PDA

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי צורך פחות דלק בשטח מבכביש וצריכת דלק גבוהה



יונתןמצפה
25-08-08, 15:05
לאחרונה שמתי לב שבשטח הסמוראי צורך פחות דלק מבכביש.
במקביל, יש לי צריכת דלק יחסית גבוהה בזמן האחרון.
עוד פרטים בשרשור ה"סקר צריכת דלק בסמוראי". http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=28959&page=2
תגובה 35 , 38 ו- 10
אשמח למעט הכוונה באיך לגשת לבדוק אם יש בעייה. אני מזכיר, מדובר בסמוראי מוזרק, 96 עלים, 215/75/15, סגור.

GodsFather
25-08-08, 20:07
יונתן, מה בדקת עד כה ? מה מצב הפלאגים שלך ? והפילטר אויר ?

יונתןמצפה
28-08-08, 11:21
אמיר תודה על התגובה!

ככה, על כל הפלאגים יש מעט גוון חום צהבהב בנקודה קטנה, לא על כל איזור הניצוץ- בעיקר בצד אחד. יש פלאגים שמעט יותר ויש מעט פחות. לא זיהיתי צבע לבן או שחור באופן בולט. הבנתי שזה תקין(?). (המצלמה בדיוק מתה כשבאתי לצלם...)
פילטר אוויר יחסית חדש ונקי. כמובן לא מקורי אלא תחליפי מחנות חלפים. אם אני זוכר נכון צריכת הדלק הגבוהה הייתה גם עם הפילטר הקודם.

אני מזיכר, הרכב הוא הזרקה ועם מחשב!

מה הלאה?

ד"א-
האם תופעה של התחממות בעיקר בעמידה ועם מזגן יכולה להיות קשורה לצריכת הדלק הגבוהה (הצתה לא נכונה או תערובת לא טובה).
כן כן, אני יודע שתגידו פן-קלאצ': הוא חדש, בן שנה בערך. מקורי ויקר! $$$

יונתןמצפה
28-08-08, 12:49
טוב, ייתכן והפלאגים לא מתאימים...
ספר הרכב שלי ככל הנראה לא מתייחס לדגמם הספציפי שלי ולכן הלכתי על האתר של NGK:
http://http://www.ngksparkplugs.com/apps/car_truck_suv/results.asp?engineid=1476223

לפי מה שרשום שם אני צריך: BPR5ES #

לי יש: NGK R BPR6ES

יכול להיות שזאת הבעייה? אכן לא מתאימים?

יונתן

GodsFather
28-08-08, 14:11
ההבדל בין ה5 ל6 בפלאגים הוא חסר משמעות, יש על זה הסבר פה בפורום. השאלה היא האם המרווח בו עובר הניצוץ הוא נכון, גם המידה הזו צריכה להיות רשומה בספר וניתן לבדוק זאת עם פילר גאוג'. לי קרה פעם שבאחד הפלגים לא היה מרווח כלל והרכב קירטע כתוצאה מכך , כיוון עם פילר גאוג' סידר את זה.

לגבי חשדות לבעיות תערובת, מכוון שזה מחשב ,אני לא יכול להועיל לך לצערי, אבל רכב שמתחמם מעבר למה שהוא צריך/לרגיל = בעיה.

יש לך מקום שתוכל לבדוק בו את נושא התערובת ?

בומס הקופץ
28-08-08, 15:46
ההבדל בין ה -5 ל- 6 הוא רמת החום שהמצת מיצר (לפי אורך המבודד שנמצא בתא בעירה). ככל שמספרי המצת יורדים ככה הוא אוגר יותר חום ומעלה את טמפרטורת העבודה. ככה שאם היה לך 6 במקור ושמת 5 אתה תהיה בבעיה בגלל שיקח הרבה זמן למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה, ובזמן נסיעה בין עירונית הוא יצרוך יותר דלק על מנת שהמנוע יתן מספיק חום.

