צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ כללי (שיפוץ frame off של CJ מודל 57 - שאלות שונות)
שלום לכולם
חדש בפורום אבל אחרי שיפוץ FRAME OFF של חיפושית.
נכנסתי לפרויקט שיפוץ FRAME OFF של ג'יפ CJ 1957
כל הג'יפ פורק לחלקים וחלקי הפח כולם עברו ניקוי חול, מה שחשף הרבה רקבונות ברצפה, בכנפיים, במוטות חיזוק מתחת לרצפה ובשאר המקומות המועדים, לא היסטרי אבל יש די הרבה עבודה.
השאלות הם:
1. לנסות לשפץ בשיטה הרגילה ע"י החלפת חלקים חלודים במתכת מגולוונת ולהלחים
2. לנסות לייבא את כל החלקים מפיברגלס - האם ידועה העלות? % המכס? מס קניה? וכ"ו
3. אם יבוא חלקי פיברגלס מיהי החברה המומלצת?
4. האם יש מישהו בארץ שהכין תבניות ליציקת פיברגלס?
5. האם זה מעשי להחליף את הפחים הצדדיים בגוף ולהחליף את החלקים החלודים
6. איך שומרים שהג'יפ לא יחליד בעוד שנתיים שלוש אחרי כל ההשקעה
7. האם ידוע למישהו על בעלי מקצוע בתחום הפחחות?
8. מה אתם מעריכים תהיה עלות הפחחות והצבע?
תודה, ואודה אם מישהו יסכים לשוחח עמי בטלפון 054-5952139
שנה טובה
זמי בן-חורין
שלום לכולם
חדש בפורום אבל אחרי שיפוץ FRAME OFF של חיפושית.
נכנסתי לפרויקט שיפוץ FRAME OFF של ג'יפ CJ 1957
כל הג'יפ פורק לחלקים וחלקי הפח כולם עברו ניקוי חול, מה שחשף הרבה רקבונות ברצפה, בכנפיים, במוטות חיזוק מתחת לרצפה ובשאר המקומות המועדים, לא היסטרי אבל יש די הרבה עבודה.
ללא תמונות, הרבה תמונות באיכות טובה והרבה תקריבים, התשובות הניתנות לך לגבי אפשרויות השיפוץ הן בערבון מוגבל, ולא ניתן לאמוד אומדן מדוייק.
השאלות הם:
1. לנסות לשפץ בשיטה הרגילה ע"י החלפת חלקים חלודים במתכת מגולוונת ולהלחים.
עם ידיים טובות, ראש חושב ורתכת CO2 אפשר לחולל נפלאות. צריך לתכנן כיפופים, צריך להזמין מתכות מכופפות, אבל התוצאה יכולה להיות מצויינת אם יש לך סבלנות. אם טעיתי, ואתה מתכנן שמישהו אחר יעשה את העבודה - מדובר בעלויות גבוהות מאד, של עשרות אלפי שקלים. אם בעצמך - באלפים בודדים.
2. לנסות לייבא את כל החלקים מפיברגלס - האם ידועה העלות? % המכס? מס קניה? וכ"ו
אלו שאלות כלליות. עלויות וקיום חלקים תאלץ לברר באינטרנט, כי ככל הידועו לי אף אחד מחברי הפורום לא ביצע זאת. המקום הנכון לבדיקת מיסים הוא באתר המכס והמע"מ, או ב-carsforum, בפורום האספנות.
3. אם יבוא חלקי פיברגלס מיהי החברה המומלצת?
4. האם יש מישהו בארץ שהכין תבניות ליציקת פיברגלס?
אני מניח שאולי לנתן פליישר מ"הנדסת חלומות" יש תבניות, באופן חלקי, ולאו דווקא זהות למקור. תצטרך לברר איתו.
5. האם זה מעשי להחליף את הפחים הצדדיים בגוף ולהחליף את החלקים החלודים.
כן, זה מעשי, לא מזמן עזרתי לחבר לשפץ CJ2 שהיה רקוב לחלוטין. הוחלפה רצפה, נבנה מחדש מכסה מנוע, הוחלפו מרבית קירות הצד, הוחלפו קורות חיזוק ומהמתכת המקורית נשאר מעט מאד.
6. איך שומרים שהג'יפ לא יחליד בעוד שנתיים שלוש אחרי כל ההשקעה.
