PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי ניסה להתקין D60 של סופה על גרנד ?



sos4u
07-10-08, 11:57
במסגרת החיפושים לפתרון ל D35c המעפן שיש בגרנד אני שוקל להחליפו ל D60 או D44 של סופה.

דעות לכאן או לכאן כמוגם יתרונות מול חסרונות יתקבלו בברכה .

תודה מראש

AvigdorAharon
07-10-08, 12:36
חסרון "גדול":
בלמי תוף

אביגדור

ענבר
07-10-08, 14:09
תבדוק התאמה של סרן מפורד אקספלורר 8.8

arnonshoshani
07-10-08, 20:13
עד היום ביצענו כמה החלפות של סרני D35 או D44A אלומיניום של גרנדים לסרנים של סופה D44.
ההחלפה דורשת דיוק רב במיקום וזויות התושבות ולא דבר קל אך אפשרי.
נכון שיש בעיה עם זה שהסרן הוא דרמים ולא דיסקים וכן לא יהיה ABS. ניתן גם לעשות את השינוי הזה רק הוא צורך זמן ושינוי נוסף בסרן.

ארנון

נמרוד
07-10-08, 21:15
יש כאן תיעוד של עבודה (http://www.jeepolog.com/422.html) שבוצעה על ידי ארנון וארז מסדנת אוברלנד בהסבה של ג'יפ רנגלר TJ. העבודה על הסרן האחורי היא בדיוק מה שאתה צריך לעשות (מתלים של ZJ וTJ זהים). ציטוט מתוך הכתבה (אני כתבתי בהנאה גדולה, כיף לפרגן לבעל מקצוע):


...עכשיו נותר להתאים לו סרן אחורי במקום סרן הדנה 35 המקורי. דנה 44 אחורי של סופה זמין בארץ, אך ללא תושבות המתלים המיוחדות. הפתרון של אוברלנד היה להביא רנגלר נוסף בתור דוגמא, ולבנות תושבות חדשות. זה ההישג ההנדסי הגדול של הפרויקט - לכאורה העתקה, אך היא ממש לא פשוטה. לכל תושבת מיקום וזוית מדויקים, הסימטריה קריטית - מעט סדנאות בארץ הצליחו להוכיח יכולות כאלו. פח 4 מילימטר עבה יותר מהמקורי בכל מקום, ריתוכים מלאים, חיזוקים קטנים איפה שצריך. ראיתי את העבודה הזאת גם בתהליך , ואין לי אלא להסיר את הכובע על עבודת מסגרות מקצועית.

http://www.jeepolog.com/with.php?pic=feature_longarm_TJ//custom_dana44_tj_wrangler.jpg

השועל
12-10-08, 15:08
אני איתך נמרוד, ארז עשה עבודה ממש מקצועית.. כבר ראיתי פרוייקט כזה שגרם רק נזקים, בעיות והרבה כסף אבל הרבה.. אין ויכוח צריך פה עבודת מהנדס ולא חאפר.. מצד שני אני לא הייתי לוקח סיכון וגם לא שם סכום כזה של כסף בגלל שאולי הסרן ילך. כשהוא ילך רחמנא לצלן נשחרר אותו בכיף ונחשוב מה עושים הלאה, סרן מחו"ל יכול להיות פתרון טוב יותר מאשר להמציא את הגלגל..

כמו שציין ענבר סרן אחורי של 8.8 של פורד מתאים plug & play לגרנד (יש מצב שהוא רחב ב4ס"מ כללי, לא זוכר כרגע..) אבל שווה.. צלחות דיסק, נעילה מובנית, מיקום תושבות.. הכל מתאים.

יוסי - חשבתי שכבר הזמנת את הסרנים מחו"ל והם בדרך.. יש שינויים ?

sos4u
12-10-08, 19:42
כתבתי שעה ולפתע עף הדף ...

אז אני אקצר הפעם,
לאחר בדיקה מקיפה של מספר אפשרויות לייבוא סרני D44RUB, הסתבר כי :

1. הסרנים הם JK ולא TJ, TJ תואם לZJ, ה JK רחוק מאד. רחב יותר, מעגל חלוקה שונה ודורש חישוקי "16 עקב בלמים מוגדלים.
2. סרני ה JK שונים לחלוטין במיקום התושבות מה שמצריך גילוח הקיים והדבקת תושבות חדשות [אני בדקתי ב CLAYTON, סט קדמי עולה 465 ואחורי 270 דולר בהתאמה.
3. על עבודת ההתאמה לוקחים ב CLAYTON כ 3-5 שעות עבודה. סביר בהחלט, לסדנא איכותית.

