PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת טרנספר מגרנד לסופה



nissn
05-10-08, 01:29
אהלן

רציתי להתייעץ : כרגע יש לי גרנד צ'ירוקי 93 עם טרנספר 249 3 מצבים - ALL, N ו - low

המטרה הכללית שלי היא : שהאוטו בירידות יהיה קצר בראשון וברוורס !

האם אפשר להחליף את הטרנספר ב231 של סופה ?

תודה
נמ

גיתאי נוה
05-10-08, 01:16
אם יורשה לי אחדד את שאלתו של ניסן;

למעט ביטול ההנעה לכל הגלגלים בכביש (מ-full time ל-part time) נראה שיש יתרונות רבים לטרנספר של סופה (231/241) לעומת ה-249 הקיים בגרנד המדובר. מכיוון שניסן מתכנן להכניס קיט הפחתה לטרנספר, עלה הרעיון להשקיע בטרנספר של סופה במקום בקיים.
על הבעייתיות שבטרנספר הקיים אפשר לקרוא בכתבה של יואב (http://www.jeepolog.com/221.html), אלא שבמקום להרכיב 242J נדיר כפי שהוצע בכתבה, המחשבה היא לוותר על full time וללכת על הטרנספרים המצויים בארצנו.

האם מישהו יודע לומר:

האם ה-231/241 מתאימים bolt-on לגיר כמו ה-249, או שנדרשים שינויים והתאמות?
האם ציר הכניסה של ה-231/241 זהה (אורך, קוטר) לזה של ה-249?
האם נדרש שינוי בידית ההפעלה? אולי להחליף בידית של סופה כולל קדיחת מסילה בבודי?
גיתאי

נמרוד
05-10-08, 07:38
242J לא היה קשה להשגה, לפחות לא בזמן כתיבת הכתבה. כמה וכמה אנשים קנו כאלו מיבוא במחירים טובים נדמה לי שב"אמריקה ישראל". צור קשר ישירות עם יואב או ניר_ל לפרטים.

asafk
05-10-08, 09:52
231 חלש יותר מ24X
231 מגיר ידני לא תמיד מתאים לגיר האוטומטי
231 של סופה דורש שינוי (קיצור) בגל הינע הקדמי של הגראנד
231 של סופה דורש שינוי בגשר הגיר של הגראנד.

אסף.

גיתאי נוה
05-10-08, 10:10
231 חלש יותר מ24X

נכון, ועדיין הוא בסדר גמור לאפליקציה שלו.

231 מגיר ידני לא תמיד מתאים לגיר האוטומטי

ככל שידוע לי ה-231 קיים גם בסופות האוטומטיות; האם אני טועה? האם הטרנספר קייס שם שונה לטובת הגיר האוטומטי?
אגב, האם הגיר האוטומטי של הגרנד (שנת 93) הוא ה-AW4 של הסופות?

231 של סופה דורש שינוי (קיצור) בגל הינע הקדמי של הגראנד

נקודה חשובה, אבל לא מדאיגה (גרינגראס).

231 של סופה דורש שינוי בגשר הגיר של הגראנד.

זה כבר נשמע יותר מורכב, אם כי ייתכן שעבודת מסגרות פשוטה תפתור גם את זה.

אסף.

אסף, איך כל הנקודות שהעלית מתייחסות ל-241 של הסופה?

גיתאי

asafk
05-10-08, 10:49
השאלה לא היתה על 241 של סופה, אלא על החלפה בגראנד ל231 של סופה.
החלפת 231 ל241 בסופה יותר פשוטה- צריך להשיג את התיבה עם הגשר, ועם "מתאם" שמתחבר בין התיבה לבין הגל הינע המקורי.

אסף.

גיתאי נוה
05-10-08, 10:54
אסף, אם תקרא שוב את ההוספה שלי לשאלה המקורית, הזכרתי בכל המקומות 231/241. כמובן, הרכב המדובר הוא הגרנד ההוא.
האם ההחלפה ל-241 בגרנד תהיה פשוטה וישירה יותר בהתייחס לכל הנקודות שהעלית?

גיתאי

asafk
05-10-08, 11:05
לא בהכרח. שים לב לדיונים שהיו בעבר לגבי מציאת טרנספר 24X לגראנד. גל הכניסה עשוי להיות שונה- בין גיר ידני לאוטומטי ובין אוטומטיים משנתונים שונים.
גם במידע שניר כתב בזמנו, וגם בכתבה של יואב, יש התייחסות לכך.

אסף.

grand
05-10-08, 13:43
היי ניסן
הגראנד שלך שנת 93 מנוע 4 ל' עד כמה שזכור לי?
בשנה הזו גם הגיר הוא מסוג AW4 כמו בצ'רוקי,
לכן לא אמורה לך להיות כל בעיה להרכיב טרנספר 231, 242 ללא שינוי כלשהו, בתנאי שמקורו בסופה או צ'רוקי, טרנספר מגראנד חדש יותר יצטרך שינוי.
רמי.

sos4u
05-10-08, 17:22
למה להמציא גלגל שכבר הומצא ?
הפתרון לטרנספר [המעפן] שמגיע יחד עם הגרנד 249, הוא החלפה ל 242.
ההחלפה קלה [גם כשזה לא בדיוק מתאים, ] ראה הכתבה של יואב, והשיפור משמעותי ביותר.
בניגוד ל 231/241 אתה מרוויח מצב נוסף. כל הברגים תואמים ובנוסף לך ה 242 די קל להשגה.

בהצלחה.

גיתאי נוה
10-10-08, 00:11
למה להמציא גלגל שכבר הומצא ?
הפתרון לטרנספר [המעפן] שמגיע יחד עם הגרנד 249, הוא החלפה ל 242.
ההחלפה קלה [גם כשזה לא בדיוק מתאים, ] ראה הכתבה של יואב, והשיפור משמעותי ביותר.
בניגוד ל 231/241 אתה מרוויח מצב נוסף. כל הברגים תואמים ובנוסף לך ה 242 די קל להשגה.

בהצלחה.
בניגוד לעבודה שיואב ביצע, החלפה לטרנספר סופה פשוטה בהרבה ואינה מצריכה את פתיחת הטרנספר-קייס - סבך הכל כמה ברגים שמחברים את הטרנספר לגיר וזה כל הסיפור...