הדעה הרווחת כמו שכתב אמיר היא שאין משמעות במעבר של מספר אחד, אני לא יודע מה הבסיס לדעה, אבל היא רווחת.

תנסה לבדוק עם המערכת EGR נקיה, תבדוק אם ה PCV תקין, אם זה לא זה ולא זה הייתי הולך לבדוק אם החיישן למדה תקין.

הייתי בודק גם אם התרמוסטט תקין. (לא סגור איך זה במוזרק, יכול להיות שזה הפך להיות חיישן טמפרטורה (: )

וואללה לא הייתי שולל גם את הפאן קלאצ' תבדוק רק למקרה ונפלת על מוצר פגום, זה קורה באופן מפתיע גם עם דברים מקוריים.

אם אתה זקוק למצלמה אז אני גר בערך 10-15 דקות נסיעה מארבל. תרים טלפון 050-7989858
אמיר (לא הסנדק:cool:)

יונתןמצפה
28-08-08, 17:47
תודה על התגובות!
חזרתי עכשיו מסיבוב חנויות חלפים כדי להבין את עניין סוג הפלאג.

למרות שזה אולי שווה דיון בפני עצמו ארשום את זה כרגע כאן. מקסימום נפתח בקרוב שרשור נוסף.

אז ככה:
1. לפי הקטלוג של NGK בחנויות החלפים הפלאג הנכון הוא - BPR6ES. דגם המנוע בקטלוג בשורה זאת הוא - G13A.
2. באתר של NGK להזכירכם, הפלאג הנכון הוא - BPR5ES.
3. לפי קטלוג של BOSH, הפלאג הנכון הוא WR8DC , למנוע G13.
לפי טבלה המשווה בין NGK ל- BOSH, זה זהה ל- BPR5ES.
לפי הנתונים האלו ייתכן ובאמת אין הבדל משמעותי בין 5 ל-6.

דגם המנוע שרשום לי ברשיון ועל כרטיס הזיהוי ברכב הינו: G13BA.
אם אני הולך בקטלוג לפי סוג המנוע:
1. NGK= BKR6E-11. לפי הקטלוג זהו פלג ומנוע המתאימים ליורוסוויפט 2001...
2. המוכר צלצל למוסך של החברה (מכשירי תנועה) והם אמרו שצריך פלאג של בלנו שזה כמו הפלאג הנ"ל. לפי הספר של NGK המנוע של הבלנו לא זהה לזה של יורוסוויפט.
3. לפי דגם המנוע ב- BOSH:
הפלאג הנכון הינו- FR7DCE.
בטבלה של פלגים מקבילים של NGK מגוון גדול של פלאגים:
BCPR6E-11
BCPR6ES-11
BKRSES-11
BKR6E-11
BKR6ES-11

התקשרתי למחסן החלפים של מכשירי תנועה ולפיהם הפאלג הנכון הוא בכלל : NGK- BP5ES
את הפלאג הזה בכלל לא מצאתי בחנויות חלפים. רק BPR5ES

אני מבין שה- R אומר שזה למנוע עם הצתה אלקטרונית(?).

בקיצור סלט שלם!!! :-?

אם אני זוכר נכון בעבר היה לי פלאג BKR כלשהו שהוחלף כי אמרו לי שזה לא מתאים...

אם מישהו מסוגל לעשות לי סדר בבלאגן זה יהיה מצויין.
(בינתיים רכשתי BPR5ES, נראה אם יהיה שינוי)

בומס הקופץ
28-08-08, 18:58
B- קוטר התבריג של המצת.
P-מיקום האלקטרודה, קרוב לבוכנה, יש רכבים שהמיקום שונה וצריכים לקנות בלי P הסמוראי צריך את המיקום הזה.
R- נגד פנימי, מונע בעיות של הפרעות באותות רדיו, מגביר את ההצתה במערכות מותאמות
1-8 - כמו שכתבתי לפני זה מידת פיזור החום במנוע
E- אורך התבריג - האות צריכה להתאים למה שיש במנוע אי אפשר ממש לשחק עם זה
האות שאחרי ה-E - סוג החומר שממנו מורכבת האלקטרודה A זה נחושת TI זה טיטניום אפשר גם למצוא מכסף ומעוד הרבה חומרים אחרים, לכל אחד יש פשוט התנגדות שונה למוליכות.
לפעמים יש מספר נוסף בקצה שמסמל את מרווח האלקטרודות.

