צפייה בגרסה מלאה : Grand Vitara 2006 - Rocky-Road Lift kit
לפני 3 חודשים התחלתי לחפש הגבהה ל GV 06. מהר מאוד הבנתי שבארץ יש שתי אופציות עיקריות- מאד דומות. הגבהה ע"י החלפת 4 קפיצים, לקפיצים מתוצרת KingSprings.com והחלפת הבולמים האחוריים לבולמים מתוצרת מונרו או בילשטיין. שתי החברות סירבו לספק מידע מעבר לאמירות "חודשים של עבודה מאומצת...", "לנו יש הכי הרבה ניסיון..."..
שום אמירה טכנית אמיתית, כוח של הקפיץ? דגם? איזה דגם של בולם?אורך? שיכוך?
הפתרון הטכני עורר 4 שאלות עיקריות שלא הצלחתי לקבל עליהן תשובה -
#1 החלפת הקפיץ הקידמי, בקפיץ ארוך ב 5 ס"מ מזיז את נקודת העבודה של ה struts ב 2.5 ס"מ. מה זה עושה להתנהגות הרכב?
#2 הקפיצים של King Spring לא רק ארוכים יותר - הם גם קשים יותר. למה??? למה להקשיח את הרכב.
#3 GV הוא רכב קל - האם הבולמים מתאימים או שאלו בולמים קשיחים מדי?
#4 שמתי יד על הבילשטיין שממליצה אחת החברות, הוא קצר ב 5 ס"מ ממה שמדדתי בעצמי על הרכב (עם ההנחייה של ProComp) וקצר ב 7-8 ס"מ מהבולם של RR. זה בולם שמיועד ל PickUp של Nissan, זה רכב מיועד לסחוב (על הארגז מאחור) פעם וחצי מה GV!?????
ולבסוף מבחן התוצאה - חבר שלי שקנה GV 08 חדשה, ורוצה לשמור על האחריות של היבואן, הופנה לאחת מהחברות הנ"ל, מאז הוא לא מפסיק לבכות :-(. אוטו קופצני, קשיח, וסובל מתנודות בציר הארוך (אחרי מעבר על מכשול \ קפיצה), יש לו מונרו.
אז פניתי לרעות בשדות זרים - מהר מאד הבנתי שהפתרון השולט בכל העולם (אפילו אצל האוסטרלים שתמיד יש להם Home made)- הוא Rocky-Road.
http://www.rocky-road.com/grandvitara.html
הקיט הזה מבוסס על Spacers (איך אומרים בעברית?). "הטריק מאוד פשוט -
מלפנים מנמיכים את ה struts ב "2.125 (ע"י הוספת spacer), שומרים על הקפיץ המקורי, "והמירכוז" של ה struts לא משתנה.
מאחור, "מאריכים" את הקפיץ המקורי ע"י הוספת spacer ומחליפים את הבולמים (חלק מהקיט).
היתרון העיקרי - שמירה על הקפיצים המקוריים אמורה לשמר את איכות הנהיגה המקורית של הרכב.
הסבר יפה על הקיט וההתקנה - http://www.k9rdj.co.uk/rockyroadlift.html.
חיפוש נוסף בפורומים העלה דאגה קטנה, הבולמים של RR- האיזון טוב וכולם מרוצים, אבל נראה שאורך החיים שלהם לא משהו....
ישנן כמה אפשרויות שמופיעות בפורומים, אני החלטתי ללכת על בולמים מתכווננים. הרעיון היה לשמור על רכב נעים ליום יום ויכולת להקשיח "ולחזק" בטיולי שטח (אוטו כבד יותר + שטח). בחרתי ProComp MX6 - החלפתי מס' דוא"ל עם ProComp לגבי הדגם המתאים, ביצעתי מדידות שלחתי את הדגם של של הרכב (אין מה להשוות - דיון טכני ענייני ולא סיסמאות..).
ההמלצה שלהם EXP-MX6053 .
חזרתי ל RR, ובקשתי להזמין את הקיט ללא הבולמים, שתי שיחות טלפון והנושא סודר.
פניתי לאינטרנט למצוא את הבולמים ומצאתי - http://www.offroadtoystore.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=EXP-MX6053&Category_Code=ProComp-ShockAbsorbers-MX6-Custom
סה"כ $140 ל RR + בולמים $166, סה"כ כולל משלוחים בתוך US כ $360.