ועוד דבר. עדיין אין עוררין על כך שטרנספרים של סופה זמינים בארץ - וגם זולים - משמעותית מה-242J. אם המצב החמישי-הנוסף הוא יתרונם היחיד, אז אני לא רואה פה משהו משמעותי, בייחוד לנוכח העובדה שמצב חמישי (full time בכביש) אינו מאפשר התקנת נעילה קדמית אוטומטית, ואז ממילא היכולת הזאת מסורסת.

גיתאי

השועל
12-10-08, 14:59
גיתאי.. יש לך טעות ידידי,

יש לך טרנספר חמש מצבים שכולל בתוכו Full time drive שמאפשר לך לנהוג על הכביש עם נעילה קדמית או אחורית ללא שום בעיה (דיפרנציאל מרכזי מנותק) לכן מה שאתה מציין הוא לא רלוונטי, לעומת זאת במצב Part time drive אתה צודק לחלוטין (דיפרנציאל מרכזי נעול) יגרום לתופעות שאתה מציין. בנוסף לכך יש בטרנספר הזה גם מצב 4X2 שעושה את ההבדל בין זה לבין 249.

הרבה כבר התקינו וההתקנה (השינוי\שילוב בין שני הטרנספרים הוא לא סיפור מההפטרה) יחסית פשוטה, ראה כתבה של יואב.

שורה תחתונה, המלצת בעלי הגרנדים היא חד משמעית, לך על ה242. מצד שני תמיד תוכל ללכת על ה231 אני לא מכיר מישהו שיעצור אותך פה בפורום.. :)

בהצלחה.
אגב, nissan דיבר איתי בעניין, אפשר פשוט לקבע את ההילוכים ברמת כרטיס חשמלי שייתן פיקוד בין הילוך ראשון ושני כדי שהרכב לא יסע מהר מדי בLOW. אבל שוב, הכל עניין של החלטה של בעל הרכב.

השועל

גיתאי נוה
12-10-08, 15:12
גיתאי.. יש לך טעות ידידי,

יש לך טרנספר חמש מצבים שכולל בתוכו Full time drive שמאפשר לך לנהוג על הכביש עם נעילה קדמית או אחורית ללא שום בעיה (דיפרנציאל מרכזי מנותק) לכן מה שאתה מציין הוא לא רלוונטי, לעומת זאת במצב Part time drive אתה צודק לחלוטין (דיפרנציאל מרכזי נעול) יגרום לתופעות שאתה מציין. בנוסף לכך יש בטרנספר הזה גם מצב 4X2 שעושה את ההבדל בין זה לבין 249.

לא ממש הבנתי. אנסה שוב, ואם טעיתי באיזשהו שלב נא תקן אותי: טרנספר 242 מאפשר נסיעת כביש עם נעילה קדמית אוטומטית אך ורק במצב 2X4, ולכן ממילא זה שקול ל-231 part time. אם כך, מה היתרון להסב ל-242 על פני 231?

הרבה כבר התקינו וההתקנה (השינוי\שילוב בין שני הטרנספרים הוא לא סיפור מההפטרה) יחסית פשוטה, ראה כתבה של יואב.

הבעיה של ניסן היא גם - ואולי קודם כל - תקציבית. טרנספר 231 מפירוק יהיה זול יותר וממילא ניסן גם יוציא את העבודה 'החוצה' מה שייקר עוד יותר במקרה של הסבה ל-242.

שורה תחתונה, המלצת בעלי הגרנדים היא חד משמעית, לך על ה242. מצד שני תמיד תוכל ללכת על ה231 אני לא מכיר מישהו שיעצור אותך פה בפורום.. :)

בהצלחה.
אגב, nissan דיבר איתי בעניין, אפשר פשוט לקבע את ההילוכים ברמת כרטיס חשמלי שייתן פיקוד בין הילוך ראשון ושני כדי שהרכב לא יסע מהר מדי בLOW. אבל שוב, הכל עניין של החלטה של בעל הרכב.

זה בנוסף לסיפור הטרנספר+קיט יחסי הפחתה. אם יש לך סקיצות או הסברים מפורטים כלשהם זה ודאי יהיה לעזר לניסן.

השועל

בכל אופן, אתה בטוח שה-231 או 241 מתאימים לגיר של הגרנד 93 bolt-on? לפעמים יש הבדלים בתת-דגמים של מכלולים, למשל עשוי להתגלות שגיר AW4 של הסופה אינו זהה לגמרי ל-AW4 של הגרנד (התאמת אותו גיר לאפליקציות שונות עוד אצל היצרן). אתה מכיר כאלו שביצעו זאת?

גיתאי

nissn
12-10-08, 15:21
גיתאי.. יש לך טעות ידידי,

יש לך טרנספר חמש מצבים שכולל בתוכו Full time drive שמאפשר לך לנהוג על הכביש עם נעילה קדמית או אחורית ללא שום בעיה (דיפרנציאל מרכזי מנותק) לכן מה שאתה מציין הוא לא רלוונטי, לעומת זאת במצב Part time drive אתה צודק לחלוטין (דיפרנציאל מרכזי נעול) יגרום לתופעות שאתה מציין. בנוסף לכך יש בטרנספר הזה גם מצב 4X2 שעושה את ההבדל בין זה לבין 249.

הרבה כבר התקינו וההתקנה (השינוי\שילוב בין שני הטרנספרים הוא לא סיפור מההפטרה) יחסית פשוטה, ראה כתבה של יואב.

שורה תחתונה, המלצת בעלי הגרנדים היא חד משמעית, לך על ה242. מצד שני תמיד תוכל ללכת על ה231 אני לא מכיר מישהו שיעצור אותך פה בפורום.. :)

בהצלחה.
אגב, nissan דיבר איתי בעניין, אפשר פשוט לקבע את ההילוכים ברמת כרטיס חשמלי שייתן פיקוד בין הילוך ראשון ושני כדי שהרכב לא יסע מהר מדי בLOW. אבל שוב, הכל עניין של החלטה של בעל הרכב.

השועל


אהלן חבר'ה - שוב תודה רבה על ההתייחסות

אני רוצה ללכת קודם כל בכיוון שאסף ושועל מדברים. דהיינו קיבוע הילוך ראשון ברמת כרטיס\כפתור חשמלי - השאלה היא האם זה יגרום לרכב לא לרוץ גם ברוורס - לא רק בראשון LOW.

תודה
ניסן

דא"ג אני אשמח לשלם למישהו מקצועי שיעשה לי את העבודה הנ"ל - כי לי אין מושג מהיכן להתחיל.

