PDA

צפייה בגרסה מלאה : היכן המיקום המומלץ ביותר לממסרים ע"מ להגן על מתג מחליף האורות?



ybar
01-09-08, 18:43
מתג מחליף האורות מסוג "אמריקאי" נשרף כבר בפעם השנייה ובעבר הומלץ לי להתקין ממסרים ע"מ להפחית את העומס ובכך להגן עליו, היכן לדעתכם יהיה המקום הפיזי הטוב והיעיל ביותר למקם את הממסרים בתא המנוע עצמו או בתוך תא הנוסעים באיזור המתג עצמו/ תיבת הפיוזים?

Viper
01-09-08, 19:15
לרוב הממסרים (לרכב) אין בעיה לגור בתא המנוע. (רק לא קרוב מידי לחלקים חמים כדוגמת סעפת הפליטה).
כמובן שמומלץ ביותר למקם אותם בתוך תא הנוסעים (הסביבה נוחה ומוגנת יותר) וכך גם לא תיאלץ למשוך חוטים ארוכים רק כדי להגיע אליהם.

ybar
01-09-08, 23:19
הכוונה היא ממש לחבר אותם לחוטים הקיימים שמגיעים למתג מחליף אורות ולקבע אותם ממש על מוט ההגה?
במצב כזה לאיפה מחברים את חוט המינוס של הממסר?
יש צורך בכלל להוסיף פיוז על הקוו מתח שעובר מהמתג אורות הראשי למתג מחליף אורות או שהוספת הממסר בלבד כבר תפחית את העומס על המתג ובכך תעשה את העבודה?

ברששת
02-09-08, 00:05
הכוונה היא ממש לחבר אותם לחוטים הקיימים שמגיעים למתג מחליף אורות ולקבע אותם ממש על מוט ההגה?
במצב כזה לאיפה מחברים את חוט המינוס של הממסר?
יש צורך בכלל להוסיף פיוז על הקוו מתח שעובר מהמתג אורות הראשי למתג מחליף אורות או שהוספת הממסר בלבד כבר תפחית את העומס על המתג ובכך תעשה את העבודה?

לצורך העניין דרושים לך 2 ממסרים עבור אורות דרך וגבוהים . הדרך הפשוטה ביותר מבלי להכנס מתחת ללוח שעונים ולפרק צמות חוטים הוא לחבר כל אחד מהממסרים קרוב למנורות עצמם (בתוך תא המנוע) אך לפני הפיצול לכל אחת מהם (אפשר לעקוב אחר החוט מכל מנורה אחורה ולראות היכן הנקודת החיבור בין 2 הצדדים. לאחר מצאת הנקודה יש לחתוך אותה ולחבר ליציאת NO הרשומה על הממסר (המצב בו אין חיבור לפין המרכזי בממסר). לפין המרכזי באותו ממסר COM יש לחבר חוט (ורצוי עם פיוז עליו) מהמצבר ישירות בעובי המתאים להספק המנורה (עבה לפחות כמו החוט המקורי שהיה).
את סליל הממסר יש לחבר צד אחד לגוף הרכב וצד שני לחוט שניתקנו מכיוון תא הנוסעים (יענו זה שמגיע ממתג מחליף האורות המקורי). לאיזה צד של הממסר? בדרך כלל לא משנה אלא עם כן בצד ציור הסליל על הממסר מצויין + ואז יש לחבר צד זה למתג האורות.
כפי שצינתי הממסרים ישבו בתוך תא המנוע אך חשוב להרחיקם ממקורות חום או נקודות שמים יכולים להגיע עליהם (רצוי בדפנות הצד). לגבי הפיוז. חשוב פיוז על החוט המחובר למצבר ישירות. לגבי פיוז למתג המקורי. אם קיים תשאיר אותו אם לא, לא חייבים זרם גבוה כבר לא יעבור שם והסיכוי לממסר מקצר הוא נמוך (מקסימום הלך עוד מחליף אורות;)).
מצורף שרטוט לעזרה. בהצלחה

ybar
02-09-08, 09:05
נניח שאני עדיין מעדיף למקם את הממסרים בתוך הרכב מתחת לדשבורד ממש בקירבת המתג מחליף אורות עצמו איך בדיוק עליי לבצע את ההתקנה ולאן לחבר כל חוט מהבית ממסר?