ההרכבה בארץ (מודה, התעצלתי להרכיב לבד;)) למוסך זה לקח פחות משעה.
הסבר נוסף - ויפה על ההרכבה ניתן למצוא (לאחר רישום מהיר) ב:
http://metatrox.net/modules/smartfaq/category.php?categoryid=5
כיוון פרונט וכיוון \ ישור הגלגלים מאחור ויצאנו לדרך.
#1 בגלל השימוש בבולמי גז - החלק האחורי גבוהה ב- 2 ס"מ מהקדמי.
#2 הגובה של הרכב - זהה +- 1 ס"מ לקיטים שיש בארץ (הציר הקידמי זהה, אבל ההגבהה הנוספת מאחור מורידה את האף כך שהספויילר הקידמי נמוך ב 1ס"מ.
#3 הרכב נוסע טוב יותר מלפני הגבהה! OK נודה על האמת, מדובר ברכב בן 3 עם 55K ק"מ.
אין ספק שהגבהה לא משפרת איכות נהיגה על כביש. אבל השיפור באיכות הבולמים + הכיוונוים, עושים את שלהם. יש לי ברחוב "במפרים", ה GV מרחף מעל טוב יותר מהטרופר שהיה לי ומבייש את ה JETA 2008 של האשה:p
מה אומר - מ ו מ ל ץ.
הערה טכנית קטנה - יש מי שיטען שהקפיצים המקוריים רכים מדי לרכב מלא בנסיעת שטח. זה בהחלט דאגה שעושה שכל. הפתרון שאני הולך עליו- זוג כריות אויר של AirLift או פירסטון. בפחות מ $100 ניתן להוסיף חיזוק \ הקשחה ועדיין לשמור על רכות ביום יום.
http://www.airliftcompany.com/al1000.html
זה מעלה את עלות הפרוייקט כולו ל 1700ש"ח :D עדיין פחות מחצי מהקיטים שנמכרים בארץ- אבל איזה הבדל........
2 שאלות לא טכניות אבל לא פחות חשובות.
#1 המחיר - הקיטים בארץ עולים למעלה מ 4000 ש"ח (לא כולל הרכבה) והבולמים עולים למעלה מ 900 ש"ח האחד (לפני מע"מ). אני שילמתי $360 !!!!
אם משווים את הקיטים המקוריים זה 4000 + ש"ח לעומת $360 לבולמים נחותים!
אם נניח שאפשר לקבל "זיכוי" על הבולמים של הקיט ונוסיף את הבולמים של ProComp מקניה בארץ, הפער גדל עוד יותר 5000+ ש"ח לעומת $360 .
#2 אם הפתרונות שיש בארץ פחות טובים והרבה יותר יקרים - למה אף אחד לא מביא את הקיט של RR לארץ? האם יש פה איזה מילכוד שאני מפקשש? כל העולם מצביע פה אחד על RR ורק אצלנו יודעים טוב יותר?
תתחדש.
אבל איך אפשר להשוות הגבהת ספייסרים ביבוא מזוודה לפתרון כזה-
http://www.puresuzuki.com/2.5%20Lift.htm
אגב, הרכב שלך XL7?
ה GV שלי זה הדגם החדש - 4 מיתלים נפרדים (לא סרן חי).
הקיט של קלמיני הוא סוף הדרך, אבל הוא פשוט לא מתאים לרכב שלי.
שלחתי להם דוא"ל בתחילת החיפושים, אין להם שום דבר רלוונטי :(
ראשית , תתחדש !!
אין ספק שהמחיר אטרקטיבי לעומת אופציות הגבהה אחרות. אבל, ההשוואה אינה נכונה .
קיט ספייסרים ככל שיהיה "טוב" אינו נותן מענה להתנהגות כביש הנפגעת
(זויות גילגול והעברת משקל) לעומת החלפת קפיצים גבוהים וקשיחים יותר.
בנוסף, בשטח רצוי קשיחות קפיצים ע"מ שלא לסגור מיתלה בכל כניסה לבורון קטנטן.
בסבירות גבוהה, הגבהה זו הקטינה את מהלך המתלה.
בקיצור, סה"כ זאת הגבהה פשוטה שטובה בעיקר להרגשת "הקרביות" בשטח ולא תועיל הרבה.
בכביש יידרש תשומת לב נוספת בסיבובים ועקומות.