תודה.

השועל
12-10-08, 15:28
בוא נתחיל מהתחלה.. למה הוא רוצה להחליף טרנספר ?

אם זה בגלל שהרכב רץ מהר בLOW הפתרון הוא חשמלי ואז לא תהיה בעיה.
אם הסיבה היא נעילה קדמית אז לא משנה מה, בגלל שאין נועלי טבורים ברכב לשים נעילה אוטומטית היא לא הפתרון הטוב במקרה הזה. עדיף לחסוך קצת וללכת על נשלטת, תאמין לי שאני אומר שאין צורך להשקיע בקדמית אלא אם כן הבנאדם עושה שטח קשה+ המצריך נעילה כזו. אצלי ברכב יש אחורית והיא מספיקה לחלוטין לכל תוואי השטח של ארצנו, הוספתי קדמית נשלטת מהסיבה הראשונה בלבד וגם הייתה לי הזדמנות כזו.

Part time drive גם ב231 היא זהה לעבודה כמו ב242 אסור לנהוג איתה על הכביש במיוחד כשאתה נעול (הוראה מפורשת של כל יצרן נעילות).

דבר נוסף, בלי לפגוע חס וחלילה ושלום בניסן, מה זה תקציבית ? טרנספר 242 שווה היום בסביבות 2K ש"ח כמה עולה 231 1.5K ש"ח? 500 שקלים לא שווים ויכוח במקרה הזה כי היתרונות של 242 עולים על פני ה231. הכל עניין של מה מול מה ולמה הוא צריך את הקדמית?

עכשיו נשאר רק שניסן יעשה חושבים מה הוא צריך ?

nissn
12-10-08, 17:27
בוא נתחיל מהתחלה.. למה הוא רוצה להחליף טרנספר ?

אם זה בגלל שהרכב רץ מהר בLOW הפתרון הוא חשמלי ואז לא תהיה בעיה.
אם הסיבה היא נעילה קדמית אז לא משנה מה, בגלל שאין נועלי טבורים ברכב לשים נעילה אוטומטית היא לא הפתרון הטוב במקרה הזה. עדיף לחסוך קצת וללכת על נשלטת, תאמין לי שאני אומר שאין צורך להשקיע בקדמית אלא אם כן הבנאדם עושה שטח קשה+ המצריך נעילה כזו. אצלי ברכב יש אחורית והיא מספיקה לחלוטין לכל תוואי השטח של ארצנו, הוספתי קדמית נשלטת מהסיבה הראשונה בלבד וגם הייתה לי הזדמנות כזו.

Part time drive גם ב231 היא זהה לעבודה כמו ב242 אסור לנהוג איתה על הכביש במיוחד כשאתה נעול (הוראה מפורשת של כל יצרן נעילות).

דבר נוסף, בלי לפגוע חס וחלילה ושלום בניסן, מה זה תקציבית ? טרנספר 242 שווה היום בסביבות 2K ש"ח כמה עולה 231 1.5K ש"ח? 500 שקלים לא שווים ויכוח במקרה הזה כי היתרונות של 242 עולים על פני ה231. הכל עניין של מה מול מה ולמה הוא צריך את הקדמית?

עכשיו נשאר רק שניסן יעשה חושבים מה הוא צריך ?



רגע רגע :

בוא נבהיר כמה דברים :
היום יש לי גרנד 93 4.0 L צמיגי "31 מוגבה "2 .
יחסי העברה של 39\11 = 3.54 .

כיום האוטו רץ לי יותר מידי גם קדימה וגם ברוורס - ולכן אני מפחד לעלות מעלות .

לכן חשוב לי ביותר להגיע למצב שבו האוטו לא ירוץ לי - אלא יזחל כמו שצריך ( אני יודע שזה אוטומט ...)

מה שעוד חשוב לי הוא שהאוטו יהיה נעול אחורית וגם קדמית - הנעילה הקדמית לא כל כך חשובה לי
אם מה שנדרש בשבילה כרוך בהוצאה גדולה.


פתרונות שעלו : החלפת קורונה פיניון ל 4.1 בשני הסרנים.
הנמכת טרנספר LOW GEAR KIT על הטרנספר הקיים ( 249J)
החלפת טרספר ל 231 אם זה מתאים כמובן לגיר שלי - אני לא יודע כל כך איזה גיר יש לי - ( דא"ג עד שלא פתחתי את הסרן כולם אמרו שיש לי יחסי העברה של 3.73 ....)
בקיצור - פה הCATCH מה לעשות ובעלות הכי משתלמת.

שועל : מאוד חשוב לי שיהיה לי LOW קצר ברוורס יותר מאשר קדימה ... לכן הפתרון של הכרטיס החשמלי לא תורם אלא רק להילוך ראשון קדימה ...)

תודה.
ניסן

grand
12-10-08, 18:59
תן לי לנסות לעשות לך קצת סדר בבלגאן.
הטרנספר שלך 249 מודל 93 - ח** גדול, אין לו נעילה ב LOW, לכן בכל מקרה זרוק אותו לכל הרוחות, 242J הוא הטוב ביותר לרכב שלך, אתה תהנה מכל העולמות, 231-241 יכולים להתאים, פחות מומלצים, יותר פשוטים.
כיוון שהגיר שלך AW4, כל טרנספר שירד מצ'רוקי XJ יתאים לך בול, 90% מתיבות 242 ירדו מצ'רוקי.
231 יש גם בצ'רוקי, כמעט כל תיבה מייבוא תתאים, אם הטרנספר ירד מסופה לדעתי גם יתאים אך לא סגור ב 100%.

לגבי הLOW שלך, לא קשור לטרנספר, ככה זה הגיר שלך, תפריד אלקטרונית בין הילון 1 ל2. מה הקשר לרברס? רברס הוא נסיעה בהילוך קבוע...

sos4u
12-10-08, 21:13
רגע רגע :

בוא נבהיר כמה דברים :
היום יש לי גרנד 93 4.0 L צמיגי "31 מוגבה "2 .
יחסי העברה של 39\11 = 3.54 .

כיום האוטו רץ לי יותר מידי גם קדימה וגם ברוורס - ולכן אני מפחד לעלות מעלות .

לכן חשוב לי ביותר להגיע למצב שבו האוטו לא ירוץ לי - אלא יזחל כמו שצריך ( אני יודע שזה אוטומט ...)

