צפייה בגרסה מלאה : הגבהה לגרנד בלי לקרוע תכיס יש ?
חיפשתי וקראתי קצת על הגבהות לגרנד וראיתי שיש כמה מוצרים טובים אך המחיר לא מתאים לכיס
מה בכל זאת אני יכול לעשות בסכום של 6000 ש"ח
הבנתי שיש קיט של פרוקומפ.
כן לא והמלצות יתקבלו בברכה
היי.
איזה גראנד?
שאתה אומר 6000 ש"ח - יבוא חלקים מארה"ב או רכישה ממה שקיים בארץ?
תגדיר וננסה לעזור לך.
ב 6000 ש"ח אפשר להביא קיט רוביקון 3.5 מארצות הברית
גראנד שירוקי
5200
שנת 98
לא כ"כ משנה לי מהארץ או מחוצה לה
האוטו סטנדרטי לחלוטין ככה שיש כמה וכמה דברים נוספים לעשות שם
כמו להעביר אליו תכננת שלי {מה האופציות שקיימות מבחינת טמבונן לכננת}
צמיגים נורמלים
וכל זה לפני שמתחילים איך לנעול את הסרן האחורי
כמובן שאני לא מתכנן להתחיל הכל מחר בבוקר אבל רוצה לקבל קצת מידע ומחירים
בתודה מראש
six 4 life
13-10-08, 23:37
ב 6000 ש"ח אפשר להביא קיט רוביקון 3.5 מארצות הברית
משעשע... :rolleyes:
גראנד שירוקי
5200
שנת 98
לא כ"כ משנה לי מהארץ או מחוצה לה
האוטו סטנדרטי לחלוטין ככה שיש כמה וכמה דברים נוספים לעשות שם
כמו להעביר אליו תכננת שלי {מה האופציות שקיימות מבחינת טמבונן לכננת}
צמיגים נורמלים
וכל זה לפני שמתחילים איך לנעול את הסרן האחורי
כמובן שאני לא מתכנן להתחיל הכל מחר בבוקר אבל רוצה לקבל קצת מידע ומחירים
בתודה מראש
אני יכול לשתף אותך במה שעברתי עם השדרוג שלי,
מספר הנחות יסוד ראשוניות:
1. הגבהה טובה, חוסכת את הצורך המיידי בנעילה. עם זאת אין תחליף לנעילה. הכל תלוי במה אתה מייד לרכב.
2. שדרוג מיידי וראשוני - החלפת טרנספר ל 5 מצבים.
3. הגבהה ללא LA פוגעת קשות בנוחות הנסיעה של הרכב.
4. כננת - אם אתה מסוג הנדבנים שמוכן לסחוב כננת רק כדי לחלץ אחרים - תתקין. אחרת, חבל על המאמץ. לא תצטרך אותה.
5. פגוש קדמי, יש מספר אופציות, הבולטות שבהן, ראה פה בשרשורים את הפתרון של סדנת רמות, את הפגוש מפיבר שהביא אפאצ'י, או את התאום הקדמי של הפגוש האחורי שלי. בכולן יש אופציה לכננת, מחירים דומים פחות או יותר, [הפיבר זול יותר]
6. נעילה - אחורית, אם אתה עם הסרן האחורי אז אתה עם D44A שזה אומר קייס אלומיניום בעייתי לנעילה ויקר. האפשרויות הן:
א. החלפת סרן לD44 \ D60 סופה
ב. החלפת סרן ל D44 RUBICON נעול מקורי וחדש.
ג. החלפת הקייס למתכת + נעילה כאוות נפשך
כל הפתרונות אינם זולים ומצריכים עבודת מסגרות לא פשוטה ואם תחפש פה תמצא לא מעט התייחסויות בעניין. המשותף לכולן, מחירן הלא זול. השוני הוא בזמינות החלקים והאם לייבא או למצוא פה ...
נעילה קדמית, פה העניין שוט הרבה יותר, הסרן הוא D30 רגיל, שים ARB, או כל אחת אחרת שתרצה.
צמיגים, אתה נועל היום חישוקי "16, ראשית תחליף ל "15 חישוקי סופה תואמים אחד לאחד. מבחינת גודל צמיגים - 31 מומלץ לרוב המשימות הרגילות, כדי לנעול 33, תתצטרך להשקיע קצת יותר ...