עם צביעה זמנית אחרי כל חלק שמסתיים, וצביעה טובה על כל השכבות הנדרשות של יסודות, מקשרים וכד', וזיפות גחון טוב. הצבעים וסוגיהם תלויים כבר בסוג המתכת איתה אתה מתקן (שחור או מגלוון). אם תדע לברור מוץ מתבן, תקבל תשובות בקארספורום, או מבחור בשם erezjack, אם אני זוכר נכון, כאן בפורום.
7. האם ידוע למישהו על בעלי מקצוע בתחום הפחחות?
מעט מאד מוכנים להתעסק עם רכבי אספנות, כי מרבית הפחחים אוהבים ל"החליף כנפיים", שם מתח הרווחים שלהם גדול יותר. מרבית הפחחים כיום גם אינם יודעים כיצד לשחזר רכב. תשובות צפציפיות, שוב, אם תדע לברור מוץ מתבן - בקארספורום.
8. מה אתם מעריכים תהיה עלות הפחחות והצבע?
לצבע טוב, תוסיף עוד מעל 10,000 ש"ח לעלות הגבוהה שציינתי בסעיף 1.
תודה, ואודה אם מישהו יסכים לשוחח עמי בטלפון 054-5952139
שנה טובה
זמי בן-חורין
שיפוץ ג'יפ, ולא משנה סוגו (cj2/3/5/6 ואפילו DJ או ויליס), איננו פרוייקט כלכלי כאשר מדובר על עבודות חוץ ושיפוץ ברמה גבוהה.
שלום זמי.
למיטב זכרוני הגיפ' שלך היה בעל מרכב טוב. וגם אם החליד מאז אני לא חושב שיש צורך בהחלפת כל המרכב.
אני לא ממליץ על החלפת המרכב בפיברגלאס. בגיפ', המרכב עובד ביחד עם השילדה, ומרכב פיברגלאס מהר מאד יקבל פיצוצים וסדקים (ויצא לי לראות מספר מרכבים כאלו).
לפני כעשר שנים רכשתי גיפ' רקוב. כמה רקוב? לאחר שחתכנו את החלקים הרקובים נשאר בערך 65% מהמרכב בלבד.
פחח (ולא הכי איכותי) עבד על המסגרות עם רתכת CO והחליף את כל הפחים שחתכנו ובנה את הכנפיים מחדש.
בכדי למנוע השנות החלודה, רצוי לא ליסוע בתוך מי ים או על שפת הים ללא רחיצה לאחר מכן.
אצלי הגיפ' עומד כעשר שנים בחוץ לאחר הפחחות ....וכמעט ולא נוצרה חלודה חדשה.
בהצלחה.
:roll
זמי, קודם כל מברוק.
לשאלותיך,הסבר כללי: דבר ראשון,ניתן להחליף חלקי פח באיכות כמעט אורגינלית ע"י בעל מקצוע וכאלה לא חסר. ישנם פחחים מומחים האוהבים להתעסק עם דברים כאלה. מדובר בעבודה שגוזלת זמן מוסך יקר, אם אותו בעל מקצוע יקח גם 50000 שקלים עבור פרויקט כזה, זה אמנם סכום עתק אך רכב כזה תוקע את המוסך לפעמים חודשים. לכן, עבודה כזו אינה רווחית כמו שנדמה .
יש צורך לחתוך חלקי פח רקובים מעבר לקו הריקבון, לחתוך ולעצב חלק זה לחסר, ואז להלחים, לגרד,לאטום, לבצע פיניש והתאמות ולבסוף להכין לצבע.
עבודה כזו אינה לחובבנים.
לעניין הפיברגלס, ניתן להזמין חלקי פיבר מחו"ל באתרים שונים. הפיברגלס נראה רע, מזכיר את המקור אמנם אבל מקרוב זה נראה רע, רע מאוד. מעבר לכך,לא חשוב מהי איכות ההתקנה, זה ירעיש יותר מהרגיל ואף יסדק בנקודות מפתח.
בודי חדש. באתר שנקרא OMIX-ADA.COM מציעים למחירה מרכבים חדשים לחלוטין. תחליפים מה שנקרא אבל מהווים העתק נאמן למקור. המחירים לבודי מושלם נעים באיזור 2200 דולר.
עד לארץ מדובר בסכום של 15000 שקל לערך. בבודי הנל מגיע בשלושה ארגזים גדולים.
יש צורך לבצע איטום וזיפות,הכנה לצבע וצביעה, קידוח חורים וחיבור לשאסי. סהכ עבודה של 10000 נוספים.
מכך יוצא שאם אתה לא פחח, האופציה השפויה ביותר היא הזמנת בודי חדש. בסופו של דבר יהיה לך ג'יפ לתפארת במשך 50 שנה נוספות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.