חומר קריאה נוסף:http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spark_plugs/techtips.asp?nav=31000&country=US

אני בספק אם הבעיה שלך בפלאגים, אני מכיר כמה סמוראים מוזרקים שמתמשים בBPR6ES ואין להם בעיות בצריכת הדלק, למעשה הייתי בטוח שזאת המלצת היצרן לדגמים האלה.

לא הייתי סומך על ההמרות שעושים בחנויות ח"ח גם כי יש להם אינטרס למכור לך משהו קצת יותר יקר, וגם כי לפעמים השינויים בין סוגי המצתים (למרות למרות שמצת אחר לכאורה יעשה את אותה עבודה על המנוע) הם קריטיים לכל מני מערכות אחרות שיש ברכב.

gmike
28-08-08, 20:29
שלום יונתן.

זה צילום של המדבקה המקורית בצד הפנימי של מכסה המנוע. סמוראי 90

גם אצלי כשהחלפתי היו ה 6 והחלפתי ל5 , לא הרגשתי שום שינוי.

מקווה שזה עוזר לך..

יונתןמצפה
29-08-08, 00:40
או קי, תודה!

בינתיים אני אחליף ל- 5 למרות שאני לא מצפה לאיזה שינוי משמעותי.





לא הייתי סומך על ההמרות שעושים בחנויות ח"ח גם כי יש להם אינטרס למכור לך משהו קצת יותר יקר, וגם כי לפעמים השינויים בין סוגי המצתים (למרות למרות שמצת אחר לכאורה יעשה את אותה עבודה על המנוע) הם קריטיים לכל מני מערכות אחרות שיש ברכב.

לא אמרתי שאני סומך, אבל ההמרות נקראו מתוך הקטלוג של NGK. עיינתי שם המשך דקות ארוכות באותו קטלוג ובין היתר היו טבלאות של המרה בין חברות שונות וביניהן BOSH.

מה שרציתי להראות בהמרות זה את הבלאגן שיש בכל מה שקשור בסוג הפלאג בהתאם לדגם רכב או מנוע.
אני עדיין לא הצלחתי להבין לפי מה אני אמור לדעת איזה פלאג יש לי. ממה שאני יודע היו בדגמים האלו כמה סוגי מנועים. אם זה נכון, נראה לי יותר נכון ללכת לפי סוג המנוע. ייתכן ואני טועה כי מערכת ההזרקה היא זו שקובעת.. שורה תחתונה אין לי מושג.
שימו לב שלפי דגם המנוע הפלאגים המתאימים לי הם בכלל מסדרה שונה: BKR6E-11. לא ברור לי ההבדל אבל אני די בטוח שלפני הפלאגים הנוכחיים היה לי משהו דומה לזה BKR...

בקיצור, עזבו מדבקות על המכסה מנוע, חברת מכשירי תנועה וכו'. אני רוצה לדעת כיצד יודעים להתאים פלאג למנוע והאם זה מה שקובע?
הסלט הזה בין כל האופציות נראה לי מוזר מאד ומעלה לי הרבה שאלות שלא מובנות לי.

עכשיו אם נחזור לצריכת הדלק, אני חושב באמת שצריך לבדוק את עניין החיישנים. אני לא מספיק מבין איך ומה הקשר של כל אחד מהם לצריכת הדלק. אשמח להכוונה בנושא כמו גם מה ואיך לבדוק.