מה שעוד חשוב לי הוא שהאוטו יהיה נעול אחורית וגם קדמית - הנעילה הקדמית לא כל כך חשובה לי
אם מה שנדרש בשבילה כרוך בהוצאה גדולה.


פתרונות שעלו : החלפת קורונה פיניון ל 4.1 בשני הסרנים.
הנמכת טרנספר LOW GEAR KIT על הטרנספר הקיים ( 249J)
החלפת טרספר ל 231 אם זה מתאים כמובן לגיר שלי - אני לא יודע כל כך איזה גיר יש לי - ( דא"ג עד שלא פתחתי את הסרן כולם אמרו שיש לי יחסי העברה של 3.73 ....)
בקיצור - פה הCATCH מה לעשות ובעלות הכי משתלמת.

שועל : מאוד חשוב לי שיהיה לי LOW קצר ברוורס יותר מאשר קדימה ... לכן הפתרון של הכרטיס החשמלי לא תורם אלא רק להילוך ראשון קדימה ...)

תודה.
ניסן

ניסן,
לפי מה שאתה מתאר הבעיה שלך היא ביחסי העברה. נקודה. טרנספר אתה צריך להחליף בכל מקרה, ראה ההערה של רמי. אכן מנסיון, עם הגרנד שלי החלפה מטרנספר מקורי 249 ללא נעילה מרכזית ל 242 עושה הבדל גדול מאד.

אני נוסע עם 31, ויחס העברה של 3.73 , ואין טענות לגבי מהירות זחילה ב LOW. הקצב מצויין. אבל אין ספק ש 4.11 עדיף לכן החלפת יחסי העברה ל 4.11 יהיה מעל ומעבר.
לדעתי, תתחיל בזה ואחכ תחליט לגבי נעילות. ראה גם כאן

http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=30420


והכי חשוב לי להבין למה אתה צריך רוורס קצר ? עד היום עוד לא גמרתי את כל המעלות בקדימה כדי להתחיל ולעלות ברוורס ....

השועל
13-10-08, 01:00
איזה תופעה מעצבנת, שעה שאני כותב ובסוף נעלמת ההודעה..

בקצרה הפעם :
1. ברוורס יש הילוך אחד בלבד ! אני לא מכיר רכב שיש לו כמה הילוכים ברוורס.. שינוי יחסי העבר ל3.73 או 4.10 יפתרו לך את הבעייה של הנסיעה המהירה.

2. 3.54 זה מה יש לך במודל הזה, 3.73 קיים במודלים גבוהים יותר. 3.73 נדרש בדרך כלל כמינימום להתקנת נעילות, 4.10 מספיק לגמרי. שינוי יחסי העברה יפתור לך את הנסיעה המהירה שאתה מדבר עלייה והרכב יהיה קצת פחות עצל עם ה31" שלך. (3.54 זה מאוד גבולי לגלגלי 31").

3. הנמכת טרנספר - לא רלוונטי ולא קשור אלא עם כן לא הבנתי אותך ,סליחה..

4. אצלך ברכב הבעייה ב LOW זה AW4, הLOW שלך מריץ הילוכים 1 ומיד אחריו 2 ולכן הרכב רץ לך.. הפתרון כמו שכבר ציינתי הוא חשמלי עם מפסק שמבטל את המעבר בין ההילוכים בLOW. (דבר עם אסף קציר בעניין).
במודלים היותר גבוהים הילוכי הLOW מופרדים בידית הגיר : 1, 2 וD ולכן קיימת שליטה של הנהג על ההילוכים.

בהצלחה ידידי

השועל
13-10-08, 01:07
עוד דבר אחד אחרון..

נעילה אחורית מספיקה לגמרי.. אם תרצה קדמית אז אך ורק נשלטת. אני חושב שאין צורך להסביר שוב למה! אני מקווה..

גיתאי נוה
13-10-08, 02:23
עוד דבר אחד אחרון..

נעילה אחורית מספיקה לגמרי.. אם תרצה קדמית אז אך ורק נשלטת. אני חושב שאין צורך להסביר שוב למה! אני מקווה..

מכיוון שניסן יודע להגדיר את צרכיו בעצמו אשאיר לו את הבמה. אבל בנקודה הזאת, ידידי שועל, למרות שאני מתרשם מנסיונך המקצועי, אני חולק עליך מכל וכל:
באותה מידה ניתן גם לומר שב-99% משבילי ארצנו אין צורך גם בנעילה אחורית, ואין לדבר סוף. התפיסה שלי אומרת, שג'יפ נעול כפול מעניק שקט נפשי מקסימלי ואת היכולת להתקדם באיטיות מבוקרת ככל האפשר גם במקומות שבהם ניתן לעבור עם נעילה אחורית בלבד - ואפילו במקומות שבהם ניתן לעבור בקלות ללא נעילות כלל. מעבר לכך, ג'יפ נעול כפול יאפשר לך להתרכז יותר בטיול ובנופים ופחות בתכנון התקדמות ובחירת נתיב. לכן, מבחינתי זוג נעילות הם חובה בכל ג'יפ אמיתי, ולא רק לנהגים שמושכים אל הקצוות. כמובן, כל אחד רשאי לראות את הדברים אחרת, וכל אחד יעשה בכלי שלו מה שהוא מוצא לנכון.
אני רוצה להבהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: אין שום - אני חוזר - שום בעיה, להתקין נעילה קדמית אוטומטית ברכב בעל הנעה אחורית (וללא לוקרים, כמובן). נקודה. כבר רצו פה שרשורים רבים בנושא בפורומים YJ ו-CJ, ואני - ורבים מהחברים פה - נוסעים כך ולא מהיום. כאשר על כפות המאזניים עומדים מצד אחד ה"מצב החמישי" של 4X4 בכביש, לעומת היכולת להרכיב נעילת לוקרייט קדמית פשוטה ב-1000 ש"ח, שלא יהיה ספק במה אני הייתי בוחר.
נעילה קדמית אוטומטית.

גיתאי

השועל
13-10-08, 11:02
בוקר טוב,

1. תשמע, מכיוון שמאז ומעולם היו ויכוחים בעניין הקדמית ויש אסכולות ודעות שונות, אני אוותר ולא אכנס איתך לדיון על זה. שנית, אם תקרא את אחת מההודעות שלי לפני, רשמתי שקדמית אוטומטית זה לא הפתרון הטוב ביותר.. לא שללתי את האפשרות.

