התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מערכת הקירור נסעה עם מי ברז, איך עוברים למי קירור איכותיים ושורדים?



אמנון
01-10-08, 21:55
מערכת הקירור שלי אמרה את מילתה האחרונה היום, והרדיאטור התפוצץ.
למרות שחשבתי שהיה במצב טוב, יש אזורים שהוא מתפורר ונרקב.
יוחלף בחדש (או משומש במצב חדש :wink:).


http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=11857&d=1222885227

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=11858&d=1222885227

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=11859&d=1222885227

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=11860&d=1222885227


אני שוקל מעבר לפאן קלאצ' על הדרך.

אבל מה שיותר קריטי לי הוא;

איך אני עובר לשימוש במי קירור טובים, ללא תקלות כגון פריצת בלוק\ראש??

האוטו נסע, אצל הבעלים הקודם, על מי ברז לדעתי מספר שנים.
אני, שלא הייתי מודע לסוגייה כמו שצריך, המשכתי כך בכמעט שלוש שנים שהאוטו אצלי.
אחרי השרשור המפחיד הזה; http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29397
אני חושש לגורל המנוע שלי.

מה עושים? אשמח לשמוע דעות.

אמנון.

shmil
01-10-08, 22:53
מוציאים טרמוסטט, מרכיבים רדאטור ישן, מכניסים כף שתיים של אבקת כביסה וכמובן ממלאים מים.
נותנים לעבוד כחצי שעה, וכמובן מוודאים שיש מים ברדיאטור, כי הוא הרי נוזל.

מפרקים, שוטפים המנוע במי ברז, ומוודאים שכל הטינופת יצאה.

מרכיבים הטרמוסטט חזרה, מרכיבים רדיאטור חדש, ממלאים מיים ירוקים אכותיים ומקווים לטוב.


אין שום דרך לדעת האם צפויה לך קטסטרופה לאחר המעבר, או עדנה למערכת המים.



עיצה אחרת -
לפני כ-3 חודשים הרכבתי רדיאטור חדש של בשן, 3 שורות.
לפני כמה ימים נפתח לו התפר למעלה והחלה נזילה.
איש הרדיאטורים ממנו קניתי תיקן ללא תשלום.
שים לב שממי שאתה קונה, אם חדש, אתה מקבל גם אחריות, בפרט אם הוא של בשן.

אמנון
02-10-08, 00:06
אפשר לנסות להבין את הנושא יותר לעומק;

ממה יכולה לנבוע פריצה של מעבר מים מהבלוק\מנוע לחלל השריפה?
רמת הקורוזיה (חלודה) במנוע עצמו. אם החלודה שטחית, הניקוי יוציא אותה החוצה, יתקבל פני שטח נקיים (הכל יחסי) של מעברי המים והאביזרים (משאבה, כניסות ויציאות של המים למנוע) ויתקבל עובי דופן קטן יותר, אבל עדיין ללא פריצה. אם החלודה היא מאסיבית ועמוקה, ונמצאת על מרבית עובי הדופן של המעברים, הניקוי (והשימוש בנוזל קירור טוב) יגרום למצב של עובי דופן מינימלי לחור ו\או אפסי, כלומר חור - תתקבל פריצה.

השאלה היא כאמור, מהי רמת הקורוזיה שמעברי המים והמערכת כולה נמצאים בה.
איך אפשר לקבל תמונה טובה יותר של המצב?
הצצתי עם פנס לתוך הכניסה העליונה של מים למנוע, מבפנים נראה שהחלודה, למרות שמכסה את רוב אם לא כל שטח החלל, היא לא עמוקה. הצצה נוספת לכניסה התחתונה מגלה מראה דומה.
זה לא אומר הרבה על המצב בפנים.
מחר מקווה לפרק משאבת מים ולבדוק.

השאלה היא מהי רמת הסיכון בכל זאת. המנוע עצמו מנוע גיבור.
אם שווה לקחת את הסיכון.
מה זה אומר להמשיך לסוע עם מי ברז (ורדיאטור חדש, חבל..)

אשמח לכל דעה עם ניסיון.



אמנון.