מכון אמין לבדיקת הזרקה (או אולי מחשב??) באיזור חיפה גם בא בחשבון, אבל אני חייב להבין מעט לפני שהם מחליטים להחליף לי חצי מהחיישנים באוטו בשביל לגלות שחוטי ההצתה צריכים חילוף. (אגב, ככל הידוע לי הם הוחלפו ע"י הבעלים הקודם קצת לפני הקנייה וזה אומר לפני שנתיים וחצי שלוש וכ- 60-70 אלף ק"מ. מקוריים כנראה).

בומס הקופץ
29-08-08, 02:39
טבלאות של המרות פלאגים הם בעיתייות. לכל פלאג מומר יש אופי קצת שונה מהמקור, ולכן בד"כ מקובל ללכת ישירות על המלצת היצרן. מה שקורה בדגמים ישנים הוא שהיו כמה התפתחויות טכנולוגיות, ובמקביל לזה מה שנכנס לטבלאות הם רק רכבים "סחירים". וכשאתה מבקש למצוא משהו מדויק אתה מוצא משהו דומה. שכנראה יפעל בסדר אבל הוא למיועד דוקא למנוע שלך.
היחידים שיודעים באמת מה אתה צריך זה יצרני המנוע, או מי שיצר במנוע שלו מודפיקציות (או לחילופין חפש טבלאות המרה ישנות שבהם המנוע שלך מופיע בהם כמקור להשוואה). היות והם יודעים בדיוק מה צריך לקרות בזמן הכניסה למהלך המנוע השני, באיזה מקום אמור להתרחש הפיצוץ (זה לא בדיוק בנקודה המתה העליונה זה קצת לפני, כמה? הם יודעים), איזה לחץ צריך להווצר מהגזים בשביל להניע את הבוכנה למטה, וזה אני מניח תלוי בהרבה גורמים אחרים שמן הסתם אני אפילו לא מודע להם אבל מי שייצר את המנוע כן. לא הייתי מחפש את התשובות לשאלות האלה במכשירי תנועה, הם פותחים חוברת וקוראים לך ממנה.

אם אתה באזור טבריה יש לך את "פיוז" תנסה לדבר עם יגאל הבעלים. הוא מאוד עמוס כי הוא כנראה החשמלאי רכב הכי טוב באזור, הידע שלו הוא פנומנלי בתחום הזה. תנסה להגיע אליו כשלא עמוס, הוא מקסימום יוכל להפנות אותך למקורות במקרה הכי גרוע ינפנף אותך באין לי זמן כרגע.

חיישן למבדה\למדה (תלוי את מי אתה שואל) זה החיישן חמצן שלך שבודק את כמות החמצן במערכת הפליטה שלך ושולח אות שנע בין 0 ל- 1 וולט למחשב, המחשב שמקבל את התוצאה משווה אותה לתערובת דלק\אוויר הרצויה (14.7:1) ומשנה את זמן פתיחת המזרק\ים בשביל להגיע ליחס הזה. אם החיישן מכוסה בפיח (הוא נמצא אחרי סעפת הפליטה ככה שיש לזה סיכוי סביר) הוא שולח כל הזמן אות של חמצן מדולל, וזה גורם להזרקה מוגברת של דלק. הייתי מריץ בדיקה אם אפשל לטפל בו כמו בממיר קטליטי (טיפול שמש) או שהוא מצריך טיפול שונה.

לגבי השאר צריך לשאול מומחים ממני, אני בקושי מסתדר עם המערכת של הקרבורטור ככה שחיישנים קצת גדול עליי :D.

