השועל
12-10-08, 10:33
כן .. החגים עושים את שלהם.. יש זמן להתעסק עם הרכב..
בשעה טובה אחרי כ-5 חודשי המתנה לזמן פנוי להתקנת הנעילה, הגיע הרגע :)
ביום שישי בבוקר הגעתי לחבר (עם ליפט) והתחלתי במסע ההתקנה.. האמת הלך יחסית בקלילות וללא יותר מדי בעיות וסיבוכים.
עמי כמובן הגיע לתת עזרה וכיוונונים אחרונים בתור הגורו של ה OX בארץ (הראשון בארץ שהתקין לבד ובכלל..), אפשר לומר שזה הגרנד הראשון עם נעילה קדמית של OX ועוד יבואו רבים אחרים, הנעילה פשוט מבריקה וחזקה יותר מכל נעילה אחרת, בארה"ב משתמשים בעיקר בOX בגלל הפשטות שלה והמנגנון המכני, בלי קומפרסורים ,בלי קדיחות בסרן ובלי יותר מדי כבלים וחוטים.. הARB היא הנעילה השנייה אחרי הOX שבה משתמשים. המחירים כמעט זהים הOX קצת יקרה יותר בכמה עשרות דולרים.. אבל אמינה יותר ושווה כל דולר שחוק. המכסה הקדמי (מכסה הדיפרנציאל) בנוי מפלדה בעובי של 10MM שעברה ייצור תחת מכונת CNC מה שעושה אותה לכבדה(טוב ליהודים), וחזקה מאוד (גם טוב ליהודים) כנגד כל סלע שיבוא ממול.. וזה אכן יתרון משמעותי !
הכבל שעליו מתחברת ידית ההפעלה דורש ניתוב נכון מתחת לכלי הרכב ומיקום ידית ההפעלה בתא הנהג, בידית יש שני מצבים O-OPEN וX-LOCKED . ישנה עוד אופציה אחת והיא מטעמי בטיחות לנעול את ידית ההעברה בזמן נסיעה על הכביש במצב פתוח ע"י סגירת הידית (סיבוב הידית) וע"י כך למנוע את ההעברה בין שני המצבים.
מבחינת זמנים, לקח כ4-5 שעות עבודה נטו על הרכב כולל פירוק והרכבה עם כלים וליפט.
מבחינת עלויות, קצת שמן לסרן הקדמי, קיט שיפוץ מלא של הסרן הכולל מחזיר שמן, 4 מיסבים(2יוק, 2 קייס),דסקיות מרווח (שימסים), טבעת מעיכה (בגרנד יש CRASH SLIVE מקדימה) ואטם למכסה (סה"כ עלות כ-450-550 ש"ח)
תודה לעמי ולתמיר על העזרה והקפה..
נתראה בשטח
השועל
בשעה טובה אחרי כ-5 חודשי המתנה לזמן פנוי להתקנת הנעילה, הגיע הרגע :)
ביום שישי בבוקר הגעתי לחבר (עם ליפט) והתחלתי במסע ההתקנה.. האמת הלך יחסית בקלילות וללא יותר מדי בעיות וסיבוכים.
עמי כמובן הגיע לתת עזרה וכיוונונים אחרונים בתור הגורו של ה OX בארץ (הראשון בארץ שהתקין לבד ובכלל..), אפשר לומר שזה הגרנד הראשון עם נעילה קדמית של OX ועוד יבואו רבים אחרים, הנעילה פשוט מבריקה וחזקה יותר מכל נעילה אחרת, בארה"ב משתמשים בעיקר בOX בגלל הפשטות שלה והמנגנון המכני, בלי קומפרסורים ,בלי קדיחות בסרן ובלי יותר מדי כבלים וחוטים.. הARB היא הנעילה השנייה אחרי הOX שבה משתמשים. המחירים כמעט זהים הOX קצת יקרה יותר בכמה עשרות דולרים.. אבל אמינה יותר ושווה כל דולר שחוק. המכסה הקדמי (מכסה הדיפרנציאל) בנוי מפלדה בעובי של 10MM שעברה ייצור תחת מכונת CNC מה שעושה אותה לכבדה(טוב ליהודים), וחזקה מאוד (גם טוב ליהודים) כנגד כל סלע שיבוא ממול.. וזה אכן יתרון משמעותי !
הכבל שעליו מתחברת ידית ההפעלה דורש ניתוב נכון מתחת לכלי הרכב ומיקום ידית ההפעלה בתא הנהג, בידית יש שני מצבים O-OPEN וX-LOCKED . ישנה עוד אופציה אחת והיא מטעמי בטיחות לנעול את ידית ההעברה בזמן נסיעה על הכביש במצב פתוח ע"י סגירת הידית (סיבוב הידית) וע"י כך למנוע את ההעברה בין שני המצבים.
מבחינת זמנים, לקח כ4-5 שעות עבודה נטו על הרכב כולל פירוק והרכבה עם כלים וליפט.
מבחינת עלויות, קצת שמן לסרן הקדמי, קיט שיפוץ מלא של הסרן הכולל מחזיר שמן, 4 מיסבים(2יוק, 2 קייס),דסקיות מרווח (שימסים), טבעת מעיכה (בגרנד יש CRASH SLIVE מקדימה) ואטם למכסה (סה"כ עלות כ-450-550 ש"ח)
תודה לעמי ולתמיר על העזרה והקפה..
נתראה בשטח
השועל