נמרוד
02-10-08, 08:54
שים רדיאטור חדש, תחליף גם טרמוסטט ולפי התמונות אולי גם פלאנג' ומשאבת מים, שים נוזל קירור טוב וסע לשלום. זה לא שנוזל קירור איכותי הוא איזשהי חומצה מהנוסע השמיני, לא צריך להגזים, ויהיה באמת אידיוט להמשיך למלא מים רגילים עכשיו שאתה מודע לבעייה.

shmil
02-10-08, 09:04
אפשר לנסות להבין את הנושא יותר לעומק;

ממה יכולה לנבוע פריצה של מעבר מים מהבלוק\מנוע לחלל השריפה?
רמת הקורוזיה (חלודה) במנוע עצמו. אם החלודה שטחית, הניקוי יוציא אותה החוצה, יתקבל פני שטח נקיים (הכל יחסי) של מעברי המים והאביזרים (משאבה, כניסות ויציאות של המים למנוע) ויתקבל עובי דופן קטן יותר, אבל עדיין ללא פריצה. אם החלודה היא מאסיבית ועמוקה, ונמצאת על מרבית עובי הדופן של המעברים, הניקוי (והשימוש בנוזל קירור טוב) יגרום למצב של עובי דופן מינימלי לחור ו\או אפסי, כלומר חור - תתקבל פריצה.
ענית לעצמך תשובה טובה על השאלה .

השאלה היא כאמור, מהי רמת הקורוזיה שמעברי המים והמערכת כולה נמצאים בה.
איך אפשר לקבל תמונה טובה יותר של המצב?
הצצתי עם פנס לתוך הכניסה העליונה של מים למנוע, מבפנים נראה שהחלודה, למרות שמכסה את רוב אם לא כל שטח החלל, היא לא עמוקה. הצצה נוספת לכניסה התחתונה מגלה מראה דומה.
זה לא אומר הרבה על המצב בפנים.
מחר מקווה לפרק משאבת מים ולבדוק.
גם זה לא ייתן לך תשובה טובה, וגם אם תוריד את פקקי המים לא תוכל לדעת את המצב בוודאות, כי תתכן קורוזיה עמוקה רק בנקודה ספציפית קטנה אחת.


השאלה היא מהי רמת הסיכון בכל זאת. המנוע עצמו מנוע גיבור.
אם שווה לקחת את הסיכון.
זה הימור שרק אתה תוכל להחליט בו.

מה זה אומר להמשיך לסוע עם מי ברז (ורדיאטור חדש, חבל..)
החבל הוא לא על הרדיאטור, אלא על המנוע עצמו. החלפה למים ירוקים עוצרת, א מאיטה מאד, את תהליך הקורוזיה, ומעלה את טמפרטורת הרתיחה של המים.

אשמח לכל דעה עם ניסיון.

אמנון.

been there done that, את "לקיחת הסיכון" הזו לפני כשנה, ואיני מצטער, כי לא היתה לי שום בעייה.
אבל שוב, זה לא אומר כלום לגבי המנוע שלך.

מכל מקום, אגב, אם הוא ייפרץ, כנראה שממילא הוא היה פורץ תוך זמן לא ארוך, כי עם מי ברז הקורוזיה תעמיק, וזה רק עניין של זמן, ושום דבר לא ימנע זאת.
אם הוא לא ייפרץ, הארכת את חיי המנוע בהרבה, לפחות בעניין של פריצת מיים, כי מחר, ללא כל קשר, עלול תמיד להשרף שסתום, או להשבר רינג/טלטל ושאר מרעין בישין.

בוזי
03-10-08, 21:35
אם הוא ייפרץ, כנראה שממילא הוא היה פורץ תוך זמן לא ארוך, כי עם מי ברז הקורוזיה תעמיק, וזה רק עניין של זמן, ושום דבר לא ימנע זאת.
אם הוא לא ייפרץ, הארכת את חיי המנוע בהרבה, לפחות בעניין של פריצת מיים, כי מחר, ללא כל קשר, עלול תמיד להשרף שסתום, או להשבר רינג/טלטל ושאר מרעין בישין.

זה צריך להיות המפתח ללהחלטה שלך, לדעתי.

אתה באמת רוצה להיכנס לעומק השטח עם מנוע, שכל מה שמונע ממנו למות זו שכבה דקה של חלודה?
קח את העצות של שמיל ונמרוד, אם בעקבות כך תהיה תקלה במנוע, תתקן.
עדיף תקלה כשהרכב בחצר ולא על המדרגה של הצלעות, נניח.