יונתןמצפה
29-08-08, 14:47
ממשיכים:
חפרתי עכשיו לא מעט בפורום ובהיינס...
השרשור הזה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6614&highlight=%E4%E6%F8%F7%E4 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6614&highlight=%E4%E6%F8%F7%E4) כנראה יעזור לי מאד. אני רוצה להתחיל לבדוק את כל עניין החיישנים והצינורות למיניהם.
בנוסף העליתי גם מחשבה בעניין משאבת דלק. בתקופה האחרונה עושה רושם שהיא משמיעה מעט יותר רעש מבד"כ (מעין קול עמום) עד שהריליי מכבה אותה (אחרי סוויצ' ולפני התנעה). בזמן עבודה בסרק יש גם שריקה עדינה מהכיוון שלה... עצות לאיך לבדוק??

ד"א- בהיינס וכאן בפורום הבנתי שאמורה לדלוק לי נורת CHEK ENGINE כאשר הסוויצ' פתוח. אצלי היא לא דולקת... (שמעתי גם טענות לגבי זה שהיא בכלל לא אמורה לדלוק). מה דעתכם? ייתכן ובכלל יש לי בעייה שהמחשב מנסה להתריע עליה ואני בכלל לא ראיתי כי הנורה שרופה?
בעניין הדיאגנוסטיקה-
אם אני מבין נכון מהיינס, ניתן להכניס פיוז נוסף היכן שחסר במרום לקצר. יש למישהו הסגות בעניין?

אשמח לעיצות מסודרות באיך להמשיך מכאן והסברים מעט מעמיקים יותר. האם ההוראות בהיינס מספיק ברורות ומקיפות בשביל לעבוד רק איתו. ספר היצרן בעניין הזה לא יעזור לי כי הוא ככל הנראה מדבר על הדגמים הישנים יותר.

מילת התנצלות-
אני יודע שיש על זה הרבה חומר באתר. אני ממשיך לחפש אבל במקרה הזה זה מאיט מאד את קצב ההתקדמות. בינתיים, נמשיך עם השרשור הזה.

המשך שבת שלום!!

יונתן

Nash
29-08-08, 17:50
ד"א- בהיינס וכאן בפורום הבנתי שאמורה לדלוק לי נורת CHEK ENGINE כאשר הסוויצ' פתוח. אצלי היא לא דולקת... (שמעתי גם טענות לגבי זה שהיא בכלל לא אמורה לדלוק). מה דעתכם? ייתכן ובכלל יש לי בעייה שהמחשב מנסה להתריע עליה ואני בכלל לא ראיתי כי הנורה שרופה?
בעניין הדיאגנוסטיקה-
אם אני מבין נכון מהיינס, ניתן להכניס פיוז נוסף היכן שחסר במרום לקצר. יש למישהו הסגות בעניין?



כאן יש הוראות טובות ונוחות איך להוציא קוד תקלה במוזרק 96 - תגלה גם אם הנורה אצלך שרופה או לא 8-)

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18627

שבת שלום

ישי.פ
30-08-08, 01:50
ההבדל בין ה -5 ל- 6 הוא רמת החום שהמצת מיצר (לפי אורך המבודד שנמצא בתא בעירה). ככל שמספרי המצת יורדים ככה הוא אוגר יותר חום ומעלה את טמפרטורת העבודה. ככה שאם היה לך 6 במקור ושמת 5 אתה תהיה בבעיה בגלל שיקח הרבה זמן למנוע להגיע לטמפרטורת עבודה, ובזמן נסיעה בין עירונית הוא יצרוך יותר דלק על מנת שהמנוע יתן מספיק חום.
(לא הסנדק:cool:)

לדעתי אתה מבלבל עם פלגים של אופנועים ששם יש עניין של חום אבל אני ממש לא בטוח שברכב
בנוסף אני כמעט בטוח שמדובר על טמפרטורת עבודה של הפלג ולא של המנוע(חום הפלג זניח ביחס למנוע)
זה גם כך(תקן אותי אם אני טועה)

שאלה- מה זה טיפול שמש לממיר?