ברששת
02-09-08, 13:38
נניח שאני עדיין מעדיף למקם את הממסרים בתוך הרכב מתחת לדשבורד ממש בקירבת המתג מחליף אורות עצמו איך בדיוק עליי לבצע את ההתקנה ולאן לחבר כל חוט מהבית ממסר?
אז כפי שאמרתי תמצא את החוטים היוצאים לכיוון האורות ושם תבצע את הניתוק וחיבור הממסר. תצטרך להעביר את החוט מהמצבר לתוך הרכב (עם הפיוז) שזה יותר מסובך.
אני לא יודע מה הסיבות שאתה מעדיף כך אך אני רואה מספר חסרונות בולטים בשיטה זאת:
1. מבחינת נגישות ואיתור תקלות בעתיד (ובעיקר בזמן שאתה בלילה נתקע בלי אורות ורוצה לעשות מעקף על הממסר יותר קשה לאתרו כך.
2. בעתיד שתשכח מהממסר (וזה קורה לרובנו) לפעמים בטעות מנתקים חוטים ויהיה לך יותר קשה להבין מדוע האורות לא עןובדות.
3. הצמות בתוך הרכב מוגנות ומלופפות טוב יותר וחזק יותר מאילו שבקדמת הרכב ולפרום צמה כזאת יותר קשה ולא רצוי מבחינת אמינות לאורך זמן.
אבל כפי שציינתי רכב שלך.

ybar
02-09-08, 13:48
החוט החיובי עם הפיוז כבר מגיע ישירות מהמצבר אל המתג אורות הראשי וממנו ממשיך אל המתג החלפת האורות,אז אני יכול להתחבר אליו עם רגל 30 של הממסר ?
לאן בדר"כ מחברים את חוט המינוס (86) של הממסר כאשר מבצעים חיבור מתחת לדשבורד?
אין צורך לפרום שום צמה מתחת להגה יש 3 חוטים בודדים חשופים לגמריי שמחוברים לקונקטור של המחליף אורות ואני מתכוון פשוט לחתוך את הקונקטור ולחבר את הממסרים ולאחריהם להמשיך עם החוטים בחזרה למתג עצמו.

ybar
02-09-08, 22:43
את המינוס של הממסר אני יכול לחבר על הבורג עצמו שמקבע את המתג המחליף אורות למוט ההגה?

Viper
02-09-08, 23:07
את המינוס של הממסר אני יכול לחבר על הבורג עצמו שמקבע את המתג המחליף אורות למוט ההגה?

כן.מוט ההגה מחובר ל (-).

asih
03-09-08, 00:48
אני מיקמתי ליד הנורות וכן העברתי סט + ו - מהמצבר לממסר.
חוטים עבים, יש פחות מפל מתח והאור יותר חזק.

eran4x4
03-09-08, 07:08
אני מיקמתי ליד הנורות וכן העברתי סט + ו - מהמצבר לממסר.
חוטים עבים, יש פחות מפל מתח והאור יותר חזק.

להעביר חוט מינוס מהמצבר מיותר!

את המינוס הפנס עצמו מקבל מגוף הרכב ושם עובר הזרם הגבוה.
המינוס שעל הממסר מעביר זרם של פחות מאמפר שמשמש אך ורק להפעלת הממסר.

ברששת
03-09-08, 08:37
החוט החיובי עם הפיוז כבר מגיע ישירות מהמצבר אל המתג אורות הראשי וממנו ממשיך אל המתג החלפת האורות,אז אני יכול להתחבר אליו עם רגל 30 של הממסר ?
לאן בדר"כ מחברים את חוט המינוס (86) של הממסר כאשר מבצעים חיבור מתחת לדשבורד?
אין צורך לפרום שום צמה מתחת להגה יש 3 חוטים בודדים חשופים לגמריי שמחוברים לקונקטור של המחליף אורות ואני מתכוון פשוט לחתוך את הקונקטור ולחבר את הממסרים ולאחריהם להמשיך עם החוטים בחזרה למתג עצמו.
אל תשכח פיוז על כבל מה+ ולא בערכים מפלצתיים של 30 אמפר אלא זהה לזה שבבית הפיוזים המקורי.