הנסיון עם GV חדשה מועט. נקווה שלא יהיו השפעות שליליות על הציריות, פרונאקס ובקאקס.
שוב תתחדש
רענן
שים לב, ל GV 06 יש 4 מתלים נפרדים ולא סרן חי. כל ההתנהגות של גלגול והעברות משקל שונה בתחלית. לדעתי, אחת הסיבות של הבעיתיות של הקיטים שיש בארץ, זו הגישה של סרן חי לרכב עם מתלים נפרדים.
מהלכי מתלה- לא ברור לי מה זה קשור לקפיץ "גבוהים וקשיחים", הקפיץ לא אמור להסגר עד הסוף ולעצור את המתלה בעליה וגם לא להפתח עד הסוף (וליפול החוצה...) בפתיחה.
החברה' ב RR בדקו את הנושא - זה לא מקרה שהגבהה היא 2.125" ולא יותר - זה נותן לזרוע להסגר עד הבפ-סטופ וודאי שכלפי מטה שום דבר לא קוצר.
ממדידות שאני עשיתי - המהלך האמיתי לא השתנה, האפקטיבי השתפר. זו בדיוק הדאגה שהיתה לי על הזזת נקודת העבודה של הstruts.
הבילשטיין 5100 שמשתמשים בארץ, קצר יותר ממהלך המתלה ולהערכתי בפתיחה עד הסוף הבלימה של הגלגל האחורי הוא המגביל של התנועה ומקצר אותה לעומת המקור!!!
סגירות והטייות -זה התלונה העיקרית שלי לקיטים תוצרת הארץ, הבולמים פשוט לא מתאימים!!!
אין ספק, בתאוריה החלפת קפיץ טובה מספסר, במבחן התוצאה, הפתרונות בארץ רעים!
רציתי לשקול לשפר את הכיוון הזה, אבל אין עם מי לדבר, הכל שושו...אין מס' ואין נתונים.
ה RR עם ProComp מתנהג טוב יותר, זו עובדה! (אני מוכן להשוות עם כל אחד).
כמו שאמרתי יש חבר עם GV 08 והוא רוצה עכשיו להחליף לקיט כמו שלי, אני הצעתי לו לעבוד בשלבים, בהתחלה בולמים בלבד, יכול להיות שזה יספיק ואולי אפילו יהיה טוב יותר.
לגבי חוזק קפיצים שים לב להערה שלי על AirLift. לדעתי, כל מי שיש לו רכב קל ועדיין רוצה להנות מנסיעת כביש סבירה (אני נוסע לפחות פי 10 על כביש לעומת שטח, וכך גם הרוב....) חייב לשקול אלמנטים מתכווננים - בולמים וקפיצים. האם הקפיץ של King Spring שמשתמשים בארץ הוא קפיץ פרוגרסיבי? אני שאלתי את שני הספקים ושניהם סירבו לתת פרטים.
"הנסיון עם GV חדשה מועט. נקווה שלא יהיו השפעות שליליות על הציריות, פרונאקס ובקאקס."
גם זו אמירה בעיתית, עם הקיטים תוצרת הארץ, אולי, על RR זה לא נכון.
הקיט הזה נמכר למעלה משנתים, מאות יחידות בטוח, ואולי אלפים. נסעו עליו מאות אלפי מיילים - ואף אחד לא מצפצף.
רענן - אם לא הייתי ברור אז אני אחדד, אני לא מתווכח על התאוריה, אני מאוכזב, ובגדול:rolleyes: מהביצוע ומהגישה של הספקים בארץ. כל מה שרציתי להגיד, שניתן להשיג תוצאות טובות בהרבה ובהרבה יותר זול.
סוזי המשתוללת
13-09-08, 14:46
לפני 3 חודשים התחלתי לחפש הגבהה ל GV 06. מהר מאוד הבנתי שבארץ יש שתי אופציות עיקריות- מאד דומות. הגבהה ע"י החלפת 4 קפיצים, לקפיצים מתוצרת KingSprings.com והחלפת הבולמים האחוריים לבולמים מתוצרת מונרו או בילשטיין. שתי החברות סירבו לספק מידע מעבר לאמירות "חודשים של עבודה מאומצת...", "לנו יש הכי הרבה ניסיון..."..
שום אמירה טכנית אמיתית, כוח של הקפיץ? דגם? איזה דגם של בולם?אורך? שיכוך?