2. אנחנו לא מכירים מספיק עדיין, אבל רק רציתי לציין שהיה ברשותי CJ במשך 8 שנים שאותו בניתי מכלום (שלדה עם ניירות בלבד) ובמשך שנים הייתי בכל הפורומים ולא רק בגיפולוג וגיפטריפ, תאמין לי הייתי בסרט הזה, כבר צדקתי, טעיתי, שמעתי, התייעצתי, הבנתי, עזרתי, כתבתי, תרמתי, עשיתי..

* יש לי נעילה קדמית אוטומטית "חדשה" בקופסא שקניתי לפני קצת יותר מ6 שנים של לוקרייט לדנה 30 ומעולם לא הרכבתי ב CJ למרות שהיו לי טבורים.. עדיין לא מצאתי לנכון לעשות זאת. אם מישהו ירצה תפדל..

חג שמח ידידי

גיתאי נוה
13-10-08, 11:39
בוקר טוב,

1. תשמע, מכיוון שמאז ומעולם היו ויכוחים בעניין הקדמית ויש אסכולות ודעות שונות, אני אוותר ולא אכנס איתך לדיון על זה. שנית, אם תקרא את אחת מההודעות שלי לפני, רשמתי שקדמית אוטומטית זה לא הפתרון הטוב ביותר.. לא שללתי את האפשרות.

2. אנחנו לא מכירים מספיק עדיין, אבל רק רציתי לציין שהיה ברשותי CJ במשך 8 שנים שאותו בניתי מכלום (שלדה עם ניירות בלבד) ובמשך שנים הייתי בכל הפורומים ולא רק בגיפולוג וגיפטריפ, תאמין לי הייתי בסרט הזה, כבר צדקתי, טעיתי, שמעתי, התייעצתי, הבנתי, עזרתי, כתבתי, תרמתי, עשיתי..

* יש לי נעילה קדמית אוטומטית "חדשה" בקופסא שקניתי לפני קצת יותר מ6 שנים של לוקרייט לדנה 30 ומעולם לא הרכבתי ב CJ למרות שהיו לי טבורים.. עדיין לא מצאתי לנכון לעשות זאת. אם מישהו ירצה תפדל..

אם ניסן לא יקנה אותה ממך, אני ממליץ לך סוף סוף לנסות אותה בפועל ולא רק בתאוריה ותגיע למסקנה בעצמך.

חג שמח ידידי
אני לא מתווכח. לצורך העניין לא בניתי ג'יפ מאפס ונניח שהבנתי הטכנית שואפת לאפס. אני גם לא שייך לשום 'אסכולה' ולא פתחתי דיון תאורטי. אני בסך הכל נוסע עם נעילה קדמית 3 שנים בסופה (=ללא נועלי טבורים) - כמו רבים מחבריי פה - וזה הכל.
אפשר לשאול גם את 'בעל השמחה' שאינו חשוד בהבנה טכנית מבטן ומלידה - ניסן, כשנהגת בג'יפ שלי לפני יומיים הרגשת משהו חריג בהיגוי (אני לא מדבר על הרעשים מכיוון החופש בדרייבשאפט הקדמי)?

אגב, אם כבר אז יש חסרון לנעילה קדמית אוטומטית דווקא בשטח, אבל זה לא נושא השירשור (היה על זה דיון איפשהו פה לא מזמן).

חג שמח
גיתאי

nissn
15-10-08, 01:03
אהלן

שוב תודה רבה על הייעוץ.

הכוונה שלי ברוורס היתה שאני נמנע מלעלות עליות מפני שאם אני צריך לרדת ברוורס והאוטו רץ .... זה המצב שמאוד מפחיד אותי. ולכן שמתי דגש על הרוורס .... כשאני נוסע קדימה אין בעיה כל כך - תמיד אפשר ללחוץ על הבלמים בעדינות ולרדת.

OK - אז מה שמסתמן הוא שאני צריך ללכת על הפתרון של קורונה פיניון 4.10 לדנה 30 ו 35.

האם זו לא קפיצה חדה מידי מ 3.54 ? - האם תורגש התנהגות כביש שונה בעקבות היחסים הנ"ל ?

אם השינוי הוא יותר כוח פחות מהירות - נגיד מעבר ל 80 קמ"ש לא אכפת לי
- אבל האם יש שינוי משמעותי במהירות יותר נמוכה - למשל בנסיעה בעיר ?


תודה
ניסן

גיתאי נוה
15-10-08, 01:36
אהלן

שוב תודה רבה על הייעוץ.

הכוונה שלי ברוורס היתה שאני נמנע מלעלות עליות מפני שאם אני צריך לרדת ברוורס והאוטו רץ .... זה המצב שמאוד מפחיד אותי. ולכן שמתי דגש על הרוורס .... כשאני נוסע קדימה אין בעיה כל כך - תמיד אפשר ללחוץ על הבלמים בעדינות ולרדת.

OK - אז מה שמסתמן הוא שאני צריך ללכת על הפתרון של קורונה פיניון 4.10 לדנה 30 ו 35.

קח בחשבון שככל שיחסי ההעברה 'קצרים' יותר כך שיני הקורונה חלשות יותר (יותר שיניים = פחות 'בשר' בכל שן), מה שמקפיץ את שאלת התאמתו של הדנה 35 האחורי, בייחוד לאור רצונך להוסיף נעילה אחורית אוטומטית שלא תקל עליו. אינני בא לקבוע שהסרן בהכרח חלש לאפליקציה, כי אין לי ניסיון איתו ספציפית, אבל זו בהחלט שאלה שראוי לתת עליה את הדעת עוד בשלב התכנון ולקבל עליה תשובה טובה לפני שנכנסים להשקעות בפרוייקט כזה.

האם זו לא קפיצה חדה מידי מ 3.54 ? - האם תורגש התנהגות כביש שונה בעקבות היחסים הנ"ל ?

זו בהחלט קפיצה משמעותית עבור צמיגי 31, מצד שני יש סופות שנוסעות עם הסט-אפ הזה והם מבסוטים.
אין שום קשר להתנהגות כביש. ההשפעה היחידה היא 'הזזת' רצועת הכח לכיוון של יותר מומנט זמין בכל טווח הסל"דים. בתחילת הכתבה על החלפת יחסי העברה בסרני דנה תוכל לראות טבלה שממחישה את העניין.

אם השינוי הוא יותר כוח פחות מהירות - נגיד מעבר ל 80 קמ"ש לא אכפת לי
- אבל האם יש שינוי משמעותי במהירות יותר נמוכה - למשל בנסיעה בעיר ?