ybar
03-09-08, 10:06
המטרה העיקרית היא הורדת הזרם הגבוה שעובר בחוטים בין הפנסים למתג מחליף האורות ע"מ שהוא לא יישרף ובכך שאני מתקין ממסרים בין המתג לפנס עצמו אני למעשה פותר את הבעיה ,אז מה למעשה נותן לי הפיוז על חוט הפלוס שמגיע לממסר?
חוט הפלוס הראשי שמגיע מהמצבר למעשה מזין לי את 2 הממסרים גם של האורות הנמוכים וגם של הגבוהים, אז מה ערך הפיוז שעליי להשתמש על הקוו המשותף?

Viper
03-09-08, 10:14
אם הבנתי נכון את מה שאתה מתכוון לבצע- זה מעקף של ידית האורות.
אם כך, ידית האורות למעשה מזינה את סליל הממסר ע"מ שזה יסגר ויפתח.
הזרם הנחוץ להפעלת ממסר לרכב סטנדרטי אינו גבוה. (בסביבות 300 מיליאמפר אם איני טועה).
את רגלי המפסק של הממסר אתה מחבר לקו שרץ לאורות הדרך. אם תחבר אותם לפני בית הנתיכים- אין צורך להוסיף נתיך בקו. (כי המעגל כבר מוגן ע"י הנתיך המקורי במקומו הטבעי- בית הנתיכים).
ואז אתה מחבר את חוט ה (+) שמגיע מהמצבר לרגל ה-Common של הממסר, ואת רגל ה-N.O לקו שרץ לאורות (הבנתי שאתה מתכוון לחבר בקונקטור המקורי).
אם עדיין לא הבנת או משהו לא ברור, תכתוב ואני אשתדל לשרטט את הרעיון.

ybar
03-09-08, 10:44
כן אני מעוניין להתחבר עם הממסרים ממש ל3 חוטים שמגיעים למתג המחליף אורות, כפי שציינתי חוט מתח אחד משותף מגיע מהמתג האורות הראשי אל המתג החלפת האורות ועוד 2 חוטים שרצים מהמתג החלפת אורות עד הפנסים עצמם הגבוה והנמוך, כלומר סה"כ 3 חוטים יש לי בקצה הצמה שמתחברים ישירות למתג החלפת האורות שמקובע למוט ההגה.
אם תוכל בבקשה לנסות להעלות שירטוט המראה בדיוק כיצד לחבר את הממסרים במקרה כזה ותשתדל גם לציין כל חוט לאן מתחבר לממסר עם ציון המספר של הרגל ככה זה יהיה יותר ברור לי אני אודה לך מאוד.

Viper
03-09-08, 16:51
טוב...
אז עכשיו לא הבנתי אותך בכלל...
תנסה לשרטט בדיוק את מע' החשמל הקיימת ומה בכוונתך לעשות.
(לממסר יש רק 2 מצבים- פתוח או סגור שמתחלפים עם מתן מתח או ניתוק המתח בסליל)
אתה מדבר כאן על 3 חוטים.
הסבר בבקשה.

shachar
03-09-08, 19:15
יש מוצר יעודי שנקרא "מגבר אורות"
שמכיל בתוכו את החיבורים המתאימים לאור גבוה ונמוך במקום להסתבך עם שני ממסרים

חפש בחנויות חשמל לרכב

asih
03-09-08, 23:40
בתגובה לערן.

לא יודע מה באחרות, אבל בדיפנדר ובהרבה רכבים חדשים, חוט המינוס קיים ממרכזיה ולא מחברים אותו לגופ הרכב.

סליל הממסר מחובר למה שהזין קודם לכן את הנורות, לכל נורה שני ממסרים, "הפעלה" וכ "בורר אורות"

הכבל ה"חדש" העבה מהמצבר מזין את הנורות ונישלט על ידי הממסר.

כמובן שיש פיוז מתאים לאורות לכל סליל נורה, כ 55W , משהוא כמו 10A זה טוב.

וזה עובד מצויין,

זה מפחית את החוטים ה"מתחממים" בצמות הצפופות בדשבורד.