חן צברי
30-08-08, 03:26
שאלה- מה זה טיפול שמש לממיר?

http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=149079&postcount=8

בומס הקופץ
30-08-08, 20:46
לדעתי אתה מבלבל עם פלגים של אופנועים ששם יש עניין של חום אבל אני ממש לא בטוח שברכב
בנוסף אני כמעט בטוח שמדובר על טמפרטורת עבודה של הפלג ולא של המנוע(חום הפלג זניח ביחס למנוע)
זה גם כך(תקן אותי אם אני טועה)


לא ממש מכיר אופנועים. כמו שכתבתי אני מכיר בצורה בסיסית מאוד את המערכת של הסמוראי קרבורטור, וגם בזה אני אפילו לא מומחה מטעם עצמי ;)

מה שכתבתי היה תרגום קל מהאתר של NGK, ואם להביא את זה מהמקור (תסתכל על הקישור) לפלאגים יש שני תפקידים, הראשון הוא הוא להצית, והשני הוא להעביר חום מתא השריפה:


The spark plug has two primary functions:

* Ignite air/fuel mixture
* Transfer heat from the combustion chamber

Spark plugs carry electrical energy and turn fuel into working energy. A sufficient amount of voltage must be supplied by the ignition system to spark across the spark plug's gap. This is
called "Electrical Performance."

The temperature of the spark plug's firing end must be kept low enough to prevent pre-ignition, but high enough to prevent fouling. This is called "Thermal Performance", and is
determined by the heat range selected.

It's important to remember spark plugs do not create heat, they only remove heat. The spark plug works as a heat exchanger
by pulling unwanted thermal energy away from the combustion chamber, and transferring the heat to the engine's cooling
system. The heat range is defined as a plug's ability to
dissipate heat.

The rate of heat transfer is determined by:

* The insulator nose length
* Gas volume around the insulator nose
* The materials/construction of the center electrode and porcelain insulator


אני מקווה שהניסוח המקורי יותר ברור משלי.
גם הדפים הבאים שווים קריאה בדף השני יש הסבר מלא על המספרים.

האמת היא שהטיפול החצי מקובל בממיר קטליטי זה K44 של BG. טיפול שמש מיועד לטיפול בסימפטום אני לא בטוח שהוא בא לטפל בבעיה. תראה את הקישור שחן צירף.

samoray1
04-09-08, 11:24
לדעתי הבעיה היא בחישן החמצן שלך , תחליף אותו (אוניברסלי עולה 300 ש"ח) ותראה שהכל ישתפר!

יונתןמצפה
04-09-08, 11:29
לדעתי הבעיה היא בחישן החמצן שלך , תחליף אותו (אוניברסלי עולה 300 ש"ח) ותראה שהכל ישתפר!

אני בהחלט חושב לבדוק את הכיוון הזה. לצערי כרגע אני די קצר בזמן, מקווה בקרוב להתעסק עם זה.
מבטיח לעדכן!

בינתיים, אם יש לכם עוד הצעות או הארות, תרגישו חופשי...

Ace2000
30-11-08, 15:16
היי חבר'ה אני מוסיף פה את השרשור שלי זה פשוט באותו נושא פחות או יותר..

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=223838#post223838

sherifon
01-12-08, 11:04
לדעתי הבעיה היא בחישן החמצן שלך , תחליף אותו (אוניברסלי עולה 300 ש"ח) ותראה שהכל ישתפר!



300 ש"ח ?! איפה ?
מבירורים שעשיתי ,המחיר הוא 447 לא כולל מע"מ..
יש לך דגם של האוניברסלי (וחנות|)?

יונתןמצפה
22-12-08, 23:45
טוב חברים יש עדכונים: (פרסמתי אותם גם בשרשור עזרה בזיהוי קונקטור. מעכשיו ההמשך יהיה בשרשור הזה)



היום הלכתי לחפש את הקונקטור. אין להשיג כזה...

השגתי ספרות רלוונטית לדיאגנוסטיקה, עדכנית בדיוק לדגם שלי. (אנסה בהמשך להעלות אותו).

