PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם שווה להחליף סרנים לרחבים או להשאר עם הצרים?



עירא
18-04-04, 20:12
כידוע, אני רוצה לנעות את הג'יפ שלי.
כידוע, היום יש לי AMC20 צר מאחורה ולכן לא שווה להשקיע אפילו שקל אחד בסרן הזה.
ולכן, עומדות בפני שתי אפשרויות:
1. להחליף שני סרנים קידמי DANA30 רחב ואחורי 44 גם כן רחב.
2. להחליף רק אחורי ל-DANA44 צר ולהישאר עם הקידמי DANA30 צר. (בהנחה שהייחסי העברה יהיו זהים).
משום מה אני יותר אוהב (לא יודע להסביר בדיוק למה) את הסרנים הצרים. ולכן תהיתי האם ואיפה ניתן להשיג DANA44 צר. האם לדעתכם יש סיכוי בכלל להשיג אחד כזה במצב סביר?
בהנחה שאני מחליף סרנים קידמי ואחורי, אז בטח יהיו יותר בעיות מהחלפת הסרן האחורי בלבד. וזו נקודה לטובט סרן אחורי צר.
מה דעתכם? לרדת מהעניין עם הצר וזהו או ששווה לחפש?

Bulldog
18-04-04, 20:24
בוא נתחיל ממחסור בחלפים לAMC בארץ, מה לעשות כבר אין הרבה כאלה פה.
ונמשיך מזה שעם מחליפים כדאי להביא ישר זוג כי אני לא בטוח לגבי העובדה שנשארו סרני דנה 44 צרים (מצאתי פעם אחד) ונגיע למסקנה שכדאי לחפש סרנים יוצאי ימ"ח רחבים.

ערן המסוקס
18-04-04, 22:45
לדעתי, אם יחסי ההעברה שלך זהים ליחסי ההעברה בסרנים מהדגם הרחב, ותמצא במחיר טוב סרן אחורי צר, לך על זה!
א. אתה אוהב יותר את הסרן הצר.
ב. תוכל תמיד להעביר את הנעילה מהסרן הצר לסרן רחב יותר כשתחליט שהגיע הזמן.
ג. אני מאמין שהסרן הזה יותר חזק מבחינה מבנית.
ד. הסרן מעט קל יותר, והמשקל המוקפץ שלו נמוך יותר.
ה. רכב צר, קל יותר להעביר בין סלעים.
ו. בעיית פגיעת צמיגים בכנפיים בהצלבות קטנה בהרבה.

חסרונות:
א. פחות יציב.
ב. הדבר הראשון שהרכב יפגוש בשיפשוף צד הוא הפח ולא דופן הצמיג.

t_uri
19-04-04, 00:35
עירא. רד מהסרן הצר. כיום שאפילו מלאי החלפים (ואני מתכוון לציריות במקרה הספציפי שלך) לג'יפ CJ מתחיל להתמעט, לא הייתי קונה סרן שמציאת ציריה בשבילו, במידה ותצטרך, תהיה משימה בלתי אפשרית.

למזלך הסרן הרחב עדיין נפוץ והוא גם בסה"כ לא כך כך יקר.

אורי טל.

נמרוד
19-04-04, 08:55
אל תחפש אפילו סרן אחורי צר, ואם תמצא, גם בחינם, אל תטרח עם העבודה. עבור לזוג סרנים 30/44 רחבים, היום זה בדיוק התקופה של השפל במחיר. יש כאלו, הרבה, וטובים מאד אצל המפרקים, קנה זוג סרני ימ"ח מדונדשים ושלום על ישראל.

היתרון היחיד של הסרן הישן, אולי, הוא הלוקר 6 ברגים - ואת זה אתה יכול להעביר לסרן הרחב. כל השאר חסרונות. הפרשי משקל או חוזק? הצחקת אותי ערן.... אני יכול לחשב לך בדיוק את הפרש המשקל - כל ס"מ של ציריה+צינור האוזינג שוקל בערך 100 גרם... אז נגיד שיש סך הל הבדל של 10-15 ס"מ בין צר לרחב... :lol: לגבי חוזק - אם כבר, אז ציריות קצת יותר ארוכות הן קצת יותר חזקות.

מה שאורי כתב נכון - חלק החילוף החשוב ביותר בסרן הוא הצירייה. צירייה של סרן רחב יש כמו זבל עדיין... סרן צר? לא ממש.

רכס חיים
20-04-04, 02:31
רוחב הסרנים אצלי הוא 1775 מ'מ תאורטית ,כולל הצמיגים המורכבים כיום במדידה חוץ-חוץ. כלומר זהו בסיס היציבות של הרכב. זה נותן לי היום המון יציבות רוחבית והתנהגות טובה בשיפועי צד. מה המידות שלך היום ומה יהיו לאחר ההחלפה?

-->