ותאמין לי, בעניני "חשמל" אני מבין טוב מאוד, הרבה יותר טוה מהרבה "ישמלאי" רכב :)


סתם הערה, מגבר אורות זה בדיוק זה, כך הוא בנוי, יש מגברי אורות עם ממיר DC-DC שמעלה את המתח לאור חזק יותר שנואה עדיין סובלת :)

ybar
04-09-08, 09:28
אני אנסה שוב להסביר את עצמי במילים ובתוספת תמונות החלקים, המצב הנוכחי המקורי הוא כזה:ישירות מהמצבר רץ חוט עד לתוך תא הנוסעים ועובר דרך תיבת הפיוזים הראשית ומשם ממשיך למתג הדלקת האורות הראשי הזה :http://www.gmclassicparts.net/catalog/headLight%20Switch_thumb.JPG ומהמתג הזה ממשיך למתג החלפת האורות הזה:javascript:showPic('19772002 BUICK GM CADILLAC CHEVY HEADLIGHT DIMMER SWITCH KEM DS118')למתג האחרון מתחבר קונקטור בעל 3 חוטים בסה"כ שהם קוו המתח הראשי שבא מהמצבר שדיברתי עליו בתחילת ההודעה ועוד 2 חוטים שמגיעים אחד מהנורות של האורות הנמוכים והשני של האורות הגבוהים,אני בסה"כ מעוניין על המצב הקיים ללא שום נגיעה בתא המנוע לחבר את זוג הממסרים ממש ל3 חוטים שציינתי שמתחברים למתג החלפת האורות ולמקמם פיזית בקירבת המתג עצמו מתחת לדשבורד ולקבעם על מוט ההגה עצמו, השאלה היא כיצד אני עושה זאת ולאן כל רגל של הממסרים צריכה להתחבר?

ybar
04-09-08, 10:17
המשך להודעה הקודמת מאחר ותמונת המתג החלפת האורות לא עלתה, מצורפת תמונה של המתג החלפת האורות שבכוונתי לחבר על החוטים שלו את זוג הממסרים, בבקשה:http://www.ecrater.com/59150/47e54a6b96575_59150n.jpg

במקרה כפי שהסברתי אני צריך בכלל להוסיף פיוז על חוט המתח שמשרשר בין המתג אורות הראשי לבין המתג המחליף?

ybar
05-09-08, 10:28
הכוונה היא לחבר את הממסר לחוטים של הקונקטור שמתחבר למתג החלפת אורות ולקבעו ממש בקירבת מקום כפי שרואים בתמונה המצורפת,
http://www.firebirdtransamparts.com/techinfo/harness/dash4.jpg

בתמונה רואים את המתג המחליף בצד שמאל וממנו יוצאים 3 חוטים (חום, ירוק, צהוב) והחוטים האלה ממשיכים ומתחברים לממסר שמקובע באזיקון על הצמה הראשית שנכנסת לתוך תא הנוסעים, ככה בדיוק אני מעוניין להתקין את זוג הממסרים, אשמח להסבר מפורט לאן לחבר כל חוט ולאיזה רגל בממסר בדיוק.

תודה מראש וסופ"ש נעים לכולם.

Viper
05-09-08, 13:45
לאן הולך כל חוט מבין 3 החוטים?
איזה "פיקוד" מגיע מידית האורות?

ybar
06-09-08, 00:35
כפי שכבר ציינתי בהודעה 15 ,חוט מתח אחד שמגיע מהמתג אורות הראשי אחריי התיבת פיוזים אל המתג המחליף ועוד חוט שרץ לאורות הנמוכים ואחד לגבוהים, כלומר סה"כ 3 חוטים מתחברים למתג החלפת האורות שמקובע על מוט ההגה.
מה הכוונה איזה פיקוד מגיע מידית האורות?

eran4x4
06-09-08, 10:27
בתגובה לערן.

לא יודע מה באחרות, אבל בדיפנדר ובהרבה רכבים חדשים, חוט המינוס קיים ממרכזיה ולא מחברים אותו לגופ הרכב.

סליל הממסר מחובר למה שהזין קודם לכן את הנורות, לכל נורה שני ממסרים, "הפעלה" וכ "בורר אורות"

הכבל ה"חדש" העבה מהמצבר מזין את הנורות ונישלט על ידי הממסר.