הגבהה מאסיבית ואולי אפילו החלפת הסרנים ...
מקווה שעזרתי במשהו ואם תרצה קצת יותר בהרחבה, צור קשר.
אתה יודע איפה לתפוש אותי.. .
חג שמח
יוסי
אם תענה לטלפון ולהודעות זה יהיה טוב
בקיצור מה שאני מבין שכדי להגביה גרנד חייב להיפרד מ12 אלף
לחישוק 16 אין צמיג בפרופיל טוב לשטח ?
טוב...
2 קפיצים קדמיים 3.5" IRON-ROCK.
את הקפיצים הקידמיים שלך פרק ותרכיב מאחור.
4 בולמים MONO-TUBE - מה שתמצא
סט מוטות מייצבים מתנתקים JKS
את המייצבים הקידמיים שלך תעביר לאחור.
מיקום מחדש של מוט הפנהרד הקידמי ע"י קידוח והזזתו ימינה.
ברקט למוט פנהרד אחורי - רוביקון אקספרס.
את זרועות הרדיוס המקוריים תשאיר לבינתיים.
4 ג'אנטים 15" של סופה.
4 צמיגי שטח 31"
ונשאר לך עודף מ 6000 ש"ח.
בהצלחה. :D
אמרת את זה יותר מידיי מהר
מה נמצא כאן על המדף {ינוביץ}?
מה צריך להביא מחו"ל
הרכב הקודם שלי היה סיקס ככה שהכל נתון ונמצא על מדף
במגרש של הגרנד {בור ועם הארץ}
אהלן,
לגבי הטרנספר,
להזכירכם בשנתון המדובר 1998 ב - LOW הטרנספר נעול ומנסיוני אין צורך לרוץ ולהחליף אותו אא"כ אתה חובב הנעה אחורית וזריקות זנב.
גם בהיבט של חסכון בדלק ע"פ דיווחים לא התרשמתי שיש הבדל בצריכה 2X4 לעומת 4X4 קבוע שאגב יותר בטיחותי בכביש.
לגבי ג'אנט 15",
יש היצע מספק של צמיגים בפרופיל שטח גם במידה 16" וההפרש במחיר זניח לדוג' BF MUD במידה 245/75/16 שזו מידה מקבילה ל-31/10.5/15 כך שלדעתי אין צורך להחליף אא"כ יש לך נטיה לשבור ג'אנטים ממגנזיום ואז אכן מומלץ להחליף לג'אנט ברזל של סופה.
לגבי הגבהה, חשוב שנדע מה הייעוד שהשואל מצפה מהגרנד לפני ששולחים אותו להגביה ב 3-4 אינטש או long arm. האם הרכב בשימוש יוםיומי? האם האשה נוהגת ותסתדר עם הגבהה כזו?
מנסיוני במסלולים בינוניים עד קשים עם הגבהה של 2" לא נתקלתי בקושי מסויים.
ושלא תבינו לא נכון, אני לא נגד הגבהות ושיפורים אבל צריך להבין מה הדרישה מהגרנד, התקציב ואפשר בהחלט להסתפק בהגבהה סמלית ע"מ לאפשר הכנסת צמיגים במידה סבירה.
ורמי,
אהבתי את ה setup שהמלצת ;)
הרכב הוא 2 במשפחה
לא נוסע על בסיס יום יומי
את התקציב רשמתי
ולגביי הסט שרמי הציע אני מחכה לתשובתו מה נמצא בזמין בארץ ומה צריך להזמין ומאיפה
הרכב הוא 2 במשפחה
לא נוסע על בסיס יום יומי
את התקציב רשמתי
ולגביי הסט שרמי הציע אני מחכה לתשובתו מה נמצא בזמין בארץ ומה צריך להזמין ומאיפה
אפשר מכאן. לא חייבים את כל הסט.
http://www.ironrockoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=IROR&Product_Code=IR-Z_3LK&Category_Code=ZLK
וגם את זה.
http://zoneoffroad.com/product?ki=65&vi=678
שלא יהיו ספקות, הקישורים הנ"ל ומה שהמלצתי לך קודם הם לא הכי הטוב שיש,
אלא פשרה נורמאלית למסגרת התקציב שלך.