בדיקות ותוצאות (רלוונטיות לקונקטור לבדיקת קודי תקלות ומנורת CHECK ENGIN)

1. נורת "CHECK ENGIN" לא הייתה!!
2. הכנסתי נורה- עובדת.
3. אממה, כרגע בכל מצב נתון הנורה מהבהבת ע"פ הקוד שמעיד על מצב תקין (אין שום תקלה רשומה במחשב).
4. גם כשאני מגשר ע"פ ההוראות, גם כשאין גישור וגם כשהרכב מונע/בנסיעה, ההיבהוב המדובר מופיע ולא מפסיק!! (אולי קשור לעובדה שהקונקטור שבור. אני אבדוק את זה מחר)
5. כנראה זאת הסיבה שלא הייתה נורה....... :evil::evil:

מכאן והלאה, גם ע"פ הספר, אני כנראה צריך לבדוק את מערכת הדלק (שקיבלה תוסף לאחרונה), וואקומים ומערכת האוויר והפליטה (אולי ממיר קטליטי?).
בנוסף להבין מדוע הנורה לא מפסיקה להבהב ע"פ הקוד של מצב "נורמל" , ולוודא שאכן אין תקלה שלא מופיע עם קשר כזה או אחר למצב שתיארתי.

כל הצעה או תובנה בעניין ייתקבלו בברכה רבה.

לילה טוב!

יונתן (שעדיין נוסע על סמוראי שצורך 1:8+ ):(

יונתןמצפה
23-12-08, 22:36
יש התפתחויות...:
קודם כל פתרתי את עניין הנורה שלא מפסיקה לתת אינדיקצייה של קודי תקלות (מהבהבת):
לאחר עיונים מעמיקים באפשרויות החיווים של הנורה, האופציות לתקלות וניסיון לפענח את סכמת החשמל בנוגע לחוטי הקונקטור, יחד עם העובדה שלא הצלחתי למצוא שום קצר אפשרי, הגעתי למסקנה שהתקלה הזו מוזרה מדי כדי להיות רצינית.
ברגע של "מחשבה מחוץ לקופסא" נזכרתי שקראתי שיש דגמים של סמוראים שניתן להוציא קודי תקלות ע"י הכנסת פיוז למקום הריק.
לאחר הוצאה של פיוזים אחד אחד, הגעתי אל הפיוז הסורר שמיד עם הוצאתו גרם לנורה לתפקד כפי שהיא אמורה.
במילים אחרות, מאז שהרכב אצלי (כמעט 4 שנים) אני נוסע במצב של "הוצאת קודי תקלות" במערכת...:mad:
יחד עם זאת, בעקבות הניתוק של לוח השעונים אתמול (ואיתו חיישן המהירות) היה לי חיווי של תקלה באתו החיישן, שהפסיקה עם ניתוק המתח למחשב לצורך איפוס. משמעות הדבר היא שעל פניו נראה כי המערכת מתפקדת כראוי אל אף העובדה שהיא הייתה במצב ההזוי הזה מי יודע כמה זמן(!).

עוד פרט שעשוי לעזור לאנשים בעתיד: בנוסף לפיוז המדובר, ניסיתי לגשר ע"פ ההוראות את הקונקטור הרלוונטי, וגם הוא מתפקד כראוי בדיוק כמו הפיוז ונותן חיווי ע"פ הספר. (במקארה שלי מצב "נורמל").

בהמשך אני אנסה לעלות הסבר מפורט לאיזה חורים בקונקטור יש לגשר. מדובר על החוט: כחול לבן לשחור.

הפיוז המדובר נמצא בקופסת הפיוזים שברגלי הנהג בפינה הימנית תחתונה.

עכשיו נשאר להמשיך ולחפש את הבעייה שבגללה הרכב צורך הרבה דלק והבעייה בסחיבה. מדובר ככל הנראה בבעיה שאינה מקבלת חיווי ע"י המחשב. (מערכת הדלק, וואקומים, או פליטה).