כמו שאמרתי - (הרבה) יותר כח זמין, מה שאומר שאם אשתך תיתן בגז זה עלול להיגמר רע ;)...

תודה
ניסן

ניסן, ייתכן ששינוי ליחסי 1:3.73 יהווה שיפור מתון ואולי אפילו נכון יותר בהיבט של החזרת רצועת הכח של המנוע למצבה האופטימלי לטובת נהיגת כביש, וגם לעניין חוזק המכללים כפי שציינתי למעלה. מצד שני תקבל פחות בשטח...אני הייתי ממליץ לך לעשות סיבוב כביש+שטח על גרנד של אחד החברים, שמצוייד בצמיגי 31 עם יחסי 1:3.73 או 1:4.1 בסרנים כדי לחוש בפועל ולא רק בתאוריה.
כך או אחרת זה לא בא על חשבון השינוי המדובר בגיר (הילוכים 1-2) שצריך להתבצע בכל מקרה.

גיתאי

asafk
15-10-08, 22:21
קודם כל, גיתאי, אני חולק עליך במה שנוגע לנעילה קדמית אוטומטית. יש מי שזה מתאים לו, ויש מי שלא. לי זה לא. אני מעדיף לנסוע ב4X4 בשטח כל הזמן.

לגבי כל משחקי יחסי ההעברה- לדעתי, שוב, מיותר. היחסים המקוריים זהים לאלו של סופה, ולה אין בעיה על 31, נכון? לא אופטימלי אבל בסדר גמור.

הדבר הכי פשוט והכי זול הוא המשחק החשמלי הפשוט של נעילת ממיר מומנט והפרדת 1-2. שני מתגים וחצי שעה עבודה אם יודעים מה לעשות. (אנחנו נעשה על זה כתבה בקרוב. מסתמן שנמרוד מקריב את הג'יפ שלו לטובת העניין ;) )
אם זה לא יספיק לך, תמיד אפשר לשחק עם יחסי העברה בטרנספר או בסרנים.

אסף.

גיתאי נוה
15-10-08, 22:28
אם זה לא יספיק לך, תמיד אפשר לשחק עם יחסי העברה בטרנספר או בסרנים.

אסף.
ניסן כבר הגדיר בעצמו שזה לא מספיק לו ולכן כל מטרתו המקורית של השירשור, שהיא: אם כבר מחליפים יחסי העברה בתיבת העברה, אז כבר כדאי להעיף את הזבל הקיים ולהמיר במשהו אחר. השאלה היתה רק האם הטרנספרים של הסופה 231/241 מתאימים בולט-און. זה הכל.

גיתאי

asafk
15-10-08, 22:30
ניסן כבר הגדיר בעצמו שזה לא מספיק לו ולכן כל מטרתו המקורית של השירשור, שהיא: אם כבר מחליפים יחסי העברה בתיבת העברה, אז כבר כדאי להעיף את הזבל הקיים ולהמיר במשהו אחר. השאלה היתה רק האם הטרנספרים של הסופה 231/241 מתאימים בולט-און. זה הכל.

גיתאי

הוא עוד לא ניסה לנעול את הממיר בהילוך ראשון. אני חושב שעם ממיר נעול בראשון זה כמו סופה ידנית- וזה בד"כ מספיק איטי.

אסף.

nissn
16-10-08, 17:49
אסף שלום.


הבנתי שהפתרון החשמלי הו טוב רק לנסיעה קדימה שאני לא רוצה שיקפוץ ישר להילוך שני

אם תקרא 4 הודעות אחורה - אני כתבתי שם שהבעיה העיקרית שלי לעלות מעלות היא ברוורס.

שאם אני צריך לשפר לאחור ואני על 4X4 LOW ברוורס והאוטו רץ לי זה מה שממש מפחיד אותי - אני מרגיש שאין לי שליטה - כאילו שאני על ניוטרל ואז אני עלול להגיע לידי נעילת גלגלים וכו' - בקיצור מפחיד וזו היא הבעיה - כמובן שהפתרון החשמלי יעזור לי לקדימה כשאני בראשון LOW.

תודה .

ניסן

asafk
16-10-08, 21:12
אסף שלום.


הבנתי שהפתרון החשמלי הו טוב רק לנסיעה קדימה שאני לא רוצה שיקפוץ ישר להילוך שני

אם תקרא 4 הודעות אחורה - אני כתבתי שם שהבעיה העיקרית שלי לעלות מעלות היא ברוורס.

שאם אני צריך לשפר לאחור ואני על 4X4 LOW ברוורס והאוטו רץ לי זה מה שממש מפחיד אותי - אני מרגיש שאין לי שליטה - כאילו שאני על ניוטרל ואז אני עלול להגיע לידי נעילת גלגלים וכו' - בקיצור מפחיד וזו היא הבעיה - כמובן שהפתרון החשמלי יעזור לי לקדימה כשאני בראשון LOW.

תודה .

ניסן

הי,
אתה מתאר את המצב המסוכן מכל בשטח- עליה שנכשלה. במצב כזה ירידה מבוקרת לאחור, ברוורס, היא מחוייבת המציאות, וזה באמת מפחיד (מה עוד שהבלמים מאוד לא יעילים בכזה מצב).
חלק מהפתרון החשמלי הוא נעילת ממיר מומנט מאולצת. זה אומר שגם ברוורס הממיר נעול והאוטו לא רץ בירידה.
בסופה עם אותם יחסי העברה אין בעיה. למה שלך תהיה?

אסף.

UNIX
16-10-08, 21:16
אסף תוכל להרחיב על העניין של נעילת ממיר המומנט בשרשור נפרד ?
איך זה מתבצע ? מה בעצם קורה? איך עושים את זה ? ולצורך הדוגמה קח את הפגרו95
תודה

grand
16-10-08, 22:05
אני לא מבין, או ששכחתי לנהוג...
מדוע צריך לשלב ברכב אוטומטי רברס ו LOW כדי לרדת עליה שנכשלה, הרכב יירד בצורה שקשה לשליטה, תוך עמידה על הבלמים בגלל רצון הרכב להתקדם "חזק" לאחור, מה יותר פשוט לשלב לניוטראל, לרדת בצורה מבוקרת תוך שימוש בבלמים שאינם צריכים להתאמץ כל כך.

asafk
16-10-08, 22:07
לא מכיר פאג'רו.