גראנד חייבים להגביה כדי להינות ממנו בשטח.
2" נמוך מדי לצערי.
קיט רוביקון 4.5" זה הטוב שיש לרכב הזה, למי שרוצה עבירות וכיף בשטח.
הפשרה שלך 3-3.5".
לגבי מה שזמין, המון חלקים זמינים, קפיצי OME, פרוקומפ, בולמים שונים, אין בעיה, הבעיה היא המחיר הגבוה יחסית לייבוא.
אני שוב חוזר גם אם זה משעשע איזה פרייר ששילם כנראה הרבה יותר
ב6000 שקל אפשר להביא קיט רוביקון 3.5 מארצות הברית , יש לי חשבוניות שיעידו על כך וזה היה שהדולר היה הרבה יתר גבוה .
בברכה
[QUOTE=sos4u;217409]אני יכול לשתף אותך במה שעברתי עם השדרוג שלי,
מספר הנחות יסוד ראשוניות:
6. נעילה - אחורית, אם אתה עם הסרן האחורי אז אתה עם D44A שזה אומר קייס אלומיניום בעייתי לנעילה ויקר. האפשרויות הן:
א. החלפת סרן לD44 \ D60 סופה
ב. החלפת סרן ל D44 RUBICON נעול מקורי וחדש.
ג. החלפת הקייס למתכת + נעילה כאוות נפשך
כל הפתרונות אינם זולים ומצריכים עבודת מסגרות לא פשוטה ואם תחפש פה תמצא לא מעט התייחסויות בעניין. המשותף לכולן, מחירן הלא זול. השוני הוא בזמינות החלקים והאם לייבא או למצוא פה ...
היי יוסי
תוכל לפרט בבקשה לגבי החלפת קייס האלומיניום לפלדה?
לא הצלחתי למצוא שירשורים בנושא...
כמה זה מסובך/יקר/אפשרי?
חג שמח
אורן.
אף אחד בעצם לא יודע איך הקיט של פרוקומפ 3 אינץ אצל ינוביץ?
יתרונות חסרונות
AvigdorAharon
16-10-08, 08:41
משעשע... :rolleyes:
אבל אמיתי.
אתה לא חייב להאמין
אביגדור
אני יכול לשתף אותך במה שעברתי עם השדרוג שלי,
מספר הנחות יסוד ראשוניות:
2. שדרוג מיידי וראשוני - החלפת טרנספר ל 5 מצבים.
יוסי
די כבר, תשתחרר יוסי
בגרנד משנת 96 והלאה אין צורך, ואפילו מיותר להחליף טרנספר. וכל מי שטוען אחרת הוא טועה ומטעה !
הטרנספר בשנים אלו מגיע נעול ב LOW וביחס של 1:3.73 ולא 1:3.07 כמו בשנים שלפני (כאמור - אלו עם הטרנספר שנעול ויסקוסית)
ועוד דבר, לא צריך להשקיע 100K ש"ח בשיפורים לרכב בשביל שיוכל להיות כלי מתאים לטיולים קשים.
לי יש גרנד V8 שנת 1997 מוגבה 3.5 אינץ' (לא רוביקון), צמיגים גדולים יותר (30") ומשחרר מוט מייצב. עם הרשימה הדלה הזאת של שיפורים אני עובר בכל מקום שאני רוצה לעבור ומדלג במקומות שגי'פים אחרים, נעולים, מתקשים וזאת לאור העובדה שהרכב מאד מאד גמיש וכמעט לא מגיע למצבים של איבוד אחיזה באיזה גלגל, תוסיפו לזה מנוע חזק מאד ויחס העברה נמוך והנה לכם רכב שעובר לאט ובזהירות 99% מכל שבילי ארצנו.
אז בשם כל האנשים שלא יכולים/רוצים לשים את כל כספם על הרכב ועדיין רוצים לטייל איפה שבא להם - תצאו מהפרדיגמות.
נכון, רוביקון זו הגבהה טובה ונוחה להרכבה אבל יש עוד הגבהות בשוק ויש גם כאלה שעושים לבד (קפיצים ובולמים ארוכים יותר) וגם הן טובות ומרחיקות את הרכב מהסלעים.