הפתרון הטכני עורר 4 שאלות עיקריות שלא הצלחתי לקבל עליהן תשובה -
#1 החלפת הקפיץ הקידמי, בקפיץ ארוך ב 5 ס"מ מזיז את נקודת העבודה של ה struts ב 2.5 ס"מ. מה זה עושה להתנהגות הרכב?
#2 הקפיצים של King Spring לא רק ארוכים יותר - הם גם קשים יותר. למה??? למה להקשיח את הרכב.
#3 GV הוא רכב קל - האם הבולמים מתאימים או שאלו בולמים קשיחים מדי?
#4 שמתי יד על הבילשטיין שממליצה אחת החברות, הוא קצר ב 5 ס"מ ממה שמדדתי בעצמי על הרכב (עם ההנחייה של ProComp) וקצר ב 7-8 ס"מ מהבולם של RR. זה בולם שמיועד ל PickUp של Nissan, זה רכב מיועד לסחוב (על הארגז מאחור) פעם וחצי מה GV!?????
ולבסוף מבחן התוצאה - חבר שלי שקנה GV 08 חדשה, ורוצה לשמור על האחריות של היבואן, הופנה לאחת מהחברות הנ"ל, מאז הוא לא מפסיק לבכות :-(. אוטו קופצני, קשיח, וסובל מתנודות בציר הארוך (אחרי מעבר על מכשול \ קפיצה), יש לו מונרו.
אז פניתי לרעות בשדות זרים - מהר מאד הבנתי שהפתרון השולט בכל העולם (אפילו אצל האוסטרלים שתמיד יש להם Home made)- הוא Rocky-Road.
http://www.rocky-road.com/grandvitara.html
הקיט הזה מבוסס על Spacers (איך אומרים בעברית?). "הטריק מאוד פשוט -
מלפנים מנמיכים את ה struts ב "2.125 (ע"י הוספת spacer), שומרים על הקפיץ המקורי, "והמירכוז" של ה struts לא משתנה.
מאחור, "מאריכים" את הקפיץ המקורי ע"י הוספת spacer ומחליפים את הבולמים (חלק מהקיט).
היתרון העיקרי - שמירה על הקפיצים המקוריים אמורה לשמר את איכות הנהיגה המקורית של הרכב.
הסבר יפה על הקיט וההתקנה - http://www.k9rdj.co.uk/rockyroadlift.html.
חיפוש נוסף בפורומים העלה דאגה קטנה, הבולמים של RR- האיזון טוב וכולם מרוצים, אבל נראה שאורך החיים שלהם לא משהו....
ישנן כמה אפשרויות שמופיעות בפורומים, אני החלטתי ללכת על בולמים מתכווננים. הרעיון היה לשמור על רכב נעים ליום יום ויכולת להקשיח "ולחזק" בטיולי שטח (אוטו כבד יותר + שטח). בחרתי ProComp MX6 - החלפתי מס' דוא"ל עם ProComp לגבי הדגם המתאים, ביצעתי מדידות שלחתי את הדגם של של הרכב (אין מה להשוות - דיון טכני ענייני ולא סיסמאות..).
ההמלצה שלהם EXP-MX6053 .
חזרתי ל RR, ובקשתי להזמין את הקיט ללא הבולמים, שתי שיחות טלפון והנושא סודר.
פניתי לאינטרנט למצוא את הבולמים ומצאתי - http://www.offroadtoystore.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=EXP-MX6053&Category_Code=ProComp-ShockAbsorbers-MX6-Custom
סה"כ $140 ל RR + בולמים $166, סה"כ כולל משלוחים בתוך US כ $360.
ההרכבה בארץ (מודה, התעצלתי להרכיב לבד;)) למוסך זה לקח פחות משעה.
הסבר נוסף - ויפה על ההרכבה ניתן למצוא (לאחר רישום מהיר) ב:
http://metatrox.net/modules/smartfaq/category.php?categoryid=5
כיוון פרונט וכיוון \ ישור הגלגלים מאחור ויצאנו לדרך.
#1 בגלל השימוש בבולמי גז - החלק האחורי גבוהה ב- 2 ס"מ מהקדמי.
#2 הגובה של הרכב - זהה +- 1 ס"מ לקיטים שיש בארץ (הציר הקידמי זהה, אבל ההגבהה הנוספת מאחור מורידה את האף כך שהספויילר הקידמי נמוך ב 1ס"מ.
