
עכשיו כל אחד יכול לגזור את השורה התחתונה לגבי הרכב שלו והדרישות שלו.
אני אישית נעול אוטומטית ק/א בסופה ולא הייתי מחליף בנשלטות גם אילו היה לי התקציב. אבל אם אשתי גם היתה נוהגת עליו, כנראה שהסרן האחורי היה בבעיה :lol:.
גיתאי
ערן המסוקס
20-08-08, 17:30
ערן - בתור מי שכבר פתח סרנים ו'עשה' יחסי העברה 5 פעמים בג'יפ שלו, לא הוכח לי שדווקא הנעילות גרמו לתקלות אפילו כאשר סיבת השבר נעלמה מעיניי. גם אצלך לא הוכח דבר, נא תקן אותי עם ממצאים רציניים (לא 'שליפות') אם אני טועה.
הממצאים היחידים שלי הם כאלה. 7 שנים בלי נעילה. הדיפרנציאל נראה חדש וללא שום חופש בהרכבת הנעילה האחורית. 3 שנים אחר כך, מיסב קייס גמור ופיניון שבור. אולי אני טועה, אבל נראה לי שהבומים העצבניים האלה שקורים על הכביש במהירות נמוכה מידי פעם ממש לא בריאים לסרן האחורי. וכמובן העומס הקבוע הגדול יותר על הסרן האחורי בכל נסיעה בכביש ובשטח.
אני עושה בממוצע 20K ק"מ בשנה על הג'יפ, כולל טיול כל סופ"ש. הרכב עובד, וכל נקודת תורפה במכלול כלשהו תתגלה אצלי יחסית מהר.
הממצאים היחידים שלי הם כאלה. 7 שנים בלי נעילה. הדיפרנציאל נראה חדש וללא שום חופש בהרכבת הנעילה האחורית.
בדקת את כל סוגי החופשים במערכת עם מכשירים מתאימים או שזו הערכת אצבע?
3 שנים אחר כך, מיסב קייס גמור ופיניון שבור.
מה זה אומר על הנעילה? ספקולציות בלבד. מטבע הדברים למיסבים יש בלאי ושחיקה, ומיסב גמור שקרס או אפילו רק נאכל ייצור חופשים במגע פיניון-קורונה ומכאן קצרה הדרך לתגובת שרשרת של שברים שונים. אתה לא באמת מצפה ליותר ממיסב שעבד קשה 10 שנים, נכון?...מבחינתי זה במסגרת התחזוקה המונעת.
אולי אני טועה, אבל נראה לי שהבומים העצבניים האלה שקורים על הכביש במהירות נמוכה מידי פעם ממש לא בריאים לסרן האחורי. וכמובן העומס הקבוע הגדול יותר על הסרן האחורי בכל נסיעה בכביש ובשטח.
אני מודה שגם לי הבומים מחסירים לפעמים פעימה בלב, אבל לא ראיתי עדיין הוכחה ו/או הסבר מדעי לעומסים חריגים עם נעילות אוטומטיות. אתה מוזמן מבחינתי לפתוח דיון מלומד בעניין ואשמח ללמוד.
אני עושה בממוצע 20K ק"מ בשנה על הג'יפ, כולל טיול כל סופ"ש. הרכב עובד, וכל נקודת תורפה במכלול כלשהו תתגלה אצלי יחסית מהר.
גם פה תרשה לי לחלוק עליך. לא כל שבר מיקרוסקופי, עייפות חומר או חופש במכלולים יתגלו במהלך נסיעה, ואפילו לא תמיד בבדיקה מכוונת. תאמין לי ערן, אולי אני עושה פחות קילומטראז' שנתי ממך, אבל גם לי יש חושים חדים מאד ביחס למה שמסתובב אצלי בג'יפ מתחת לישבן, ואכלתי כמה פעמים דם, יזע ודמעות ממקומות מאד לא צפויים. אתה יכול לסמוך עלי שאני משקיע כל מאמץ לתחקר כל מקרה ומקרה עד לרמת 'הנמלה המתה' כדי להפיק לקחים.
ערן ידידי, עדיין לא הפרכת דבר ממה שכתבתי. אם יש לך הסברים מדעיים או ממצאים חותכים יותר מאשמח לשמוע.
גיתאי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.