נכון, צריך להחליף טרנספר בגרנד מתחת לשנת 96 בגלל שהוא לא ננעל ודי מאפן - אבל אין שום צורך להחליף בשנים מתקדמות יותר, אלא אם רוצים אפשרות ל 2X4
נכון, נעילות זה נחמד וטוב (ויקר) אבל גרנד הוא אחד הרכבים (אם לא הכי) גמישים שיש ובעזרת ניתוק מוט מייצב 90% מהמצבים שבהם אחרים מצליבים - אתם עוברים בלי אף גלגל באויר
מספיק להלחיץ אנשים ולגרום להם לחשוב שעל מנת לעשות טיול אחד במדבר עם איזה מעלה עשוש קטן ומסכן הם צריכים למשכן את הבית בשביל לממן שיפורים ב 100K ש"ח.
די כבר, תשתחרר יוסי
בגרנד משנת 96 והלאה אין צורך, ואפילו מיותר להחליף טרנספר. וכל מי שטוען אחרת הוא טועה ומטעה !
הטרנספר בשנים אלו מגיע נעול ב LOW וביחס של 1:3.73 ולא 1:3.07 כמו בשנים שלפני (כאמור - אלו עם הטרנספר שנעול ויסקוסית)
אתה צודק כל עוד הוא עובד. ואף על פיכן, לא לשכוח שאא להשוות את הנעילה הויסקוזית ב 249לנעילה מכאנית של ה 242.
ועוד דבר, לא צריך להשקיע 100K ש"ח בשיפורים לרכב בשביל שיוכל להיות כלי מתאים לטיולים קשים.
אני מסכים לחלוטין. הלוואי והיה לי 100K להשקיע ברכב טיולים. . .
לי יש גרנד V8 שנת 1997 מוגבה 3.5 אינץ' (לא רוביקון), צמיגים גדולים יותר (30") ומשחרר מוט מייצב. עם הרשימה הדלה הזאת של שיפורים אני עובר בכל מקום שאני רוצה לעבור ומדלג במקומות שגי'פים אחרים, נעולים, מתקשים וזאת לאור העובדה שהרכב מאד מאד גמיש וכמעט לא מגיע למצבים של איבוד אחיזה באיזה גלגל, תוסיפו לזה מנוע חזק מאד ויחס העברה נמוך והנה לכם רכב שעובר לאט ובזהירות 99% מכל שבילי ארצנו.
סכם את עלות הרכישה של הרכב עם ההשקעה "הדלה" שלך בשיפורים ותגלה שהשקעת קצת יותר ממני ברכב....
אין ספק שהרכב שלי דרש קצת יותר השקעה ממה שחשבתי ותכננתי וזאת לשם יישור קו, עקב גילו המופלג, [מודל 94] אבל בראיה לאורך זמן אני חושב שגם זה לא היה ככ נורא.
דבר נוסף,
הרכב אכן גמיש בצורה לא רגילה, עדיין כל הגבהה משפרת את יכולותיו אך פוגעת קשות בנוחות הנסיעה. וזה דבר שאני לא הייתי מוכן להתפשר עליו. [כל אחד ושריטותיו...]
אז בשם כל האנשים שלא יכולים/רוצים לשים את כל כספם על הרכב ועדיין רוצים לטייל איפה שבא להם - תצאו מהפרדיגמות.
נכון, רוביקון זו הגבהה טובה ונוחה להרכבה אבל יש עוד הגבהות בשוק ויש גם כאלה שעושים לבד (קפיצים ובולמים ארוכים יותר) וגם הן טובות ומרחיקות את הרכב מהסלעים.
נכון, צריך להחליף טרנספר בגרנד מתחת לשנת 96 בגלל שהוא לא ננעל ודי מאפן - אבל אין שום צורך להחליף בשנים מתקדמות יותר, אלא אם רוצים אפשרות ל 2X4
נכון, נעילות זה נחמד וטוב (ויקר) אבל גרנד הוא אחד הרכבים (אם לא הכי) גמישים שיש ובעזרת ניתוק מוט מייצב 90% מהמצבים שבהם אחרים מצליבים - אתם עוברים בלי אף גלגל באויר
מספיק להלחיץ אנשים ולגרום להם לחשוב שעל מנת לעשות טיול אחד במדבר עם איזה מעלה עשוש קטן ומסכן הם צריכים למשכן את הבית בשביל לממן שיפורים ב 100K ש"ח.