AvigdorAharon
07-10-08, 07:13
במידה ולא תצליח להשמיש את הרדיאוטר שלך, קח עצה מאיש רדיאטורים:
עדיף לקנות רדיאטור מעודפי צבא (סמו או גיא), לתקן אם צריך, ולא לקנות בשן.
איש הרדיאטורים הזה מרוויח את כספו ביושר שלא יתואר, אני לוקח את עצותיו בעיניים כמעט עצומות.

אביגדור

אמנון
10-10-08, 14:02
אז פורקו כבר בשבוע שעבר משאבת מים ובית טרמוסטט.

עקב העובדה שקשה להשיג משאבת מים איכותית בארץ, והמשאבה שלי תקינה בסה"כ, הוחלט לנקות ולצבוע אותה. חוק צבאי - צבוע זה חדש (ורטוב זה נקי...) בעתיד תוחלף למשאבה מארה"ב.
כמו כן נרכש בית טרמוסטט חדש וגם טרמוסטט 195 מעלות.
רכשתי גם רדיאטור וולאו מעודפי צבא, במצב שנראה טוב מאוד (חדש ולא היה בשימוש).

היום ארכיב את הכל עם הרדיאטור הישן, אנקה את המערכת עם אבקת כביסה, מים ואז ארכיב את הרדיאטור החדש, בצירוף מיכל עודפים, ונקווה לטוב.

להלן תמונות לפני ואחרי.

moriseven
10-10-08, 15:27
עקב העובדה שקשה להשיג משאבת מים איכותית בארץ

אפשר לשאול מאיפה העובדה הזאת הגיע?

idanw
10-10-08, 15:49
כך לא נראית משאבה במצב טוב, אם כבר פירקת, תחליף! אלא אם כן אתה ממש תהינה לפרק אותה שוב בקרוב.

עידן

אמנון
10-10-08, 15:51
מניסיון של חבר פורום אחר עם נושא (ספציפית עם משאבת מים שנקנתה מאחת החנויות המוכרות). גם אני בדקתי משאבת מים נוספת אצל מוכר אחר, ונראתה לי (למראית עין בלבד, יש לציין) בעלת טיב ירוד. זו היתה ההחלטה שלי, אני עדיין מאמין בה, ומקווה לטוב.

coas
10-10-08, 16:07
ומניסיון של בעל מוסך לג'יפים שהחליף עשרות אחרי 20,000 ק"מ בממוצע. משאבות שנזלו, הרעישו או שבקו.

six 4 life
10-10-08, 20:21
אז פורקו כבר בשבוע שעבר משאבת מים ובית טרמוסטט.

עקב העובדה שקשה להשיג משאבת מים איכותית בארץ, והמשאבה שלי תקינה בסה"כ, הוחלט לנקות ולצבוע אותה. חוק צבאי - צבוע זה חדש (ורטוב זה נקי...) בעתיד תוחלף למשאבה מארה"ב.
כמו כן נרכש בית טרמוסטט חדש וגם טרמוסטט 195 מעלות.
רכשתי גם רדיאטור וולאו מעודפי צבא, במצב שנראה טוב מאוד (חדש ולא היה בשימוש).

היום ארכיב את הכל עם הרדיאטור הישן, אנקה את המערכת עם אבקת כביסה, מים ואז ארכיב את הרדיאטור החדש, בצירוף מיכל עודפים, ונקווה לטוב.

להלן תמונות לפני ואחרי.

מברוק על הצעד, עשית טוב.
המשאבה שאצלך היא משאבה אמריקאית איכותית מברזל יצוק, והמשאבות הנמכרות בחלפיות השונות הן זבל מאלומניום שמחזיקות הרבה ה-רבה פחות זמן.

קצת חלודה כמו שהופיעה על המשאבה שלך לא קריטית כלל, והבחירה בלנקות אותה באופן יסודי ולהרכיבה במקום חדשה חליפית באיכות ירודה- היא בחירה טובה.


בהצלחה בהמשך.

moriseven
10-10-08, 20:56
ומניסיון של בעל מוסך לג'יפים שהחליף עשרות אחרי 20,000 ק"מ בממוצע. משאבות שנזלו, הרעישו או שבקו.