כמובן שיש פיוז מתאים לאורות לכל סליל נורה, כ 55W , משהוא כמו 10A זה טוב.

וזה עובד מצויין,

זה מפחית את החוטים ה"מתחממים" בצמות הצפופות בדשבורד.

ותאמין לי, בעניני "חשמל" אני מבין טוב מאוד, הרבה יותר טוה מהרבה "ישמלאי" רכב :)


סתם הערה, מגבר אורות זה בדיוק זה, כך הוא בנוי, יש מגברי אורות עם ממיר DC-DC שמעלה את המתח לאור חזק יותר שנואה עדיין סובלת :)

דבר ראשון - למדתי ותודה - לא הכרתי את נושא רכזת המינוס אצלך,
ולעניינן של שרשור זה.

1. אם זה המצב אצלך התגובה שלך ממש לא רלוונטית לפותח השרשור.

2. מטרת הממסרים לפחות במקרה זה היא למנוע מעבר זרם גבוה במפסק\מחליף - זה שהמינוס מגיע מרכזת לא משפיע בכהוא זה על נושא הזרם במתג...

שבת שלום
ערן

asih
06-09-08, 15:11
אתה צודק, דיברנו על שינוי כדי שזרם נמוח יותר יעבור במפסקים, וזה בדיוק מה שהפתרון שהצגתי עושה. יש לו תופעת לוואי שגם האור חזק יותר, וכן גם במתג הדלקת האורות (לא רק החלפת האורות) הזרם יהיה יותר נמוך.

אם ברכב המדובר המינוס בגוף תמיד, אז צריך להעביר רק + מהמצבר ולהשתמש בגוף. שווה מאוד לוודא שאין מפלי מתח ב - דרך הגוף, כל מני חלודות, צבע, וכו שיכול להיות שמפריעים.

עכשיו שמדברים על זה אני ניזכר שגם בישן שלי מעבירים בחוטים רק את ה - וכל ה + באים מהגוף. וזה עושה לי כל הזמן בעיות של מגעים ... :)

שיהי לכולנו רק טוב
אסי

ybar
06-09-08, 20:55
חברים, תודה רבה על האינפורמציה אך אתם עדיין לא עונים לי על השאלה, אני בסה"כ מעוניין לדעת לאן אני מחבר כל רגל של הממסר לבין הקונקטור בעל ה3 חוטים שמגיע למתג החלפת האורות שמתחת להגה?
כפי שכבר ציינתי אני מעוניין למקם את הממסרים ממש בקירבת המתג המחליף עצמו שמקובע להגה וממש להתחבר לחוטים שמגיעים אל המתג כמו שרואים בתמונה שצירפתי בהודעה 21.
תודה מראש ושבוע טוב

ברששת
07-09-08, 02:14
חברים, תודה רבה על האינפורמציה אך אתם עדיין לא עונים לי על השאלה, אני בסה"כ מעוניין לדעת לאן אני מחבר כל רגל של הממסר לבין הקונקטור בעל ה3 חוטים שמגיע למתג החלפת האורות שמתחת להגה?
כפי שכבר ציינתי אני מעוניין למקם את הממסרים ממש בקירבת המתג המחליף עצמו שמקובע להגה וממש להתחבר לחוטים שמגיעים אל המתג כמו שרואים בתמונה שצירפתי בהודעה 21.
תודה מראש ושבוע טוב
פשוט.
החוט שמגיע מבית הפיוזים לא לגעת.
החוט שהולך לאורות דרך לחתוך . את החלק שמגיע ממתג החלפת האורות לחבר לסליל ההזנה של ממסר 1. את המשך החוט שהולך לנורה עצמה לאחר החיתוך לחבר ליציאת NO של הממסר (ראה שרטוט שהצגתי קודם).
החוט שהולך לאורות גבוהים אותה פרוצדורה לממסר מס' 2.
ב2 הממסרים לחבר צד שני של הסליל ל (-) ואת הדק הCOM (ראה בשרטוט הקודם שלי) לחוט (+) שמגיע ישירות מהמצבר אחרי ממסר (לפחות 20A).