בAW4, הנעילה מתבצעת על ידי זה שנותנים מתח לסולונואיד שמפעיל אותה. פשוט.

אסף.

sos4u
16-10-08, 22:22
אסף שלום.


הבנתי שהפתרון החשמלי הו טוב רק לנסיעה קדימה שאני לא רוצה שיקפוץ ישר להילוך שני

אם תקרא 4 הודעות אחורה - אני כתבתי שם שהבעיה העיקרית שלי לעלות מעלות היא ברוורס.

שאם אני צריך לשפר לאחור ואני על 4X4 LOW ברוורס והאוטו רץ לי זה מה שממש מפחיד אותי - אני מרגיש שאין לי שליטה - כאילו שאני על ניוטרל ואז אני עלול להגיע לידי נעילת גלגלים וכו' - בקיצור מפחיד וזו היא הבעיה - כמובן שהפתרון החשמלי יעזור לי לקדימה כשאני בראשון LOW.

תודה .

ניסן

הבעיה שאתה מציג נכונה מאד, ירידה ברוורס זה אחד הדברים המסוכנים שיש.
א ב ל, הפתרון שלך דומה למה ? שמע סיפור ...

הדרך לכפר חלם הייתה מסוכנת מאד, ובדרך היה גשר צר רעוע ומט ליפול, כל פעם היו התיירים בדרך לכפר חלם נופלים, נפגעים וחלקם לא קמו עוד...
ישבו חכמי חלם וטכסו עיצה, התדיינו רבו צעקו במשך 3 ימים ושלושה לילות במטרה למצוא פתרון לבעיה, ומה לעשות ?!?
לאחר 3 ימים ושלושה לילות של דיונים הגיעו למסקנה המתבקשת מאליה כי מתחת לגשר יש לבנות בית חולים... ע"מ לטפל בנופלים ובנכשלים מהגשר הרעוע....

עכשו, חס וחלילה שאני מתכוון שמישהוא פה שייך לחכמי חלם !!
אבל הסיפור בא להמחיש, כי אתה מנסה למצוא פתרון לבעיה של ירידת עליות שנכשלו ברוורס, כשבעצם, אם תיצור מצב שהרכב שלך יעלה את רוב העליות, לא תזדקק לפתרון הזה כלל ועיקר....

למה אני חותר?
אתה נוסע על צמיגי 31 שזה מעל ומעבר לרוב השימושים. אתה מוגבה "2 שזה נחמד [אבל ממש לא מספיק לטעמי..., אבל זה אישי] , מה נשאר ? או נעילה אחורית, או הגבהה רצינית יותר, ובכל מקרה לדעתי, החלפת טרנספר ל 242 ישפר מאד את מצבך. לא לשכוח שה 249 אכן נועל מרכזי, אבל ע"י מערכת ויסקוזית [ששווה לתח**] ה 242 נועל קצת יותר משמעותי.

או שילוב של שניהם במקרה וזה בתקציב שלך.
או אז תגיע למצב, שלא תצטרך להדרדר אחורה, כי תעלה את המעלות בפעם הראשונה.
דבר נוסף, אני לא מכיר את רמת הנסיון שלך בכלל ועם הגרנד בפרט, אבל עליית מעלות היא מיומנות נרכשת. יש ללמוד וללמוד וללמוד.

אם תרצה אתה מוזמן להצטרף לטיולים שאני משתתף. תוכל בהחלט ללמוד דבר אחד או שנים.

בהצלחה
יוסי

גיתאי נוה
16-10-08, 23:33
הי,
אתה מתאר את המצב המסוכן מכל בשטח- עליה שנכשלה. במצב כזה ירידה מבוקרת לאחור, ברוורס, היא מחוייבת המציאות, וזה באמת מפחיד (מה עוד שהבלמים מאוד לא יעילים בכזה מצב).
חלק מהפתרון החשמלי הוא נעילת ממיר מומנט מאולצת. זה אומר שגם ברוורס הממיר נעול והאוטו לא רץ בירידה.
בסופה עם אותם יחסי העברה אין בעיה. למה שלך תהיה?

אסף.
אסף, ייתכן שהבעיה היא בהבנה שלי, אבל כשדיברנו במפגש על הפיצ'ר הזה אני התרשמתי שמדובר בנעילת הגיר על הילוך ראשון, כלומר מניעת ההעברה האוטומטית לשני ע"י שליטה בסולנואיד של ראשון-שני. אני מזכיר למי שלא מכיר שבגרנד - לפחות המדובר של ניסן - ראשון ושני חולקים את אותו מצב ידית הילוכים ולכן נמנעת מהנהג שליטה עליהם.
לפי הבנה זו אין קשר בין הפיצ'ר הנ"ל לבין הילוך אחורי. אבל עכשיו אני מבין שמדובר במשהו שונה - בנעילת הממיר. ובכן, זה כבר סרט אחר. נשמע מעניין.

גיתאי

asafk
16-10-08, 23:51
גם וגם.
הפרדת 1-2 היא בשביל למנוע העברת הילוך. נעילת ממיר היא כדי לנצל את זה.
מעשית, אפשר גם לבנות מיתוג שיהפוך את הגיר לידני לחלוטין.
כשמכירים את הבקרה של הגיר הזה אפשר לעשות מה שרוצים.

אסף.

בוזי
17-10-08, 01:17
אגב,
במצבים קיצוניים כמו עליה שנכשלה, ואתה רוצה לשפר לאחור לאט,
אתה יכול לרדת אחורה, משולב להילוך קדמי. הרכב ירד לאט, ולגיר לא יקרה כלום.

lizard
17-10-08, 07:55
אגב,
במצבים קיצוניים כמו עליה שנכשלה, ואתה רוצה לשפר לאחור לאט,
אתה יכול לרדת אחורה, משולב להילוך קדמי. הרכב ירד לאט, ולגיר לא יקרה כלום.



חוץ מזה שהוא יתחמם ויעבוד בניגוד לצורת עבודה שלו. לא חכם. ניסיתי. הלך מנוע

גיתאי נוה
17-10-08, 11:01
חוץ מזה שהוא יתחמם ויעבוד בניגוד לצורת עבודה שלו. לא חכם. ניסיתי. הלך מנוע
מה הקשר למנוע?

בוזי
17-10-08, 18:48
מיכה, הכוונה לבצע זאת עם מנוע פועל (ומסתובב קדימה), גיר בהילוך קדמי, נסיעה אחורנית.
בגיר אוטומטי זה אפשרי, ואם לא תעשה את זה כל יום, לא ייגרם נזק.

lizard
17-10-08, 18:51
מה הקשר למנוע?