על זה עוד יש לי הרבה מה לעבוד.

בינתיים לילה טוב!

יונתן

Ace2000
24-12-08, 23:09
היי
אני אשמח לקבל עוד פרטים לגבי הספרות שמצאת
אני מחפש אותה כבר המון זמן
תודה.

יונתןמצפה
27-12-08, 10:45
:(:(:(
טוב חברה, העסק מחמיר! אתמול בתדלוק- 1:77....

אמנם בזמן האחרון רוב הנסיעות של האוטו הן קצרות ובתוך העיר, אבל זה כבר מוגזם!

משום מה השרשור הזה לא זוכה לתגובות כפי שקיוויתי.
אני זקוק למעט הכוונה לגבי מה עוד יש לבדוק, ואיך. לדעתי העובדה שהרכב לא סוחב טוב בזמן האחרון וההחמרה של המצב יכולה לסייע באיתור התקלה (?).
המנוע נשמע טוב, לא זולל שמן בכלל, לא מתחמם, טיימינג נעשה לפני 70,000.

חברים, בשנייה שמחיר הדלק יעלה אני אתרושש מהעניין הזה. אצל מי הפתרונים?:confused:

(*לגבי הספרות, יש לי צילומים של כמה עמודים שסייעו לי בעניין הנורה וקודי התקלות- מה שנמצא תקין. חסר לי כל ההמשך!)

יונתן

יונתןמצפה
27-12-08, 19:49
מפאת חוסר בזמן וחוסר בתגובות...

אשמח לקבל המלצה על מכון הזרקה/ מוסך מתאים באיזור חיפה שניתן להיות רגוע אם אני מביא אליו את הרכב...

יונתן

Nash
27-12-08, 19:57
היי, לעזור לא יכול אבל אשמח למידע על קריאת קודי תקלה, אם תוכל לעלות את הקודים או לפחות לגלות לנו מאיזה רכב לקחת...

שבוע טוב

Nash

יונתןמצפה
27-12-08, 23:40
חברה, תנו לי מעט זמן ואני ינסה לעלות לכאן את החומר של קריאת קודי תקלות.
אין לי זמן לנשום כרגע, ולא כ"כ נמצא לייד סורק.
ברגע שאוכל אשתף אתכם במידע.

Ace2000
28-12-08, 09:55
היי,
לא חזרת אליי לגבי הספרות שיש בידך לא נורא בזמנך החופשי אני אשמח.

בכל אופן בדקת את הממיר הקטליטי,
תבדוק אם יוצא לך לחץ תקין ממערכת הפליטה בהתאם ללחיצה על דוושת הגז כמובן.

אגב חדש בחברה בסביבות ה6000 ש"ח כן כן הזוי לגמרי..

AvigdorAharon
30-12-08, 09:50
מפאת חוסר בזמן וחוסר בתגובות...

אשמח לקבל המלצה על מכון הזרקה/ מוסך מתאים באיזור חיפה שניתן להיות רגוע אם אני מביא אליו את הרכב...

יונתן

שלח ה"פ לאסף קציר, הוא מכיר מכון טוב בקריות\חיפה.

אביגדור

יונתןמצפה
30-12-08, 15:36
שלח ה"פ לאסף קציר, הוא מכיר מכון טוב בקריות\חיפה.

אביגדור

רות! תודה.

בינתיים הרכב עבר היום טסט בלי בעיות זיהום אוויר חריגות.
אמנם עשיתי לפני הטסט "טיפול שמש בתוספץ שמן נחשים לימונים וטחינה..." ורמת הזיהום שהראה המכשיר הייתה תקינה ואף הטסטר שיבח את המנוע ואמר שהוא "עובד יפה". :rolleyes:

מזכיר, שלפני כחודש + שמתי תוסף K44. ייתכן ובגלל זה הוא עבר את הבדיקה.

יונתן

-->