#3 הרכב נוסע טוב יותר מלפני הגבהה! OK נודה על האמת, מדובר ברכב בן 3 עם 55K ק"מ.
אין ספק שהגבהה לא משפרת איכות נהיגה על כביש. אבל השיפור באיכות הבולמים + הכיוונוים, עושים את שלהם. יש לי ברחוב "במפרים", ה GV מרחף מעל טוב יותר מהטרופר שהיה לי ומבייש את ה JETA 2008 של האשה:p
מה אומר - מ ו מ ל ץ.
הערה טכנית קטנה - יש מי שיטען שהקפיצים המקוריים רכים מדי לרכב מלא בנסיעת שטח. זה בהחלט דאגה שעושה שכל. הפתרון שאני הולך עליו- זוג כריות אויר של AirLift או פירסטון. בפחות מ $100 ניתן להוסיף חיזוק \ הקשחה ועדיין לשמור על רכות ביום יום.
http://www.airliftcompany.com/al1000.html
זה מעלה את עלות הפרוייקט כולו ל 1700ש"ח :D עדיין פחות מחצי מהקיטים שנמכרים בארץ- אבל איזה הבדל........
2 שאלות לא טכניות אבל לא פחות חשובות.
#1 המחיר - הקיטים בארץ עולים למעלה מ 4000 ש"ח (לא כולל הרכבה) והבולמים עולים למעלה מ 900 ש"ח האחד (לפני מע"מ). אני שילמתי $360 !!!!
אם משווים את הקיטים המקוריים זה 4000 + ש"ח לעומת $360 לבולמים נחותים!
אם נניח שאפשר לקבל "זיכוי" על הבולמים של הקיט ונוסיף את הבולמים של ProComp מקניה בארץ, הפער גדל עוד יותר 5000+ ש"ח לעומת $360 .
#2 אם הפתרונות שיש בארץ פחות טובים והרבה יותר יקרים - למה אף אחד לא מביא את הקיט של RR לארץ? האם יש פה איזה מילכוד שאני מפקשש? כל העולם מצביע פה אחד על RR ורק אצלנו יודעים טוב יותר?
1) לחרוט ספייסרים אפשר גם בארץ וחוסכים את עלויות המשלוח
חריטת ספייסרים אינה משפרת את מהלך המתלה אבל כן מגביהה את הרכב
קח בחשבון שהציריות יעבדו בזוית חדה יותר אלא אם תמצא דרך להנמיך את הדיפרנציאלים
2)אם אתה מתכוון לכריות אויר שנכנסות לתוך הקפיץ הספירלי אז זה פטנט חרא - הכריות כל הזמן "נצבטות" על ידי כריכות הקפיץ ומתפנצרות - היה לי כזה ברכב של העבודה ....
האם אתה יודע אם מה שכתבת נכון גם ל GV 2001 ?
האם אתה יודע אם מה שכתבת נכון גם ל GV 2001 ?
לפני שבוע הוגבהה GV קצרה 2001 , עם ספייסרים בחריטה עצמית בארץ, במידה ותרצה פרטים נוספים אנא פנה אלי.
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.k9rdj.co.uk/dailydriver/gvlift01.JPG&imgrefurl=http://www.k9rdj.co.uk/rockyroadlift.html&h=600&w=800&sz=112&hl=en&start=27&um=1&usg=__lHpVvkSedUokgY9bB5lwHHFqMU8=&tbnid=UVX9P2_w9NU2TM:&tbnh=107&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dgrand%2Bvitara%2Blift%26sta rt%3D18%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Den%2 6rlz%3D1T4ADBF_enIL279IL279%26sa%3DN
בקישור הזה תוכל לימצוא מידע שימושי
תודה ל ZIVO. הזמנתי מ RR את הסט להגבהה - 260$. הובלה ע"י מסטופ - 570 ש"ח מכס - 200 ש"ח. הרכבה וכיוונים 1300 ש"ח. הגבהה אחורית 9 ס"מ. האוטו יציב מאוד בסיבובים. אין כלל פגיעה ברכות הנסיעה בכביש ובשטח. מרוצה מאוד מההתקנה. עברתי איתן גם מבחן עבירות בכבוד. סה"כ ממליץ בחום. :D
האם יש למישהו רעיון לנעילת דיפרנציאל ל GV? :)
תודה ל ZIVO. הזמנתי מ RR את הסט להגבהה - 260$. הובלה ע"י מסטופ - 570 ש"ח מכס - 200 ש"ח. הרכבה וכיוונים 1300 ש"ח. הגבהה אחורית 9 ס"מ. האוטו יציב מאוד בסיבובים. אין כלל פגיעה ברכות הנסיעה בכביש ובשטח. מרוצה מאוד מההתקנה. עברתי איתן גם מבחן עבירות בכבוד. סה"כ ממליץ בחום. :D
נשמע לי יותר מידיי טוב מבחינת המחיר ועוד יותר מבחינת תוצאת ההגבהה !