מחמם את הגיר ועד כמה שאני זוכר, חימם גם את המנוע. בכל מקרה, זה מה שהיה וזה מה שקרה.
גם אני קראתי/שמעתי/ניסיתי את השיטה הזו של לשלב רוורס בירידה תלולה. מטופש לחלוטין לדעתי.
אם אתה רוצה LOW יותר נמוך, תחליף טרנספר או יחסי העברה או דאבל טרנספר.

shmil
17-10-08, 21:02
מחמם את הגיר ועד כמה שאני זוכר, חימם גם את המנוע. בכל מקרה, זה מה שהיה וזה מה שקרה.
גם אני קראתי/שמעתי/ניסיתי את השיטה הזו של לשלב רוורס בירידה תלולה. מטופש לחלוטין לדעתי.


מיכה:
שששששש.......

עזוב, לא ראינו, לא שמענו, לא התכוונת.
אין קשר בין חמום שמן הגיר, שאכן קורה כשפועלים כך, לחום המנוע, ובטח לא עד כדי כך שיילך מנוע.

lizard
18-10-08, 08:58
מיכה:
שששששש.......

עזוב, לא ראינו, לא שמענו, לא התכוונת.
אין קשר בין חמום שמן הגיר, שאכן קורה כשפועלים כך, לחום המנוע, ובטח לא עד כדי כך שיילך מנוע.

שמיל אשכרה הלך לי ככה מנוע. אולי לא בדיוק בגלל הסיבה הזו אבל זה היה הדבר היחידי שאני יכול לדעת בוודאות שאכן עשיתי.
אני לא זוכר אם למגנום הרדיאטור שמן גיר והרדיאטור קירור מנוע הם באותו רכיב. בכל מקרה, ירדתי את המוחרקה, השתמשתי בשיטות האלה של רוורס בירידה, כמה ק"מ אחרי זה הלך מנוע. אולי זה צרוף מקרים אבל אני לא יודע. בכל מקרה, לדעתי האישית זה מטופש לחלוטין להשתמש בגיר ככה. אלא אם כן אתה נמצא במצב של סכנת חיים או אני לא יודע מה.

UNIX
18-10-08, 10:21
זה בכלל אבל לא מה שהם התכוונו תקרא שוב ותבין
הכוונה הייתה להשאר ב d ולתת לרכב לדרדר אחורה
כשאתה בעלייה תלולה זה קורה

גיתאי נוה
18-10-08, 19:49
מיכה, הכוונה לבצע זאת עם מנוע פועל (ומסתובב קדימה)

יש דבר כזה מנוע שמסתובב אחורה? :rolleyes:;)

, גיר בהילוך קדמי, נסיעה אחורנית.
בגיר אוטומטי זה אפשרי, ואם לא תעשה את זה כל יום, לא ייגרם נזק.

אתה מוכן להתחייב שבירידה ארוכה הגיר לא יתחמם?

גיתאי

בוזי
18-10-08, 20:06
א. מנועים מסויימים יודעים להסתובב אחורה, וגם לעבוד.
תשאל את הזקנים, לא סתם ציינתי את זה.

ב. אני לא מתחייב לכלום. פעם ביובל, במצב חרום, ניתן להדרדר אחורה בהילוך קדמי, למרחק קצר, עד לסיום הקטע הבעייתי.
אם תרד את המחמל אחורה, בהילוך קדמי, הגיר יתחמם, על זה אני מוכן לחתום.

nissn
18-10-08, 20:37
OK ....

לגבי עלייה שנכשלה - ברור הוא לכל בר דעת וראיתי הרבה נהגים מאוד מנוסים - לעולם כשיורדים לאחור משלבים לרוורס !! הבלמים לא כל כך יעילים בסיטואציה כזו לכן נראה לי שלשלב לניוטראל עם בלמים לא שייך - בואו וניקח לדוגמא את מעלה גרופית , דרדרת עליה ארוכה עם שיפוע של 45-50 מעלות. הרבה נכשלים שם בעלייה וצריכים לרדת כל הדרך חזרה הירידה לא תתבצע אלא ברוורס LOW זה ברור אחרת גלגלים ינעלו והרכב עלול להיכנס לשפ"צ .


לאור כל האמור לעיל אני כרגע בחיפושים של טרנספר 242J שיולבש על הקייס של ה249 שלי כרגע.
כמו כן מחכה למדריך של הפיתרון החשמלי בגיר שיתן לי ראשון ורוורס עוד יותר LOW ממה שזה עכשיו.

תודה
ניסן

גיתאי נוה
18-10-08, 21:08
שמיל אשכרה הלך לי ככה מנוע. אולי לא בדיוק בגלל הסיבה הזו אבל זה היה הדבר היחידי שאני יכול לדעת בוודאות שאכן עשיתי.

מיכה, כששמיל מסמן עם האצבע על הפה כדאי להקשיב. המשפט הלוגי הזה הוא תמצית מושלמת של בדיחת "זבוב בלי כנפיים לא שומע", בייחוד לאור ההערה שלך בהמשך "כמה ק"מ אחרי זה הלך מנוע".

אני לא זוכר אם למגנום הרדיאטור שמן גיר והרדיאטור קירור מנוע הם באותו רכיב.

למיטב ידיעתי מים ושמן לא רצים באותה צנרת, אבל אולי יש חידושים בתחום לאור עליית מחירי הברזל :twisted: ;-)

בכל מקרה, ירדתי את המוחרקה, השתמשתי בשיטות האלה של רוורס בירידה, כמה ק"מ אחרי זה הלך מנוע. אולי זה צרוף מקרים אבל אני לא יודע. בכל מקרה, לדעתי האישית זה מטופש לחלוטין להשתמש בגיר ככה. אלא אם כן אתה נמצא במצב של סכנת חיים או אני לא יודע מה.

אגב, הערה קטנה לידיעה כללית - תופעת התחממות מנוע במגנום היא מן המפורסמות.

גיתאי

גיתאי נוה
18-10-08, 21:09
OK ....

לאור כל האמור לעיל אני כרגע בחיפושים של טרנספר 242J שיולבש על הקייס של ה249 שלי כרגע.

ניסן

אם אתה ממתין עם יחסי הפחתה בטרנספר, מה הטעם להחליף אותו כרגע?

-->