את מעלה עשוש אפשר לעלות גם עם גרנד סטנדרטי, אני יכול לספר לך שעם גרנד 98 סטנדרטי, ללא הגבהה כל שהיא ועם צמיגים מקוריים, עליתי גם את מעלה גיתה וגם את מעלה בוקר [עם משיכה קלה..] ועוד ועוד.
אבל אא להשוות את הקלות שבה הרכב עולה כרגע כשהוא נועל "31, מוגבה כהלכה, ומנותק מייצב.
אבל, ופה האבל הגדול, אני חושב, שהנושא החשוב מכל הוא נושא הבטיחות. עבר פה שרשור שקרא לכולנו לחשוב פעמיים לפני שמכניסים שיפורים בכלי הרכב, עקב תאונה שבה נפגעה אחותו. ראה כאן http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=29939
אישית לא אהיה מוכן לנסוע עם רכב שייראה לי לא בטיחותי. ברוב הטיולים שאני יוצא אליהם אני מצרף בני משפחה [חלקם חביבים עלי יותר וחלקם פחות, אבל אני מעדיף להחזיר את כולם ללא פגע ... ] ולקחת קיט, או צירוף של קפיצים ובולמים ש "מישהו עשה " כדבריך, זה לא בדיוק מה שאני מחפש.
אז הייתי שמח לשים 100K על רכב טיולים, אבל גם בהרבה פחות [ כמו שאני עשיתי ], ניתן להגיע לרמת עבירות טובה עד מצויינת, תוך שימוש במרכיבים שהיגיעו מטובי הסדנאות בעולם, אם לא הטובה ביותר. והחשוב מכל מבלי לסכן את הנוסעים ברכב או את הבאים מולו ...
אבל כל אחד ושיקוליו...
בהצלחה לכל המשפרים, אל תתפשרו על בטיחות!!!
חבר'ה...מי יודע אם הבולמים של פרוקומפ ES 9000 פתיחה 74 סגירה 46 מתאים לגרנד שירוקי שנת 2000.
בא לי להגביה אותו באיזה 4"...כמובן שאקנה גם קפיצים...
איזה שאלה זאת ?
זה כמו לשאול: "למה שפן ?"
אתה חושב שעם החלפת קפיצים ובולמים תקבל הגבהה של "4 ?!
ככה סתם ??
- אני מציע לך לבדוק לעומק היטב את העניין. תפנה לגניסלב, ששיפר WJ או לרמי גרנד. תשקיע כמה שעות בחיפושים ומחשבה ותחסוך לך הרבה כסף ועוגמת נפש.
בהצלחה
לשאלתך
פרוקומפ קיט נחות בלשון המעטה
אהלן,
לגבי ג'אנט 15",
יש היצע מספק של צמיגים בפרופיל שטח גם במידה 16" וההפרש במחיר זניח לדוג' BF MUD במידה 245/75/16 שזו מידה מקבילה ל-31/10.5/15 כך שלדעתי אין צורך להחליף אא"כ יש לך נטיה לשבור ג'אנטים ממגנזיום ואז אכן מומלץ להחליף לג'אנט ברזל של סופה.
לגבי הגבהה, חשוב שנדע מה הייעוד שהשואל מצפה מהגרנד לפני ששולחים אותו להגביה ב 3-4 אינטש או long arm. האם הרכב בשימוש יוםיומי? האם האשה נוהגת ותסתדר עם הגבהה כזו?
מנסיוני במסלולים בינוניים עד קשים עם הגבהה של 2" לא נתקלתי בקושי מסויים.
ושלא תבינו לא נכון, אני לא נגד הגבהות ושיפורים אבל צריך להבין מה הדרישה מהגרנד, התקציב ואפשר בהחלט להסתפק בהגבהה סמלית ע"מ לאפשר הכנסת צמיגים במידה סבירה.
ורמי,
אהבתי את ה setup שהמלצת ;)
245X75X16=30.5X9X16
ואכן הסט אפ שרמי הציע נחמד
צביקה,
תיקון קטן, אם אני זוכר נכון
245/70/16 זה 30"
245/75/16 זה 31"
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.