האם מדדת לפני ואחרי ? אכן הגבהת 9 סמ' ?
האם זאת ההגבה (9 סמ') גם בחלק הקידמי ?
איך תיקנת זוית שפיעת גלגלים מקדימה ומאחור (כמעט בטוח שבמודל הזה אין סרן חי מאחור) ?
המשך לשאלה הקודמת, איך הציריות (קדימה ומאחור) "מסתדרות" בזויות החדשות ?
רענן
האם יש למישהו רעיון לנעילת דיפרנציאל ל GV? :)
איזה מודל???
למודלים 06+ אין נעילות. צריך להקפיד לקנות את הדגמים שיש להם ESP (בכל שנה יש הבדלים, אני חושב שמ2008 לכולם יש?).
זה לא נעילה קלאסית אבל זה עושה עבודה טובה.
זיו
נשמע לי יותר מידיי טוב מבחינת המחיר ועוד יותר מבחינת תוצאת ההגבהה !
האם מדדת לפני ואחרי ? אכן הגבהת 9 סמ' ?
האם זאת ההגבה (9 סמ') גם בחלק הקידמי ?
איך תיקנת זוית שפיעת גלגלים מקדימה ומאחור (כמעט בטוח שבמודל הזה אין סרן חי מאחור) ?
המשך לשאלה הקודמת, איך הציריות (קדימה ומאחור) "מסתדרות" בזויות החדשות ?
רענן
לגבי המחיר, אין עוררין. המחיר כולל גם משלוח בתוך ארה"ב לאתר MUSTOP.
רענן, האמת אני לא כל כך מבין במכונאות. הלכתי ודיברתי עם המכון שביצע לי את ההתקנה.
אני לא מדדתי לפני ואחרי. הוא מדד. מקדימה הגבהה של 5 ס"מ. הכיוונון מאחור אפשרי. הוא הגיע לקצה גבול הכיוונון. מקדימה הוא נאלץ לבצע "לחיצה" במתלה. ההמלצה שלו היתה להגביה מאחור 1.5 ס"מ פחות ואז הלחיצה מקדימה היתה נמנעת.:)
איך הציריות מסתדרות? אני לא יודע. אני סומך על מכון "הסרן" שביצע עבודה מקצועית ועל העובדה שאני מרגיש מצויין בנהיגה. אגב, במעבר על במפרים אני אפילו לא צריך להאיט. אם זה מעיד על טיב הבולמים.
איזה מודל???
למודלים 06+ אין נעילות. צריך להקפיד לקנות את הדגמים שיש להם ESP (בכל שנה יש הבדלים, אני חושב שמ2008 לכולם יש?).
זה לא נעילה קלאסית אבל זה עושה עבודה טובה.
זיו
יש לי ESP בכ"ז נתקעתי בהצלבה. עכשיו כשאני חושב, בנעילה של הדיפרנציאלים קדימה ואחורה, ה ESP מתבטל אוטומטית. אתה טוען שהיה צריך לשחרר את הנעילה? :)
יש לי ESP בכ"ז נתקעתי בהצלבה. עכשיו כשאני חושב, בנעילה של הדיפרנציאלים קדימה ואחורה, ה ESP מתבטל אוטומטית. אתה טוען שהיה צריך לשחרר את הנעילה? :)
על איזו נעילות דיפ' אתה מדבר? אל תגיד שיש לך "2 נעילות דיפ' נשלטות מקוריות, שבאו עם הרכב בלי תוספת תשלום", היינו בסיפור הזה כבר...
אולי אתה מדבר על שילוב 4X4? כי אם כן, אולי יציאה מהשילוב תכניס לפעולה את בקרת היציבות, אבל עדיין לא תוכל לצאת מההצלבה אם אתה ב-2X4
קובי
יש לי ESP בכ"ז נתקעתי בהצלבה. עכשיו כשאני חושב, בנעילה של הדיפרנציאלים קדימה ואחורה, ה ESP מתבטל אוטומטית. אתה טוען שהיה צריך לשחרר את הנעילה? :)
"אין ארוחות חינם ..."