ההתלבטות והבעיות מתחילות כשמסכמים את כל ההוצאות כולל הוצאות משלוח קרקעי בתוך ארה"ב ומגיעים לכ 2800-3300 לסרן מותאם ל ZJ.
וטרם שיקללנו הובלה ומיסוי כחוק.
מצד שני הסרן המקורי D35 חלש במקור ועייף, ובשלב כזה או אחר ישבוק חיים במסגרת עייפות החומר.
לכן כדי לקבל בסיס נוסף להשוואה אני מנסה לבדוק אפשרויות נוספות כגון
D44 סופה או אפילו D60,

את האופציה של סרני ה פורד 8.8 אני מכיר משיטוט באתרים בחו"ל בארץ לא ככ ברור לי מה המצאי שלהם. עד כה טרם פגשתי אחד כזה לפירוק. גם לא ככ ברור לי איזה סרן יש לאקספלורר מקדימה ...

והנקודה האחרונה, גם ללא נעילה, לאחר מספר חודשי נסיעה ומסלולים לא פשוטים, לא מצאתי מקום שהיה בלתי עביר, אז ברור שנעילה תורמת, וכי בטוח שאמצא מעלות שבהם יהיה יותר קשה לעלות ללא, אך השאלה היא האם ההקעה שווה 6-7 אלפי ירוקים בחו"ל??

כרגע אני עדיין בהתלבטות, ימים יגידו.
ולשאלתך דני, טרם הוזמנו הסרנים...

נמרוד
12-10-08, 20:12
כמו שציין ענבר סרן אחורי של 8.8 של פורד מתאים plug & play לגרנד (יש מצב שהוא רחב ב4ס"מ כללי, לא זוכר כרגע..) אבל שווה.. צלחות דיסק, נעילה מובנית, מיקום תושבות.. הכל מתאים.


מיקום תושבות מתלים? ממש לא מתאים, אלא אם אני ממש מפספס משהו...

בארה"ב סרן פורד 8.8 של אקספלורר נפוץ וזול מאד, ולכן משתמשים בו, אבל צריך לבנות עליו את תושבות המתלים כמו של גרנד (אגב לאקספלורר אין סרן חי מקדימה). אפשר להביא קיטים מוכנים של תושבות, יש לכמה יצרנים אמריקאים, אבל זה לא bolt-on - זה דורש מסגרות ברמה גבוהה להתאים ולרתך את הכל בדיוק. בקיצור, זה בדיוק העבודה שארנון עשה על סרן דנה 44 סופה. בארץ סרן דנה 44 או 60 אחורי של סופה כמובן נפוצים הרבה יותר מפורד אקספלורר. החסרון שלהם היחסי הוא עניין הבלמים - תופים. אפשר גם את זה לפתור ולהסב אותם לבלמי דיסק, גם נעשה בארץ פעמים רבות. אפשר להשאר כמובן עם התופים, אבל לדעתי זה ידרוש אולי כוונון של מערכת הבלימה, אולי ווסת לחץ אחר, לא יודע.

בנוסף, בכל ההחלפות האלו, ציר הפיניון קצת יותר ארוך, מה שלרוב יחייב התאמה/קיצור של גל ההינע האחורי.

jeep.il
12-10-08, 21:11
בכדי לעזור מה החיסרון העיקרי של הדנה35 של הגרנד פרט לזה שהמכסה מאלומיניום?

sos4u
12-10-08, 21:24
בכדי לעזור מה החיסרון העיקרי של הדנה35 של הגרנד פרט לזה שהמכסה מאלומיניום?

1. ב D35C המכסה לא מאלומיניום... זה ב D44A ...
2. חוזק מכלולים.
3. אם כבר נעילות, אז על משהו חזק יותר.

אלון_ק
12-10-08, 22:07
אני הייתי הולך על סרני טויוטה. ההתאמה לא מסובכת יותר מכל התאמה אחרת (הכל מוצרי מדף), הסרן זמין וזול, יש נעילות חשמליות מקוריות מצויינות, חזק כמו 44, חדש יותר, מעגל חלוקה נורמלי, ברוחב מתאים ועם 3RD member שהוא נח בהרבה מכל בחינה. מה גם שיש זוג למכירה בלוח המודעות (קח גם דרייבשאפט אחורי, נצל את ההזדמנות להוסיף קרדן כפול כולל תיקון זוויות הסרן).

אם תבחן את נושא סרני ה44, תגלה גם שאת ה44 הטובים הפסיקו לייצר מזמן (סוף ה70). בסרני טויוטה אין לא טובים...

נמרוד
12-10-08, 22:26
השאלה היא אם אתה רוצה להחליף רק אחורי או גם קדמי. כי כמה שאחורי זה בעייה להסב, קדמי של טויוטה למשל זה אומר גם שינוי של מערכת ההיגוי... ואחורי בלי קדמי יחייב אותך להחליף יחסי העברה - או בצד זה או בזה.