sidewinder
07-09-08, 08:27
בבקשה מצורפת סכימת חיבורים


יוסי

ybar
07-09-08, 08:51
תודה רבה על ההסבר והשירטוט עכשיו העניין יותר מובן, אבל ברשותכם אני אשאל עוד שאלות ע"מ לסגור את כל הפינות.
ברששת אתה מתכוון שהממסר צריך להיות לפחות 20A כי אני משתמש בממסרים של 40A אני מניח שזה בסדר, נכון?
החוט שמגיע מבית הפיוזים הראשי לא מחובר בקצהו השני ישירות למצבר כבר?
את רגל 86 (-)של 2 הממסרים לחבר ישירות לבורג שמקבע את המתג המחליף עצמו למוט ההגה, נכון?
למעשה כל החיבור נעשה אחריי בית הפיוזים הראשי, אז איני צריך להוסיף עוד פיוז על קוו המתח שמזין את המתג המחליף?

eran4x4
07-09-08, 08:51
ב2 הממסרים לחבר צד שני של הסליל ל (-) ואת הדק הCOM (ראה בשרטוט הקודם שלי) לחוט (+) שמגיע ישירות מהמצבר אחרי ממסר (לפחות 20A).

TYPO של ברששת :
ממסר = פיוז

ybar
07-09-08, 12:19
תודה רבה על ההסבר והשירטוט עכשיו העניין יותר מובן, אבל ברשותכם אני אשאל עוד שאלות ע"מ לסגור את כל הפינות.
ברששת אתה מתכוון שהממסר צריך להיות לפחות 20A כי אני משתמש בממסרים של 40A אני מניח שזה בסדר, נכון?
החוט שמגיע מבית הפיוזים הראשי לא מחובר בקצהו השני ישירות למצבר כבר?
את רגל 86 (-)של 2 הממסרים לחבר ישירות לבורג שמקבע את המתג המחליף עצמו למוט ההגה, נכון?
למעשה כל החיבור נעשה אחריי בית הפיוזים הראשי, אז איני צריך להוסיף עוד פיוז על קוו המתח שמזין את המתג המחליף?


בנוסף לשאלות האלה צירפתי סכימה של מעגל הנורות הראשיים שכרגע מותקן ברכבי, שאלתי היא פשוטה האם אני צריך לשים פיוז על החוט הצהוב שמחבר בין המתג אורות הראשי לבין המתג המחליף כפי שנראה בשירטוט?
http://users.mrbean.net.au/~rover/images/relay1.gif
ואם אכן התשובה חיובית מהו ערכו של הפיוז שעליי להשתמש?

sidewinder
07-09-08, 12:48
אמור להיות לך פיוז לפני מתג האורות הראשי תבדוק במציאות ולא בשרטוט
ואם אין לך פיוז כדאי מאד לשים פיוז מינימום 10 אמפר רצוי 15 אמפר במידה ויש מפלי מתח
החישוב 2X55W לאור גבוה לחלק ל12V נותן 9.1 אמפר
את הפיוז לשים לפני מתג אורות ראשי ולא אחרי .
אם אתה מחבר ממסרים לפי השרטוט שצרפתי קודם אז גם לפני הממסרים
לשים פיוז( על החוט האדום)של לפחות 10 אמפר



יוסי

ybar
07-09-08, 13:25
יוסי, עפ"י ההיגיון אמור להיות פיוז מקורי לפניי המתג האורות הראשי אך איני בטוח שכך המצב במציאות,
אם אני שם פיוז אחריי המתג הראשי, כלומר על החוט הצהוב שבין המתג הראשי למתג המחליף זה נותן לי משהו או שזה ממש מיותר?

eran4x4
07-09-08, 14:00
יוסי, עפ"י ההיגיון אמור להיות פיוז מקורי לפניי המתג האורות הראשי אך איני בטוח שכך המצב במציאות,
אם אני שם פיוז אחריי המתג הראשי, כלומר על החוט הצהוב שבין המתג הראשי למתג המחליף זה נותן לי משהו או שזה ממש מיותר?

הסיכוי שאין פיוז - מאוד מאוד נמוך.

אין כל טעם בלשים פיוז הזרם שיעבור דרך הפיוז זה זרם ההפעלה של הממסר בלבד....

asih
07-09-08, 19:12
השרטוט הוא בדיוק מגבר אורות, שווה למקם את הממסקים והחוטים החדשים רחוק מהצמות המקוריות, ליד אחד הפנסים למשל, ופשוט להשתמש בחוטים המקוריים כפיקוד לממסר.