ההגבה קיצרה לך את מהלך המתלה ! (לכן הצלבת)
רגע לפני שאתה מגיב, תביט מתחת לרכב , תראה את גאומטריית המתלה , נסה לדמיין כיצד היה לפני ההגבה.
רענן
"אין ארוחות חינם ..."
ההגבה קיצרה לך את מהלך המתלה ! (לכן הצלבת)
רגע לפני שאתה מגיב, תביט מתחת לרכב , תראה את גאומטריית המתלה , נסה לדמיין כיצד היה לפני ההגבה.
רענן
אני לא חושב שקיצרתי את מהלך המיתלה. החלפתי בולמים אחוריים בארוכים יותר כנדרש. אבל אולי אתה צודק ומהלך המתלה התקצר. אולי כן ואולי לא.
על איזו נעילות דיפ' אתה מדבר? אל תגיד שיש לך "2 נעילות דיפ' נשלטות מקוריות, שבאו עם הרכב בלי תוספת תשלום", היינו בסיפור הזה כבר...
אולי אתה מדבר על שילוב 4X4? כי אם כן, אולי יציאה מהשילוב תכניס לפעולה את בקרת היציבות, אבל עדיין לא תוכל לצאת מההצלבה אם אתה ב-2X4
קובי
יש לי שילוב 4X4 קבוע. מלבד זאת יש לי נעילה בין שני הדיפרנציאלים שהוציאו את ה ESP מפעולה. זה לא נעילת דיפרנציאל לא קידמי ולא אחורי אלא בתיבת ההעברה. בכל מקרה, שאלה: לדעתך ה ESP עוזר לצאת מהצלבה?
ברוך
יש לי שילוב 4X4 קבוע. מלבד זאת יש לי נעילה בין שני הדיפרנציאלים שהוציאו את ה ESP מפעולה. זה לא נעילת דיפרנציאל לא קידמי ולא אחורי אלא בתיבת ההעברה. בכל מקרה, שאלה: לדעתך ה ESP עוזר לצאת מהצלבה?
ברוך
מה שאתה מתאר נקרא נעילת דיפרנציאל מרכזי. אם יש אפשרות להשאיר את ה-ESP מחובר כשהדיפ' המרכזי נעול, המערכת תעזור לצאת מהצלבות (יש הבדל במערכות בין יצרן ליצרן, אבל בגדול), אבל אם אתה פותח דיפ' מרכזי כדי לשלב ESP, אני לא בטוח שהמערכת תוכל לעזור.
קובי
מה שאתה מתאר נקרא נעילת דיפרנציאל מרכזי. אם יש אפשרות להשאיר את ה-ESP מחובר כשהדיפ' המרכזי נעול, המערכת תעזור לצאת מהצלבות (יש הבדל במערכות בין יצרן ליצרן, אבל בגדול), אבל אם אתה פותח דיפ' מרכזי כדי לשלב ESP, אני לא בטוח שהמערכת תוכל לעזור.
קובי
תודה, עכשיו הבנתי. צריך לבדוק אין משאירים נעילה מרכזית ו ESP.:D
תודה ל ZIVO. הזמנתי מ RR את הסט להגבהה - 260$. הובלה ע"י מסטופ - 570 ש"ח מכס - 200 ש"ח. הרכבה וכיוונים 1300 ש"ח. הגבהה אחורית 9 ס"מ. האוטו יציב מאוד בסיבובים. אין כלל פגיעה ברכות הנסיעה בכביש ובשטח. מרוצה מאוד מההתקנה. עברתי איתן גם מבחן עבירות בכבוד. סה"כ ממליץ בחום. :D
היי איך אני יוצר קשר עם חב ההובלה מסטופ כדי להביא קיו מ- ר-ר ארצה
השמח לקבל בדואר ל-
[email protected]
תודה חיים
קיט ביבוא "מזוודה" 249$ + 400 ש"ח הרכבה + 400 ש"ח איזון כל 4 הגלגלים בדינמומטר בראשון לציון .
הקיט עבר בהצלחה את מכתש רמון במסלול של 90 ק"מ כולל מצוקים תלולים ( ביישתי את הטרופר הקצר של אחי :D )
הקיט הטוב ביותר שאפשר להשיג ברמת המחיר ולדעתי בכלל לרכב מסגנון המתלים הנפרדים .