20000 ק"מ זאת לא אינדיקציה נכונה, במיוחד שרוב רובם של הג'יפים האלו עושים את ה - 20000 ק"מ האלו בשלוש שנים, אם לא יותר, רובם נוסעים רק בסופי שבוע, והעמידה לא תמיד עושה טוב למשאבה.
אין ספק שהסגסוגת אלומיניום שהמשאבות הקיימות בארץ, עשויות מהן, שוות לת...
אבל נראה לי שתשים לב טוב, לפני שאתה מזמין בחלק מאתרים בחו"ל, כי אני שמתי לב שהרבה פעמים גם הם משתמשים באותה סחורה.

חנן-ג'יפולוג
10-10-08, 22:52
כואב הלב לראות מערכת קירור במצב כזה.

אני בדיוק עכשיו סוגר את בית הטרמוסטט של ההיילקס, אותו פתחתי לצורך שטיפה של המערכת, פעולה שאני עושה, ע"פ הנחיית היצרן, כל שנתיים. ההיילקס בן 14 שנים ו360000 ק"מ, שלוש שנים מתוכן אצלי, שבהן אני יודע שלא בוצע טיפול כלשהו למערכת למעט החלפת נוזל קירור תקופתית. מערכת הקירור והטרמוסטט מבריקים כחדשים ללא טיפת משקע עליהם, נוזל הקירור הישן היה צלול לחלוטין.



שווה להשקיע בנוזל קירור טוב.

ערן המסוקס
10-10-08, 23:42
גם אם המשאבה עשוייה אלומניום, זה לא אומר שהיא לא איכותית.

אמנון
11-10-08, 20:50
המערכת נשטפה פעמיים היום עם אבקת כביסה, ואחרי זה מים זורמים.
הרכבתי את הרדיאטור החדש + מיכל עודפים, מילאתי מים ירוקים.

המצב נראה מצויין, הכל דופק מבחינת המערכת.

מהכרותי עם המערכת הישנה שלי, ידעתי בדיוק את הטמפ' התקינה לפי מיקום המחט בשעון חום מנוע. האם אחרי החלפת הרדיאטור, הטרמוסטט (מ-167 ל-195) ושימוש במים ירוקים אני צריך לצפות למיקום שונה של המחט במצב סדיר?
לפי ההיגיון שלי כן, וככה גם המצב בפועל, יש שינוי, אבל רציתי לשמוע דעה מקצועית.

עכשיו חוזרים להתברבר עם מערכת החשמל.

בברכות זרימה טובה וללא פיצוצים,

אמנון.

six 4 life
11-10-08, 21:09
עשה טובה לעצמך
שים שעון חום מכני בהזדמנות הקרובה.

בהצלחה בהמשך.

AvigdorAharon
12-10-08, 07:28
הרכבתי את הרדיאטור החדש + מיכל עודפים, מילאתי מים ירוקים.

איזה רדיאטור שמת?

מהכרותי עם המערכת הישנה שלי, ידעתי בדיוק את הטמפ' התקינה לפי מיקום המחט בשעון חום מנוע. האם אחרי החלפת הרדיאטור, הטרמוסטט (מ-167 ל-195) ושימוש במים ירוקים אני צריך לצפות למיקום שונה של המחט במצב סדיר?

אחד היתרונות בשעון של ה CJ, המחט לא זזה אלא אם המצב חמור



...

six 4 life
12-10-08, 14:26
...אחד היתרונות בשעון של ה CJ, המחט לא זזה אלא אם המצב חמור

ולזה אתה קורא יתרון?...:?

AvigdorAharon
12-10-08, 15:31
כן, כי מנסיון, כשהייתה בעיה אמיתית, השעון זז.
פסיכולוגית, אני מעדיף את המצב הזה, על פני שעוני חום שזזים לי מול העיניים כל הזמן.

וזוהי רק דעתי האישית!

אביגדור

six 4 life
12-10-08, 15:48
חשבתי שהרעיון של שעון חום הוא להזהיר לפני שמשהו עומד לקרות, לא מתי שהוא כבר קורה...:rolleyes:

חנן-ג'יפולוג
12-10-08, 16:00
הנסיון שלי עם הCJ הראה בדיוק מה שאביגדור מתאר, ומדובר בנסיון חיובי.

לאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה מחוג החום מתייצב על נקודה, נמוכה למדי בסקלה, במקרה שלי ברבע השעון, ואז היא נראית כאילו היא מצוירת שם. לא זזה. זה מצב קלסי. מצוין, ומראה על מערכת שהיא אוברקיל ושנשארת גם בתנאים קיצוניים בדיוק בטמפרטורת הפתיחה של הטרמוסטט. טוב מאוד.
כשכן היה לי חור במצנן, זיהיתי שהמחט עלתה לחצי הסקלה, הבנתי שמשהו לא בסדר, עצרתי את הרכב וטיפלתי בבעייה הרבה הרבה לפני שהנוזל התקרב לטמפרטורת רתיחה ולגרימת נזק.

מעולה. הלוואי שבכל הרכבים שלי זה היה המצב.

לגבי יכולת נבואה, זה אחד מהדברים שאני לא מצפה שמערכת כלשהי ברכב תהיה מסוגלת לזה, ובוודאי שלא מערכת הקירור והחיווי שלה, ולכן אני גם לא מתאכזב.

אמנון
12-10-08, 20:51
גם הניסיון שלי עם מד החום הוא בדיוק כמתואר. וזה עובד אחלה.

גם בנסיעת המבחן שגיליתי שיש לי חור ברדיאטור, גילוי מוקדם לפי השעון.


אבל אף אחד מכם לא ענה על השאלה;

החלפתי רדיאטור לוולאו חדש, מי קירור טובים, מיכל עודפים, וטרמוסטט 195 במקום 167.

אני אמור לראות שינוי במיקום הקבוע של המחט?

עכשיו יהיה לה מקום קבוע אחר?


אמנון.

בוזי
12-10-08, 21:03
המיקום שיהיה לה עכשיו הוא, כנראה, המיקום הנכון. אתה יכול לצפות לרבע סקלה, בערך תחילת התחום הירוק.
אמצע הסקאלה זה קצת מעל 100 מעלות צ', זה מנוע חם מדי.
רוצה להיות בטוח? טבול תרמומטר ברדיאטור.

מה זה משנה מה היה קודם?
בסיקס תקין התרמוסטט לא נפתח עד הסוף, וירצ'ואלי אף פעם.
ולא משנה אם זה עליות ברמת הגולן, זחילות בשיא הקיץ בנגב, או גרירת נגרר כבד בקיץ.

בעז

נמרוד
12-10-08, 21:14
גם הנסיון שלי בסיקס זהה בדיוק למה שחנן ואביגדור מתארים - מחט לא זזה, ממש דבוקה למקום ברמה שנדמה שהשעון מקולקל - אבל בפעמיים בחיים שלה שראיתי את המחט זהה והחום עולה, אכן היו נזילות מים אמיתיות, שתפסתי בזמן ופתרתי.

(זה לא כולל את המוות של הרדיאטור שאכל את המניפה על אחת המדרגות הידועות בהר חורשן, שם כל המים היו בפודרה תוך שניות ושום דבר לא הספיק להתחמם)

asafk
12-10-08, 22:48
וטרמוסטט 195 במקום 167.

אני אמור לראות שינוי במיקום הקבוע של המחט?

עכשיו יהיה לה מקום קבוע אחר?


אמנון.

כנראה על 195 במקום על 167..

אסף.

בוזי
13-10-08, 09:32
כנראה על 195 במקום על 167..

אסף.

לא הייתי בונה על זה. ההערכה הזאת מניחה שהמערכת הקודמת עבדה כשורה,
וספק אם רדיאטור סתום ותרמוסטט ישן הצליחו לשמור על טמפ' עבודה, שהיא טמפ' הפתיחה של התרמוסטט. זה מה שניסיתי לרמוז בתגובתי הקודמת.

בקיצור אמנון, שכח מה שהיה.
תתחדש תהנה, סע לשלום.

עצמאותה
15-10-08, 23:20
אמנון עם כול מה שהחלפת, מה עם פקקי המים? אני מנחש שחלודה ברמה כזאת אכלה אותם לגמרי. תן מכה עם מברג על אחד מהם והוא יפרוץ מייד. אל תשכח את הפקק הקטן שבין המנוע לגיר.
דרך אגב תציץ דרכם לתוך הבלוק מנוע ותקבל "אינדיקציה קצת יותר טובה למצב החלודה של הצילנדרים".

-->