בתשובה לשאלה, ממסר של 40 אמפר זה הסטנדרת, ותמיד צריך לקחת יותר מהזרם על מנת להאריך את חיי הממסר.

ybar
08-09-08, 08:17
כפי שכבר ציינתי בכוונתי למקם את הממסרים פיזית ממש בקירבת המתג המחליף עצמו מתחת להגה ע"מ שלא אצטרך לסלול חוטים חדשים וארוכים, האם את רגל 30 של הממסרים אני יכול פשוט לחבר לחוט המתח הצהוב שבין המתג האורות הראשי לבין המתג המחליף שרואים בשירטוט שצירפתי בהודעה 31 או שעדיף "לסלול" חוט חדש נוסף ישירות מהמצבר ועד איזור המתג, מה דעתכם אני יכול לחסוך לי את עבודת "הסלילה" ולהתחבר פשוט לחוט המתח הקרוב ביותר?
יוסי, אז זוג ממסרים סטנדרטי של 40 אמפר כל אחד יספיק לי למטרה כזאת?

sidewinder
08-09-08, 14:17
רצוי לסלול חוט חדש מהמצבר לממסרים שיהיה מספיק עבה (רצוי 2.5 ממ) לרגל 30 בשני הממסרים וזאת כמובן אחרי פיוז (15 אמפר יספיק)
לעניות דעתי וכבר ציינו זאת אחרים למה לך לסלול עד פנים הרכב אם גם ככה החוטים ממפסק מחליף אורות מגיעים עד תא מנוע, אפשר לתפוס אותם שם לפני המנורות ,גם פחות סלילה של חוטים חדשים, פחות חיבורים מתחת להגה ומה גם שהממסרים הכי קרובים למנורות פחות מפלי מתח על החוטים במידה ויש חיבור רופף כלשהו במערכת ולסיכום ,יותר נח לבדוק ממסר שנמצא מול העיניים מאשר מתחת לדשבורד או ההגה (סתם חומר למחשבה ).
אבל זו החלטה שלך ורק שלך
בהצלחה
נב ממסרים של 40 אמפר זה אוברקיל ואם זה מה זיש אז אין שום בעיה

יוסי

ybar
08-09-08, 15:43
יוסי,אני צריך לסלול רק חוט אחד בלבד עבור 2 הממסרים או 2 חוטים נפרדים כל אחד עבור ממסר אחר?
עובי החוט אתה מתכוון לשטח חתך 2.5 או לקוטר 2.5 מ"מ?
יוסי, אני מבין שתמיד יותר עדיף לסלול חוט חדש מהמצבר עבור רגל 30 של הממסר אבל בהנחה שכבר רץ חוט כזה מספיק עבה מקורי מהמצבר אל המתג הראשי וממנו משורשר למתג המחליף( החוט הצהוב שבשירטוט)אז במקרה כזה יש לי אפשרות לחבר את שתיי הרגליים 30 של הממסרים לחוט הצהוב וזהו?

sidewinder
08-09-08, 17:42
אם החוט הצהוב מספיק עבה ומחובר דרך פיוז אתה יכול לחבר את שני הממסרים אליו .
אבל אתה פשוט מעמיס את המעגל והמפסק הראשי בתוספת של 2 הממסרים ,מפני שהחוט הצהוב גם צריך להזין את המנורות במקביל לממסרים ובדרך זו אתה רק מונע זרם גבוה וניצוצות במפסק
מחליף אורות אבל נשאר עם זרם גבוה במעגל.
לעיניין חוט חדש לממסרים כן חוט אחד לשני הממסרים דרך פיוז של 15 אמפר וזאת מפני שרק ממסר אחד עובד כל פעם למעט היבהובים מדי פעם של אור גבוה.


יוסי

ybar
08-09-08, 18:24
יוסי, תודה לך ולשאר החברים שהשתתפו באשכול, אני מניח שמכאן אני כבר אוכל להמשיך ללא בעיה.
אם יהיו לי שאלות נוספות במהלך ההתקנה אני כבר אתייעץ פה.

-->