שוב תודה לZIVO .
דרך אגב ההחלפה לג'אנטים 16" בשילוב צמיג יוקוהמה GEOLANDER AT/S עשו את הרכב עביר בהרבה , אם הייתה לי סיאט איביזה קופרה הייתי שם עליה את הג'אנטים והצמיגים המקוריים שמתאימים לרכב ספורט ולא לג'יפ ;).
Stormaster
31-08-11, 15:24
ZIVO,
ראיתי שRR מציעים בולמים של RANCHO 9000 בתוספת של 100$ האם כדאי ללכת על זה במקום הPROCOMP?
ZIVO,
ראיתי שRR מציעים בולמים של RANCHO 9000 בתוספת של 100$ האם כדאי ללכת על זה במקום הPROCOMP?
ה PROCOMP הם מונו טיוב ואם אני זוכר טוב ה RANCHO הם דואל טיוב, ולכן על פניו נראה שלא.
אבל! מה שאני אומר זה חצי ניחוש, מה שאני יכול להגיד שה MX6 מעולים, לגבי ה 9000 אין לי נסיון בעצמי.
אהלן.
בעקבות בדיקה וקריאה חוזרת בפורומים הזמנתי את הקיט של RR.
אני נוסע GV2008 ארוך עם מיגון גחון ותיבת העברה שדי מגרד את הרצפה...
האם עדיין רלוונטי כל מה שכתבתם פה על העובדה שזו ההגבהה הכי טובה לGV והכי משתלמת?
ותודה על כל המידע החיוני פה.
רועי.
לא מכיר שום התפתחות רצינית בתחום. היתה פה איזה כתבה של דרור על איזה קיט של IIronman אבל חוץ מהמחיר לא הצלחתי להבין באמת מה יש שם.
אני עדיין מרוצה "מהקנפיגורציה" שלי.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=76616
גם אני מרוצה מאד. שלוש שנים עם ההגבהה - הכל עובד פיקס, אין חריקות או בעיות בכלל והניהוג מצויין. כמו במקור.
אבל בכל זאת החלטתי בסוף להנמיך קצת את החלק האחורי, דבר שביצעתי לבד לפני שבועיים. זה כי הספייסרים מאחור באותו גובה כמו מלפנים, אבל מיקומם מביא לכך שההגבהה מאחור היא 8-9 ס"מ לעומת 5 מלפנים. זה יצר אצלי קושי לתקן את השיפוע בגלגלים האחוריים, מה שהביא לפגיעה ביציבות ושחיקת הגלגלים באופן לא שווה (חיצוני נאכל מהר).
תודה רבה על התגובות
זה בהחלט מחזק שעשיתי את ההשקעה הנכונה.
8-9 סמ מאחור זה נראה לי גם יותר מידי,
איך הורדת קצת את הגובה?
אני פשוטו לא מספיק מבין בזה. אפשר לדאוג שירכיבו את הספייסרים כך שיגביהו ב5 סמ בלבד מאחור?
תבדוק טוב את ההתקנה, לי אין את הבעיה הזו.
אני למעלה מ 60K ק"מ מאז ההגבהה ללא שום בעיית שחיקה.
זיו איפה אתה התקנת ? וכמה עלה?
תודה רבה על התגובות
זה בהחלט מחזק שעשיתי את ההשקעה הנכונה.
8-9 סמ מאחור זה נראה לי גם יותר מידי,
איך הורדת קצת את הגובה?
אני פשוטו לא מספיק מבין בזה. אפשר לדאוג שירכיבו את הספייסרים כך שיגביהו ב5 סמ בלבד מאחור?
חתכתי עם דיסק סנטימטר אחד מהגובה, כך שהמרווח שמתווסף לקפיצים הוא 4 ס"מ ולא 5 ס"מ כמו במקור. אחרי החיתוך ריתכתי בחזרה, כך שזה נראה דומה מאד למקור. אוכל להעלות תמונה אם זה לא ברור, ואז גם נבין למה לחלק מהרכבים (כמו אצלי) זה מגביה יותר מדי ולאחרים לא. קראתי על הבעיה גם בפורום בחו"ל.
בעצם קיצרת את הספייסר בס"מ?
תעלה תמונה אם אתה יכול.
תודה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.