הפתרון הזול והיעיל הוא כנראה להשאר עם דנה 30 קדמי, ולהחליף את האחורי לסרן 44 או 60 של סופה (עם עדיפות ל44 אבל מחיר יותר גבוה כנראה, ראה דיון של גיתאי בפורום סופה). בצ'רוקי זה הרבה פחות עבודה - תוף נשאר תוף, תושבות מתלים זה רק זוג תושבות עליונות לקפיצים... בגראנד אין מנוס, צריך לבנות תושבות מתלים חדשות ומדויקות, עניין לא זול אבל אתה יכול לקבל מארנון וארז הצעת מחיר מבוססת על נסיון. ובכל מקרה תשאיר עוד כמה שקלים לדרישפט. ואם כבר אז לא תוסיף 200$ לסליפ-יוק אלימינייטור?

... אה סליחה, שכחנו עוד עניין - ABS - בסרני סופה אין ABS ואין הכנה לABS... זה אומר לוותר על המערכת החשובה הזאת.

ועוד עניין... בצ'רוקים לרוב יחס העברה 3.54 - זהה לסופה. אבל בגראנדים לרוב 3.73 - זה אומר תוסיף עוד קיט אחד לפחות של יחסי העברה + עבודת כיוון קורונה-פיניון.

בקיצור - אין ארוחות חינם ואין פתרונות קסם.

אלון_ק
12-10-08, 23:08
גם 44 קדמי מחייב שינוי במערכת ההיגוי, אני לא רואה הבדל. פנהרד, דראג-לינק, חיבור לקינג פין ושלום על ישראל בשני המקרים. אם הוא מוסר עבודה לסדנא זה בטח שלא משנה.

אם מחליפים רק אחורי, מה רע בסרנים החדשים יותר - פראדו וכיוב' - עם 4.10? אזי החלפה ב30 הקדמי היא קרובה ממילא. ABS יש.

asafk
12-10-08, 23:12
אם כבר שמים כסף- אולי יש סרן JK מסתובב ? (44 עם נעילה, עם ABS, עם יחסי העברה נכונים, ועם דיסקים)

אסף.

השועל
13-10-08, 00:45
מר JEEP.. רק כדי לחדד את התשובה של יוסי ,

1. המכסה הוא מתכתי בשני המקרים D35 VS D44A
2. ב D35 הציריות מוחזקות ע"י C-clips ממש בעייתי, להמחשה.. גזירת צירייה תגרור יציאת הגלגל מחוץ לרכב :( לא נעים.
3. ב D44 אותו סיפור כמו D35 גם פה יש C-clips.
4. ההאוזינג או "הביצה" בשפת העמחה בD35 הוא ברזל (טוב ליהודים). לעומת אלומיניום בD44 (לא טוב ליהודים).

בשני המקרים זה אותו קונספט ולמרות הכל, נוסעים על זה שנים והכל סבבה.. היו פה ושם שבירות אני מכיר 3 מקרים אבל מדובר על קיצוניים, הדבר היחידי הוא שלא נעים בקבסה הידיעה שיש C-clips בסרן, סה טו..

grand
13-10-08, 00:56
סתם מחשבות מטורפות... לזרוק לך פצצה?

הצצת פעם מתחת למוסו או קורנאדו?
דנה 44 יש??!!
ABS יש?
קפיצים ספיראלים יש?
בלמי דיסק?
יחס העברה 3.73 :1
כמו זבל בפירוקיות?.

נמרוד
13-10-08, 01:15
סתם מחשבות מטורפות... לזרוק לך פצצה?

הצצת פעם מתחת למוסו או קורנאדו?
דנה 44 יש??!!
ABS יש?
קפיצים ספיראלים יש?
בלמי דיסק?
יחס העברה 3.73 :1
כמו זבל בפירוקיות?.

מחשבה מקורית!

קפיצים ספירליים - ממש לא משנה. זה לא אותה תצורת מתלים, לכן עבודת המסגרות המדויקת עדיין נדרשת.

יחס העברה מתאים - פלוס גדול!

אבל... אם אני זוכר נכון, זה דורש ג'אנטים 6 ברגים כמו בכלים היפאניים, לא?

sos4u
13-10-08, 07:59
מחשבה מקורית!

קפיצים ספירליים - ממש לא משנה. זה לא אותה תצורת מתלים, לכן עבודת המסגרות המדויקת עדיין נדרשת.

יחס העברה מתאים - פלוס גדול!

אבל... אם אני זוכר נכון, זה דורש ג'אנטים 6 ברגים כמו בכלים היפאניים, לא?

זה רעיון ...
עבודת ההתאמה, הרבה פחות מסובכת ממה שנראה [ כשיש לך את הקיט המושלם עם כל התושבות הדרושות ולא צריך לייצר כפי שכתבתי למעלה עלות הרכישה שלהם הרבה יותר זולה מעלות [זמן ,תכנון וחומר] ]
עדיין נשארת הבעיה של הסרן הקדמי, במיוחד אם אין אפשרות להחליף ציריות ל 5 חורים ....
אין לי בעיה עקרונית להחליף את החישוקים, גם אם זה 16" בתנאי שאני מרוויח משהו ... כמו בלמים גדולים יותר במקרה של ה D44RUBICON של ה JK .

-->